November 2011 Mama's Deel 2!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Fuchsia, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Beertje, sterkte met je vriend! Bah! :(

Wij zijn gelukkig ook nog niet gebonden aan schoolvakanties, wij werken allebei onregelmatig, dus kunnen onze vakanties inplannen. Helaas hebben wij tot 12 September vakantie, dus kunnen we de bon niet gebruiken.. Hopelijk kan het volgend voorjaar nog!

Heb het vermoeden dat ik een vaginale schimmelinfectie heb! :$
    Net even met de huisarts gebeld, maar ik hoef niet eens te komen, er werd telefonisch al een recept uitgeschreven... :(
    Eind van de middag kan ik het ophalen, maar heb een late dienst vanaf half 3, dus dat wordt morgen denk ik....

2. catwoman8979

catwoman8979 Actief lid

29 dec 2010
    497
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    goedemorgen all

sterkte beertje..ik hoop dat alles meevalt met je man en suc6 met de kat vanmiddag
    sterkte verder voor iedereen die nog altijd kwakkelt met harde buiken enzo..ik heb dat heel soms als ik teveel gedaan heb...maar gelukkig trekt het weg na een paar uurtjes
    straks controle gynaecoloog om 14 uur...daarna nog de avond met mijn schatje samen zijn, dat kan straks een week niet :(

3. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Catwoman, geniet ervan om nog even met hem samen te zijn!
    Jammer dat dat straks ff niet kan :(

Het valt me op, dat als mensen vragn hoe het met mij gaat i.c.m. de zwangerschap dat ik altijd gelijk roep ' Primaaaa!'
    Nou mag ik eigenlijk ook niet klagen hoor.. Maar ik loop ook al 2 weken met zwangerschapsischias.. De VK zei dat dat het was, maar ze zei verder niks over wat ik eraan kon doen..
    Tijdens het lopen kan ik alleen maar achterover leunen (waardoor ik als een echte zwangere loop, haha). Anders krijg ik zere steken in mijn onderrug die doorstralen naar mijn bil. Onverwachte bewegingen in bed zijn ook zooo pijnlijk!
    Hebben jullie daar ervaring mee??

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jep... in mijn rechterbil...
    Ik fiets zoveel mogelijk, dan heb ik er geen last van... Maar lopen of de trap op. auwwwwwww
    en toen ik van de week mijn dochtertje haar jas had aangedaan en weer ging staan viel ik zowat flauw van de pijn... schiet dan helemaal door tot mn enkel...
    Fysio masseert de boel in mijn onderrug en bil maar heel veel verschil maakt het helaas momenteel niet...

Straks naar de vk!

5. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Volgens mij roepen de meeste zwangeren dat het goed of prima gaat, terwijl dat vaak toch niet helemaal klopt :D

Nog 8 weken werken (met deze week erbij) en dan pas vakantie! Wij zijn dus ook niet gebonden aan de schoolvakantie. Scheelt een hoop geld als je een vakantie boekt.

6. catwoman8979

catwoman8979 Actief lid

29 dec 2010
    497
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    @hermiek het is gelukkig maar 1 weekje...maar dat lijkt voor mij toch heel erg lang...
    ik zeg ook tegen iedereen dat het goed gaat...buiten mijn blaasontsteking om heb ik verder op zich weinig klachten.
    mijn rug heb ik wat meer last van maar dat is het wel.
    met slapen ook geen problemen...ik ben al wat steviger en sliep al vaak op mijn buik en dat lukt nog steeds..

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik word ook door de fysio gemasseerd in onderrug en rechterbil. Ik heb nu een paar dagen niet gewerkt omdat ik ziek was, en gelijk veel minder bekkenklachten! Dus blij dat het over een paar dagen zomervakantie is, dan kan ik lekker rustig aan doen.
    Ben ook nog niet gebeld deze week, ik denk dat er geen invalwerk meer is nu.
    Ik heb nog wel last van m'n onderrug, maar met m'n bekken/benen gaat het nu wel aardig goed, nu ik zoveel gerust heb.

Vannacht was ik even wakker en de baby was echt keihard aan het bewegen. Als ik m'n handen op m'n buik legde, voelde ik harde stompen. Nu voel ik sowieso veel beweging, maar nu vond ik het wel erg hard.

Morgen niet uitslapen, tussen 8:00 en 12:30 komt er een monteur langs voor de ketel. We kregen vorige week een briefje dat er iemand langs komt. (ieder jaar, we wonen in huurwoning).

Ik heb trouwens last van 1 borst, is heel gevoelig en af en toe steken. Verder komt er nog steeds 'vocht' uit.

Ik heb gelukkig nog geen blaasontsteking gehad (dat lees ik hier veel).

8. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    aan de hand van me omschrijving vind ze het niet zorgwekkend. ik heb volgende week dinsdag een afspraak voor controle staan en ze vond het niet nodig dat ik eerder langs zou komen.
    dus daar gaan we maar van uit dan.

vandaag voel ik me trouwens weer beter hoor. alleen af en toe bij vlagen wel last.

9. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad

ojeetje, hopelijk valt het mee!!

10. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad

haha afwachten dus. wel spannend hoor. weet ze al wat het geslacht van de baby's is?

lekker hoor vakantie, ik deze zomer niet heb me vrije dagen verdeeld waardoor ik minder uren hoef te maken deze zomervakantie.

11. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    ohh iemand nog tips,

ik had vannacht weer eens kuitkramp!! dacht dat ik half dood ging van de pijn pff

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    klopt ik klaag hier wel omdat jullie ook zwanger zijn maar naast hoe ik mij voel voel ik mij ook nog prima en dat dit nog te doen is, maf he LOL

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    beertje en al bericht?

pamsie kreeg je dat bij uitrekken? je kan eerst proberen om te strekken maar dan de tenen naar jou toe ipv van jou af. Verder was er geloof ik tips kwa eten en iets onder het bed? maar bij mij het anders om strekken werkt meteen, maar pijnlijk is het zeker wel!

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    gisteren leek het goed te gaan en vandaag weer slap en moe grrrr maaaaaar er zit vooruitgang in, dat is positief ;)

15. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Hallo medezwangeren, bij last van kramp idd de tenen naar je toe buigen en verder helpt voldoende zuivel drinken ook. Heb ik een dag minder zuivel gehad, merk ik het in de nacht direct!
    Heb verder vergeleken met mijn dochtertje een super zwangerschap al ben ik wel erg moe, werken, bekkeninstabiliteit, huisdieren, huishouden en een meisje van 17 maandjes is wel veel nu, maar ach ben al over de helft toch? Geniet er wel zoveel mogelijk van daar dit mijn laatste zwangerschap zal zijn en ik miste mijn buik en het gevoel enorm na de bevalling.

16. juf85

juf85 Niet meer actief

kuitkramp: heb ik ook de laatste weken een paar keer gehad. Je moet je been helemaal strekken (plat op matras leggen) en dan tenen naar je toe trekken. Ik roep altijd meteen welk been het is en dan legt m'n vriend hem snel recht en trekt m'n tenen naar mij toe. En dan gaat het snel weg. Maar ik had ook een keer m'n been niet plat op het matras en toen duurde het heel lang. Dus been goed plat leggen.
    Bakerpraatje: blok zeep onder je matras leggen. Dat heb ik niet gedaan, ik geloof niet zo in zulke dingen.
    Als je googled kom je nog wel meer dingen tegen. Niet te lang in 1 houding liggen, want dan is de doorbloeding in je benen niet goed.

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    juf85 ik vraag hubbie dan ook om help als het een flink kramp is :p

18. juf85

juf85 Niet meer actief

handig he? :)

Ik werd dan eerst altijd wakker met : auauauauauauauau au au.
    MAar dat was niet zo handig. Dus nu probeer ik direct te roepen: linkerbeen linkerbeen linkerbeen (of rechts natuurlijk).
    Klinkt vast heel stom, maar het werkt wel. M'n vriend zit dan direct rechtop om juiste been te strekken. En dan is het zo weg. Voorheen probeerde ik het zelf, maar dat ging altijd minder goed, en dan had ik overdag nog een flinke spierpijn in die kuit, nu voel ik de kuit overdag wel, maar niet zo erg meer.

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ben net bij de vk geweest. Alles was goed.
    Bloeddruk 110/60, HB 7.4 buik 23cm en 1/4Nx, kindje te voelen maar nog niet de ligging (ball)

Over 2 weken weer en dan bij een vervangster omdat 1 vk op vakantie is, maar als de andere op vakantie is ben ik ongeveer uitgerekend, dus handig dat ik haar ook zie ;)

20. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Laten we het op zwangerschapsdementie gooien ;)

Deel Deze Pagina