November 2010 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marleen1979, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik lees af en toe wel mee en als het wat beter gaat, heb ik hopelijk ook wat meer tijd voor jullie! We hebben vanochtend naar het zkh gebeld voor een second opinion, alleen onze eigen ka is er donderdag 'pas' weer, dus dan horen we verder. En donderdag moeten we ook naar de osteopaat, hopelijk kan hij nog iets voor Owen betekenen...

@Marleen, als ik jouw verhaal lees over Luuk, lijkt het net of ik het verhaal van Owen lees :-S. Luuk krijgt nu toch ook voeding tegen kma (Nutramigen?)? Owen krijgt nu Neocate (hetzelfde als Nutramigen AA).

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, met Luuk blijft het ook allemaal een beetje tobben. Sinds vrijdag krijgt hij Nutramigen (van Nutrilon HA naar Friso HA, naar Nutrilon Pepti en nu dus Nutramigen :() Hoe reageert Owen op de Neocate? Wat voor symptomen/klachten heeft hij nu? Drinkt hij nog zo slecht? Frustrerend is dat he... Groeit hij nog wel een beetje of helemaal niet?

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Vervelend he...en weten ze wel wat Luuk heeft of dat ook niet? Bij Owen is het nog steeds maar de vraag of hij wel kma heeft, waarschijnlijk niet...Owen heeft vooral last van zijn reflux volgens de ka. En wij denken daarentegen juist dat hij iets met zijn darmen heeft, maar dat is dan volgens de ka weer de 3-maands-krampjes. Owen drinkt nu redelijk, ongeveer 100cc per fles, 7 flessen, maar hij laat dan ook vaak sowieso 1 fles voor de helft staan. Meer dan 100cc krijgen we er gewoon NIET in en ik wil zooo graag op 6 flessen over proberen te gaan, want ik zit nu dus 's nachts om 3.00 uur en dan vaak tussen 6.00 en 7.00 uur alweer en de laatste voeding om 23.00 uur 's avonds. Owen groeit ongeveer 100-140 gram per week, dus ook niet echt heel veel, maar nog voldoende.

Hij lijkt pijn te hebben (wij denken in zijn darmen of maag) en trekt daardoor heel veel met zijn benen. Hij is heel onrustig (ook tijdens de fles) en slaapt slecht. Nu dachten we gisteren dat hij een ingegroeide teennagel heeft, maar we hebben eens goed gekeken en het lijkt alsof hij een blaar op zijn grote teeen heeft (en de andere teen begint ook) en nu dachten we dat dat wel eens kon komen door het vele trappen tegen de deken (het onrustige gedrag). Daarvoor moeten we straks naar de ha, dus dan horen we in ieder geval wat dat is...

En Luuk? Vermoeden ze bij hem kma? En loop je nog veel onder controle bij een ka?

4. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Debby: Wij lopen (nog) niet onder controle bij een KA. De huisarts houdt Luuk goed in de gaten en denkt idd aan KMA. Afgelopen week was hij ook maar 100 gram aangekomen en voorheen kwam hij meer aan (maar toen dronk hij ook meer). Jullie verhaal is inderdaad herkenbaar, maar Luuk slaapt wel beter dan Owen (wel ingebakerd, want als we hem niet inbakeren dan slaapt hij ook niet). Blaartjes op zijn tenen? Ah, arm ventje.. Kan inderdaad wel door het trappen komen. Ben benieuwd wat de ha ervan denkt.

5. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Morgen!
    Mooie fotootjes zeg Margootje en Wendy! Ik vind dat die dames erg op hun mama's lijken!
    Hier leek Mila bij de geboorte als 2 druppels water op haar papa, maar ze begint precies te veranderen, heeft alvast mijn grote blauwe ogen en lange wimpers, vind ik super!
    HAHA nu zal papa ons nooit kunnen weerstaan als we willen gaan shoppen ;)

Debby en Marleen, duim voor jullie op een goede oplossing voor jullie ventjes

6. IreneH

IreneH Fanatiek lid

5 dec 2007
    1.979
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Nee joh, die pukkeltjes gaan wel weer weg hoor. Ze moet gewoon even wennen! Heeft Mathijn ook gehad en het ging vanzelf weer over!!

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Vrijdag zijn we met de nieuwe voeding begonnen (Nutramigen), maar nu is ie nergens op voorraad. Het zijn hele kleine bussen dus we redden het er vandaag niet mee. Ik kon het ook niet eerder bestellen omdat het weekend er tussen zat. Straks maar weer een ronde bellen of ie ergens verder weg nog wel op voorraad is. Lastig zeg! Ik had ook niet door dat die bussen zo klein zijn dat je er maar 4 dagen mee kunt doen.

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Marleen, wij bestellen ook altijd direct iets van 4 bussen voor Owen, omdat het inderdaad van die kleine bussen zijn. Heb je wel een machtiging gekregen zodat het vergoed wordt???

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ja, Owen heeft een ingegroeide teennagel (althans daar lijkt het op) die ontstoken is geraakt (vandaar de dikke teen). Daarvoor hebben we nu een zalf gekregen van de ha.

10. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Nog geen machtiging. Als het goed is wordt het wel geregeld, maar voorlopig moeten we alles zelf betalen. Ik heb nu twee bussen besteld en die kunnen we morgen halen. Net na veel bellen toch nog een apotheek gevonden die één bus op voorraad heeft.

11. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Mooi!!!!

Moedertje ,ze heeft idd.jouw lippen :):):)

Mrs.nuke ,goed dat je van je hebt afgebeten se!!!!!!!!!!!!!:D8)
    Hier begint on s mannetje echt met zijn kopje omhoog de hele tijd te kijken ,nog altijd last van scheetjes ,geen poepluier gehad en daar wachten we op.
    Zoon ging wat beter is om 10 uur naar school gebracht ,dochter leek koorts te hebben maar is nu springlevend ,wel diarree als ze naar't wc moet.

12. Lilalien

Knappe foto's van Yinthe en prachtige huiskamer!!!
    Goed gedaan :)

13. Lilalien

Je ziet er toch goed uit!

14. Lilalien

Hoe is het nu met Femman??

15. Lilalien

Toch veel sterkte meisje ,dat tobben is niet te doen voor jullie!

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Weten jullie wat me ook heel erg 'dwars' zit? Owen drinkt nu 7x100 (dus 7x90 + 3 schepjes). Maar...hij kan NOOIT meer op dan 100cc, dus hoe ga ik ooit de nachtvoeding schrappen :(?! Hij is nu al ruim 2 maanden oud en nog kan hij 's nachts niet doorslapen en officieel zou ik 12 januari weer moeten beginnen (per 1 febr. ben ik werkloos :(), maar hoe kan ik ooit gaan werken met een nachtvoeding???? En de ka zegt maar dat 7x100 ook goed is, ja duhhhh hij krijgt wel voldoende binnen, maar zo trek ik het natuurlijk nooit om ook nog te gaan werken....

17. Lilalien

Oja hier ook een pukkelventje ,na 3 dagen weer weg en dan komt het eens weer ,maar daar moet je niet voor stoppen met de bv.hoor!

De nacht ging van 23u30 tem 7u10 ,ook goed vind ik :)

Nu eten hebben hier honger ,moet vanavond naar oudercontact voor onze zoon ,dan gaan de kindjes naar mijn ouders voor eventjes daar te blijven en eten we mee ,mooi meegenomen :D;)

Groetjes !
    xxx

18. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Lila oh vervelend alleen die scheetjes laten...en ziekenboegje bij je thuis.

Marleen lekker irritant dat die voeding niet te krijgen is. Idd maar voorraadje aanleggen.

Fem bij jullie alles goed? Spannend voor de operatie weer.

Margootje wat een mooie foto!

Nony geen handschoenen voor het mannetje?

Wendy leuke foto's en wat is Yinthe sterk zeg!!

Hier tweede goede nacht gehad. Hij wordt om half zeven wakker. Ook geen speentje hoeven geven.
    Ik merk dat het voor hem beter is dit schema en zo iedere keer dezelfde tijd voeden. Hij slaapt tussendoor ook beter :)

Half januari met Jaime naar zkh..niet voor dr hart maar voor dr ogen. bij test cb zag ze met 1 oog niet goed. Toen werd ze ineens geopereerd dus dacht niet nog meer artsen even voor haar. Maar goed nu merk ik de laatste tijd dat ze als ze bv tv kijkt heel vaak haar linkeroog dicht doet of bijeenknijpt. Ik heb zelf heel slechte ogen -7 en Michiel heeft vroeger een lui oog gehad.
    Het maffe was bij die test dat het ene oog dus supergoed is en het andere oog dus echt slecht. Zou dat dan een lui oog kunnen zijn? Weet iemand dat?

Zal een lange week worden...geen doorkomen aan met de kinderwagen in de sneeuw en ik ga niet in de auto stappen...Even kijken hoe we het oplossen met de kerstboodschapjes...

19. peertje

peertje Fanatiek lid

20 mrt 2009
    1.671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    hallo daar!
    even een teken avn leven...heb 5 kinderen(neefje en nichtej logeren) in huis, drukke ochtend gehad...nu ff bijgelezen!

wendy: je site:D muts!!!! wat een mooie fotos van j emooie moppie!!! die mooie haartjes!!!!!!

marleen: echt vreemd dat ze niets laat horen.....dan hoop ik dat ze de woombie gewoon op de bus doet,......
    wel een lekkere nacht gehad...super!

debby: jemig ook nog een ontstoken teentje:( heb zo met t ventje te doen....hij drinkt idd niet veel....raar heh...zouook zeker voor een second opinion gaan....

sensee: lekker zo'n nachtje! doet ie goed!!!!
    geen idee of t ene lui oog kan zijn....

tess kwam vanmorgen om 5.15...best netjes...alleen dr neusje zit zo dicht...elke keer als t beter gaat, is t de volgende dag weer minder...ze krijgt nu volle aandacht van 4 kids...arm kind weet soms niet waar ze t zoeken moet;)nu ligt z eheerlijk te slapen en hubbie is met de kids naar de kapper!

20. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    hey meiden,
    eve ego bericht * Sorry alvast*
    Gistere met dat rotweer wezen uiteten.. (was al gereserveerd)
    Ik werd echt super gek van mijn schoonouders..(die waren mee geweest)
    Micah lag heerlijk te slapen in de kinderwagen, en mijn schoonvader maakte hem elke keer wakker, ik zei 1000x doe dat niet aub!:(
    en ook mijn man riep het steeds ik werd steeds bozer elke keer hem wakker maken:( verder had ik niks meer over mijn eigen kind te zeggen hun namen het over:(:(
    ik ben thuis in huilen uitgebarsten...
    ook omdat wij vanaf volgend jaar(zijn huis aan het bouwen) heel erg dicht bij hun wonen(naast hun)
    dit omdat de oma van mijn man ook altijd zo dichtbij woonde en de kleinkinderen(mijn man, zijn broertje en hun nichtjes) vonden dat heerlijk.
    ik had ook nooit verwacht dat mijn schoonouders zo gingen doen.
    zij waren juist diegene die elke keer zeiden dat ze dat niet gingen doen en als ze dat wel deden konden we er gewoon iets van zeggen en dan zou het over zijn.
    Nou niet dus!! ze luisteren gewoon niet! en als je dan boos word dan ben je shagrijnig:(:(:(
    pff zit er helemaal doorheen..
    als dat nu al zo is hoe is het dan dalijk als wij naast hun wonen:(

@ sab-simlex, ik heb het idee dat het wel begint te werken.
    @ Foto's
    Margootje en Wendy jullie meisjes lijken echt op jullie!!!:D leuk joh!
    @ Debby, je hoeft geen sorry te zeggen hoor, we begrijpen het wel.
    en als je iets kwijt wilt weet je ons te vinden he;)
    sterkte ermee! Knuffel!!!
    @Mrs.nuke, dat heb je goed gezegd! ben trots op je;):D
    iritant he die schoonouders PFFFFFF:x
    @peertje, hier precies hetzelfde.. ene dag gaat het beter en de andere dag weer wat minder.. ach gerem tess, dat ze zo verkouden is:(

Sorry de rest ben ik weer vergeten...

Deel Deze Pagina