November 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marleen1979, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Dag lieve dames ,

Debby ,heb zo met jullei te doen ,ik hoop dat alles aan't licht komt wat het zou kunnen zijn ivm.de groei of dat het gewoon even moeilijk is door zijn verminderde inname van voeding.
    sab simplex heb ik ook gebruikt bij de dochter ,deze legt een "schuimlaag" over de maaginhoud na voedselinname om zo de reflux wat in te perken.Hier hielp het samen met nutriton en goed laten boeren (over de schouder leggen thv.middenrif en hobbelend met de hand tikkend op de rug.
    Ze was eentje dat veel lucht hapte tijdens de voeding ,te gulzig ed.

Babyp.het is normaal dat J.niet altijd 3 -4 uur tussne laat ,het is zo dat je borsten om de zoveel tijdspannen meer voeding gaan produceren dmv.de hoge vraag van haar zuigen.
    Dit krikt het volume op en dit geheel volgens de natuurgang.
    Hier is het dus ook zo dat onze zoon de volgende uren had van gisteren op vanavond 20u30- 1u30- 5u -7u -9u30 -12u -14u -15u30 -17 u.............en sindsdien ligt hij k.o.in de wieg op zijn kamertje.

Het is ook zo zeer belangrijk dus in een tijdspanne van 3 uur telkens 1 en dezelfde borst aan te bieden ,dus geef je om 12 uur de linker borst en ze komt om 13 uur of 14uur terug altijd links aanbieden om zo de achtermelk zeker door te geven en niet enkel de voormelk!!!
    Heb je te erge stuwing kun je handmatig afkolven dat er wat voormelk weg is zodat ze zeker geen krampjes krijgt!

Ben een beetje bekomen van gisteren ,heb zelfs in mijn slaap zitten huilen zei mijn man ,ben gewoon emotioneel gekraakt dat er nog niemand buiten erg naaste familie is komen kijken naar onze zoon.
    Het doet me pijn ,ze bellen /smsen geeneens en dan denk ik dat is familie :(:(

Morgen komt K&G langs (bij jullie in NL beter bekend als je naar't bureau gaat voor controle)om te wegen en opmeten.
    Ben erg benieuwd of hij nu terug op zijn geboortegewicht zit van 4,020 kg ,want bij vertrek zaterdag woog hij 3,850 kg en de grootte want t'is een lange wapper :p
    Iedereen is stomverbaasd als we zeiden dat ie zoveel woog dat we telkens de foto als bewijsstuk lieten zien haha.

Ook is de pijn van mijn knip zo goed al weg en bleodverlies is ook nihil ,heb de mini-pil gehaald en zal ermee starten op dag 14 en toch even met condooms want wil geen onverwacht 4e cadeautje op dit moment je zou me tegen het plafond zien vliegen ;)

Liefs x

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    debby jeetje dus Owen groeit niet goed en heeft pijn, zielig zeg en zo rot dat het nu niet beter gaat. Dikke knuffel en hoop dat het genieten voor jullie snel mag beginnen.

Lilalien jeetje dat geeft wel een rotgevoel ja als familie weinig tot niets laat horen.

Babyp ik geef geen bv dus kan je geen tips geven. Voor de nacht hadden en soms hebben wij ook een onrustig meisje
    maar ze word nu ingebakerd en daardoor gaat het wel wat beter.

Marleen wat zei de osteopaat?

Dames heb alleen de laatste pagina gelezen, ga proberen het hier bij te houden.

Hier gaat alles goed, de kraamhulp was vandaag voor het laatst, Isa is alweer een week oud. Ze doet het goed, drinkt goed alleen soms wat krampjes. Afgelopen nacht kwam ze 2x heerlijk konden we even bijslapen. Hoop dat ze dit volhoud. Ik voel me aardig, nog wel moe en wat last van mijn onderbuik en bekken. Doe het nog even rustig aan. Mijn onderkant voelt gelukkig aardig goed, had het erger verwacht door de totaal ruptuur. Tygo vind zijn zusje erg lief maar het word voor hem ook tijd voor wat regelmaat en dat ik gewoon weer lekker beneden ben, het is ook heel veel voor zo'n klein mannetje.

3. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    lilalien: nou wat flauw van je familie zeg:( zou ik ook heel verdrietig van worden:(:(
    hihih lange wapper...die uitspraken van jou...zo komisch!:D ben benieuwd of je mannetje weer gegroeid is!
    wel lekker dat je geen pijn meer hebt en bloedverlies minimaal is!
    hihih nee ik snap heeeeel goed dat je geen 4e cadeautje wilt;)

lot: fijn dat t lekker gaat en dat tygo dol is op zn zusje!

ik ga zo naar de terugkomavond van mn gym, is vandaag zonder beebjes...dat doen we een andere keer overdag....ben wel benieuwd naar alle verhalen!
    kids liggen alledrie op bed te slapen, dus ik hoop voor hubbie dat dat zo blijft, kan ie lekker voetbal kijken.....

4. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hey dames.. binnenkort kom ik hier ook actief mee kletsen maar hou het nu even bij af en toe bijlezen anders weet ik zeker dat ik de lijst van de novmama's ga verslonzen en dat zou ik niet leuk vinden voor de andere dames...

even in t kort; Yinthe drinkt en slaapt goed. tis een dropje!
    na 1 week is ze wel weer wat afgevallen maar nu was het weer aan het stijgen
    geboorte gewicht was 4175, de laagste wat ze gewogen heeft was 3865, en gisteren zat ze weer terug op 4060 ....

aanstaande zondag is het kraamfeest al, we meoten alleen nog leuke kleertjes voor haar zien te vinden.. :)

hoop dat hier alles goed is met alle beebjes en hun mama's!

liefs, Wendy

5. Lilalien

Debby :) een voetbalman dus ik huis ,hier eentje die contra is.
    Beetje wielrennen of autogedoe ok.
    Ivm.naampjes ,we hebben er hier altijd gehad voor onze kindjes.
    De oudste noemde jubbie ,de jongste frutsie en nu nog geen idee maar wappie neen denk't niet.
    Zo noemen we onze Mickey (kater)Mister en pratne soms zo deels Engels en die begrijpt je dan ook (half siamees/britse korthaar).

Wendy ,begrijp eel goed dat je het andere deel nog wilt onderhouden voro de dames die nog met BIB zitten.
    Vindt dat ook zeer knap dat je dat hebt willen doen en tot nu toe zo knap hebt gedaan!!
    Yinthe is het goed aan't doen lees ik ,hoe voel jij de verandering aan?

Zo nu naar tv kijken heb een 'net eten gegeven k.o.liggend babietje' langs me liggen in't bv-kussen en wrapper van't kruidvat :D

Slaapwel x

6. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    He, zijn jullie allemaal al hier? 't Is zo rustig in het andere topic.

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    De osteopaat zei heel veel :D Ik ben een uur daar geweest. Ze heeft vanalles los gemaakt en zei dat hij zijn nekje bijna niet naar links kan draaien omdat het vast zit. Het lijkt nu al wat losser te zitten, want hij kijkt meer naar links dan voorheen. Verder dacht ze dat hij eiwitten slecht verteerd en daarvoor heeft ze iets met het buikje gedaan. Ik weet niet precies wat, sommige dingen waren een beetje vaag vond ik. Ook een soort voedingtest gedaan met bakjes poedermelk op zn buik (verschillende soorten) :( Daar kwam uit dat hypoallergene voeding het best voor hem is (en dat krijgt ie nu ook). Ik weet niet wat ik van die bakjes op zn buik moet denken :D maar zal wel goed zijn (ik geloof dat ik daar iets te nuchter voor ben)

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Meiden zo vlak voor slapen gaan reageer morgen even.

Peertje vraagje welke speen gebruik jij bij de voedingen? Heb het idee dat speen nr 2 (avent) wat klein is hij doet er lang over...mss andere speen.

Morgen reageer ik verder ga nu echt slapen ben er gmoe...

9. Lilalien

Goedemorgen!

reageer ook laters moetr nog vanalles doen en met een voedende beeb op de arm typen is niet makkelijk ;)

Liefs x

10. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    ja das lastig heh, tess heeft difrax fles omdat ze bij avent meer krampen had, maar bij avent ging een 2 te langzaam en een 3 te snel....:( irritant dus....
    vbij difrax hebben we de S speen en daar eenb klein sneetje in gemaakt(kraamhulp) en dat gaat gioed...want de M speen gaat te snel.....tis ff zoeken dus.....

11. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    nouja best verhelderend dus...op de bakjes voeding na;)

12. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    denk dat je mij bedoelde;) hier manlief eigenlijk alle sporten maar vooral voetbal en wielrennen, ik ook voetbal...maar daar ga ik geen afspraken voor om zetten;)(hubbie wel)
    haha grappig..hoe heten jou kids eigenijk??

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    #153 anastasia, 24 nov 2010
    Laatst bewerkt: 24 nov 2010
    Ik breek even in van de mei mama's 2008 omdat nazli hier meeschrijft en ze mij heeft gevraagd ook bij jullie te posten als haar kindje straks geboren is. Ik ben haar buddy namelijk :)
    Op deze manier hoef ik dan niet zo te zoeken :)

14. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh hier zijn jullie gebleven, ik heb me al rot gezocht :)

Ik kom vanavond alles even bij lezen en reageren! Maar dan weten jullie iig dat ik jullie heb gevonden.

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ***breekt ff in***

lilaaaa heb door de chaos hier helemaal gemist dat je bent bevallen:) gefeliciteerd!!!!

liefs!

***breekt weer uit***

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Marleen, en is je zwager inderdaad op kraamvisite geweest of heeft hij toch op het laatste moment nog afgezegd? En lees je verhaal over de osteopaat, kan me voorstellen van die bakjes dat je daarover twijfelt, maar wel fijn dat ze e.e.a. kon losmaken.

@Lilalien, wat vreemd dat de familie nog niet op kraamvisite is gekomen :(. Hopelijk willen ze jullie even de tijd geven om te genieten en komen ze daarna in grote getale langs! En is L inmiddels weer op geboortegewicht? Ik wilde de SabSimplex juist gebruiken tegen de darmkrampen. Tegen de reflux hebben we al Motilium en Losec en dat werkt eigenlijk wel erg goed.

@Lot, kan me voorstellen dat Tygo ook wel weer behoefte heeft aan ritme en regelmaat, is natuurlijk ook vreemd de kraamhulp over de vloer en zo. Hopelijk voel jij je ook snel weer fitter en komt de regelmaat er ook weer een beetje in.

@Peertje, wat heerlijk dat alle kids om 20.10 uur lagen te slapen! Om dat tijdstip is Owen bij ons juist vaak onrustig :-S. Was de terugkomavond leuk op gym?

@Wendy, laat je me even weten hoe het kraamfeest bevallen is? Vandaag belde de wijkvpk even om te informeren hoe het ging en zo. En ik vertelde dat we sowieso alle kraamvisite tegenhouden totdat het allemaal weer goed gaat (met ons en met Owen) en dat het dus wel kan zijn dat Owen al 3/4 of 5 maanden is voordat de kraamvisite kan komen. Toen opperde zei ook al de suggestie voor een kraamfeest, had ik zelf nooit meer bij stil gestaan en vond het een goed idee! Arnoud ook, alleen wij nodigen dan wel een beperkt aantal mensen uit, want we hebben zo'n 80 geb.kaartjes verstuurd en om iedereen op het kraamfeest uit te nodigen ;). Ik verwacht sowieso dat er ook nog wel een aantal mensen niet kunnen en dan nog op "kraamvisite" willen komen.

@Flessen, wij hebben inderdaad ook de Difrax fles en bij ons werkt de S wel prima. Verschilt dus ook weer per kindje ;).

@Hier, wij hebben een Puckababy gekocht. Owen lijkt nu eerder wakker te worden van maaiende armpjes (door de krampjes) dan echt door "pijn", dan begint hij wel te huilen ;). Dus we willen dit nu voor de avond/nacht gaan proberen. Inbakeren hebben we gedaan, maar dat was geen succes, hij wurmde zichzelf weer los. Met de Puckababy schijnen ze iets meer bewegingsruimte te hebben, maar niet zoveel dat ze zichzelf wakker kunnen "slaan". Ben benieuwd hoe het werkt!

17. babyproject

babyproject Niet meer actief

@Marleen: en? Is je zwager nog langsgekomen? Wazig hoor zo'n osteopaat! Maar als het werkt, alleen maar goed toch? Jennifer begint ook een voorkeur te ontwikkelen voor rechts. Hopelijk kunnen we dit nog op tijd corrigeren.

@Debby: vannacht een beetje kunnen slapen?

@Lilalien: bedankt voor je tips mbt BV! Ik zal er zeker op letten!
    Wat vervelend dat zo weinig mensen iets van zich laten horen :( Misschien komt het nog? Willen ze zich niet opdringen...? Is K&G inmiddels al geweest?

@lot: hoe bevalt het zonder kraamhulp? Mis je haar al? :) Fijn dat Tygo zijn zusje lief vindt! Wat grappig dat je bijna op zijn verjaardag was bevallen! Probeer rustig aan te blijven doen he? Juist nu de kraamhulp weg is! Goed voor jezelf zorgen hoor!

@peertje: hoe was je terugkomavond van je gym? Leuk om iedereen weer te zien?

@wendy: goed om te horen dat Yinthe het zo goed doet! Laat haar maar lekker veel drinken en groeien!

@hier: een goede nacht gehad! Jennifer heeft goed geslapen en hoefde maar 1 nachtvoeding te geven (rond 12en en 7en ook, maar goed, das best netjes) :)

Omdat we zo rommelen met de voedingstijden, durf ik nog steeds niet de borstkolf uit te proberen. Sowieso ben ik ook een beetje bang dat het pijn doet... Dus blijf het maar uitstellen. Misschien morgen ;)

Overigens staat me iets bij dat we Jennifer met 4 weken sowieso moesten laten wennen aan de fles?

Oh, that reminds me. Moet nog even een afspraak maken met de VK voor de nacontrole. Doe ik meteen wel even.

18. babyproject

babyproject Niet meer actief

@Debby: ben benieuwd of de Puckababy werkt! Ik twijfel nog steeds of ik er 1 moet aanschaffen... Zeker nadat Marleen zei dat het bij haar niet werkte... Dus hoor graag van je of het wat is :)

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Babyproject, wat heerlijk dat Jennifer zo goed slaapt 's nachts!! We hebben vannacht echt heeeerlijk geslapen, vonden het jammer dat we eruit moesten om Owen weer op te halen ;). Vrijdagavond mag hij weer bij mijn schoonouders slapen (mijn schoonmoeder stond er bijna op, want haar man is altijd op vrijdagavond naar de drumband en dan is ze de hele avond alleen, dus ze vond het ook wel gezellig geloof ik ;)). Laat het je zeker even weten of de Puckababy werkt! Zo niet, mag je 'm altijd van mij overnemen ;).

20. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Zwager is inderdaad gisteren wel geweest samen met mijn schoonmoeder. Hij zei dat hij een cadeautje had gekocht, maar die kon ie niet meer vinden?? Maakt ook niet uit, hij is nu geweest en het was best gezellig al met al.

Luuk heeft vannacht iets langer geslapen dan anders (van 23.00 tot 4.00 uur). Misschien door de behandeling van de osteopaat? Anders wordt ie altijd na 4 uur wakker en nu zat er 5 uur tussen.

Deel Deze Pagina