Pfff.. mijn buik is echt aan het groeien de laatste dagen.. En dat met 23 weken.. Sommigen denken al dat ik rond de 30 weken ben! Door die ischias waggel ik ook nog zo, haha. Hoe is het gegaan met je kat Beertje?? Wij hebben er ook 2, een poes en een kater.. Wij gaan ze naar de garage verhuizen, met daaraan een ren voor ze, zodat ze ook naar buiten kunnen! Scheelt een hoop haren in huis, als de kleine er straks is. En de katjes zijn beter af, doordat ze zowel naar binnen als naar buiten kunnen..
nou om jullie ter gerust stellen, Fayah was 9 dagen 'te laat' (feb) en Julian 11 (wilde ws graag in de zomer geboren worden 23 juni) dus er is nog hoop op niet te lang wachten.... weet uit ervaring dat wanneer die datum eindelijk is gekomen, je de beeb ook wil vasthouden!! twins zijn geboren, hoe of wat weet ik nog niet.....
Me too! Maximaal een na laatste week oktober... Julian kwam tien dagen te vroeg, was toen 52 cm en 3960 gr., dus echt helemaal "af"... Ben nu eerste wk nov uitgerekend dus wil best graag weer een dag of tien eerder..!
ik vind wat eerder ook niet erg...alleen niet 1 week eerder graag (14-11) dat is verjaardag van me ex...heb liever op de datum dat ik zelf had uitgerekend vanaf mijn laatste menstruatie (11-11)
Marieke ik heb even gemist denk ik waarom je aan de ctg moest?? En je schrijft dat de boel nog goed dicht zit, hoe controleren ze dat precies?? ( beetje gekke vraag..)
11-11-11 zou wel leuk zijn! Maar ik heb helemaal niks met carnaval en volgens mij is dat ook gelinkt aan de 11e van de 11e...
dat doen ze met zo'n "eendenbek" controleren en dan inwendig onderzoek gok ik...had ik vorige week ook bij de huisarts...bij mij was baarmoeder mooi dicht en zag er rustig uit (sorry dat ik beetje brutaal antwoord..want de vraag stelde je niet eigenlijk niet aan mij hihi)
ja dat klopt hermiek..ik heb er ook niks mee maar vind het wel een leuke datum haha maar ik wacht geduldig af in november wanneer het kleintje eruit wil
Catwoman waarom ben je vokgende week alleen?? En wanneer kom je misschien in Rotterdam wonen? Hoe zat dat nou precies? Wel makkelijk voor als we 'meeten' zat ik te denken, rijden stroopwafel jij en ik samen Hier trouwens erg moe, vanmorgen om 5 uur opgestaan, werden kwart over 6 opgehaald voor t vliegveld... Uiteindelijk om half drie thuis.... Heerlijke vakantie gehad maar heb altijd zo'n HEKEL aan die honderd wassen draaien, koffers opbergen etc...! Nog even een vraagje v mijn kant over kwalen: ik word nu al ruim een week paar keer wakker v de slapende handen, en stuk onderarm... Zo gek! Weet iemand of dit met de zwsch te maken kan hebben? Ook vind ik dat ik de laatste tijd wel veel hoofdpijn heb... Miss kwam t ook wel door de warmte op Mallorca, maar zat me toch af te vragen of ik daar iets mee moet....? Neem vrij vaak paracetamol de laatste weken...
Hanna, dat kan zeker een zwangerschaps kwaal zijn je handen.dat komt vanwege vocht vasthouden, ze noemen het carpaal tunnel syndroom. Ik had het al jaren geleden en ben aan 1 pols geopereerd. Nu ook veel last van mijn andere pols. Wat kan helpen is een skeeler handschoen aan doen snachts...
mijn vriend is een weekje op vakantie met vrienden naar terschelling. maar ik ga waarschijnlijk vanaf maandag naar een vriendin of een paar dagen naar Rotterdam want heb het best moeilijk dat hij weg is. het ligt er een beetje aan nog want mijn katertje kan niet alleen zijn zolang.(als ik naar mijn vriendin ga kan hij wel mee maar bij mijn ouders niet ivm andere katten) ik ben nog altijd bezig met woonruimte maar bijna heel mijn familie is op vakantie dus dat staat nu even stil maar het zal wel binnen nu en 2 maanden zijn.sowieso ga ik over niet al te lange tijd naar Rotterdam want het word nu al best zwaar om elke dag de trappen op te moeten en ik voel me steeds eenzamer (ook al komt mijn vriend 2 dagen/week) dus als er dan een meeting komt zal ik waarschijnlijk al wel in Rotterdam zijn.
hmmm daar heb je een punt, ze moest vandaag naar het ziekenhuis voor controle, heb nog niks van haar gehoord..... als ik morgen nog niks heb gehoord sms ik dr effe
Bij mij controleerde de vk ook gewoon inwendig, maar dan zonder eendenbek. Ik begreep eens tijd geleden dat je het zelf ook goed kan voelen. Is de baarmoederhals zo hard als het puntje van je neus, dan zit het nog echt dicht. Wordt het zo zacht als je lippen, dan is het aan het verweken.
Hè wat brutaal Catwoman...!! Ok, duidelijk... Maar hoe kan je zelf nou voelen of t hard is... Zit toch best diep?? Dank je Lara... Ik vond t bvb zo gek dat t dan allebei m'n handen zijn... Ik heb t ook als ik bvb een boek lees en m'n handen dus een tijd in dezelfde houding houd... Of nu op m'n iPhone zit te tikken... Voelt raar!
haha hanna...het lijkt me ook lastig om het zelf te voelen maar misschien als je op een bepaalde manier ligt dat het kan. ik kreeg net een flinke trap van ukkie...schrok er bijna van zo uit het niets haha voel wel meerdere keren per dag wat lichte bewegingen maar dit was wel even een flinke trap
bij mij deden ze dat anders als bij catwoman. Geen eendenbek bij te pas gekomen, maar gewoon met de vingers voelen en met de echo kijken. Met de echo konden ze ook de lengte opmeten. Ik had harde buiken, pijn en krampen voelde als indalings/voorweeen. Een hele rare buik eigenlijk. Dus vandaar ctg om te kijken of ze zo ook konden zien of er weeenactiviteit was en om te kijken hoe het met het hartje van de baby was.