November 2011 Mama's Deel 2!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Fuchsia, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    geen arbo?? dat moet toch wel?

2. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
  3. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
  4. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Ik ga het wel uit zoeken. dit vind ik niet leuk meer. zo moe zijn

5. Beertje13

Die hebben we wel! hoor ik net. maar ik denk dat ze het niet op prijs gaan stellen dat ik dit ga zeggen.

6. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Je hebt ook recht op meer pauze beertje. Misschien dat het helpt als je tussendoor hLf uurtje ligt?

7. Beertje13

Ik ben net thuis. Wij hebben geen pauze. We eten tussendoor als we aan het werk zijn. Dus ik ben 8 uur aan het werk. ik ga 1 of 2 keer vijf minuten naar buiten.

8. Uviana

Uviana Actief lid

6 mrt 2011
    127
    0
    0
    Grootegast
    Hmmm Beertje,

Je hebt zowiezo recht op je pauzes en als je het niet trekt moet je inderdaad de arbo inschakelen ... Die kan de situati inschatten ...

Anders werk je jezelf alleen maar inde stress en over de kop. Jou lichaam is belangrijker als werk ... neem ik aan ...

9. Ikke81

Ikke81 Fanatiek lid

2 mei 2010
    2.559
    0
    0
    Wat lief dat ik gemist word :D
    Heb het erg druk de laatste tijd waardoor ik eigenlijk bijna geen tijd kan vinden om alles elke keer bij te lezen dus daarom heb ik er maar voor gekozen om helemaal niet meer te reageren om scheve gezichten te voorkomen. Vandaag en gisteren weer wat meer tijd dus heb eindelijk een beetje bij kunnen lezen. Topic deel 1 heb ik maar gelaten voor wat het is maar dit deel heb ik wel helemaal gelezen. Dus doe gelijk maar ff reageren

@Alle meiden met een mooie echo (en dat waren er veel gelukkig :D ) Helemaal top, op naar een mooie 20w echo

@Napoleon: Wat triest voor je moeder zeg, hopelijk heb je haar nog even bij je en heeft ze niet teveel pijn. Sterkte in deze moeilijke tijd.

@Mamasince en Kylie: Wat ontzettend oneerlijk dat het toch nog mis is gegaan, had gehoopt dat we dat soort nare berichten nu wel achter ons hadden gelaten maar helaas. Heel veel sterkte met het verlies een plekje te geven!

@Beertje: Hier ook onregelmatige diensten (avond, nacht en weekenden) en gelukkig heb ik daar nog geen extra moeite mee. Hopelijk kunnen ze voor jou een passende oplossing vinden.

Als ik het goed begrepen heb, heeft cerinity inmiddels een abortus laten plegen (waar staat dat want ik heb mij helemaal de blubber gezocht).. Wat een verdrietig nieuws en daar laat ik het maar bij!

Verder een hoop gepraat over doptone's, bandenpijn en waar de baarmoeder nu zit dus daar ga ik ook maar ff op in.
    Hier inmiddels ook een doppler (lijkt erg veel op wat Ricmar heeft) en gebruik hem eigenlijk elke ochtend ff snel om het hartje te luisteren (paar sec), volgens de gebruiksaanwijzing mag je hem elke dag 1 tot 2 minuten gebruiken maar er is nooit echt onderzoek naar gedaan dacht ik.
    Ik ben erg verkouden geweest en toen met erge hoesten en nu af en toe met niezen krijg ik een flinke steek in mijn lies dus dat zal dan ook wel bandenpijn zijn denk ik.
    Hier nog niet heel veel gegroeid (foto's staan in mijn album) al gaan mijn broeken en rokken nu wel wel erg strak zitten dus ga binnenkort maar eens shoppen al weet ik nog niet zo goed waar. Zie door de positie mode winkels het bos niet meer ;)
    Heb trouwens geen idee hoe hoog mijn BM zit :( ik zal het de volgende keer ff aan de VK vragen want ben nu wel nieuwsgierig.
    Verder gaat het wel goed hoor maar dus erg druk met werk, een opleiding en al het andere wat het leven te bieden heeft dus het forum is er bij ingeschoten sorry.

O ja, de combinatie test was super! Nekplooi van 1.1 mm en een kans van 1 op de 5000 dus ben helemaal blij. Volgende week een simpele pret echo (geen 3D, doe ik later misschien nog) om weer eens naar ukkie te kijken en misschien kunnen we dan wel zien wat het gaat worden :D

Dus ff voor het lijstje: 18 mei pret echo (geslachtsbepaling), 26 mei VK en 15 juni 20 weken echo

Nu aan het wachten op de vrachtwagen van babydump met onze baby kamer maar ze zijn er nog niet helaas. Hopelijk komen ze snel zodat ik nog ff kan slapen want dit is tenslotte mijn weekend aangezien ik dit weekend moet werken.

10. pasopikschop

pasopikschop Actief lid

15 mei 2009
    325
    0
    0
    Bij mij kan het nog veranderen, heb nog geen echo's gehad..
    Ik wacht in spanning af..maar zou wel leuk zijn als dit zo blijft:D

11. pasopikschop

pasopikschop Actief lid

15 mei 2009
    325
    0
    0
    Salcia, Mooie echo!! Gefeliciteerd:D

12. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Wat een mooie echo komt er voorbij! Proficiat!

Ikke heb je de babykamer al uitgezocht en komen ze die al brengen?! Gaaf zeg! Wij zijn alleen nog via de folders wat aan het orienteren. Maar hebben wel via marktplaats een mooie kinderwagen op de kop weten te tikken en elke keer dat ik er naar kijk voel ik me helemaal trots dat daar straks onze kleine in zal liggen.

13. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    volgens mij heb je recht op rust van een kwart van je werktijd..... en waarom zou je niet naar de arbo-arts gaan?? het is JOU lichaam JOU kindje.... je moet nu gewoon aan JEZELF denken!! die bazen van jou denken ook alleen maar aan zichzelf! Weet niet of je een vast contract hebt of niet, maar zou je personeelsmap er es bijhalen, staat precies in wat je rechten en plichten zijn als zwangere... dit is eigenlijk een moment in je leven dat je aso MOET zijn....

hahaha heb net ook maar es gebeld voor de 20 weken echo... mag 16 juni..... heb er nu al zin in hahaha, maar duurt best lang 3 kwartier

@Ikke denk dat jij de eerste bent die weet wat het geslacht is van jullie kleintje!! leuk leuk, hoop iig dat jullie kindje niet zo eigenwijs is als onze dochter hahaha na 6 echo's nog niks gezien (was in Eindhoven met mn VK die toen de echoscopie opleiding deed dus mocht extra gluren:D hahaha madam liet het pas zien met de 37 weken, toen ze gedraaid was van stuit dmv moxa therapie hahaha 'mooi ze licht goed' hahaha en ik maar overtuigd zijn dat het een mannetje was :p

@pasop, maandag jullie voor het eerst gluren spannend!!!

ga vast beginnen met wat koffers te pakken, gaan een weekend weg, zou makkelijk zijn als ik vanaaf en voor mezelf en voor de kids alles ingepakt heb.....

@Truuske/napoleon voor de lijst 16 juni 20wkn echo

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hmmm ik heb geen idee hoe jouw cao eruit ziet qua pauzes. En hoe je werkt (zit je de hele dag of sta je?) Ik werk in het horeca en normaal erk ik 8u op een dag met maar een half uur pauze. Ik zit nu wel af en toe even. Moet ik ook om mijn bekken te ontlasten als ik wil proberen BI te voorkomen. Je hebt ook recht op betaalde rustpauze op jouw werk. Zoveel procent van een dag werken. Weet niet meer precies hoeveel maar staat in Ricmar's links.
    Ik snap jou ook heel goed meid. Je weet wat jouw rechten zijn maar vwil ook niet vervelend doen dat hun dan zeer vervelend terug gaan doen. Zo deed ik het bij mijn eerste. Maar ik heb mijn lesje wel geleerd. En mijn mngrs doen soms wel vervelend en van binnen knijp ik hem helemaal maar ik trek mijn mond nu wel open. Heb geen zin in om wéér zo vroeg in de ziektewet te zitten en daarna misschien nog een terugval. dikke knuffs. Ik zou echt de Arbo opzoeken en overleggen. Hun denken zowel met jou mee als met het bedrijf! Tuurlijk wilt de baas het anders. Vanuit zijn punt ook logisch en juist daarom moet je het vanuit jouw punt bekijken! Hun doen het in hun belang vaak niet voor jou!

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Super om weer wat van je te horen :D data staat op de lijst!

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    katemans veel plezier!! data staat er ook bi op het lijst!

Ik ga vandaag babyvisie bellen in Apeldoorn. Zijn goedkoper dan waar wij met de eerste zijn geweest. Iemand ervaring met hun?

17. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Salcia, mooie echo!

Aowyn, geen idee, ik ga naar echobureau utrecht

18. pasopikschop

pasopikschop Actief lid

15 mei 2009
    325
    0
    0
    '

Babyvisie, ken ik niet eens wel erg voor een rasechte Apeldoorner:)

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hihi, ze hebben nu een actie dat als je het 3D pakket doe dan krijg je de geslachtsbepaling gratis! En je krijgt veel foto's, meer dat ik bij de andere krijg.
    Wel zullen wel €10 bij op moeten tellen omdat wij in het weekend zullen plannen. Hubbie gaat niet voor snipperen ivm dagen overhouden voor verlof na de bevalling.

Ik ben zo benieuwd wat dit ukkie wordt!

20. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Gisteren riep iedereen op een verjaardag dat het een meid is. Joey roept dat ook al sinds mn eisprong. Mike zegt ook meisje. En mijn gevoel neigt naar jongen....
    Helaas moeten we nog even wachten!

Deel Deze Pagina