November 2011 Mama's Deel 2!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Fuchsia, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Haha nee napoleon, dat lijkt me niet, hechtingen op de fiets...

Maar kilo lichter is ook klein inderdaad zeg, hoeveel tevroeg geboren dan?

2. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tetta: Mooie echo :)

Vrijdag laatste dag MvM gehad, nu weer normaal plassen ;)

Hmm, hier de afgelopen dagen ook was last van onderrug en uitstraling naar mijn rechterbeen... maar even op blijven letten en anders ook even aankloppen bij fysio ofzo. Het begon toen ik vrijdagavond opstond van het toilet, toen leek het er in te schieten. Kon toen ook maar echt op één zij liggen, gewoon misselijk van de pijn. Na een nacht slapen gelukkig weer weg. Vandaag echter even de stad in geweest om wat kleren te halen en toiletspul voor de vakantie en nu voel ik het weer. Ik weet dat mijn onderrug een zwak punt is, maar dit had ik nu nog niet verwacht. Voor alle duidelijkheid, van mijn rug geen last, maar als ik net wat hoger dan mijn billen drukte aan de rechterkant werd de pijn in mijn been ook erger. Maar even rustig aan doen morgen.

3. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Goedemorgen!

MotherToBe, herkenbaar hoor. Lijkt op BI!
    Wanneer gaan jullie op vakantie?

4. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    zo heb ik savonds vaak het gevoel dat ik heel hard op mijn staartbotje ben gevallen.
    Vooral als ik wat veel heb gelopen en gestaan of op een "verkeerde"stoel heb gezeten.
    Lijkt me ook een beetje BI klachten?

en mijn huid op mijn onderbuik voelt soms aan of het geschaafd is.. en beurs. zou dta die onderhuid zijn die trekt?

5. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @salcia, ze was niet te vroeg maar zelfs overtijd! Haar placenta was maar zo'n 150gr ipv 750-1kg, hierdoor heeft ze te wein8g voeding gehad in de buik en is ze dus ondervoed geboren. Ik had wel klachten, naweeën ze hebben nooit ontdekt waar het van kwam, want hij werkte wel goed en de grote van de placenta is op een echo niet goed te zien. Zo heb ik voortijdig weeen gehad en zij was gerelmatig niet actief, heb wel 7 of 8x aan ctg gelegen.

7. pasopikschop

pasopikschop Actief lid

15 mei 2009
    325
    0
    0
    Goedemorgen Dames,

Tetta, mooie echofoto!!

Jammer katemans dat je nu het geslacht niet weet..Hopelijk bij de 20 weken echo wel.

Hier gaat alles lekker..ben alleen steeds vroeger wakker en moet ook steeds vaker eruit om te plassen. Vandaag alweer 13 weken..kan me niet snel genoeg gaan tot 22 weken en 1 dag..dan hebben wij de 20 weken echo..
    Iedereen fijne zondag ik ga zo aan de strijk:(

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
  9. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    In verwachting raken van ons 2e Wondertje!
    Tetta mooie echo :D fijn he!

Hier een TOP-dag gehad gister.....
    Bij POP ON TOP geweest :D met oa:

Ben Saunders
    Alain Clark
    Guus Meewis
    Racoon
    etc. :D

10. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    :D Ben

11. Sansky

Sansky Fanatiek lid

3 jan 2011
    3.391
    0
    0
    Alain :D hij was vet goed!

12. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Dat is schrikken Napoleon!

Yumm Alain!

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Let op dames dat het niet perse meteen BI hoeft te zijn hé.
    Ik had deze klachten ook maar was bij mij in de zwangerschap sprake van Bekkenpijn. Je krijgt wel therapie voor dat wel maar is niet zo erg als BI want het gaat weg na de zwangerschap. Bij mij ook weg gegaan ook, heerlijk. Dat ik een paar maanden erna BI kreeg was niet te zien en ook dikke pech.

Je kan naast Bekkenpijn en BI ook zwangerschaps (ik spel het dik fout weet ik maar weet niet hoe het moet) Ischieas. Dan is een zenuw onder druk en kan je door jouw benen zaken.

Iig met elk bekkenklacht gewoon bij de vk of/en ha melden. Beter op tijd bij zijn en ook bij de juiste therapeut (wat ik dus niet had :/)

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    oooh Alain :D

truus ik ga ff spieken :p

15. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Aowyn dank voor de info ik hou het in de gaten, maar het is niet erg pijnlijk of zo dus ik wacht nog even...
    Ik probeer elke avond een wandeling te maken na het avond eten.
    en verder neem ik op tijd mijn rust ...

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Heel slim ricmar. Je moet flink bewegen, dus met lopen niet rustig maar net niet de bus halen tempo ;) doorlopen en goed doorstappen. Was toen voor mij een heel iets want ik had zware BI toen en geen conditie meer haha. Mijn seitnjes naar mijn benen duurde ook iets langer dan het hoorde dat moest ik weer terug trainen toen.
    Verder wijdbeens zitten en in de auto en op de fiets, gewicht op de hakken maar tenen nog op de grond, voeten uit elkaar. En in bed als je op jouw zij ligt mag de bovenste been, de knie niet boven de andere knie uitkomen (bekken zijn dan scheef) en benen ook niet te hoog omhoog gevouwd.
    Dit doe ik al sinds de therapie, ik heb het aangepast in mijn leven. Want ik merk als ik een tijdje ziek bent geweest dat ik last krijg van al dat gelig. Dus ook zo toen ik al die weken plat lag met mijn misselijkheid. Was heel erg moeilijk balans te vinden.
    Rusten mag maar niet langer als 15 min en wel liggen dan eigenlijk.
    Uit bed komen is eerst op jouw zij rollen, bene uit bed zakken en dan recht omhoog komen.
    Met deze tips kom je al een eindje ;)

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hier gisterenavond en minder leuke moment. Ik wou naar de beeb luisteren. Ik dacht heel even de beeb te horen zwemmen maar verder niks, geen hart geen gezwem.
    Tja ik weet dat het kan, mijn baarmoeder is groter dan nu hoort et zijn dus ukkie heeft nog meer zwem ruimte en dat ukkie soms ook slaapt etc. maar leuk is wat anders op dat moment.

Paar uur later voelde ik plaats van schopjes een soort geflutter (denk aan vinger tops langs huid) dus dacht ik nou nu even luisteren dan. En ja hoor, ukkie was erg druk en hartje ook 2x voorbij gekomen.

Ik vermoed dat ukkie met hoofdje koppie onder lag want dan kan ik het hartje niet horen achter het schaambot. En even later met luisteren kreeg ik ook een schopje naast mijn navel! Apart want bij mijn dochtertje was dit rond 20 weken (wat normaal is met ligging bm dan). Bijzonder en leuk :)

18. juf85

juf85 Niet meer actief

weer geschoten in Groningen? nou lekker is dat....

Hier gister ook weer behoorlijk last van onderrug/bekken/heup weet niet precies hoe ik het moet beschrijven. Morgen naar de fysio (bekkenbodemtherapeut), dus ben benieuwd.

Wij krijgen de folders ook pas maandag of dinsdag. Er komen wel wat folders op zaterdag, maar niet 'leuke' (hema, trekpleister, kruidvat, etc...).

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ohja folders soms maandag avond al maar meestal dinsdag/woensdag
    op zaterdag komt alleen de c1000 folder

20. juf85

juf85 Niet meer actief

dat geschop heb ik nu een week. Echt grappig. Eerst schrok ik er zo van dat het aan de buitenkant te voelen is, maar nu vind ik het leuk. Als ik rustig zit of lig dan begint het. Niet altijd hoor, maar als ik savonds op de bank lig (met handen op buik) dan komt het zo nu en dan een paar keer. Meestal is m'n vriend te laat, maar vanochtend heeft hij er ook 3 gevoeld. Ik had gehoord dat het bij de eerste wel lang kon duren, maar ik voelde het sinds 16,5 week heel duidelijk (ook aan buitenkant). (ben ook slank, weet niet of dat meespeelt)

Deel Deze Pagina