November 2011 Mama's Deel 2!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Fuchsia, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    heel erg cool meid!!!!!!!!!!

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Wauw! Wat een mooie tas!

3. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Dank! :D

4. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor je bent niet opdringerig:p

Die uitgebreide echo MOET niet, maar ik heb er wel recht op omdat ik medicijnen gebruik. Volgens mij is dat trouwens bij ieder medicijngebruik, dus niet speciaal vanwege de antidepressiva.
    Borstvoeding mag ik niet geven omdat de kleine dan anders ook de antidepressiva binnen zou krijgen via de borstvoeding. Dat gebeurt nu ook en de beeb moet dus ook gaan afkicken na de geboorte. Vind ik zelf trouwens heel vervelend. Gelukkig hebben ze in het ziekenhuis een bepaald medicijn dat als antistof werkt en dat krijgt de beeb na de geboorte ook toegediend zodat hij/zij er niet veel van merkt. Uit voorzorg worden kinderen waarvan de moeder medicijnen heeft geslikt tijdens de zwangerschap hier ook de eerste 24 in een couveuse gelegd uit voorzorg en voor extra controle. Had het ook liever allemaal anders gezien maar er zit helaas niet veel anders op.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Zelfs zonder noemenswaardige schade aan de onderkant is ie niet blij :p
    plassen... auwww

6. catwoman8979

catwoman8979 Actief lid

29 dec 2010
    497
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    hoi allemaal

ik denk dat ik voorlopig even niet hier actief zal zijn.
    heb vandaag zo;n rotbericht gehad dat mijn wereld echt even ingestort is.
    mijn vriend moet onze relatie verbreken van zijn ouders...en puur omdat zijn stiefvader denkt dat ik hem erin heb geluist om zwanger te worden.
    in eerste instantie was zijn moeder heel redelijk en accepteerde de keus van mijn vriend, tot een paar dagen terug en hij word zo onder druk gezet door zijn moeder om het uit te maken!
    nou gaat hij nog één keer in gesprek met zijn moeder want dit is totaal niet wat hij wil en hij was vandaag ook echt ten einde raad, maar ik verwacht niet dat het nog goed gaat komen.
    ik ga nu in ieder geval door puur voor mijn kindje maar dit gaat me echt veel moeite kosten om door te zetten.
    als het weer beter gaat,laat ik wat van me horen!
    in ieder geval ga ik, zodra me broer en/of zus terug is van vakantie, naar Rotterdam, als het inderdaad uit is straks na dat gesprek met zijn moeder.

tot snel hopelijk!

groet, catwoman

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Moet jij nog werken na de zomervakantie? Of krijg je die paar weekjes cadeau?

Oh jullie hebben natuurlijk al vakantie? Wij hier in het VO nog 2 weekjes BO nog 3 weken. Volgend jaar hebben wij ALWEER de late vakantie...
    Waar zitten jullie op Mallorca? Wij zaten een paar jaar terug in Calla Ratjada, daar zitten wel meerdere hotspots en ongetwijfeld in Palma ook wel ;) Via je mobiel is reteduur trouwens... wij zaten vorig jaar nb in België en moesten toen mbt de hypotheek nog het eea regelen via mail ed... echt ieder wel iets van 20 euro aan internetkosten... en dan waren we echt niet lang online...

Over antidepressieva. Er is een AD waar je wel borstvoeding mee mag geven. Kan ff niet op de naam komen maar kan het wel navragen.

8. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Ok Tetta duidelijke uitleg... Ik denk dan toch dat dat per regio of per ziekenhuis verschilt... Die vriendin van mij die onlangs de derde heeft gekregen en ook die meds slikt heeft bij alle drie nl gewoon bv gegeven. T enige waar ze rekening mee diende te houden is dat ze niet vd ene op de andere dag daarmee mocht stoppen ivm 'afkickverschijnselen' voor de beebjes... Dus dat ze echt een afbouwschema moest aanhouden etc... En je zegt zelf ook dat je kindje t in de buik ook al binnenkrijgt, dus ik denk dat als je het echt graag zou willen (bv geven) dat je dat toch maar eens moet voorleggen aan je gyn. Ik weet natuurlijk niet of er nog verschil zit per med, je hebt natuurlijk meer soorten, en misschien verschillen de richtlijnen per middel of misschien zelfs per dosis??? Nou ja, wie weet heb je er wat aan!!!
    Liefs!

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    jeetje catwoman :( neem de tijd en we zijn er als je ff jouw hart wilt luchten!!! knuffs!

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Gaaaafff!
    Ik heb van datzelfde patroontje voor Meikes eerste verjaardag (alweer 2 jaar geleden, ze wordt nu drie) een overgooierjurkje gemaakt :D
    alleen dan wel gewoon stof natuurlijk ;)

Bekijk bijlage 164179

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    :$:$:$
    Verbazend dat je vriend zich zo door zijn ouders in de luren laat leggen...
    Ik hoop dat het nog goed komt meis. En zo niet heel erg veel sterkte.
    Ik ben ook alleenstaande mama geweest en heb de zwangerschap van de oudste alleen gedaan. Ik hoop voor je dat het niet zover komt!

dikke knuffel

12. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Napoleon: wij zitten in Playa de Muro, baai van Alcudia... Zegt je dat wat?? Hebben er echt zin in!!
    Wat wifi betreft, ik bedoel dan een netwerk waarop je gratis kunt surfen in de lobby ofzo, hadden we vorig jaar ook in een hotel... Anders is t idd erg prijzig!!
    Ik ga na de vakantie nog 5 of 6 weken werken, hangt van een paar dingen af. Die zullen best zwaar zijn, maar ik vind het wel fijn dat ik dan iig m'n klas eerst lekker op kan starten met m'n duo...
    Jij dus nog ff twee wkn bikkelen!
    Heb net vriendin gesmst, het is floxetine wat zij gebruikt... Of fluxetine, ben t alweer kwijt, sorry...!

13. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft jou vriendin alleen AD geslikt tijdens de zwangerschap? Ik slikte het namelijk al 1,5 jaar van te voren en ben ook niet van plan om er na de bevalling snel mee te stoppen. BV wel of niet geven is bij mij ook niet zo heel erg belangrijk vind ik. Het zou natuurlijk fijn geweest zijn als het wel kon maar zelfs dan weet je niet eens of het wel gaat lukken. Bovendien heb ik 2 tepelpiercings gehad in mijn "wilde" tienerjaren en kan het ook nog zo zijn dat mijn melkklieren geblokkeerd zijn door het littekenweefsel. Vind het dus niet zo heel erg om geen bv te kunne geven. Het scheelt jammer genoeg wel in de beurs.

14. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Oef tepelpiercings... Auw!! :)
    Nee ze slikt het al een jaar of zes, wel een lage dosis volgens mij...

Aowyn nee klopt meid, moet nog steeds nieuwe buikfoto plaatsen!!!

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, dat is een mooi stuk! Wel toeristisch ;) Maar daar hebben ze vast wel ergens een wifi hotspot ;)

Ik werk momenteel niet meer ;) in de ziektewet, ga van de week nog wel naar school en volgende week ook maar niet om te werken ;).
    Mijn contract wordt niet verlengd ivm de leegloop van oost-groningen. Maar anders had ik die 2 weken na de vakantie cadeau gekregen.

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    manlief heeft deze week trouwens helemaal niks op school... kan ie lekker vast wennen aan de vakantie :p Maar hem kennende bedenkt ie ergens halverwege de ochtend dat ie toch nog even dit of dat moet doen op school...

17. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Hallo,

Ben er een paar dagen niet geweest, gelijk 10 pagina's terug lezen...
    Met mijn zusje gaat het prima, met haar zoontje redelijk goed. Drinkt nog niet voldoende omdat hij zo misselijk is. Lag scheef in de bekken bij de geboorte, dus heeft de nodige moeite moeten doen om eruit te kunnen.

dovemeisje, welkom!
    lizzy, wedlkom!

Catwoman, das niet niks.. hoop dat hij strek in zijn schoenen staat en toch zijn stiefvader kan overtuigen!

18. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik werk in het basisonderwijs dus moet nog 3 weken werken (invallen). De komende 2 weken zit ik lekker vol. Ik was helemaal verbaasd dat ik opeens zoveel gebeld werd.
    De laatste week van het schooljaar heb ik nog geen invalwerk,maar dan verwacht ik ook niet zoveel.
    Na de zomervakantie moet ik nog 1,5 week werken (met 34 weken met verlof).
    Met het kamertje zijn wij ook aardig opgeschoten, de muren, plafond en vloer zijn klaar (alleen nog plinten). Nu nog meubels vinden en inrichten.

19. juf85

juf85 Niet meer actief

Is die tas van een patroon van Miss LIttle? Hij lijkt in ieder geval op die tassen van die website. Leuk

20. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Klopt, daar heb ik het patroon van gebruikt! :)

Deel Deze Pagina