Bij mij zit ie N-2 (2 vingers onder de navel) hij is wel hoog maar nog wel smal, zal bij jou ook nog wel zo zijn, het kan dus best zo zijn dat ie bij de volgende controle niet veel hoger is gegroeid maar vooral in de breedte.
Mijn moeder is uitbehandeld voor eierstokkanker, wat betekent dat ze snel komt te overlijden. Het gaat eigenlijk best goed met mijn moeder, zit nog lekker in de tuin, ontvangt visite (heeeel veel visite). Ze is zelfs van plan om woensdag op de verjaardag van mijn oudste dochter te komen! Ik denk alleen wel dat ze daarna snel achteruit gaat.
Ik voel de baby wel elke dag, heb genoeg ervaring . Meestal voel ik de beeb dan rechts in mijn buik, dat spartelen zal je ook nooit echt voelen hoor Het voelt een beetje als dat je een hand over je wang legt en dan met je tong tegen je wang tikt, maar dan van binnen.
Ja helaas maar eventjes hier... die regen.... Maar ik was ook donderdagavond voor het laatst op de laptop geweest, nou dat is echt een unicum! Ik ben ook nog niet aangekomen, had in week 7 buikgriep en toen flink afgevallen... Ik heb sowieso snel harde buiken maar echt steken heb ik niet echt. Maar waarschijnlijk is dat bandenpijn.
Ja moet hem ook nog halen maar moet eerst even de bon op mijn werk uitprinten... heb trouwens ook maar tot 25 mei om hem op te halen... Gelukkig komt voor de baby-doos niet meer zo'n felicitasmuts langs... alleen ik raad jullie wel aan, zodra je de babydoos van prenatal en felicitas hebt opgehaald om dan het bel-me-niet register weer in te vullen, want doordat je deze dozen hebt aangevraagd krijg je dus een boel reclame en shit...
Die van prenatal is met 7 maanden pas. De wij-jonge ouders kreeg ik nog van femke en nu naadloos aangesloten op deze beeb. Alle nrs van wij kan je online lezen.
Dat is helemaal niet raar hoor Er zijn er een heleboel die dat doen. Wij hebben geen gesprek over wanneer je verlof ingaat. Wij moeten een zwangerschapsverklaring van de vk of gyn inleveren bij de personeelsadministratie en we moeten dan een verlofformulier invullen met wanneer je met verlof wil (4,5,6wk tevoren). Daarna krijg je van p&o een bevestiging. Denk je dat je contract verlengd wordt of is het dan gewoon klaar? Ik zou daar iig duidelijkheid over vragen. In principe is het zo dat als je contract niet verlengd wordt dat je dan op de datum dat je uit dienst bent door het uwv wordt uitbetaald ipv je werkgever, je werkgever moet dit ook regelen. Dit omdat je contract tijdens je verlof verloopt. Mooi voordeel, je krijgt gewoon 100% uitbetaald zolang je verlof loopt.
Dankje wel voor de uitleg! Ik werk in een klein bedrijf. Dus zal binnenkort wel om een gesprek gaan vragen. Ik heb dat gevoel, dat het op houdt, dat ze het niet verlengen. Maar ik moet zelf ook goed nadenken of ik daar wil blijven!
Ik heb als verpleegkundige gewerkt en ik zou voor een oorthermometer gaan, die is veel nauwkeuriger, een voorhoofd wijkt nl erg vaak af.
Ben ook weer van de partij. Heb niet alles terug kunnen lezen, sorry dus val er maar zo in.... 14 weken alweer, het gaat zo snel en ik wil zo graag genieten van mijn laatste zwangerschap.... Ik vind dit 2e trimester helemaal geweldig..... Voel me heerlijk weinig klachten en wat ik heb ben ik nu helemaal aangewend. Buikje groeit, kindje groeit en alles is goed.... maak me helemaal geen zorgen meer nu ik de gevreesde combitest heb gehad..... Vorige week nieuwe bekleding bij mijn 8 jaar oude bugaboo kinderwagen besteld. Die bevalt mij hardstikkegoed, kun je lekker offroad mee rijden als je de wielen omdraait (hier in Noorwegen wel nodig). Verder nog niets geen babyvoorbereidingen gedaan...... Nu lekker weer van het mooie weer genieten
Hier net weer naar de vk geweest. Hartje weer gehoord, baarmoeder lag 1/2 NS en verder waren alle bloeduitslagen goed, helemaal blij dus. @napoleon, gefeliciteerd met de 15 weken!!
heb lang met uwv aan de lijn gezeten, ik had wat vragen over zwangerschapsverlof + uitkering. Ik werk als invaller voor verschillende invalbureaus. Dan moet je dus bij alle werkgevers zwangerschapsverlofuitkering aanvragen... pfff en die geven het weer door aan het UWV. Verder zei hij dat ik erg vroeg was, ja dat weet ik, maar in de zomervakantie zijn die bureaus allemaal dicht. Verder kijken ze naar de maand voor je verlof wat je verdient hebt. Maar ik ga een week na de zomervakantie met verlof. In de zomervakantie heb ik geen werk en dus geen inkomen. Dus ze moeten maar naar juni kijken. Want juli is geen hele maand, omdat de zomervakantie hier 23 juli begint. Wat een gedoe zeg. Gelukkig heb ik nog even de tijd om alles te regelen met al die invalbureaus.
Hoi dames, heb enigszins 10 pagina's geprobeerd bij te lezen, maar is niet echt veel blijven hangen.... Mamasince, sterkte meis, moet een ontzettend nare dag geweest zijn gisteren..... Noname, ik las dat je veel drop eet. Daar moet je wel mee uitkijken hoor, niet vanwege de bloeddruk, maar vanwege een stofje wat erin zit wat kan zorgen voor problemen bij het kind later. Sorry, is een beetje vaag, want kan het onderzoek even niet vinden wat daarover gaat. Ze hebben enkele tientallen vrouwen en kinderen gevolgd. Een groep vrouwen at meer dan 500 gram drop in de week en er werd na enkele jaren bij die kinderen toch enkele problemen waargenomen op het gebied van gedrag, zicht en gehoor volgens mij. Tjee, het is ruim een jaar geleden dat ik die publicatie van dat onderzoek gelezen heb, dus het is niet helemaal blijven hangen. Als ik het vind, zal het ik hier eens posten.... Pff, heb ineens barstende hoofdpijn gekregen vanmiddag...vreemd, kwam echt plotseling opzetten. Hebben jullie weleens stekende pijn onderin je buik bij het niezen? Ik dat in de eerste zwangerschap ook en nu weer.... Buik groeit echt flink. Valt me mee dat nog niemand met iets gevraagd heeft daarover...... Siri, hoe gaat dat allemaal daar in Noorwegen? Loop je bij een verloskundige of bij de gynaecoloog? Mag je thuis bevallen of is dat daar ook ongebruikelijk?
@Aowyn: Balen dat het toch niet zo goed ging zonder de medicijnen Hopelijk gaat het snel beter. @Napoleon: Gefeliciteerd met de 15 weken! @Mamasince: Knuf! @Beertje: Bij mij op het werk willen ze sowieso dat ik zoveel mogelijk mijn reguliere verlof (=vakantiedagen) op maak. Voor de organisatie stop ik dus 4 weken van te voren en daar plak ik nog 2 weken vakantie voor. Begreep dat de VK pas vanaf de 16e week een zwangerschapsverklaring geeft die je dan aan de werkgever kan overleggen. Hier ook amper aangekomen (1,5 kilo) maar wel al een buik. Hier met de wandelwagen een flink lengteverschil. Ikzelf ben 1.67 en manlief 1.95. Maar we hebben maar een kleine auto met een kleine laadruimte en de bugaboo is daar uitermate geschikt voor, denk dus toch dat dat hem gaat worden. Is ingeklapt superhandig.
hallo jeetje wat kunnen jullie kletsen @ mamasince ga straks je verhaal lezen, maar dikke knuffel zo had je je moederdag niet voorgesteld. Heb de blije doos opgehaald veel lees voer en en kortingsbonnen, geen slabbertjes, wel pampers en zinkzalf.. Maar misschien zijn de dozen niet hetzelfde??