Peertje, leuke kerstkaart zeg! Tjilpje, hopelijk vandaag een betere dag? Onze pruts begint beter te slapen 's nachts: 11 tot 5!!! Maar dan dus aan de borst gehangen, drinken (3 borsten eigenlijk dus ze had grote honger en mijn borsten produceren eindelijk weer voldoende) MAAR ze wilde echt niet terug slapen! Het waren geen krampjes want ze had net stoelgang gemaakt, had geboerd, wilde niet bij man op de arm. Voedvrouw maakt toch nog bijvoeding klaar, ze drinkt 2 slokken en is weer boos... we leggen haar opnieuw aan (tis ondertussen 6u50) en zoals al enkele keren valt ze na 1 minuut in slaap aan de borst!!! Zo frustrerend, ik kan haar toch niet de hele ochtend aan de borst houden? Ze is toen 5 a 10 minuutjes blijven liggen en toen HEEL voorzichtig terug in de wieg gelegd...
Ik zou echt een inbakerdoek gaan kopen als ik jou was. Je komt nu namelijk (ruim) boven een liter uit (met 7 flessen van 165) en dat is schadelijk voor de nieren. Moet je natuurlijk zelf weten, maar hij is nog zo klein en dan zoveel drinken lijkt me echt niet goed. Wat zeggen ze op het CB er van dan?
MrsNuke, dat is inderdaad een gulzig etertje! Geen idee hoe ja dat moet aanpakken... misschien toch eens aan een kinderarts of cb voorleggen? Misschien heeft hij gewoon 'krachtigere' voeding nodig? En amaai, zo op de lakentjes gekropen! Tis precies een geboren goochelaar Ik probeer Mila ook op de andere zij te leggen, maar ze draait vanzelf terug... Een afgeplat hoofdje, gaat dat nog terug weg dan of blijft dat zo??? Hier gaat het redelijk goed vind ik, kan alweer wat rondwandelen, rechtopzitten op een stoel, heb wat kleur (jaja 24 zakjes bloed doen wat met een mens) Heb eigenlijk zoooooooooveel zin om naar huis te gaan, maar de assistent zei net van me waarschijnlijk tot maandag hier te houden... pfff
Als het heel erg is, dan moeten kindjes een helmpje op zodat het schedeltje weer goed kan groeien. Luuk had ook een heel erge voorkeurshouding en na een week of 3 werd het echt al plat aan één kant en begon je het ook al aan de voorkant te zien. Wij hebben een zijligkussen gekocht zodat Luuk wel op de andere kant moet liggen en het hoofdje is nu weer een stuk ronder. Het trekt dus wel weer bij als je er vroeg bij bent. Ook gaan we naar een osteopaat omdat zijn nekje een beetje vast zat en dat heeft het wat soepeler gemaakt.
ze hebben niets gezegt.. ik voel me nu helemaal schuldig... pfff ben er even helemaal klaar mee.. komt niet door je bericht hoor.. voel me zo alleen.. mis alles gewoon.. contact met mensen werken.. mis peet de heletijd.. denk de heletijd doe ik het wel goed allemaal.. nou blijkbaar niet want ander shad ik zelf wel gaan rekenen en er achter gekomen dat hij veels teveel kreeg.. sorry voor mijn geklaag ga even lekker douche knap ik vast van op!
Oh nee joh! Je doet het echt niet verkeerd! *sorry voor mn bericht, ik wilde je niet overstuur maken* Het is jullie eerste kindje en alles is nieuw. Ik kan me goed voorstellen dat dat je onzeker maakt. Bij ons is Luuk ons tweede kindje en ik loop ook tegen dingen aan (overstrekken, juist vrij weinig drinken). Je leven staat ook helemaal op zn kop na de geboorte van een kindje dus ik begrijp het echt. Van tevoren denk je vaak dat het één grote roze wolk is, maar dat is het niet altijd en dat hoef je ook niet zo te ervaren. Het komt echt allemaal goed!
Weet niet welke voeding je gebruikt, maar er is voeding die wat zwaarder is... ik gebruik zelf friso standaard.... maar Noa is ook erg hongerig dus ga vandaag friso extra halen. ( wat zwaarder, hebben ze wat langer een vol gevoel ) die ga ik dan gebruiken voor de nachtvoeding.
oh maar dat komt niet door jou hoor maar het is een beetje alles bij elkaar.. en kan iet echt met iemand erover praten als mensen al bellen dan vragen ze nooit naar mij maar altijd naar jay en dat maakt ook niet uit.. maar heb af en toe het idee dat ik helemaal niet meer besta voor somige mensen en dat het alleen maar om de kleine gaat.. en ik krijg alleen maar tehoren je moet die kleine los laten je moet hem op zijn eigen kamertje laten slapen je moet dit je moet dat.. ik vind het gewoon moeilijk om hem aan iemand anders toe tevertrouwen wil hem voor mezelf houden.. en als bepaalde mensen hem dan vast houden en hem constant helemaal aflebberen dan gaat mijn bloed koken ik schaam me rot als mensen komen en ik hem zelf de fles geef of hem niet geef.. ik wil gewoon van elk momentje genieten als hij wakker is en als ik hem dan boven leg ga ik bijna om het kwartier.. oh en nu vald er ook nog een glas water over me nieuwe mobiel..
Jootje normaal hier veel slapen maar vannacht...pffffff NrsNuke mss voeding voor hongerige baby's doen? Iets over een liter is niet erg maar teveel is idd niet goed. Begrijp hoe je je voelt meid, voel me ook wat opgesloten..alleen maar met Sacha bezig...heb wel weer zin om te werken. Fem wat een afschuwelijk nieuws. Kan mij voorstellen dat je er even niet bent. Knuf meis. Peertje dat doet Tess goed zo'n nacht. Doe mij dat ok ff. MarjoM wel heftig zo'n operatie! Ik hoop dat de kleine Thijs er van opknapt en niet dan daarna nog een x geopereerd hoeft te worden. Kan amper typen zo moe ben ik..Gister om half elf laatste voeding gegeven daarna naar bed. Hij had grote honger want hij at 165cc en nog 10 cc erbij. Dus ik dacht nog dat wordt lekker slapen...Nou mooi niet. Hij begon al om half twee met piepen. Speen erin en weer in bed gegaan (maar ik kan dan nooit meteen slapen duurt efkes). Uiteindelijk was hij om 2.30 echt BOOS! En leek ook echt hongerig. Maar goed hij was wat verkouden (vannacht erger) dus hij nam maar 110. Daarna begon hij om 5.30 weer te piepen OMG! Heb het weer gerekt tot 6.30. DAcht nog dan slaap ik wel wat uit. Maar 8.30 ging hij weeer . Gerekt tot 9.15. Neusspray en toen kwam er wel wat los maar er zit ook nog veel in hoor. Die van 9.15 had hij ook nog een enorme poep....hij had gister niet gepoept. Frustraatje ligt nu in zn box te huilen om lijkt eten??? Maar hij probeert zich ook steeds om te rollen en dat gaat niet ja op zn zij... Het lijkt ook soms of hij in zn slaap huilt. Ook wel zielig met die verstopte neus... Ik neem nog maar een bak koffie. Straks Jaime van school halen...
Heb het idee dat Lianne wel heel veel slaapt..vooral de laatste 2 dagen is het erg..ze meld haar niet eens echt voor voeding.
Even jullie mening hoor. Jaime zit op de bso in de groep 4/5 jarigen. Nu zitten boven bij de bso de oudere kinderen. Twee meisjes vinden jaime heel leuk en vragen altijd of ze boven komt spelen en dat mag af en toe. Nu gister ging ik haar halen had ze weer boven gespeeld. Ze hadden wafels gemaakt. Vond ik al raar want dat is met zo'n ijzer. Afijn ze liep de gang op met haar 'vriendinnen van 9 of 10' en ik stond even te praten met een leidster. Duurde lang voor ze terugkwam dus ben gaan kijken. Was ze gevallen. Ze zei dat ze van een meisje rondjes moest draaien en toen deed dat meisje jaime haar jas over haar hoofd. Weer een buil op haar hoofd. Ik had al wat een raar gevoel toen ik de gang op liep. Ze liep alsof ze dronken was. Heb nu met Jaime afgesproken dat ze niet altijd meer naar boeven mag en gewoon met haar leeftijdsgenootjes 'moet'spelen. Daar ging ze mee akkoord hoor dus wat dat betreft.. Of ben ik dan een not done moeder??
geef je gelijk hoor wat een nare kinderen trouwens.. maarja dat zijn altijd van die spelletjes die ze op die leeftijd doen..
Ja precies maar die kinderen kkunnen meer hebben heh. Dat zei ik gister ook al tegen haar maar dat vindt ze niet leuk want dan zegt ze ik ben toch geen baby meer. Even terug kwam ze dus al thuis met dat liedje over sinterklaas met zn pik . En toen ik zei dat mag je niet zeggen zei ze ja maar nina zei dat dat bij het liedje hoorde. Tja daar sta je dan... Het voelt gewoon niet goed dan heh.
Los daarvan bij die oudere kinderen zijn er veel minder leidsters. ik geloof 1 leidster per 15 ofzo?? Ze is nog maar 4 jaar heh ik vind dat ze in de gaten gehouden moet worden. Die meiden zijn ook wel aardig daar niet van, ze helpen haar met jas aandoen, maar die spelletjes zijn gewoon niet voor jaime haar leeftijd...en de taal ook niet :x
hihih je maakt me wel een beetje aan het lachen.. oo al is het niet grappig van sinterklaas.. ja het zijn van die moeilijke dingen he ze zeggen altijd kleine kinderen kleine zorgen grote kinderen grote zorgen nou volgens mij is het echt zo... ik moets trouwens aan dit nummertje denken niet dat je denkt dat ik het goed keur hoor YouTube - Piet van Vliet - Zwarte P, Witte L ( Sinterklaas 2010 ) (www.liedvanpiet.nl)
Ineke: lees net je verhaal! Jeetje das niet niks! Lijkt me erg beangstigend allemaal.. gelukkig gaat het de goede kant weer op