@Sensee. Ik zou het bespreken met de leidsters van de groep van Jaime. Ik vind dat je groot gelijk hebt! Ik zou alleen niet de verantwoordelijkheid bij Jaime neerleggen maar bij de BSO. Ben ook wel benieuwd hoe zij hierop reageren...
Mrsnuke die onzekerheid is helemaal normaal hoor, zelfs bij een tweede heb ik er last van. Anders bel je het nummer wat in het cb boekje staat daar kan je altijd met vragen terecht en leg je de hoeveelheid wat hij drinkt eens voor en dat hij anders echt ontevreden is, misschien heeft hij gewoon echt andere voeding nodig die zwaarder is. En misschien toch een inbakerdoek halen als hij zo druk is met zijn armen. Dikke knuffel. Jootje het slapen hier verschilt overdag erg, gister bijna de hele dag en sommige dagen is ze meer wakker. Sensee zielig he als ze hun neus verstopt hebben, Isa heeft er ook last van en ben al bezig met zoutoplossingdruppels dat helpt wel wat. Als die meisjes zeggen wat Jaime moet doen is het denk ik ook beter dat ze met haar leeftijdsgenootjes speelt zodat ze dan nee zegt als ze iets niet wil. Lastig is dat en als jij je er niet goed bij voelt misschien eens overleggen met de leiding. Tygo is naar het kdv dus Isa en mama hebben even uit kunnen slapen dat had ik even nodig want zat er de laatste 2 dagen even doorheen, was erg moe en voel me lichamelijk nog steeds niet helemaal de oude daar baal ik wel van. Nu weer lekker weekend met mijn man thuis, lekker samen. Zondag ben ik jarig maar doe er niet zoveel aan, net de drukte achter de rug.
Heb net een weekendje weg geboekt voor volgende week. Mijn ouders nemen we mee, als dank voor de hulp die we kregen tijdens de zolder verbouwing en alle andere momenten dat ze voor ons klaar stonden Heerlijk er even tussenuit!
meiden wat zouden jullie doen? ik weet het niet meer.... feline heeft al zeker 24 uur last van spuitluiers, ze drinkt nog wel goed... ik dacht dat spuitluiers alleen bij borstvoeding hoorde, of als ze tandjes krijgen... Nog even aankijken of dokter bellen? (dokter belt mij zo ivm vocht uit ks wond...)
Je kunt het wellicht even voorleggen aan de dokter, als hij jou toch belt! Ben je zelf ook wat meer gerust misschien!
MrsNuke, die onzekerheid komt me erg bekend voor en ook die 'isolatie' ik ben nu al bang voor als mijn man in januari weer zal gaan werken... Denk dat het normaal is, maar daar help ik je niet mee he! Mijn schoonfamilie vraagt trouwens ook niet echt achter mij (nee zelfs nu niet oprecht) toch wel raar in deze situatie! Sensee, ik vind (als leerkracht) dat 'kleintjes' wel met 'groten' mogen spelen, maar zeker niet te lang en met beperkt toezicht!!! Bij ons op school krijgen de 'groten' wel de kans om te helpen met de 'kleintjes' maar altijd begeleid en niet te lang... kinderen horen toch het meest met eigen leeftijdsgenootjes te spelen! Spreek er gerust de leidsters over aan, het is niet J's verantwoordelijkheid, maar dat van de volwassenen!
@MrsNuke: wat je mssn nog kunt proberen is een kleinere speen gebruiken. Zo krijgt hij minder binnen in dezelfde tijd, mssn drinkt hij vooral voor de zuigbehoefte en dan zal hij dus iets minder drinken. Verder sluit ik me bij de rest aan en zou je een inbakerdoek kunnen proberen. Jen maait ook veel met haar armpjes, heb een Woombie besteld. Ben benieuwd. En meid: trek je niks aan van die "goedbedoelde" adviezen verder (ook die van mij niet als je het niks vindt), luister naar je gevoel. Wat betreft slapen in eigen bedje: als ik Jen overdag boven neerleg, vind ik dat ook niet gezellig, plus kan ik elke minuut naar boven lopen om het speentje er weer in te doen Mssn is het wel gezellig om vaker een vriendin oid uit te nodigen?
Momenteel gaat het niet lekker met Luuk.. Hij drinkt zeer onrustig, laat halve flessen staan en huilt ook meteen na de voeding. Daarbij overstrekt hij ook heel erg. De mevrouw van het CB wilde hem woensdag niet vaccineren omdat hij niet goed in zijn vel zit. Net terug van de osteopaat en zij vond ook dat hij helemaal niet goed in zijn vel zit en steeds pijn heeft. Nu heeft ze geadviseerd om van Nutrilon Hypo allergeen over te stappen op Friso H.A. Ben erg benieuwd. Net heeft hij wel vrijwel zijn hele fles leeg gedronken en hij was een stuk rustiger. Ben benieuwd of het toeval is of zo blijft. @Sensee: Ik vind dat je niet overdreven reageert hoor. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn kind met veel oudere kinderen speelt als er te weinig toezicht is. @Mrs.Nuke: Is helemaal niet raar als je zelf voor je kindje wilt zorgen en de fles wilt geven e.d. Wij laten Luuk eigenlijk nooit zomaar bij anderen op schoot zitten en de fles geven wij ook zelf (oma geeft ook geen fles, wat ze niet zo leuk vindt, maar dat is dan maar zo). Dus gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt. Mensen hebben toch overal een mening over en je doet het toch nooit voor iedereen goed! Als Peet en jij er maar achter staan dan is het oke toch?
Heb net contact gehad met ha en er heerst een buikvirus... dus moet opletten dat ze goed blijft drinken, alert is, plasluiers heeft en geen koorts krijgt...anders zondag bellen... (ben op het moment erg voorzichtig met dit soort dingen, zoontje van vriendinnetje is opgenomen met rs virus, hing aan zijde draadje...) Ouders hebben net kerst boom gekocht, ga ik nu optuigen...
de ha kwam net nog langs..was nog niet geweest na de bevalling om hartje etc te checken. Na 2 keer bellen wanneer de HA zou komen, kwam hij toevallig vandaag! Hartje klinkt goed, geen ruis, goed tempo, mooie kleur, prima dus! Ben weer gerust. ws heeft Lianne dus gewoon een slaapdagje vandaag. Ze is nu trouwens wel weer even heel helder!
mrsNuke: anders probeer je voeding voor hongerige baby;s? misschien wilt ie idd wel meer! tis moeilijk meid...maar t komt goed, je doet t echt niet slecht hooor!!!!!! je wilt gewoon t beste voor je kind! en ik geef Tess ook niet altijd af..tis maar net hoe haar bui is....flesje mogen ze(opa's/oma;s, goede vrienden, broer/zus) wel geven....maar dat had ik bij mn 1e ook niet sensee: klinkt als een gezellig nachtje/ochtendje.... tja over BSO, zou zeker tegen de leiding zeggen dat je niet wilt dat jaime steeeds boven gaat spelen, omdat ze dingen na gaat doen/zeggen....en dat ze ook gewoon 4 is....en ik had denk ik ook wat tegen die meiden gezegd ind e trant van: meiden ze is nog maar 4 heh....sommige spelletjes moeten jullie niet met haar doen... EN NEE je bent geen zeikerd dan!!!!! nony: ooo wel ff in de gaten houden heh....er heerst hier ook buikgriep, keelpijn etc en idd rs-virus bij die kleintjes...bah! marleen: nou t zou toch wat zijn als t aan t merk voeding ligt heh....ik hoop dat ie zo door blijft gaan dan! jootje: gezellig een wknd weg!!! en lekker dat t goed gaat met lianne!!! nou ben net terug van t shoppen...was blij dat ik mee was... maar we zijn geslaagd!!! zel;f voor tess ook nog wat bij de H&M gekocht, had nog een bon en heb de babybox van etos gehaald...zal zo is ff kijken.... Tess heeft ondertussen alleen maar geslapen!
Ik weet het ook niet hoor... We wachten het gewoon af. Ik had op internet wel gezien dat ze een tijdje geleden de samenstelling van Nutrilon HA wat gewijzigd hadden en dat veel kleintjes er last van kregen. Dus misschien is dat het dan toch?? Leuk even geshopt! Zat er nog wat leuks in de babybox van de Etos?
Hey dames. Kom me even snel melden. Nu eindelijk met BUB!! Dinsdagmiddag geprobeerd te strippen. Was niet mogelijk. Dinsdagavond toch een beetje buikpijn, hield heel de nacht aan zo om het half uur. Woensdagochtend om 7.30 onder de douche gestapt en toen begonnen opeens de best al wel heftige weeën. 8 uur vk gebeld, die zou om 9uur komen. Om 9.10 was ze er pas en had ik het niet meer. Ze ging alles klaarzetten enzo, ik had al persdrang. Om 9.50 is hij geboren. De kraamhulp was te laat! Dus na 9 dagen overtijd had hij opeens toch haast! Ventje doet het super. Bv is al goed op gang. Meneertje slaapt tussen de voedingen door bijna de hele dag en 's nachts is hij lekker vaak wakker. Grote broer is supertrots en een echte grote broer.
oke, nou wie weet! ik heb altidj friso gegeven...dus geen idee! mwah, veel tijdschriften/reclame, een klein potje sudo(hebben we nu ook in overvloed) een fruithapje een groentehapje en pyjamapapje en wattenstaafjes ach t is gratis heh! dus we klagen niet!
Hoi dames, hier ben ik weer,, mijn verhaal: Vrijdagochtend om 01.00 uur begon mijn weeen, maar niet kort opelkaar.. dit heb ik tot 06.00 uur ochtend vol gehouden. deed echt zee.r Ik had ook vochtverlies, dus dacht gelijk aan vruchtwater verlies.. Daarna heb ik het zk gebeld, dus mocht gelijk komen.. Mijn weeen waren wel regelmatig, maar niet kort op elkaar.. had wel 3 cm ontsluiting.. De vroedvrouw zei dat ik thuis kon wachten.. mijn vochtverlies heeft ze getest en was halfpositief, dus mocht ik weer blijven.. om 9 uur hadden ze mijn vruchtwater handmatig gebroken.. En ineens zakte Saras hartslag, dus hebben gelijk mijn gyn gebeld en ik werd klaargemaakt voor keizetrsnede.. Ze hadden ook mijn buik geschoren.. Haar hartslag was weer normaal, dus mocht ik normaal bevallen.. ik kreeg epidurale verdoving voor 1.5 uur, want had al 5 cm ontsluitiing. En de rest mocht ik zelf opvangen.. want anders kon ik geen persweeen voelen.. om 13.00 uur had ik al 8 cm, maar bleef later weer hangen op 9.5 cm en haar hartslag zakte weer en dus hebben ze mij met spioed naar verloskamer gebracht, de gyn rekte mijn vagina open door dat randje die nog open moest.. om 14.50 uur is Sara geboren.. ik heb wel een kleine hechting.. maar ik ben blij dat het geen keizersnede is geworden.. sorry voor spelfouten, ik heb het met een hand getypt..
hopen dat het zo door blijft gaan.. jay krijgt ook ha van nutrilon hou je berichten even in de gaten.. omdat hij ook zoveel huilt etc etc. wij staan er achter ja en dat is ook het belangrijkste je hebt gelijk! laat me veels teveel meeslepen.. ben net trouwens naar de stad geweest en heb meteen jullie advies opgevolgt en heb een puckababy gekocht hoop dat het gaat werken en anders pech heb ik het in ieder geval geprobeert!
ja dat wou ik ook geef nu alleen ha voeding ivm peet zijn allergien enzo.. en die hebben ze niet voor hongerige baby's had het cb gebeld vanochtend en die rade omneo aan lees ik op de verpaking is het voor baby's met darmkrampjes en moeilijke stoelgang.. nou die moeilijke stoelgang heeft hij niet als ik het hem wel geef loopt het eruit denk ik hij heeft nu al overvolle luiers.. dus vraag me af of ze er wel verstand van hebben leuk leuk wat zat er in de box? krijg je vanzelf een bonnentje die is toch filicitas ofzo... ik heb wel de zwangerbox gehaald maar nog niets over die babybox gehoord?