November 2011 mama's Deel 4!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door katemans, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    @meriam....hoe is het met jullie? gaat alles goed en doet vera het goed?we zijn benieuwd naar je verhaal.

2. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    @almika het gaat echt super met ons ze drinkt de flesjes goed leeg en ze valt gelukkig maar zeer weinig af echt een tevreden meisje hihi verhaal komt zsm

3. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    :( gewoon niet geslapen vannacht . Heb zo'n pijn..
    Mijn hele lijf houd vocht vast met als gevolg dat al mijn gewrichten zeer doen.
    Polsen, enkels, knieen, onderrug..
    Maar t meeste pijn heb ik net onder mijn rechterschouderblad.. Daar kan ik dus echt niet van slapen...
    Dan maak ik me weer druk want zo begin ik nooit uitgerst aan de bevalling..

Iemand een idee wat hier aan te doen?

4. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    moguh meiden...wat een K.. nacht weer, maar 3 uur geslapen, elk kwartier draaien van pijn in mijn rug...buik voelt zwaar en nu beginnen ineens tepels te lekken ook. zo nog maar proberen paar uurtjes te pitten, want ik wil ook een beetje uitrusten zo langzamerhand

5. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    hier ook slecht geslapen pijn aan mijn ribben en rug de kleine meid was ook vroeg wakker dus hoop zo ff op de bank nog te kunnen dutten.

MvT succes!!!

6. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    @meriam...fijn dat goed gaat.dat horen we graag en met jou

@slechte nacht...ik dus niet alleen, wordt tijd dat beebjezich gaat aandienen

@cass.je zou fysio kunnen doen, en molletje voor de pijn, heerlijk warm bad/douche. massage als dat niet te pijnlijk is. vocht..tja benen omhoog maar dat is 15 min leuk

7. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    Hier ook niet, had t van de week maar gevraagd toen ze aan mn buik voelde wat ze dacht dat het gewicht was.... ze schatte 7.5 pond, maar omdat ik zoveel vruchtwater heb durfde ze dat niet met zekerheid te zeggen..... maar met meten ed. hebben ze hier ook nooit een gewicht gezegd

8. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Balen dat er weer zoveel een slechte nacht hebben gehad!

Sorry maar ik heb echt weer heerlijk geslapen. Vanmiddag komen mn schoonouders, geen zin in...maarja wordt vast gezellig.

9. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    misschien een heet bad/douche voordat je naar bed gaat waardoor je spieren en gewrichten kunnen ontspannen....

hier vannacht ein-de-lijk weer es goed geslapen.... humeur ook een beetje beter meteen! zoonlief is met opa 'klussen' dochterlief is lekker buiten aan het stoep krijten en hubbie is aan de sport... ga me maar es rustig aankleden... zou gister al naar de verjaardag van onze buuf zijn gegaan, maar door alle drukte vergeten.... denk dat ik dat straks maar es effe ga doen....

10. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Meiden hieronder nog even mijn bevallingsverhaal:

Op dinsdag was ik voor de eerste keer gestript bij de vk... Zij gaf aan dat de boel al aardig verweekt was, en dat ik al goed twee cm ontsluiting had... Ik helemaal blij uiteraard, het strippen was vrij pijnlijk, maar praktisch gelijk daarna begonnen er aardige weeen op gang te komen... Er zat alleen helemaal geen regelmaat in, en ze waren ook 'goed te doen'.
    Eind vd middag had ik lekker een uurtje geslapen en bij het wakker worden waren alle weeen als sneeuw voor de zon verdwenen...
    Op donderdag ochtend om 9 uur ben ik wederom bij de vk gestript. Dit was een ander. Ik bleek al op ruim 3 cm te zitten, dus ik kreeg de ''waarschuwing" mee dat t wel eens hard zou kunnen gaan. Maar na de eerste strippoging was ik uiteraard een beetje afwachtend van eerst zien dan geloven!
    AL gelijk vanaf dat we thuis waren (rond kwart over negen) begonnen de weeen in kracht en in tempo toe te nemen. Ik ben lekker in bad gegaan en hubbie heeft getimed. Er was al enige regelmaat te ontdekken en ze duurden ook al rond de minuut steeds. Om half twaalf hebben we weer getimed, en nu konden we er niet omheen dat dit t echte werk was! Elke 5 a 6 minuten een wee van een minuut ongeveer.
    Manlief heeft toen de vk gebeld, en ik had verwacht dat die langs zou willen komen om te kijken hoever de ontsluiting was gevorderd, maar in plaats daarvan kregen we de opdracht om spulletjes te pakken naar t zh te gaan.
    Ik vond dat op dat moment nog lichtelijk aan de overdreven kant, zat lekker een boekje te lezen, met mn zus te bellen, en moest af en toe wel even wegpuffen maar t was echt nog wel goed te doen allemaal.
    We waren om 13.00 uur in het zh, daar ben ik lekker in een bed gaan liggen en doorgegaan met boekje lezen en wordfeud etc...
    Om drie uur zijn mijn vliezen gebroken en toen begon eigenlijk direct een hele heftige weeenstorm. Ik ben nog in de douche daar gaan staan, en manlief hoeld de douche op mn rug omdat ik vooral rugweeen had ( waren mij tot dusver onbekend, die gun ik niemand... :(
    Op een gegeven moment voelde ik me niet lekker worden en ben ik op de grond gaan zitten, minder handige actie, want tja, dan moet je ook weer een keer omhoog komen. Ik zat te wachten tot er een rustmoment tussen de weeen zou komen maar dat kwam niet echt, elke keer als ik dacht van nu neemt t af stond er alweer een nieuwe klaar...
    Om kwart voor vier toch gelukt om weer in t bed te komen. Gevraagd of ik alsjeblieft toch iets van pijnstilling mocht want ik ging t zo echt niet bolwerken. Ze toucheerde me en zei: 'dat gaan we niet meer halen meid, over een half uur heb jij je kindje op je buik, je gaat nu doorbijten en dat kan je, dat weet je...
    Op dat moment verklaarde ik haar nog voor gek, ik had nl bij mijn zoontje een uur geperst, en nu had ik nog geen eens een persdrang dus hoe kon t dan al zo snel zijn dacht ik??:(
    Gelijk daarna moest ik overgeven, en toen ging er wel een lampje branden, want bij Julian had ik ook overgegeven vlak voor t persen begon (het schijnt dat veel vrouwen over moeten geven als ze zo op de negen a tien cm komen) Tijdens het spugen riep ik heel hard dat ik toch echt moest gaan persen, en ik dacht toen nog dat ze zou zeggen nee nee, nog niet, maar het antwoord was: prima, benen omhoog en als er een wee komt meeduwen maar!
    Heel onwerkelijk, omdat ik echt heel erg in de film zat van dit gaat nog een paar uur duren hoor!
    Na de tweede keer persen, exact vier minuten in totaal, zei ze: 'kom eens met je handen'... Toen heeft ze mijn handen onder de okseltjes van Rosalie gedaan en mocht ik haar zelf eruit halen en op mn buik leggen....! Een klein, warm, bebloed proppie dat gelijk haar oogjes open deed en een kreet slaakte...
    Dikke doek erom heen en zo even lekker kunnen liggen... Man wat een gevoel is dat....!
    Dan ben je echt de rijkste persoon op aarde... Toen twee keer de apgar test gedaan, 8 en 9 ( dr handjes en voetjes bleven vrij lang blauwig, vandaar geen tien)
    Dan hoor je dat alles ok is en dan overspoelt je een enorme trots... Pff, ik heb t toch maar weer geklaard zeg!! en dankbaarheid dat alles goed met haar is...
    Helaas is ze nog bijna een uur :)x!) bezig geweest met hechten, maar op dat moment kon t me werkelijk geen bal schelen... Ze hadden Rosalie schoongemaakt en aangekleed en in een warme doek bij me gelegd, dus wat wil je nog meer!
    Nou ze is inmiddels alweer 9 dagen oud!! Wat vliegt de tijd zeg...!
    Hehe, toch nog mijn bevallingsverhaal hier neergezet...

11. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Goeiemorgen meiden!

Hier prima geslapen... Sorry...
    Helaas, ondanks wat actie tussen de lakens gister, geen actie in de buik vannacht... :(

Bv: ik wil absoluut bv geven. Bij mijn dochter heb ik negen maanden gevoed, zoiets wil ik nu weer. Het kwam wel heel moeilijk op gang, oa door fluxus idd zoals Napoleon al zei. Heb vijf dagen gekolfd en gefingerfeed, daarna 5 maanden met tepelhoedje gevoed, daarna nog vier zonder. Maar ik vondhet fantastisch om te doen.
    Ik vind het ook erg bijzonder om een kind van drie nog bv te geven. Maar in het geval van de vriendin van Aowyn (en van mij ;)) is het geen kwestie van 'geen gezicht', hij krijgt alleen 's avonds of 's ochtends thuis een slokje, nooit in het openbaar ofzo.
    Dus niemand hoeft zich er aan te storen! En dat doe ik dus ook helemaal niet!

Liefs Azeb

12. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Wat een prachtig verhaal Hanna!

13. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Heel mooi bevallingsverhaal hanna!

14. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Bedankt voor je verhaal hanna! Mooi hoor!
    Krijg er gelukskriebels van.. Kan niet lang meer wachten hoor op mijn hummeltje!

15. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    Wat n mooi verhaal zeg hanna. Als ik al die bevallingsverhalen lees denk ik kom maar op ik wil ons kleintje ook vasthouden!

16. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0

mooi!hier teken ik voor

17. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    tukkie is gelukt ga nu docuhen want wil toch nog even snel van alles doen wat op planning stond na bevalling

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ik doe mijn meldplicht maar ben helemaal over de toeren..

De dierenambulance heeft net een van ons 2 schatten naar huis gebracht, zij is hier vlakbij aangereden...
    mijn man en ik kunnen niet ophouden met huilen.. vanmiddag gaan we haar begraven..

toen ik opgebeld werd en besefte wat er was heb ik om mijn man geroepen, ik kon het gesprek niet aan, te veel pijn.. maar schrok wel even omdat de hele gang nat werd, gelukkig urine..

heb krampen maar om eerlijk te zijn zie ik vandaag bevallen niet meer zitten :(

19. Ikke81

Ikke81 Fanatiek lid

2 mei 2010
    2.559
    0
    0
    Goede morgen

Meld mij weer met een BIB

@Napoleon: Ik weet het en ik weet ook zeker dat ze er alles aan zullen doen als ik het aangeef maar dan moet ik het wel aangeven ;) Ukkie zit trouwens vlak bij mijn werk op de KDV dus desnoods ga ik er gewoon naar toe maar dat moet ik dus nog ff overleggen.
    Tot 3 jaar BV, dat is wel over de top zeg..

@MVT: Succes vandaag

@Cass: Van harte met je 37 weken, nu "mag" het geboren worden.

@Meriam: Top dat alles zo goed gaat bij jullie, dan is het dubbel genieten denk ik

Heel veel gebroken nachten lees ik alweer, nou hier ook. Vaak wakker, vaak naar het toilet, ik had het benauwd en draaien deed ook zeer. Misschien vandaag maar ff een tukkie doen.

@Hanna: Mooi en duidelijk verhaal, nu kan ik helemaal niet meer wachten ;)

@Aowyn: Wat ontzettend triest van jullie poesje(?) Ik zou ook ff helemaal van de kaart zijn als een van onze katers ineens dood zou zijn. Hopelijk heb je ff een dag de tijd om te rouwen om je poes.

20. Ikke81

Ikke81 Fanatiek lid

2 mei 2010
    2.559
    0
    0
    Vandaag weer iets vrolijker, je moet toch wat he.
    Zo met lief naar babypark voor een extra zitting voor onze bloom stoel en wil gelijk een schattig flessen droogrek halen. Verder zien we het wel weer.

tot laters

Deel Deze Pagina