Wat is het hier gezellig druk zeg ! Ik heb uiteraard niet alles gelezen, dus ik weet niet wat hier zoal al besproken is. Volgens mij gaat het met de meeste dames hier goed ? Fijn om te horen. Al een paar flink misselijk begreep ik. Dat had ik met mijn vorige zwangerschap ook, de eerste 16 weken. Dat was echt een drama ! Gelukkig nu nergens last van Viel me trouwens wel op, dat er zoveel verschil in zit, waneer iemand een echo krijgt ? Wij mogen pas 13 april bij de verloskundige komen. Dan ben ik 9 weken. Duurt nog zo lang, voor ons gevoel. Zag al een paar dames met 6 weken een echo. Konden ze daarop al iets zien/horen ? Verder gaat hier alles prima, mijn borsten groeien als kool en daarbij ook mijn buik Ik draag nu al positiekleding. Mijn man zei al, wordt het niet meer dan eentje. Iemand die dit nog meer heeft ? Veder hebben wij het al verteld tegen onze ouders, broers en zussen. Aan verdere familie en vrienden vertellen we het over 4 weken. Hoe hebben jullie het verteld ? Wij hadden badeendjes gekocht met daarop de tekst: Ik speel binnenkort niet meer in mijn.. En die dus door Tijn laten geven. Aan de rest vertellen we het door Tijn een shirt aan te laten doen, met voorop de tekst: Ik verdien een kusje.. en achterop: want ik krijg een broertje of zusje! Ik wens jullie allemaal een fijne zondag toe.
Ik heb het nog niet verteld, maar wil het wel graag! Vind het nu alleen nog te vroeg, dus ben wel benieuwd wanneer jullie het vertelden? Ouders ga ik het denk over 1,5 week vertellen ofzo? Geen idee.....
Ik heb met precies 8 weken een echo maar heb 2 mk in het verleden en ben schildklier patient en heb hypertensie dus moet ook onder controle van gyn en internist. ik zal ook in zh moeten bevallen en ook even moet blijven
Wij hebben het zowel met de eerste zwangerschap als met de tweede gelijk aan onze ouders verteld. Week later aan de broers en zussen. En de rest met 10/11 weken. Is voor iedereen ook persoonlijk hoor.
Ik weet het, het is geen garantie. Ik ken iemand die met 9 weken een mooi hartje zag en het bleek bij 12 weken al vlak na die echo gestorven te zijn maar een kloppend hartje is al iets. Ik heb er wel een goed gevoel over he maar ik blijf realistisch, krijg het niet eens uit mijn hoofd al zou ik het willen Maar idd, ew hebben gewoon een plakbeeb aan boord @Moedervan..: We gaan allemaal voor gezonde beebs die lekker blijven plakken tot de uitgerekende datum @Loesje: Welkom hier en van harte, mooie duidelijke test hoor
ouders en directe familie weet het al, het voelt goed zo en ik ben blij dat ik niks meer hoef achter te houden voor hun
Maar ik zie dus bij sommige als onderschrift, dat ze eerst een intake hebben en dan enige tijd later pas een echo. Wij hebben dat allemaal in een keer. Blijf het raar vinden dat het bij elke verloskundige zo anders is. Uiteraard met uitzonderingen daar gelaten, eerdere mk etc.
Bij ons is de vk en het echo gedeelte gescheiden van elkaar en ik kon pas na de intake een afspraak voor de echo maken vandaar aparte afspraken.
Bij mij is het ook gescheiden van elkaar. Ik heb eerst de echo bij een echobureau (of zo) en de week erna de eerste intake bij de verloskundige. Ik ben trouwens 8,6 weken (of 9,6, weet ik nog niet precies ivm cyclus van 35 dagen) als ik de echo heb.
ik was zo beroerd als de nachten... en dinsdags hadden we gevreen en woensdag ochtend had ik rozeslijm ... toen dachten we nog okej je baarmooedermond is wat kwetsbaarder en betr doorbloed dus zal wel ietsje geschaafd zijn ofzo maar donderdag had ik het nog en werd het iets erger toen begon ik me wel zorgen te maken... en vrijdag had ik vk gebeld van go heb jij een idee wat het kan zijn maar ze vond het toen nog niet ernstig klinken maar na dat telefoontje werd het rood en heel erg.. en mocht ik zaterdag op de praktijk langs komen voor een echo en ja het bleek miss. dus of vanaf het begin zat het al niet goed.. (bij mijn zoon was ik totaal niet misselijk)of het is ergens in de 7 weken mis gegaan maar wij zijn er gelukkig nuchter onder de natuur heeft het bepaald dat dit kindje waarschijnlijk niet goed was.. volgens de vk had ik wel een snelle mk want ik verloor alles al die zaterdagavond en die donderdag erop stopte het bloeden dus ben ontzettend blij nu zo snel al weer zwanger te zijn..
nou ik zou vorige maand 23feb intake hebben en dan 3maart eerste echo maar aangezien ik 5feb mk had ging dat niet door dus deze keer krijg ik eerst echo en dan direct ook de intake gelukkig hadden ze mijn gegevens nog ... die hadden ze al opgevraagd bij andere vkpraktijk waar ik bij liep van mijn zoontje(in zwolle zitten er meerdere ik woonde eerst aan de andere kant dus liep k daar.. en ik moet zeggen ik vind de vk die ik nu heb onzettend prettig ze hebben me zo goed geholpen bij mijn mk... echt zo vriendelijk en zo behulpzaam en meedelevend echt een ontezettende steun... vertellen ja... ik ben een vlapuit dus mijn ouders en mijn schoonouders en schoonzusters weten het al... maar mijn man had het de vorige keer met zoveel blijdschap al zo vroeg gezegd dat ik zo iets had van hallo het kan ook fout gaan en hij was er van overtuigd dat het niet zo was. gebeurde helaas wel dat ik nu wel iets voorzichtiger ben nu.. paar close vriendinnen weten het... maar denk dat ik na een prachtige goeie echo me mond toch echt niet meer kan houden... daarom vind ik het heel prettig dat ik hier lekker honderuit kan praten over mijn zwangerschap
idemdito hier Ikke als ik mij nog goed weet van de Sept 08 mama's hadden we op een gegeven moment een lijst van 150+ Maar na de eerste trimester hebben we die aardig opgeschoond en bleven er 60-80 over? Hihi we kletsen nu nog, alleen niet meer op zwp. Een clubje van 20-30? Meeten ook regelematig
Loesje: Welkom en gefeliciteerd Hier inderdaad ook een echobureau dus niet bij de VK. Wij gaan het donderdag aan mijn ouders en zusjes vertellen (op mijn verjaardag). De rest waarschijnlijk a.s. zaterdag wanneer ik mijn verjaardag vier. We zitten dan op 10 weken, wel spannend!
Truus: Zou je mij op 28/10 willen zetten voor bevalling? En mijn volgende afspraak bij de VK is op 26 april.
Hier klets ik ook bij verschillende topic's maar daar word er nog niet gemeet, op het andere forum hebben we een heel gezellige stoppers clubje waar ook af en toe meeten, meestal een high tea wat erg gezellig is
Goedemiddag dames *zwaait vanuit mijn lig/zit op bank positie* Kris34 welkom en gefeliciteerd!! Truus jaaa ook weer mijlpijl voorbij maar banner staat wel 2dgn verder? MamaInWording85 welkom en gefeliciteerd!! moedervantomasz ook een mijlpijl voorbij mijlpijl mijn volgende is morgen, geen leegte zien maar een kloppend hart Ik probeer er niet aan te denken dan krijg ik een soort paniekaanval en hyperventilatie :S Ik ben benieuwd hoe lang ik het eng en onzeker ga vinden.. MariekeK ja klopt zijn hier wel een boel dames waarvan het al vorige keer/keren mis is gegaan Anders moest ik ook lang wachten (ook ehco met 9w anders) Had jouw buik al gezien moet je dan ff terugkijken zie je mijn bolle buik met 7weken, zeer herkenbaar dus Ja ik vind het ook apart de verschil erin. Bij mijn dochtertje zou met 9w de intake+1e echo zijn. Maar bij anderen is het los en intake soms voor of erna Loesje86 welkom en gefeliciteerd!!
@Ikke wij doen om en om, ene keer meeting met kids en andere keer beppen we op los met High tea of een workshop
Oh meiden, ben zo beroerd... buikgriep ... Mijn mijlpalen: de 7wk halen, check. volgende: de 14wk halen. 2x mk met 6w 5dg. Gok dat dat iets met het hartje te maken had. Mijn 1e mk was met 14/15 wk. toen wist ik niet dat ik zwanger was maar aan de grote van het kindje móet het zoiets zijn geweest.