November 2011 mama's Deel 4!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door katemans, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @ Catharina: van harte gefeliciteerd!!!
    @ ricmar: sterkte hopelijk mag jullie mannetje snel naar huis

hier duidelijk t besef dat dit misschien wel t laatste weekend kan zijn dat wij nog met zijn 2-en zijn. Zo raar!

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    jeetje meid wat zo dubbel dat advies. Gewoon bellen, een keertje te veel dan te weinig vind ik, want het kan soms heel snel gaan en dan foute boel! dus naar eigen gevoel luisteren!!

3. Ikke81

Ikke81 Fanatiek lid

2 mei 2010
    2.559
    0
    0
    @Ricmar: We hadden het al gehoord, neem je tijd en hopelijk is je mannetje snel weer beter.

@Catharina: Wij hadden al een vaag vermoede, van harte met je dochter en wat een mooie naam!!

@Salica: Ik zal het nog ff zeggen tegen ukkie ;)

Zoo, nu een avond bank hangen met hubbie!!

4. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    voorlopende benen,armen, hoofd... achterlopend.... ligt wel aan de termijn van de echo...vaak normaliseert het zicht tegen einde. heb je vanaf wk 36 nog echos gehad dan kan idd wel eens zo zijn. tig echos gehad ivm groei...lange tijd veel te grote buik maar nu mooi genormaliseerd

ik ga plat op bank zere rug, neem molletje in.

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Gefeliciteerd met Sienna!!! rustig aan doen wbt bloedverlies en lekker genieten!!

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik heb alles bijgelezen maar ben helemaal bek af van het douchen en dochtertje in bed doen, menn kan niet eens meer douchen zonder brak te worden :/
    Ik verlies wel meer slijm, alsof ik mijn ei krijg of zo? lang rekbare doorzichtig slijm maar meer niet.

verder bv/fv..

Ik ben voorstander van bv en vind dit ook het beste voor een kind. Maar als mama's dit niet willen geen maar willen fv geven respecteer ik dit ook. Als de bv niet lukt ben ik ook van mening dat je niet tot het aller uiterste moet gaan dat jij en/of de baby er onder lijden, het is een geniet moment geen lijd moment!
    Ik zeg niet dat ik de vrouwen begrijp die geen poespas aan de tieten willen :p maar hun keuze toch? moeten ze zelf weten ;) Kinderen worden idd groot op fv :) Ik geef gewoon liever bv als de mogelijkheid er ook is.

Zelf heb ik 11mnd kunnen gegeven. Zelf toen gestopt om een andere reden dan gewoon willen stoppen. Ik ben benieuwd of het dit keer wel zo goed gaat als bij mijn eerste.

Wat ik niet wist van te voren, ondanks de bv cursus, was dat je aanleggings pijn hebt en dat dit kan wel ff duren. Vooral als je lichte huidtype hebt. Pas na denk ik 2mnd deed het geen pijn meer bij het aanlegging. Het was maar een momentje dus kon ik ff de tenen krullen en paar tellen wachten en dan genieten ;)

Ik heb wel een vreselijk hekel aan kolven blegh... maar goed als ik moet werken of ergens heen ga moet het dan toch. De enige nadeel van bv vind ik.

7. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Aowyn...ik heb gewoon mijn hele leven al een hekel aan mijn borsten...wil ze ook volgend jaar laten verkleinen...dat is de reden..ik vind het zelf ook niet eens fijn ernaar te kijken, veels te groot. Maar ik vind BV wel mooi!

hier ook veel draderig slijm nu .

8. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    lekker iedereen slakkesporen aan het leggen hihi.

dochtertje is op bank in slaap gevallen dus laat der lekker liggen tot ik bed induik.

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik kon op mijn werk ook niet goed kolven. Ik had 2 ruimtes waar ik kon kolven: invalidentoilet maar daar was geen stroom, of in een werkruimte maar daar was geen water... Nou is dat op zich geen drama. Maar op een school hoor je altijd leerlingen, waar je ook zit en dat zorgde ervoor dat ik geen toeschietreflex kreeg, ook niet met oxitocinespray.
    Dus toen ben ik overdag gestopt met voeden en heb ik nog 3 maanden alleen de ochtend en avondvoeding gegeven.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je werkgever is verplicht om de eerste 9 maanden je gelegenheid te geven om te kolven of je kindje irl te voeden. Ook moeten ze een geschikte ruimte geven.

Kolven op het werk - FNV Bondgenoten

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Dat zal haast wel moeten... ik kreeg de dag voor ze werd geboren ineens pukkeltjes op mn kin :x maar de migraine kwam pas na de geboorte

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Dat merk je wel als je bent bevallen :p nee sorry, das flauw ;).
    Ik had mijn allereerste migraineaanval toen ik zwanger van eva was, ik ben me echt de pleuris geschrokken want bij mij begint het dus met de welbekende friemel, dan kan ik niks meer lezen of met kijken ergens op focussen. Daarna valt mijn hele linkerlichaamshelft uit, begint met slapend gezicht en dan verder naar beneden. Ik dacht toen echt dat ik iets van een hersenbloeding had gehad ofzo :). Na een half uur tot een uur komt dan de knallende koppijn. Maar als ik binnen het half uur zorg dat ik veel drink en zorg dat ik slaap kan ik de erge pijn en de aanval eruit slapen.
    Gelukkig heb ik dus maar heel weinig, maar niet zo fijn in de kraamweek...

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha toen ik bij de gyn was met 38w ging ze ook nog ff de beeb opmeten, toen kwamen de beentjes ineens op 35w uit terwijl ze altijd voor hadden gelopen... ik zei, das niet goed... En zij kijken en nog een keer meten, weer 35w... zat ze het onderbeen op te meten ;). Dus toen het bovenbeentje weer en die kwam toen op 40w, dus 2w langer.
    Ze was 54cm bij geboorte ;). Maar goed, mijn man heeft ook enorm lange stelten... Hij heeft lengtemaat 38 en soms is dat nog te kort. Zijn heupen komen bij mij zo'n beetje bij mijn oksels en ik ben 176.

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    dit is geloofi k de reden waarom 3 nichtjes van mij ook FV gaven, hun hebben ook een behoorlijke voorkant van hunzelf. Je mag het aan mij doneren? :D ik heb niet zulke grote, tenzij ik zwanger ben :p

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    en bij ons duurde de bevalling 3 uur en 3 uur daarna mochten we naar huis maar manlief vond het toch wel fijn een schoon shirt mee te hebben want de baby is natuurlijk niet schoon als ie geboren wordt ;)

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik had een fel gekleurd papiertje in mijn tas met de last-minute dingen erop geschreven. Terwijl de vk stond te trappelen om zsm naar het zh te gaan ging ik nog relaxed die dingen bij elkaar zoeken ;). Maar als iemand anders dat moet doen is het wel handig dat ie meteen kan zien wat nog mee moet. Bij Meike moest de kraamhulp de spullen nog bij elkaar zoeken omdat ik ondertussen in een ambu werd gehezen.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Gefeliciteerd met Sienna! Wat een leuke naam :D
    Ik hoop dat je snel herstelt van je fluxus! Ik weet helaas hoe het is. Je moet wel rekening houden met een lang herstel, je lang slap en moe voelen en geen conditie hebben. Niet leuk om te zeggen maar het is wel zo helaas... Heb je een transfusie gehad of bleef je hb binnen de perken?? Voor de komende tijd kan je wellicht floradix gebruiken tenzij je natuurlijk staalpillen hebt gekregen.
    Ik weet niet of je borstvoeding gaat geven, maar dat kan door je fluxus ook later of moeilijker op gang komen.

sorry voor deze raad ;)

18. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Aowyn...kom er maar naast liggen, kunnen ze het over zetten, haha

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hier ook, mijn haar en gezicht worden weer vet en mijn leuke zwangerschap nagels zijn afgebroken en zijn weer broos :(

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hihi deal! Mijn moeder heeft ook een behoorlijke voorgevel. Ik heb een kleine 80B

Deel Deze Pagina