November 2011 Mama's Deel 2!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Fuchsia, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    hallo,

ik heb weer bijgelezen. Is gelukkig goed te doen, want het is hier en bij het andere topic rustiger. Dus lijkt me een goed plan die andere te sluiten, zodat we met zijn allen hier verder kletsen. Dan ook de lijsten maar samenvoegen. Op een gegeven moment zal het vast opvallen dat er een aantal niet meer komen en die halen we er anders van af toch??

Ben afgelopen vrijdag uit het ziekenhuis gekomen. Heb het even te erg gehad daar. Het spugen wilde ook daar nog niet stoppen dus wilde ze me weer aan de sondevoeding zetten. Had al 3 dagen niet meer gegeten. Vocht kwam binnen via infuus. De sonde heeft een half uur gezeten en toen heb ik hem eruit geniest/gespuugd. Ze hadden hem niet goed vastgeplakt. En ik heb gevraagd of ik het toch nog zelf kon proberen om weer te gaan eten, want dat inbrengen van de sonde is echt geen pretje.

Nu heb ik al 4 dagen niet gespuugd, dus begin te hopen dat ik beter aan het worden ben. Heb ook wel primperan nog en daarnaast nog omeprazol (nieuw erbij gekregen), dus kan ook daaraan liggen. Maar duimen dus. Ik heb goeie hooop.

Over babytjes voelen. Soms komt je baarmoeder bij een tweede al wat verder omhoog. Dus ik zou niet durven zeggen dat het nog niet kan dat je de baby voelt. Maar rond je navel....dat kan nooit de baby zijn. Als je al iets voelt, is dat echt net boven je schaambot. Volgens mijn verloskundige kon je het evt. wel al voelen in ieder geval.
    Was daar net voor controle ook en alles goed. Deden meer mee met die triple studie naar de lengte van de baarmoedermond in relatie tot vroeggeboortes?
    Verder last van bloeddrukdalingen waardoor ik af en toe wat last van flauwte, opvliegers en misselijkheid kan krijgen. Maar zal wel wat druivesuiker in mijn tas stoppen voor zulke momenten.

2. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    pff dat klinkt allemaal niet best die sonde voedingen. Hoop echt dat de medicijnen aanslaan voor je.. Geen pretje zo...

Ik heb zelf niet echt last van misselijkheid maar meer van al het eten vies vinden en als ik eet kokhalsneigingen krijgen.
    Dus 2 kilo afgevallen sinds week 6.. Niet heel erg vind ik zelf..

Als ik snel opsta of nies, hard werk, opstap veel dans of een flinke wandeling maak krijg ik steken onderin mijn buik. Ik denk dat dat gewoon een hint is dat ik het dan even rustiger aan moet doen. van niezen heb ik nog geen last dus weet niet of ik dan ook de pijntjes voel.

Morgenavond 21:30 eerste termijnecho....

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Dat onderzoek was laatst ook nog in het nieuws, maar ik maak me niet zo'n zorgen daarover... het ging om als je meer dan 250gr drop per week zou eten

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij moeten ook een andere wagen. Maar gelukkig zijn de meeste wagens met verstelbare stang ;) Ik ben 176 en manlief 200.

Wij hebben nog niet echt gekeken wat voor wagen we nemen.

5. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Cass, veel plezier morgenavond! Hopen op een mooie echo...!
    Marieke: Ik hoop voor jou dat t nu inderdaad beter gaat, jij hebt je portie echt wel gehad zeg!
    Napoleon: ja wij hebben een oorthermometer, maar die vind ik zeer onbetrouwbaar. Als ik mezelf meet en vijf minuten erna weer, geeft ie al weer een halve graad verschil ofzo... En het is zo'n gedoe met die hoesjes elke keer...
    Vandaar dat ik hoopte dat iemand een goede ervaring had met een voorhoofd thermometer, lijkt mij t ultieme gemak..!

Tip: tijdje terug ging t hier even over beha's, ik heb vandaag deze set binnengekregen, mooi spul leuke prijs! ( t zijn voedingsbeha's)
    Voedings-BH, set van 2, PETITE FLEUR - Badmode & lingerie | Damesmode | OTTO

6. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ja ik heb dat ook, bij niezen, snel opstaan etc. Komt door drukverhoging op je banden,

Hier ga je naar een vk of gyn, zoals in nl. Sommigen gaan naar ha tot ca week 30. Thuisbevallen kennen ze niet, maar ze hebben wel kraamhotels om het wat 'huiselijk' te maken. Kraamzorg kennen ze hier al evenmin. (mijn moeder komt kramen). Maar wel 57 weken verlof!!!!!

7. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Och marieke, dat klinkt vreselijk. Dan is zwanger zijn niet zo'n pretje. Sterkte en hopen dat het snel beter gaat

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Die heb ik ook idd! Maar dan de blauwe en de zwarte ;)
    Enige nadeel is wel dat ze niet van katoen zijn... althans dat vinden de bv deskundigen, ik vind het zelf veel fijner want als je eens iets lekt/morst zijn dezen zo droog en katoen blijft nat...
    Ze zitten heel prima trouwens!

9. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

*zwaai*
    Tjee ik ben gesloopt!
    Leuk hoor die Birkenstocks in de actie, maar meneer Kruidvat vergeet wel dat de rest gewoon doorgaat in de zaak.
    Lig dus lekker op bed nu.

10. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    ooow hanna....ik temperatuur niet 's nachts, omdat de temperatuur meestal door slapen wel zakt. Controleer wel met de rug van mijn hand de temp. van zijn nekje of voorhoofd ter indicatie. Mocht dit erg hoog lijken, dan doe ik het wel even dat wakker maken. Want dan is het misschien toch even kijken of ie gelijk een paracetamol zetpil moet. Maar dan dus toch rectaal om dat dat het meest betrouwbaar is. Heb er toen ook aan zitten denken om zo'n oorthermometer aan te schaffen. Die hoesjes zou ik niet zo'n probleem vinden, maar weet niet of ze duur zijn. Volgens mij hoef je niet iedere keer een nieuw hoesje te pakken als je toch bij dezelfde persoon meet.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik verveel me een beetje, mijn lijf vind dat ik me koest moet houden...

heb vandaag nl de bank gewassen (de hoezen), de vloer gedaan (zuigen en dweilen) en de oven helemaal gereinigd (wij zijn te lui om de oven elke keer na het gebruiken schoon te maken :) ) en dan nog met de kids gespeeld, boodschappen gedaan...

Morgen weer werken... geen zin in... maar maak morgen kennis met mijn vervanger dus das ook wel fijn. Ik ben straks sowieso een paar weken niet aanwezig, zorgverlof en als ze daadwerkelijk is overleden dan ook een week...

Ik heb eigenlijk de hele vakantie nauwelijks last gehad van harde buiken, wel af en toe maar niet zo frequent als in de weken dat ik werk. Dus ben heel benieuwd wat het morgen doet...
    sowieso deze week een drukke week...

morgen werken en dan smiddags met de oudste naar het zh, die moet een foto van haar voet laten maken want daar zit een onverklaarbare bult op die daar na gym ineens zat. en ik moet een taart maken.
    woensdag is zij jarig dus dan komen haar vader en stiefmoeder ook en mijn ouders (mijn moeder wil heel graag nog even komen).
    donderdag ben ik zelf jarig, maar daar doen we niet zoveel aan donderdag
    Vrijdag moet de auto voor apk en moet ik savonds eva naar een feestje brengen en halen...
    Zaterdag heb ik eerst promotiewedstrijden en smiddags vieren we onze verjaardagen
    zondag heeft eva haar feestje (maar ik ga niet mee, ze gaat met papa naar verkeerspark assen)

12. linde90

linde90 Niet meer actief

Wij hebben de oorthermometer, maar ik vind het echt niet werken.
    Vertrouwde laatst de uitslag van de oortherm niet en heb rectaal nagemeten bij mijn dochter.
    Het scheelde 2 hele graden...

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je moet wel een goede oorthermometer hebben, niet op bezuinigen. Er kan een halve graad verschil inzitten maar dat is niet zo heel erg. het belangrijkste is dat je die goed in het oor stopt. Hoesje hoef je niet steeds te vervangen als je het voor dezelfde persoon gebruikt.
    Rectaal is altijd het beste maar niet altijd handig...

Ik temp mijn kinderen ook nooit snachts tenzij ze uit zichzelf wakker worden.

Femke had nu 39.9 maar was supervrolijk nog, al zag je haar in de loop van de avond wel steeds lodderiger worden... hopelijk moet ze het gewoon even uitslapen... (moet ze allen wel gaan slapen...)
    ik moet nl wel echt naar mijn werk morgen, en mijn man heeft een lesbezoek (Dan komt de baas je les bekijken) anders kon hij wel thuisblijven want hij heeft op dinsdag maar 1 les (examenklassen hebben geen les meer)

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Overigens gebruikten we in het zh de oorthermometer voor patiënten die geopereerd waren of geopereerd moesten worden om te kijken of ze geen koorts krijgen, als er een exacte temp nodig was, ging dit altijd rectaal (of vaginaal... als er veel aambeien waren )

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hmm nog 74 berichten en ik wordt expertmember...

Al heb ik hier veel meer geschreven, alleen onder een andere naam.

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Siri, hebben jullie al uitslag van de onderzoeken van je man?

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb honger... vaag... maar ik ga offline, even lezen en dan lekker slapen!

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    zwaai zwaai!!!

zoooo Napoleon op toerrrrrrrrrr :D hihi
    stelletje gezellige kippen hier ;)

Ik heb gewoon bijgelezen, ben brak van het werken. Woensdag probeer ik 2 uurtjes meer. Wel balen is dat ik steken in mijn rechterbil kreeg op het eind.. dat is geen goede teken grrrrr. Morgen wil ik dochtertje wee fietsend naar de psz brengen.

Siri hoe gaat het met jouw man?

Napoleon ik hoop dat jouw moeder het zo lang mogelijk volhoudt zonder (veel) pijn. knuffs!!

Als mijn dochtertje heel erg warm aanvoelt temp ik haar wel rectaal. Mijn man doet liever met de oor maar ik kan niet overweg met dat onding :/ En hij scheelt dan ook ong. 0,2 graad. Maar ik temp alleen als zij echt heel warm aanvoelt. Want rond de 39 graden met bedtijd doe ik wel een zetpil in en als ik naar bed ga nog een keer rectaal om te kijken hoe de stand is.

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    oh ja ik heb vandaag ineens 4 aanmeldingen binnen op ons hyves. Ik heb onlangs 2 aanmeldingen verwijderd omdat niemand zich melde en dit zijn nu 4 nieuwe meiden dus wie oh wie zijn jullie? Want ik heb geen pb ontvangen ;)

20. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Ik heb je zojuist een pb gestuurd en me aangemeld ;)

Veel beterschap voor diegene die nog steeds zo'n last hebben van de misselijkheid! Ik ben zelf net van de emasefene af en het lijkt goed te gaan! Ik voel me een stuk fitter en heb weer zin om dingen te ondernemen. Kleine lijkt zich zo af en toe ook al te melden, hoewel ik niet helemaal zeker van ben of het wel al echt de baby is die ik dan voel.

Deel Deze Pagina