November 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherToBe, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    paturain kan je gewoon eten hoor...

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    poeh... vind het nog steeds soms lastig, ongepland zwanger zijn... soms denk ik wel... wat doe ik mezelf en gezin in met nog zo'n hummeltje!
    Maar dan als je de kids met elkaar ziet spelen zal het ook niet veel uitmaken :D

3. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Dat kan ik me voorstellen.
    Hoe is het zo gebeurd dan? Geen voorbehoedsmiddel?

4. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej mama's :)

haha klinkt bizar he? Tenminste als je voor de eerste keer mama wordt natuurlijk, anders ben je het denk ik wel gewend?

Zoo heb sinds zondag echt last van misselijkheid bleghh.. gelukkig nog niet over hoeven geven, maar de hele dag door misselijk :S Heb net ook echt heel weinig gegeten, maar wel helemaal dol op melk. haha als ik misselijk ben ga ik altijd melk drinken en dat helpt op de één of andere manier wel ;) heeeel bizar...

Nou wat ik me net toch meemaakte.. mijn man en ik waren gewoon gezellig aan het eten en plotsklaps begon ik keihard te huilen.. whaha en tegelijkertijd ook te lachen, want er was helemaal geen aanleiding toe? Heel vreemd, komt iemand dit bekend voor? :p hahah bizar hoor, zwanger zijn ;) maar wel heeeeel mooi! :D

5. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Bij ons dus ook niet gepland, maar door mijn nachtdiensten de pil waarschijnlijk niet regelmatig ingenomen. Weet nu precies de dag van bevruchting, aangezien het niet anders kan... Mijn eerste zwangerschap is ook gewoon door de pil heen gegaan, terwijl ik deze toen netjes elke dag op tijd nam... al met al heb ik weinig vertrouwen in de pil!
    (Na deze zwangerschap laat ik of mijn man zich helpen)

Voel me vandaag echt brak.... vanmiddag een poosje op bed gelegen, maar ben er niet lekker uit gekomen. Duizelingen, moe en een raar gevoel, niet misselijk maar gammel.

Niemand voor een echo geweest vandaag?

6. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi meiden

Ik had vanmorgen mijn tweede echo alweer.
    Ik was vorige week dinsdag (met 7 weken en een dag) voor het eerst geweest bij de gynaecoloog. Ik mocht zo vroeg komen omdat wij in september een missed abortion hebben gehad na 14 weken en ik heel erg onzeker ben nu...
    Vorige week hadden we afgesproken dat ik vandaag bij de echografist zou komen. We hebben weer een hele mooie echo gehad!
    Er staat 8 weken en 2 dagen op!
    En wat ik zo bijzonder vond is dat t zelfs al een buik echo was, dus geen vaginale! En je kon t echt supergoed zien al!!
    Ben heel erg blij....
    Ik mag nu volgende week dinsdag ook weer komen, en ik hoop dat dat tot en met de 14de week zo door kan gaan.
    De mevrouw die ik vandaag had was erg lief, en ze zei dat t voor hun echt geen moeite is, want t duurt maar een paar minuutjes en ik heb mn zekerheid!
    Superfijn dus...
    Ik zal proberen of ik de echo foto kan inscannen, dan kunnen jullie hem ook bekijken...
    Of ik kan beter zeggen 'haar ook bekijken', want mijn man weet zeker dat t een meisje is!! Hahaha! Ik heb echt geen idee zelf....
    En t maakt me ook echt helemaal niks uit....
    Ik ga zo nog alle berichtjes teruglezen maar wilde dit alvast even kwijt!!!

7. moontjemoon

Hanna, gefeliciteerd met je mooie echo.
    Fijn dat ze dit zo voor je willen doen!

8. Kylie1986

Ik zelf zou kiezen voor een sterilisatie van de man. Tegenwoordig is het voor vrouwen ook een relatief lichte ingreep, maar bij mannen is het gemakkelijker terug te draaien.
    Mijn schoonouders hebben het toen gedaan en zij was binnen 4 maanden weer zwanger!

9. Kylie1986

@Hanna, gefeliciteerd met je mooie echo! Fijn dat je zekerheid hebt!
    Ik mag maandag!!

10. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

@hanna, mooi dat de echo weer goed was, heerlijk gevoel!

Hier ook heel misselijk de hele dag door, en ook heel heel moe. Iemand had het over gember pillen?
    Wat zijn dat voor pillen en kan ik die bestellen via internet? Ik wil ze graag proberen.

11. moontjemoon

Ik zie wel wat we gaan doen als de tijd daar is.
    Als het goed is heb ik nog een aantal maanden om dat te bedenken :)

12. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

De lijst is bijgewerkt!

Maar, ook ik heb het naast mijn werk heel druk... Wie wil mij helpen met de site? Want als ik alles nog 7 mnd alleen moet doen heb ik er geen lol meer aan en de moed zakt nu al in mn schoenen van het idee....

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    truus, ik kan je wel helpen ;) je had mij de gegevens al gestuurd, maar ik wilde je niet in je vaarwater zitten ;)

14. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Geen probleem meis!
    maar ik zit er zomaar 2,5 dag niet achter en als ik dan 40 pagina's door moet.....

15. Kylie1986

Ik wil je ook wel helpen hoor Truuske!

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @kylie, nou we hebben geen voorbehoedsmiddel gebruikt want ik was net aan ongesteld af én ik had last van een persisterend follikel waardoor zwanger worden gewoon moeilijker gaat (komt oa door borstvoeding) . We hebben onveilige sex gehad op dag 7/8 van de cyclus, op dag 16 mijn ei gehad. Maar toen kwam er geen ongi :)
    Dus of ik moet al eerder nog een eisprong hebben gehad, maar de laatste echo kwam overeen met mijn eisprong op dag 16. Dus mijn man heeft gewoon superzaad ;).

@moontje, mijn eerste is ook door de pil heen gekomen, ben ook niet ziek geweest, ab geslikt en slikte hem elke dag op etzelfde tijdstip. Toch zwanger op mijn 17e. Vervolgens kwam de 2e meteen na het stoppen met de pil (lees pil nr 5, niks paste me). Daarna zwanger geraakt een jaar na inbrengen van implanon maar dat werd dus een miskraam met 14/15w. Daarna 5 jaar spiraal gehad, helemaal top! spiraal eruit meteen zwanger van de 3e.
    We dachten nr 4 zal ook wel snel gaan, niet dus. Ik had dus dat persisterend follikel waardoor ik niet zwanger raakte, zet je wel ff met de neus op de feiten. Maar goed. Uiteindelijk 10 rondes en 2 mks verder eindelijk goed zwanger en nu dus deze beeb.

Een dinnetje is gisteren plots in het zh opgenomen met gebroken vliezen met 33 weken. Spannend hoor. Beebje wordt wel al op 2.2kg geschat dus dat is wel super!

17. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Zo Napoleon wat een avontuur hihi! Wat raar dat jouw lichaam zo slecht reageert op de pil. Nouja het zijn wel rotdingen, dus wat dat betreft groot gelijk hihi!

Wat ik me eigenlijk afvroeg, is of jullie het al verteld hebben op jullie werk, en of jullie ook bang zijn voor de reacties?
    Ik ben namelijk een beetje ongepland gepland zwanger geworden haha. Ik heb namelijk zon onregelmatige cyclus dat ik soms een jaar niet ongesteld ben, en had dus niet verwacht dat ik na de pil niet eens een ongesteldheid kon afwachten omdat ik al zwanger was! Misschien dom maarja ik had het echt niet verwacht!
    En nu zit het zo dat ik een Leerling-werknemer ben, en nu ben ik toch wel een beetje bang voor hun reactie. Ik functioneer verder goed, krijg ook veel complimenten etc. Maarja, ik vind het toch wel spannend. Alhoewel ik eigenlijk liever vertel dat het toch een ongelukje was misschien maakt dat de schade wat kleiner hihi!;)
    Hoe zit dat bij jullie?

18. Kylie1986

@Leentje: ik heb het vrijwel meteen verteld. Een aantal collega's zagen het aan m'n gezicht. Mijn oma werkt ook in hetzelfde huis, dus moet het haar eerst vertellen (zijn niet close, maar wel zo netjes). Daarna heb ik het mijn leidinggevende vertelt.
    Iedereen is superblij, en beantwoorden vragen, mijn leidinggevende wist al wat dingen te vertellen over verlof e.d. Heb zelfs al vertelt dat ik er niet blijf werken na de bevalling (woon in Lelystad en werk in Hilversum). Ze kunnen me nu niet ontslaan nu ze weten dat ik zwanger ben..

19. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Kylie, ik houd je aanbod in gedachten! Ik kijk even hoe het gaat met Napoleon's hulp. Maar wellicht is het fijn als er voor ons een backup is (als omstandigheden zich voordoen oid)
    Mijn werk weet het al, ivm meerdere miskramen. Zodoende weten ze genoeg als het weer fout kan gaan en ik mij afmeld van werk. Wij hebben een 2mansbezetting in ons filiaal, dus het is lastig een vervanger te regelen.

20. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    dat is gunstig dat ze je nie kunnen ontslaan nu;)

ik heb het op het werk nog niet verteld, doordat ik het de vorige keer vroeg verteld had en het een mk werd wil ik eerst ff rustig afwachten.. al ben ik bang dat me buik me dat niet gunt:s die groeit, ik had na mijn bevalling mijn oude figuur weer terug gen buikje en momenteel zit er toch een buikje.. alleen het vreemde is ik krijg een buikje maar me broek zakt me constant af:S en met riem gaat die te strak zitten dus werkt ook nie

pfff nog 2 dagn voor echo zo spannend:|:|

Deel Deze Pagina