hey meiden, kom me hier ook melden.... @all, vandaag de laatste dag kraamhulp gehad, gisteren heeft de VK de hechtingen verwijderd, en ik kan weer zitten, jippie! Mika is gisteren ook gewogen, en zit al 170 gram boven zijn geboortegewicht....zie ook aan zijn wangetjes dat de voedingen hem goed doen, haha.... verder is het een tevreden mannetje, slaapt 's nachts 5 uur aan 1 stuk, dus echt geen klagen... vandaag is hij ook alweer 1 week, is wel raar....vorige week rond deze tijd was hij net 1,5 uur oud! morgen ga ik even wandelen met mijn 3 mannen en de hond!
Gewicht en lengte lijst (op volgorde van gewicht neerzetten) Geboorte: Luuk - (18 oktober 2010) - 2720 gram - 47 cm - (Marleen1979) Mika - (12 november 2010) - 2970 gram -48 cm - (Luukske) Sacha - (3 november 2010) - 3130 gram - 50 cm - (Senseemillia) Tess - (14 oktober 2010) - 3280 gram - 49 cm - (Peertje) Lianne - (11 november 2010)- 3600 gram -51 cm - (Jootje24) Owen - (12 oktober 2010) - 3700 gram - 50 cm - (Debbykoops) Thijs - (28 oktober 2010) - 3920 gram - 50 cm - (Miza) Jennifer (5 november 2010 - 3945 gram - 53 cm - (Babyproject) Renzo - (4 november 2010) - 4620 gram - 58 cm - (Fem) 1 maand: (1x naar CB) Sacha - 3370 gram - 50 cm ( bij 1,5 week) > later nog even aanpassen? Luuk - 3190 gram - 50 cm (bij 3wk + 2 dg) Tess - 3750 gram - 51,5 cm (bij 1 maand + 2 dagen) Owen - 4120 gram - 52 cm (bij 5 wk + 2 dg)
Bedankt voor de tips dames! We zien het eerst idd nog maar even aan. Heb het idee dat het extra water toch ook begint te werken. Gisteravond heeft hij nog lekker gepoept en nu ligt hij weer te poepen . Jootje; hopelijk helpen de goedjes en zal Lianne snel spruwvrij zijn! Luukske; wat snel Mika nu al 170 gram boven zijn geboortegewicht zit! Nick zat met 9 dagen weer op zijn geboortegewicht. Nu zit hij er 50 gram boven. Ik mocht de weegschaal even lenen van de kraamhulp. Dus ik kan lekker vaak wegen. Vind ik wel heel leuk! Fijn weekend allemaal!
@Jootje, vervelend meis die spruw! Hopelijk helpt het zalfje snel. @Luukske, wat heerlijk dat Mika zo goed groeit en hij ook goed slaapt. Lekker hoor. @Hier, gisteravond heeft Owen zijn huiluurtje gehad en eindelijk om 22.00 uur konden we hem op bed leggen. Daarna heeft hij geslapen tot 01.30 uur, daarna tot 05.30 en toen weer tot 08.30 uur. Dus dat gaat best goed, we mogen niet klagen .
Een berichtje zodat ik hier ook een abonnementje heb! Ik hoop dat ik gauw wat meer zin heb om mee te kletsen, dagen vliegen om nu Mischa nog lekker thuis is. Met Sem gaat het super, alles loopt lekker!
Gewicht en lengte lijst (op volgorde van gewicht neerzetten) Geboorte: Luuk - (18 oktober 2010) - 2720 gram - 47 cm - (Marleen1979) Sacha - (3 november 2010) - 3130 gram - 50 cm - (Senseemillia) Tess - (14 oktober 2010) - 3280 gram - 49 cm - (Peertje) Nick - (9 november 2010) - 3530 gram - 50 cm - (Kitty) Lianne - (11 november 2010)- 3600 gram -51 cm - (Jootje24) Owen - (12 oktober 2010) - 3700 gram - 50 cm - (Debbykoops) Thijs - (28 oktober 2010) - 3920 gram - 50 cm - (Miza) Jennifer (5 november 2010 - 3945 gram - 53 cm - (Babyproject) Sem - ( 11 november 2010) - 4308 gram - 54 cm - (Lief09) Renzo - (4 november 2010) - 4620 gram - 58 cm - (Fem) 1 maand: (1x naar CB) Sacha - 3370 gram - 50 cm ( bij 1,5 week) > later nog even aanpassen? Luuk - 3430 gram - 50 cm (bij 4 wk + 2 dg) Tess - 3750 gram - 51,5 cm (bij 1 maand + 2 dagen) Owen - 4120 gram - 52 cm (bij 5 wk + 2 dg) Ik heb Sem erbij gezet in het lijstje!
goedemorgennn hier op zich een redelijk nacht gehad. Lianne kwam maar 1x vannacht voor voeding. Helaas is Lianne een beste spuger, en maak ik me best wel een beetje zorgen daarover. Het is niet alleen mondjes terug geven, maar wel wat meer. Gelukkig spuit het er niet uit, maar toch! vannacht was haar bedje ook helemaal tot aan het matrasje nat. was dus door de hydrofiel luier, molton , hoeslaken en extra luier heen gegaan. pfff maar ze heeft wel goede plasluiers en poept ook goed. Dus ik zal me wel weer zorgen maken om niks!
@Jootje, heeft ze er ook last van, ik bedoel heeft ze pijn? En groeit ze verder wel goed? Je kan altijd even overleggen met de ha, maar als ik het zo lees, zou het wel eens reflux kunnen zijn en daartegen kan je medicijnen krijgen of eerst proberen de voeding in te dikken (als je fv geeft?). Als je meer wilt weten, geef maar een gil, heb inmiddels ervaring met 2 reflux kindjes .
debby: ze lijkt er geen last van te hebben.. naja ze heeft dan nu spruw door het terug geven van de voeding. verdikken is wat lastig met bv.... Ik zal eens vragen of ik het bij het weegmoment terecht kan deze week. Kun je gewoon even binnen lopen bij het cb om te kijken hoe het ervoor staat. Denk wel dat ze groeit, maar is voor mezelf even weer een bevestiging. Word er wel wat verdrietig door, rothormonen ook! Ik hoor juist heel blij te zijn met 2 van die mooie meiden, en dat ben ik ook wel..maar voel me soms zo verdrietig!! Komt denk ik ook omdat ik er vanaf morgen echt alleen voor sta de hele dag. Dick gaat weer werken. Moet gewoon weer helemaal een ritme zien te vinden. Denise zit nu net weer lekker in de nee fase, ben benieuwd hoe het zal gaan.
@Jootje: Ah.. Kan me wel voorstellen dat je een verdrietig gevoel hebt. Na een week is het ook al wel snel om er alleen voor te staan. Mijn man was 3 weken vrij en dan heb je wat meer de tijd om in een ritme te komen. Komt allemaal best goed met jou hoor! En als de tranen hoog zitten? Gewoon ff huilen!
@Jootje, ik herken het wel hoor, de angst om weer alleen te zijn, zo'n heerlijke puberpeuter en toch ook wel het verdriet dat je kleine meid spuugt en de zorgen dan weer of ze wel goed groeit. Inderdaad even wegen, en als ze niet genoeg groeit, even naar de ha voor medicatie. Wij hebben het voor Owen ook. Trouwens, ik ben sowieso wel verdrietig, gewoon om hoe alles loopt, maar ook omdat ik dus niet met de volle 100% durf te genieten. Herkent iemand dit? Zijn het nog de hormonen of zijn het alle omstandigheden die we doormaken?
@Debby: Ik denk dat het bij jou een combinatie van is. Aan de ene kant alles wat jullie meemaken en aan de andere kant zit je lichaam ook nog vol hormonen. Alles moet even een plaatsje krijgen denk ik.
Tja, ik denk het ook. VInd het allemaal gewoon erg moeilijk momenteel en baal daarvan. Soms vraag ik me wel eens af waarom we een tweede kindje wilden
Ah Debby... Dat gevoel gaat echt over. Ik weet het zeker. Nu is het allemaal nog erg tobben, maar straks gaat alles goed en ben je door deze rotperiode heen en dan ga je dubbel genieten van je twee kleine mannen! Komt echt goed! De eerste maanden zijn sowieso pittig omdat alles in het teken staat van je kleintje, en bij jullie is het extra pittig omdat het niet is verlopen zoals je gehoopt had. Probeer het te accepteren en niet teveel van jezelf te eisen (dat je het leuk MOET vinden etc..) Jouw tijd komt echt!
Je hebt gelijk hoor Marleen! Je slaat de spijker op z'n kop, ik eis teveel van mezelf, dat ik vrolijk blijf, dat ik er ben voor iedereen en daardoor ren ik mezelf vaak voorbij. Zit hier ook met tranen in mijn ogen jouw berichtje te lezen....dank je wel voor je lieve woorden!!!
@Debby: Geen dank hoor *knuffel* Ik herken het wel hoor, dat je iedereen het naar de zin wilt maken, vrolijk wilt zijn, maar het eigenlijk niet bent etc.. maar als je niet goed in je vel zit dan lukt dat op den duur gewoon niet. Geef gewoon toe aan jezelf en blijf wel genieten van de positieve dingen en die zullen er op den duur steeds meer komen.
jootje: meid t komt goed hoor! snap dat je ff emo bent...maar t went snel....en idd gewoon ff gaan wegen en je kan altijd bellen naar cb heh.... debby: dnek dat t bij jou idd een combi is...is ook niet gek! na alles wat jullie hebben meegemaakt! maar denk ook aan jezelf heh! was t nog leuk gisteravond? *knuffel*
Ik weet niet waar ik het allemaal moet plaatsen maar geloof dat het hier ook moet *Blieb* *Blieb* Baby nieuws!!!!! Nelly is vanmorgen om 05.26 na een bevalling van nog geen 1,5uur weer een trotse mama van een dochter Marjolein geworden! Ze is 52cm en weegt 3480gram.
NELLY: NOGMAALS GEFELICITEERD MEID! MAG IK FF TROTS DOEN: tess heeft vannacht de hele nacht in dr eigen kamer + bedje geslapen...das voor ons best bijzonder want ze wilde echt niet! alleen maar krijsen...maar t is vannacht dus goed gegaan! en ik merk dat ze nu echt wat ouder word want ze ligt nu al 20 min in de box rond te kijken.....dat hoefde we voorheen ookl niet te doen!