November 2011 mama's Deel 4!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door katemans, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammi

Mammi Actief lid

12 mrt 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was terwijl ik borstvoeding gaf na vijf weken alweer voor het eerst ongesteld, dus denk dat ik dat risico ook echt niet kan nemen......

2. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Sterkte sjees! he jakkes dat is ff schrikken zeg!

3. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    Hoop dat alles goed gaat!!!

Hier was het eerste half jaar ongi-vrij met de BV.... maar wel alleen met condoom gevreeën, moet er niet aan denken nu nog een keer zwanger te worden, dit zijn écht de aller aller laatste zwangerschapsloodjes hiero..... best dubbel, maar als ik naar vandaag kijk, ben ik er ook wel behoorlijk klaar mee..... en 3 kindjes is ook druk genoeg! vooral als we een 2e diva in huis krijgen ;):D

Diva 1 is nu ook even bij een vriendinnetje.... wilde even 'alleen' daar gaan spelen, dus heb ik gezegd dat ik een uurtje later wel zou komen.... madam wordt groot!!

loop nu wel op de dingen vooruit... maaruh, waar gaan we verder kletsen als alle beebjes er zijn (ga er niet vanuit dat we hier weg gaan voordat de laatst nov beeb zich gemeld heeft) maar daarna??? zijn hier ook beebtopics??? ben een leek in die dingen :);):p

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau geweest.
    geboortegewicht was 2720 gram en nu was hij 4292 gram! Hij groeit dus goed. Hij was nu 55 cm (geboorte ca. 47 cm).
    Verder moest hij nu al zn eerste inentingen, omdat hier kinkhoest heerst in de wijk. Dan moeten alle baby's al met 4 weken geënt worden. Hij heeft dus 2 prikken gekregen, in beide benen 1. Zo zielig!! keihard brullen. Ik heb hem daarna in de wachtruimte gevoed en toen ging hij slapen. Hij slaapt nu al weer bijna 2 uur.
    4 uur na de prik kunnen ze last krijgen van bijwerkingen, voor de zekerheid moest ik babyparacetamol halen bij de apotheek, dus daar ben ik gelijk even langsgelopen. Ik vind het wel een beetje eng hoor, straks krijgt hij koorts of zo...

5. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    @Juf, gaat goed met je mannetje!!! geniet ervan! Hoop dat de prikken weinig effect op zijn humeur hebben

6. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Aaaah wat een lieve puppiess thalina!! Mn ouders krijgen volgende week een pup :)

Sjees sterkte! Hoop dat het goed gaat met jullie beiden!

7. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Ik zie niet 1,2,3 een topic waar je kan kletsen na de bevalling. Alleen een topic dat je kan aangeven dat je kleine is geboren en een topic over kraamtijd en eventueel vragen. Je mag gene gebruik meer maken van het forum als je bent bevalling ;) :p

8. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @Pinda: welkom!

9. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @thalina: ohh wat schattig de puppies...
    @juf: fijn dat het goed gaat met je mannetje :)

10. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Ik denk dat, zo lang ik ook nog niet ingesteld ben, we maar even alleen op condooms moeten vertrouwen, en daarna moeten we toch maar eens gaan nadenken over een spiraal of knoopje.

11. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    ten eerste
    lara ik denk aan jullie vandaag hier brand ook een kaarsje voor jullie vechtertje

hier vorige week nog gevreen maar had daarna het idee dat ik 3uur paardgereden had haha ook maar nie meer doen...
    en moet er eigenlijk ook niet aan denken..manlief ziet het nog wel zitten.. maar vanaf nu dient de ingang alleen nog als uitgang voor beeb:D

nou weer terug uit het zkhs en heb optie's mee gekregen wat we nu gaan doen

zoals verwacht ziet de ctg er prachtig uit... maarja dat is hartslag en geen bewegingen.. dus weer een echo(heb al heerlijk 3 dagen mogen spieken) ze bewoog nog steeds erg rustig.. dus de conclusie is... beeb moet in de gaten gehouden worden...

optie 1 elke dag naar zkhs voor ctg...... sorry geen optie voor mij.. ben na 3 dagen al bekaf als ik dat nog 3wk vol moet houden heb ik geen energie om te puffen, zoonlief heeft het zkhs ook wel gezien die was vandaag erg tegen de draad in...
    ik ben om half 10 in zkhs en loop elke keer pas half 12 weer na buiten... ze lopen "ietsje uit" sorry geen puf voor..

optie 2: 1 a 2 dagen opname om het uur ctg...daarna thuismonitoring.. thuismonitoring kom elke dag een zuster langs legt je 20mins aan ctg veertelt dat het prima is en vertrekt weer.... leuk... en als ik savonds nog niks voel bewegen???? dan bel ik MOET ik weer naar zkhs en na paar dagen vertellen ze me dan dat het een langere opnme wordt... geen suc6 verzekerd dus matige oplossing want moet dan ook oppas voor zoonlief hebben...

optie 3: inleiden of ballon...
    inleiden kan vanaf 2cm... haha ik heb er 1:D:D kan dus niet...
    ballon dan wordt ik opgenomen kan tot max week duren.. ligt aan het resultaat.. na een week geen goed resultaat dan wordt het automatisch een ks...

wij gaan voor optie 3 omdat ik dat beter kan regelen met mijn omgeving en er meer zekerheid en duidelijkheid is...
    ik vind het namelijk ook geen prettig idee om nog 3 weken met een onzeker gevoel te moeten rond lopen die stress in niet goed voor mij en ook niet goed voor beebje..
    door mijn eerste ks hebben we dus ook minimale optie's
    dus morgen mag ik weeeeeer vriendelijk naar zkhs voor ctg(dan is weer alles goed) en gaan we bespreken wat te doen..optie 3 dus dan wordt ik morgen of maandag opgenomen..

weet iemand trouwens wat een ballon precies doet... het is me wel verteld maar te veel info kunnen me hormonen om dit moment iet verwerken:D:D

12. moedervantomasz

28 feb 2011
    907
    0
    0
    zwolle
    ik ga voor een spiraaltje welke weet ik nog niet moet me er nog ff in verdiepen.. manlief ziet het niet zo zitten dat er an zijn godelijke edeledelen geknutselt wordt:D:D ( ook al wil die geen kindjes meer mag het niet moet ik maar doen hahah)(wordt vervolgd;):D)

sjees spannend meid hopelijk is alles goed

babynieuws is babynieuws dus ook puppy's en wat een scheetjes...gossie hoe maakt moederhond het??
    3 gezond en wel, had ze meer dan 3 pups ??

ik wou nog ergens op reageren maar ikweetniemeer!!!

13. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Mvt, spannend. Hoop dat die ballon (wat die ook mag doen :D) een beetje snel mag gaan werken! Kun je ons vanuit het ziekenhuis nog op de hoogte houden?

14. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Sjees spannend meid...succes en sterkte!!!

15. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    ooooo Thalina...wat een scheetjes die puppies, om op te vreten.

16. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    MVC...wat balen van je pinpas, gebeurde mij ook 2 weken terug...ze hadden m geblokkerd vanuit ING omdat hij geskimd was...dus dat is wel goed...had binnen 3 dagen een nieuwe.

17. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    MVT....wat spannend zeg....ik heb nog nooit gehoord van een ballon...ga t ff googelen

18. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @thalina: lieve puppys

@napoleon: wat een mooie bos haar heeft lieze zeg

@sjees spannend, ik duim voor je dat je snel je baby in je armen hebt

@lara heel veel sterkte vandaag

@mvt: van wat ik weet is die ballon om de baarmoedermond op te rekken, er wordt bij twee cm ontsluiting een ballon in gebracht en deze wordt met water gevuld door de druk rekt de boel sneller op

19. moedervantomasz

28 feb 2011
    907
    0
    0
    zwolle
    ik was al wel goed week maar had nog maar 1 cm
    owke op die manier.. miss en hopelijk gaan de cm dan sneller:D:D

ja dat ben ik nog ff aan het uitpluizen want heb geen internet op mobiel dus moet ff kijke hoe ik dat dan doe

20. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    @pamsie, gaat goed met je mannetje zie ik!!

MVT zie dat de dames al voor zijn geweest over het ballonnetje.... heb die ook bij dochterlief gehad, voelt een beetje raar, maar doet geen pijn, wordt steeds een beetje meer water bij gespoten zodat die groeit (en daarmee je ontsluiting) tot dat het ballonnetje er uit valt..... (en volgens mij kunnen ze dan ook bij je vliezen mocht dat nodig zijn...)

maaruh spannend!!

Deel Deze Pagina