Net bij de vk geweest, alles was goed Bloeddruk was 100/60 en we hebben voor het eerst het hartje gehoord ! wauw is dat weer 1 juni de volgende afspraak, over 4 weken. Dan ben ik alweer 18 weken, gaat snel en op 16/6 de 20w echo. Ik vind een badje prettiger dan een tummy tub, helemaal met het badzitje erin, das echt een ideale uitvinding. Ook voor de man van Ricmar ik heb nl ook snel last van mijn gewrichten en met dat badzitje hoef je je handen niet steeds zo krampachtig te houden. Maar de kids gingen ook wel eens in de emmer Bekijk bijlage 148257
De miskraam die ik gehad heb begon op dezelfde dag als dat het eindigde. begon met bruinverlies, helder rood, weeen en uitdrijving. (alleen in eerste instantie incompleet). (was met +/- 12 wkn) Waarschijnlijk ook 1 van 2 verloren bij de tweede. Bruinverlies, wat al snel veranderde in helder verlies, krampen, stolsels maar heb er wel een gezonde dochter aan overgehouden. Tot +/- 16 weken regelmatig bloedingen gehad tijdens die zwangerschap. 3e zwangerschap vanaf week 5 bloedverlies (rood) gehad tot 14 weken van deze zwangerschap een gezonde dochter! Deze zwangerschap nog geen bloedverlies gezien...wat ik dus wel vreemd vind aan deze zwangerschap, maar was niet anders gewend.
Ja unive veranderd het ook steeds bij de oudste twee zat ik bij rzg, dat werd toen geové en later menzis en kregen we een opbergding voor speelgoed in de vorm van een huisje. Bij meike kregen we een een speelkleed waar je ook een opbergbak van kon maken (maar vond het meer voor jongens) en bij femke een zak voor de box. Het opbergding van Xander is nog steeds in gebruik, daar zit al bijna 12 jaar de houten trein in en de opbergzak voor de box is ook in gebruik, best handig maar dat kleed/doos ding is echt stom, die heb ik ook weggegooid. Van de kraamzorg ( groene kruis) hebben we een kortingsbonnenboekje gekregen voor baby planet. Daar gebruiken we niet alles van, dus als iemand nog belangstelling heeft voor: * 20 euro korting op een schommelwieg in witte uitvoering van 129 voor 109 (ook in blank hout of antiekkleur) * beaba flesverwarmer + borstel verwarmd de fles in 2 minuten (persoonlijk zeg ik: lang leve het warme water uit de kraan en de magnetron...) * 50 euro korting op een babykamer vanaf 500 euro * een gratis boxtas bij aankoop van een box * 20 euro korting op een dect babyfoon van 99 voor 79 (DBI-22) * 40 euro korting op een matras voor een juniorkamer de korting op de spijkerbroek, voedingsbh en de badset hou ik zelf
Mijn eerste miskraam was heel raar want ik wist niet eens dat ik zwanger was... Ik kreeg heel erg buikpijn, dacht nog, goh lijken wel weeën... maar goed... toen wat bloedverlies en dacht nog, hehe eindelijk ongesteld... maar pijn werd erger en erger, én eerlijk is eerlijk, als je niet denkt ik ben aan het bevallen is het moeilijker te dragen. Maar goed... 2 keer flauw gevallen en toen ik later naar de wc ging voelde ik wat uit mij glijden. en toen kreeg ik zowat een rolberoerte want in de wc lag gewoon een kindje... in een vlies. Ik schrok zo dat ik van schrik de wc heb doorgespoeld omdat toen mijn zoontje en dochtertje thuis kwamen. Hierdoor heb ik een soort ptss gehad. Ik heb het verdrongen en pas een jaar later kwam het weer boven. Heel vaag allemaal. Maar het kindje had de grote van een 15wk baby. Het was mijn derde zwangerschap. Ik had implanon en was daar steeds mee 3 wk ongesteld en 1 week niet (erg fijn...) en ineens hield dat op. Na een paar weken toch voor de zekerheid een test gedaan, die was negatief, en toen ik 3 weken later nog niet ongi was weer. De vervangende huisarts zei dat ie dan nu waarschijnlijk helemaal werkte zoals het zou moeten... niet dus! Mijn 2e en 3e miskraam verliepen eigenlijk hetzelfde. Buikpijn, bij het afvegen een spoortje bloed. Erger buikpijn, meer bloed, totdat er veel stolsels uitkwamen en rommel en dan was het 'klaar' en lekte ik 2 weken na. Dat waren mijn 5e en 6e zwangerschap. Bij de 4e zwangerschap, mijn 3e kindje dus. Had ik waarschijnlijk ook een miskraam maar dan van een deel van een tweeling, Meike is blijven zitten. Maar wat was ik daar ontzettend bang! Ik was aan het werk (70km van huis) en ben echt met 150 over de snelweg naar huis gereden. En dan kreeg je te horen, we kunnen toch niets voor je doen... argggg (is ook zo maar dan wil je zoooo graag even kijken) dus toen we een week later een echo hadden zagen we een kindje! Heb toen echt ff gejankt! er zat ook een hematoompje aan de buitenkant maar dat had dit bloedverlies met grote stolsels ed niet kunnen verklaren. Bij de 7e zwangerschap, die van de jongste, heb ik ook 2 keer bloedverlies gehad maar zonder buikpijn of stolsels. En deze 8e zwangerschap, helemaal niks geen bloedverlies of iets dergelijks... gelukkig maar! Maar ik vier pas echt feest volgende week maandag, met 15 weken!
jeetje, wat worden jullie allemaal verwend door jullie verzekeraars!! hier alleen een zetje zebra gekregen bij het kraampakket.... nu een tutdoekje via de post gehad van die zebra.... (CZ) zo kids van energie ontdaan, zometeen na de boterham even naar buiten schoppen zodat ik de beneden verdieping kan cleanen, hard nodig.... @mamasince... nog even volhouden *knuf*
Mooizo dat alles goed was bij de vk, weer een hele geruststelling. De tummytub heb ik bij ons zoontje maar heel even gebruikt, vond het zo'n zielig gezicht dat ik hem bij zijn hoofd moest vasthouden. Heb binnen een week een normaal badje gekocht.
Ik heb van Delta lloyd helemaal niks gehad behalve een namenboekje...maar die had ik vorig jaar al gekregen voor mijn mk....ook stom dat je 2x hetzelfde krijgt. Misschien komt er later nog iets, weet het niet.
ooo afschuwelijk hoe iedereen al een miskraam mee heeft moeten maken dit is echt een van de ergste momenten in me leven geweest maar idd waren echt weeen ik heb wel een week gebloed voor ik de daadwerkelijke miskraam had heb het opgevangen en begraven op een voor ons bijzonder plekje. Hier ligt chayenne weer op bed sinds ze die dubbele keelontsteking heeft gehad is ze weer aan de middag dutje minimaal om dedag wel lekker voor mij kan ik ook rusten. Hier bij VGZ vorige keer in opberdoos gekregen en een luiertas erbij nu dus in tummytub.
Hier ook menzis, vind het natalis pakket altijd erg fijn wat er bij het uitgebreiden pakket erin zit. Hoef je ook geen verzorgingsspulletjes meer te kopen. Bij Joey kreeg ik een opbergbox, met daarin een omslagcape en een tutdoekje. Daar hebben we er inmiddels veel van, Joey kan niet zonder Aapie
Dat aapje was in eerste instantie ook geslaagd hier bij dycke, maar wilde m op een gegeven moment niet meer, had toen een lodger speendoekje (zonder speen). Nu alleen nog de duim, dus hoef niet bang te zijn dat ik iets kwijt raak bij haar
Ik ben pas gaan zoeken toen ik de 12 weken al voorbij was en vond hem toen al gauw. Ook nu vind ik hem steeds vrij makkelijk, maar ben dan ook een stukje verder dan jij...
Jeetje, ik kom ongeveer 1x per dag hier, maar het is niet bij te houden hoeveel berichten er per dag voorbij gaan... Het is erg gezellig hier, maar soms ben ik even het onderwerp een beetje kwijt... Is er al iets vernomen van Miepske? Het kan zijn dat ik dat niet gezien heb, omdat ik een paar pagina's heb overgeslagen. Aangezien wij allemaal in november uitgerekend zijn en de berichten niet om aan te slepen zijn, komen er denk ik nog wel een deel 3, deel 4, deel 5 en deel 6 aan...
Ze duimde in de buik al, maar is na een aantal maanden alleen op de duim overgestapt. De eerste maanden wisselde ze de speen en duim af, als ze maar een doekje had of iets tegen haar gezicht had.
Hoi dames! Nog een tip voor de misselijke dames: Mijn VK zei dat als je je een beetje raar op de maag voelt of een beetje misselijk, dan mag je gerust een Rennie nemen. Ook de hoeveelheid die iemand die niet zwanger is mag. Vandaag even uitgeprobeert, omdat ik misselijk word van vieze luchtjes, en werkte perfect! Hier trouwens ook nog een bon voor een gratis babypakket van de Babydump. Zonder reclame! Was wel een grappig pakketje vond ik zelf. Maar ik heb dus nog zon bon voor diegene die hem nog niet in de bus heeft gehad!