Nog vergeten ,vind het dan ook erg dat ik hier iedereen verwaarloos door niet te komen posten of mensen te helpen met vragen of reacties te geven in't algemeen.......... Komt over dat ik dan enkel iets kom posten voor mezelf en dat wil ik niet zo doen overkomen ,snap je ?
@Lila. Ja, en wat je zegt, met huisdieren ben je wel drukker in huis. En dan ook gevoelige kindjes... Wij hebben geen huisdieren (meer) en dat scheelt een hele boel haren!! Dus ik ga ook zeker niet elke dag stofzuigen. Ik vraag me ook wel eens af waarom mensen elke dag (of om de dag) dweilen...is stofzuigen niet voldoende? Is het zo vuil dat er elke dag een dweil door moet? En dan helemaal als je al zo druk bent... Mbt de bv. Ik heb eventjes op verzoek gevoed maar werd er gek van. Nu is het lekker op mijn verzoek. Ik laat Sara elke drie uur (of langer als ze niet piept) drinken aan beide borsten. De eerste gaat goed leeg de tweede iets minder. Het heeft mij veeeel meer rust gegeven!! Ik zat, met op verzoek voeden, echt continue met een kind aan de borst. Dat trek ik niet. En laat ze maar leren dat ze even goed moet drinken als ze weer mag. Klinkt simpel, maar tot nu toe werkt het voor mij prima! Knuffel voor jou Lila!!
Nee! Dat snap ik niet! Ik heb bij jou helemaal NIET het idee dat je nooit op iemand reageert. Maak je niet druk meid!!!!
Volgens mij gaat bij kv de nummer 1 nooit in de aanbieding. Net als dat ze er ook geen reclame voor mogen maken. Maaaaar....kweet het niet helemaal zeker....
Ireneh ,dank je voor je lieve woorden en advies dus om de 3 uur voeden overdag?En s'nachts hoe doe je dat dan want dan slaapt L. wel door raar maar waar. Voor clusteren of blokvoeden s'avonds voor slapen gaan heb ik geen problemen maar dan zit ik ook op mijn gemak op de sofa. En dweilen wij hebben hier een appartement waar je dus direct in de woonkamer binnenkomt en ik kan geen schoenen op de gang laten staan want die zouden kunnen verdwijnen en is verboden om onordelijke dingen in de gang te laten staan/slingeren (huishoudreglement). dus ik dweil om de 2 dagen ,badkamertje en wc elke dag met de kindjes die eens naast de wc plassen (ongelukje).
Wist ik niet ,zie ben leek erin maar moest ik ergens wat zien in NL als we daar naartoe gaan zal ik het zeker hier posten!!! De pampers waren wel in promotie bij etos 4 pakken voor 30 dus
Hier ook 'nog' geen cadeautje gehad... w zou iets voor mn pandora gaan halen, maar zegt dat hij me niet alleen wou laten na bevalling en toestanden... tja daarvoor kon hij het ook halen hoor Lila, sterkte! Ik hoop dat je snel je 'draai' zal vinden, maar lijkt me niet makkelijk nee... als ik al zie wat een gedoe met 1 prutske zeg! Voeden op verzoek, tja zou niet anders weten met bv eigenlijk want je weet niet zeker hoeveel ze gedronken hebben dus dan kan het zijn dat ze eens wat vaker vragen niet? Vandaag was het 01.40 - 05.30 - 10.00 - 13.00 - 14.30 - 18.00 - 19.30 (badje) - 20.15 - 21.15 Dus erg dorstig vanavond, misschien door badje? Lila, welke winkel doet die promotie?
@Lila. Laatste voeding rond 23.00 uur (nu ligt ze nog te pitten en zit mama te zp-en ) en dan red ze het meestal tot een uur of half vijf. Soms half uur eerder soms half uurtje later. En dan weer bedje in en afwachten hoelang het duurt. Vanochtend had ze om 5 uur bv gekregen en daarna geslapen tot half negen. Mbt huishouden. Kijk gewoon eens kritisch naar wat je doet, hoe vaak je het doet en hoe nodig het is. Misschien zijn er wel dingen die je minder (vaak) kunt doen waardoor je wat meer tijd hebt voor de kids. En denk niet dat je uren met ze door moet brengen. Je zult zien dat een half uurtje of een uurtje even quality time al heerlijk is (voor beiden)
Irene hoe doe je dat dan als ze sneller honger hebben? Laten huilen? Lila clusteren? IS allemaal nieuw voor me... vuur maar op me af Oh ja is het gruwelijk van me als ik M max 3.5 uur tussen voedingen laat nemen en dus wakker maak? Anders slaapt ze s nachts niet!
www.etso.nl en idd.ik ken ook niet anders dan voeden op verzoek daarom mijn vraag al. NA badtijd is L.ook altijd DORSTIG ,klinkt gek maar is zo. Hier waren de uren 9-11-13-16-18-21/22 uur.....
Clusteren of blokvoeden is idem ,is gewoon van vb. 21 tem 22 uur dat L.gedronken heeft met tussenpauzes maar toch tussen die 2 uren bezig geweest met boobhangen. Zoals Ireneh aangeeft om de 3 uur wakker maken lijkt me geen gruweling hoor ,allè denk het niet. Ireneh idd.ik ben geen uren met hun bezig ,zo'n moeder ben ik dus niet (schiet me niet dood)ik heb wel graag dat ze ook hun eigen kunnen entertainen ,huiswerk maak ik mee met de zoon ,we lezen ook samen iedere dag.De dochter komt vaak aan me friemelen ,mijn haren doen enz.(fantasiespelletje)maar dan nog merk ik dat ze het ook niet leuk vinden als L.vaak huild.
Hey meiden, Even snel een teken van leven van mijn kant. Heb het druk en jullie kletsen echt veel Ik weet niet eens waar de tijd aan op gaat, maar lijk nergens aan toe te komen Het is niet perse het voeden wat veel tijd in beslag neemt. Ik voed op verzoek (BV), maar ze drinkt altijd goed en komt hierdoor redelijk om de 3/4 uur. Het gaat de laatste tijd meer richting 4 uur, maar ze heeft ook haar momentjes, vooral 's ochtends dat ze vaker komt. Ze valt dan na 1 borst in slaap en heeft dan niet genoeg voor die 4 uur. Het heeft voor mij echt geen zin om op schema te voeden, rek het weleens met een speentje, maar als ze echt honger heeft, lukt dat echt niet hoor. Honger = krijsen 's nachts laat ze er meer tijd tussen zitten, vannacht 6 uur. Ik las iets over 1 of 2 borsten geven. Ik heb altijd geleerd dat ze 1 borst moeten leegdrinken en de 2e is vooral een toetje zeg maar. Dus ze hoeven niet altijd beide borsten te drinken. Maar soms heb ik het idee dat Jennifer beide borsten moet leegdrinken om genoeg te krijgen... Ik ben trouwens echt superblij met onze Woombie. Het werkt echt super! Jennifer kan zichzelf niet wakker maken door haar maaiende armpjes en heb ook het idee dat ze sneller in slaapt valt. We hebben trouwens een overgangsWoombie (zo'n gestreepte). Ik hoop dat het met iedereen goed gaat. Ik wens jullie alvast fijne dagen!
Als ik echt het idee heb dat ze honger heeft krijgt ze uiteraard. Maar tot nu toe huilt ze eigenlijk alleen als ze krampjes heeft. En ik merk het ook wel als mijn borsten minder leeg zijn gedronken. Ik heb juist het idee dat mijn productie beter gereguleerd is sinds ik niet meer op verzoek voed. Maarre...ik heb ook niet alle wijsheid in pacht hoor! Ik doe ook maar wat
Even een speentjes-vraag! M zit vaak met haar handje-duimpje aan haar mond (zelfs op onze laatste 3 echo's al duidelijk te zien) dus ik ben bang dat ze zal gaan duimen! Maar ik heb 2 speentjes difrax en bibi en ze wil geen van beiden! Soms houdt ze die van bibi, de platte dus, 1-2 min in als ik erbij blijf maar dan floept ze ze er weer uit hoor! Iemand tips om toch aan het speentje te wennen? Liever dat dan duimen he!
Denk je dat of weet je dat? Want ik hoor vaak dat kindjes die overdag goed slapen, 's nachts ook goed slapen. Je wil natuurlijk ook geen verstoord ritme van dag en nacht hebben... Maar ben wel benieuwd of je het zo ervaren hebt (slecht slapen 's nachts) of dat je er bang voor bent.
BV tijden vandaag: 00:00 05:45 07:30 10:00 13:00 17:00 20:00 (denk ik, ben nooit zo goed in het onthouden, omdat ze toch wel uit zichzelf komt). Nu ligt ze nog te slapen en maak ik haar zo maar wakker als ik zelf naar bed ga.