Ik heb een htc met android, heel fijn . ik had er 'contraction timer' opstaan, heel simpel. je klikt op start zodra je wee begint en op stop als ie voorbij is. Hij houdt dan bij hoeveel weeën je in een uur hebt, hoe lang 1 wee duurt, hoeveel tijd ertussen zit en hoeveel weeën per 24u je hebt en hoeveel per 20m.
Truuske, misschien heb ik het gemist of ben ik het vergeten, maar er staat in je onderschrift dat er een datum is. Betekent dat dat jij een geplande bevalling hebt of is dat gewoon de uitgerekende datum?
Ik heb ook zo'n weeënapp op mijn iphone 3, al van de vorige zwangerschap waar ik hem niet heb kunnen gebruiken doordat ik ingeleid werd en het een beetje onzinnig was om in het ziekenhuis zelf te gaan zitten timen haha. Hopelijk kan ik hem nu wel gaan gebruiken,...
Ik geef dus wel borstvoeding maar dat is niet heilig hoor Heb veel vriendinnen die meteen aan de fles gingen om eigenlijk dezelfde reden. Gewoon niet prettig voelen bij het idee dat er een kind aan de borst hangt.
@Salica: Niet stom, iedereen moet doen waar zij zich prettig bij voelt. Ik vind het belachelijk dat er altijd zo raar mee omgegaan word. Bij wet mag er geen reclame gemaakt worden voor KV vanaf 0 tot 6 maanden en soms word je gewoon met de nek aangekeken, echt onzin!! Al ben ik wel van mening dat BV gewoon het beste is maar idd zoals mammi al zij, stress is nog veel slechter en bij sommige mensen lukt het ook gewoon niet.
Nou ik ga eindelijk maar eens wat doen, eerst maar ff douchen aangezien ik dat nog geen eens gedaan heb (word echt laks nu ) Tot laters
Salcia: ik wilde ook geen bv geven hoor!! dat is zeker niet raar! en kinderen worden ook echt wel groot met de fles hoor. Ik ben uiteindelijk wel begonnen met kolven bij deze twee meisjes, maar dat was puur omdat ze prematuur zijn geboren. voor mijn gevoel was dat het enige wat ik kon doen. maar als ze op termijn waren geboren had ik ook geen bv gegeven. had bij de eerste zo'n nare ervaring, dat ik dat zeker niet weer wilde. Nu ben ik dus ook gestopt met kolven, en worden de meisjes groot op flesvoeding.
Die borstvoedingmaffia kan ik echt niet tegen! Bij mijn eerste heb ik me daar heel erg door laten leiden, door alle verloskundigen en websites die voor bv zijn en aangeven dat als er iets niet lukt, het op te lossen is en waar het dan aan ligt. Ik heb me daarop ingesteld en dacht werkelijk: oke, als dat gebeurt, dan los ik het zo op en als dat gebeurt dan ligt het daaraan...bla bla bla. Hierdoor heb ik zes weken lang pijn geleden en echt tegen de voedingen op gezien. Oh nee he, daar komt ze weer.....dat ging er door me heen. Nou, dat maakt je kraamtijd echt niet leuk. Ik kon niet gewoon douchen van de pijn, had de ene ontsteking na de andere, bloedende tepels van hier tot tokio, heb infrarood therapie op de borsten gehad, lactatiekundigen erbij, alles om maar door te gaan en intussen werd ik ongelukkiger en ongelukkiger.....totdat ik stopte en pas toen kon gaan genieten. Nooit weer zal me dat gebeuren. Hoe goed borstvoeding ook is, het moet wel mooi gaan, anders houdt het gewoon op. Mijn meisje heeft het super gedaan op de fles daarna. Ik ga het nu weer proberen, maar zal zeker eerder stoppen als het weer de verkeerde kant op gaat....op een flesje gaat het ook prima!
Ik wil bv proberen.. Zie wel hoe t gaat, als t niet lukt dan lukt t niet.. Jammer dan. Nichtje is er niet aan begonnen omdat ze dan op haar werk in een bezemkast moet kolven.. Kan ik me ook voorstellen dat je dat niks vind... Ik had zelf bedacht eerste 2 maanden en dan afbouwen.. Heb echt geen idee.. Ben hier echt een groentje in haha
Mammi, er zijn 2 datums opgegeven voor een KS. Uitgaande dat ze op de veste datum word gehaald, heb ik dat in mn onderschrift geplaatst vanmiddag hoor ik welke datum het is geworden! Salcia, nare ervaring in mijn jeugd gehad. Hierdoor bij Joey besloten niet voor BV te gaan. Stress ed lijkt me ook niet fijn voor de baby, dus ook dit kindje krijgt KV
Bedankt napoleon.. Dan zou t dus relactatie heten?? Salcia: helemaal niet stom...! En zoals ikke al schrijft over dat er geeneens reclame gemaakt mag worden voor kv tot 6 mnd, dat gaat eigenlijk wel ver vind ik... Kraamhulp was net voor het laatst alweer... Gek idee!!
Mammi...jeee wat een mooie buik...daar is mijne klein bij vergeleken, haha Gelukkig meiden dat hier niet stom wordt gereageerd op kv.. Truuske, ja dat snap ik dan ook van jouw kant en al had je geen reden dan ook goed...gelukkig deed mijn vk niet moeilijk en bij intake kraamzorg ook niet. Spannend hoor vanmiddag...ga je het zeggen hier wanneer de ks is?
Joey is geboren met KS, na 24 uur met gebroken vliezen en infuus en ruggenprik bleef ik steken op te weinig ontsluiting.Hij daalde ook maar niet in. Gyn had liever een spontane bevalling, maar liet mij de keuze. Aangezien ik niet weer 24 uur wilde liggen en alsnog ks zou krijgen en ik daar vreselijk tegenop zag hebben we gekozen voor een KS. Voor de rust van mij, voor de baby en het gezin. Wij hadden de wens voor 2 kindjes en die is bijna uitgekomen, en qua ruimte en financieel is een 3e niet haalbaar. Dus vandaar dat de gyn heel makkelijk akkoord ging. En ook deze beeb is nog steeds niet ingedaald.....
Ik wil ook bv proberen te gaan geven maar als het niet lukt houdt het op. Met Kv worden de kindjes ook groot Vind het ook belachelijk dat er zo'n gedoe is rondom bv/kv. Je zou bijna met bv gaan beginnen omdat het 'moet'. Als je je er niet prettig bij voelt gewoon niet doen salcia!
@Mammi: mooie buik! @Salcia: he jammer . Heb je nog steeds last van je ongi gevoel? Hier in Rotterdam precies hetzelfde probleem met Tmobile. Nooit bereik. Heb laatst naar de klantenservice gebeld echt van die dozen gaan ze eert kijken of er een mast in de buurt nou mevrouw zei ik u hoeft niet te kijken want als ik uit mijn keukenraam kijk zie ik er een. Ohh zei ze ... Maar heb wel de optie gekregen of 6 maanden met 20% korting bellen of abonnement per direct opzeggen. Ik ben nog op zoek naar een ander goed abonnement, maar zodra ik deze gevonden heb zeg ik per direct mijn abbo op @Hanna: de tijd vliegt zeg!!