November 2011 Mama's Deel 2!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Fuchsia, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    werk heb vandaag geregeld met roostermngr dat ik na mijn vakantie naar 5u per werk dag ga en dan in de drukke uren, in de hoop het vol te houden toto 34 weken. Maar moet ook nog met de ARBO besproken worden. Had vandaag heel veel pijn aan mijn staartbotje :(

mutsen hen inmiddels 2 af. de blauwe is nog beter gelukt, maar oefenen baart kunst ;) foto's in mijn album!

kramp had van de week 2x in de vroege ochtend kuit kramp o_O ik wist me geen houding het wou niet overgaan.. mijn kuit is nog steeds erg gevoelig van :(

geen cursus want heb vorige keer samen bevallen gedaan en heb zelf niks met yoga of gym en zwemmen mag niet ivm BI.

zuurbranden hier regelmatig last van dag in en uit. Ook van spekkies bijv :(

naaimachine heb ik, zelfs 2 een oude van mijn moeder en een nieuwere van mij.

zeiltjes mogen idd niet, gingen net van de lijst in 2008 ong.

bedje opmaken wel zin in maar nog niet gedaan

vk morgen controle

hier drukke beeb zoals gewoonlijk, heerlijk! maar soms wel pijnlijk. Hij drukt soms op één plek de hele tijd en dan kan erg vervelend voelen. Vaak is het iets boven en rechts van mijn navel of net onder mijn rechter ribben

2. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Napoleon, heeeeeel veel sterke! Wat zuur en vreemd dat ze je ukkie nooit zal leren kennen. Ik duim voor jullie dat het allemaal snel gaat en nog veel meer lijden haar bespaard blijft.

3. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Hehe dames! Ik kom weer even mijn neus laten zien! Even laten weten dat ik er nog ben;)
    Manlief voelt zich sinds gisteren niet zo stijf meer. Maar nog wel bij vele bewegingen dat hij veel pijn heeft. Vandaag ben ik even kapot. Hij gaat veelste laat slapen waardoor ik automatisch wakker blijf. Maar hij is om half 11 nog lang niet moe!
    Gisteren zat ik even op de bank en de baby was enorm druk. Ik zag zelfs voor het eerst mijn buik bewegen!! Wat bijzonder!
    Ik ga nu weer verder want ons dak word gemaakt we hebben lekkages!!

Dag dames!!

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    gaaf he beertje!!

ben nu weg naar de vk!

5. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Zeker, heel gaaf!
    Succes!

6. catwoman8979

catwoman8979 Actief lid

29 dec 2010
    497
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    sorry allemaal dat ik even niks heb laten horen! heb erg drukke dagen gehad...mijn vriend bleek zich vergist te hebben wat betreft zijn vakantie dus kwam mij maandag weer ophalen en ben dus nog een paar dagen samen geweest met hem.ben nu weer terug bij mijn beste vriendin en blijf daar 1 weekje.
    verder geen harde buiken meer gehad gelukkig...wel wat meer buikpijn...het weekend wou ik met schoenen vastmaken en bukte voorover daarvoor en voelde een flinke pijn en voelde alsof er iets knapte in me buik...herkent iemand dit toevallig? ik kan ook niet meer voorover bukken(doet pijn) dus doe me schoenen maar op een stoel zetten om vast te maken.
    verder heb ik niet alles gevolgt sorry daarvoor...was een beetje veel om terug te lezen!

@napoleon: heel veel sterkte komende tijd

7. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Napoleon, heel veel sterkte, moet er niet aandenken.

Catwoman, ik heb dat ook met voorover bukken, sowieso als ik mijn buik ook maar en beetje inspan. Denk dat het hier met de vermoedelijke blaasontsteking te maken heeft. Had jij niet ook blaasontsteking?

8. catwoman8979

catwoman8979 Actief lid

29 dec 2010
    497
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    ja dat had ik wel...ik moet morgen urine inleveren voor kweek weer...omdat ik vorige week nog aan de antibiotica zat.dus het zou kunnen...de pijn zit ongeveer op de hoogte van mijn navel dus of dat het is weet ik niet.

9. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Gaaf beertje dat je het schoppen hebt 'gezien'! Ik had het deze week ook, echt een harde schop.

Ik zou niet weten wat je hebt gevoeld Catwoman, hoop dat het niks ernstigs is.

Heb heel de ochtend al honger, blijf eten maar helpt niks haha.

10. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik had het ook daar ongeveer. Kan natuurlijk ook groeipijn zijn. Je organen moeten nu allemaal een ander plekje gaan zoeken. Mijn baarmoeder zit nu ook 1 vinger boven de navel.

11. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb ook als ik soms buk (of bij de wc broek omhoog of omlaag doe) dat er een soort lijn recht over mn navel naar beneden, 'knakt'. Daar zitten volgens mij geen banden, dus ik weet niet wat het is. Ik heb het een paar dagen achter elkaar gehad en doe nu wat voorzichtiger met bukken en zo.

Hier zie je mn buik heel veel bewegen. Ik weet ook waar de rug ligt (denk ik) dat voel ik (en aan die kant zat het hartje ook bij de VK). Soms draait ie helemaal. Dan zie je echt zo'n bult verschuiven. Meestal begint dat als ik net in bed lig. Dan gaat de baby even flink bewegen en draaien. Dan zie je dus allemaal gegolf.
    Ik zag dat de baby vanaf 28 weken zo'n 200 gram per week groeit. Dat lijkt zo veel!
    Met 27 weken is het zo'n 800 gram en met 33 weken al 2000 gram.

Oh ik moet naar de fysio... over 10 min. dus snel. doeg

12. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie hier nog niks bewgen. Voel het sinds gisteren wel ook aan de buitenkant, dus tegen mijn hand aan.

13. catwoman8979

catwoman8979 Actief lid

29 dec 2010
    497
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    bewegingen voel ik best veel en vooral onderin mijn buik...dan weer links, dan weer rechts...dus beebje verplaatst zich duidelijk.
    heb het 1 keer al echt tegen me hand aangevoeld heel zachtjes.
    ik was blijkbaar net op tijd met me hand op mijn buik te leggen!
    ik moet straks toch gynaecologie bellen voor die kweek...dus ga is vragen wat dat gevoel geweest kan zijn...gewoon even zekerheid omdat het behoorlijk pijn deed van de week.

14. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Mijn man gaat met zijn wang op mijn buik liggen en dan kan hij heel duidelijk getrappel en geschuif voelen. Volgens mij al sinds week 19.

15. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    Ben net bij de gyn. geweest. Ik weet nu dat mijn baarmoedermond nog steeds netjes gesloten en lang genoeg is en dat ik zogezegd niet binnen een paar dagen ga bevallen. Hij heeft geen verklaring voor mijn zogenaamde geprikkelde, onrustige baarmoeder. Ik moet weer aan de bel trekken als het erger wordt en dan krijg ik weer controles. Er zat daar nog een vrouw die 32 weken zwanger was. Die begon met precies dezelfde klachten als ik....menstruatieachtige krampen in rug, buik met soms uitstraling naar de lies en warmteaanvallen. In het begin deed dat ook niets, maar later is dat dus wel echt serieus geworden en moest ze aan de weeenremmers en longrijping. Als de weeen nu blijven, stoppen ze het niet meer bij haar. Dus tja.....ze kunnen er niets mee nu...het is afwachten of ik het allemaal uitloop tot 40 weken of dat het toch nog echt hel gaat worden. Valt niet zoveel van te zeggen.

16. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    sorry voor het verwaarlozen meiden hier, weinig energie en soms geen zin om pc aan te zetten...probeer ook wat meer buiten te zijn nu het eindelijk droog is.
    Ik lees dus wel, maar reageer weinig

17. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    aowyn....mijn schoonzusje heeft een miskraam gehad. Ze kreeg erge krampen en op de echo was geen hartactiviteit. Dus wel heel sneu voor ze.

18. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Napoleon sterkte..... moeilijk hoor.....

Aowyn, dank je voor de knuffel

Hier is het moeilijk, voornamelijk door de situatie bij ons thuis..... het hele drama speelt zich letterlijk in onze achtertuin af (utoya ligt tegenover ons huis) en wij kennen mensen die overleden zijn, waaronder Monica, onze buurvrtouw die al sinds jaar en dag samen met haar man Utoya runt....
    Gelkkig kennen we ook mensen die geholpen hebben met het redden van de slachtoffers en ik ben blij en trots dat iedereen zo voor elkaar klaar staat. Momenteel is het een enorme chaos. Overal liggen kleren en aangespoelde/achtergelaten spullen en er staat nog steeds politie en bewaking. Het zal nog wel even duren voordat we weer min of meer de normale gang van zaken kunnen oppakken.

Wat betreft mijn man (hersentumor) gaat het steeds beter..... maar de revalidatie gaatlangzaam. Het lastigste is dat hij niet mag autorijden en ik dus overal mee naar toe moet, maar mijn bekken werkt niet echt mee.... kan nog maar 10-15 minuten lopen en dan moet ik eerst rusten voor ik weer wat kan doen..... dus heel onefficient..... maar goed, we nemen de tijd:D

Verder heb ik ook erg last van brandend maagzuur en oprispingen.... dat heb ik al vanaf de derde mand, maar nu wordt het ook soms echt pijnlijk. Ik merk wel dat het helpt als ik vaak en weinig eet en chocolade is uit den boze..... en dat is nu net waar ik het meeste zin in heb.......;) maar ik probeer het telaten staan en ook gaat de piri piri olie waar ik zo gek op ben even achter slot en grendel......

19. juf85

juf85 Niet meer actief

Hier is het iedere dag nog in het nieuws, Utoya. Lijkt me verschikkelijk om dat van zo dicht bij te moeten meemaken.
    Ik had afgelopen week zelfs een nare droom, dat er iemand op de camping ging rondschieten. Vaak als ik iets ergs zie in het nieuws dan krijg ik daar rare dromen over. Niet leuk.
    Je denkt altijd dat je zoiets niet overkomt. En het gebeurt gelukkig ook niet vaak dat er zulke gekken zijn, maar toch denk je er wel over na: wat nou als het hier zou gebeuren....

Je woont dan trouwens wel in een mooi gebied met al dat water of niet?

20. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Jemig Siri wat ontzettend heftig. Waren jullie ook thuis toen het allemaal gebeurde? Ik kijk nog steeds met afschuw naar de beelden op tv, vind het zo vreselijk.

Fijn dat het met je man beter gaat!

Deel Deze Pagina