November 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherToBe, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunny1977

Sunny1977 Actief lid

19 nov 2010
    385
    0
    0
    Adminimiepje
    7e hemel...
    Ik heb het nog niet verteld op het werk. Al heb ik soms wel het idee dat ze al iets aan me zien. Maar misschien verbeeld ik me dat ookwel. :) We hebben het eigenlijk niemand nog verteld. We wachten de echo af...die is over 12 dagen.

Jeetje, wat gaan die weken langzaam voorbij! Als bij de echo blijkt dat alles er goed uit ziet, rijden we meteen het land rond om de familie te vertellen. :) Ik kijk zo uit naar dat moment!!!

2. Uviana

Uviana Actief lid

6 mrt 2011
    127
    0
    0
    Grootegast
    Pfff wat raak je toch onzeker in die gevarenzone van 12 weken ook al heb je een goede echo gehad met hartslag bah zeg ...
    sinds gister kleine krampen in de liezen *ongesteldsheidspijnen* doen niet echt zeer of zo maar toch ...

dit wordt echt weer zo'n onmzeker dagje ....

3. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Goedemorgen!
    Ik heb net van mijn man een bola gehad, in de vorm van een hartje!
    Ben er zo blij mee!

4. Ria32

Ria32 Niet meer actief

dank jullie wel voor het veranderen op delijst.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb het deze week (10w) op mijn werk verteld, als de 3e echo er ook goed uitziet vertel ik het ook aan de leerlingen

6. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Siri, was je in je eentje daarheen gegaan dan 6 jaar terug? Grote stap!

Over bv, ik vind dat ook echt geen gezicht een peuter en het is ook aangetoond volgens mij dat melk niet eens goed meer voor je is na zoogperiode. Maar ieder eigen keus natuurlijk.

Kylie hoe laat komt vk?

7. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik moet er dinsdag om tien voor 9 zijn

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Tot 10mnd-1 jaar hebben kinderen moedermelk of zuigelingen/opvolgmelk nodig. Dat is dan eerst volledige voeding. Langzamerhand wordt dit vervangen door vast voedsel en hebben ze het niet meer nodig. Die peutergroeimelk is bijv ook dikke onzin... Na 10mnd-1 jaar kunnen ze gewone melk krijgen bij de broodmaaltijd en evt als papfles.
    Je geeft ze jouw afweer mee met borstvoeding, dat is een groot voordeel maar die afweer zijn ze zelf na een half jaar ook goed in staat op te bouwen.

9. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Ok...trek je t nog een beetje allemaal?

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    trouwens, melk is goed voor elk gaat niet voor iedereen op ;)
    mijn 3e mag helemaal geen melk, ook niet van een ander beest en de 4e heeft koemelkallergie.

bovendien is het bewijs gevonden tussen dementie en melk, alle melk die je teveel binnenkrijgt wordt het calcium opgeslagen in je
    hersens waar het tot verkalkingen kan leiden en zodanig dementie.

en in water zit net zoveel calcium, kalium enz dus 2 glazen water per dag levert je (behalve vetten) netzoveel bouwstoffen op als 2 glazen melk.

ben niet tegen melk hoor ;)

ik heb de jongste 2 zeven maanden gevoed, toen wilden ze zelf niet meer. en de oudste 2 maanden en toen was ik zelf te druk en liep de productie enorm terug en de 2e heb ik zo'n 3 weken gevoed. Zij was ondervoed geboren en honger honger honger! moest elk uur voeden en dat was geen doen en toen ook nog bleek dat ik pfeiffer had ben ik gestopt. Nog kwam ze toen met fv om de 2 uur en met 4 weken dronk ze al een 220cc fles forte met rijstebloem...

11. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    hebben jullie ook al dat de eerste broeken te strak zitten??? Pfff pas er nog maar 3 waarvan er 1 ook al aan de strakke kant begint te zitten :S

Heb ook dat ik het spannend vind hoor.... bij mij heb ik gemerkt dat ik pas rust heb als ik de kleine elke dag kan voelen.... voel nu af en toe een 'plopje' maar denk dat dat mn darmen zijn..... maar kan bijna niet wachten tot ik de uk voel!!

nog iets minder dan 3 weken en we mogen weer gluren!!

12. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik pas alleen nog maar positiekleding andere broeken liggen in de kast en pas ik niet meer..

oja en voor op de bank een yogging broek heeerlijk

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik heb mijn gewone broeken al 2 weken niet meer aan ;)

14. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Ik heb vandaag mijn eerste 2 positiebroeken gekocht, wat zitten die heerlijk!!!
    Thuis kan ik best nog met mijn oude broeken lopen, dan laat ik gewoon de knoop en rits open staan, maar ja buiten de deur is dat een beetje voor schut ;) Volgende week begin ik weer rustig aan met werken ( 3uurtjes per dag) en dan kan ik lekker mijn nieuwe broeken aan. Hopen dat maandag wel mijn echo goed is natuurlijk, heb dr vannacht wel even naar over gedroomd. Maar als je zo misselijk bent en je buik ziet groeien, moet het toch wel goed zitten..

15. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    @hier: momenteel niet veel online. Maak me zelf gek van onzekerheid dat ik er tot aan de echo voor kies om even een beetje afstand te houden.heb de echo pas 26 april.
    anders maak ik me helemaal gek met alles wat ik hier lees.dus wil mezelf een beetje beschermen;)

tot snel weer hoop ik.

16. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Paar daagjes niet geweest, heb alleen de laatste twee pagina's gelezen haha! Hier nog m'n gewone broeken aan...! Ik had t bij J. pas in wk twintig dat ik voor t eerst een positiebroek aan hoefde, en vanaf dat moment ging t erg hard! Nu verwacht ik wel eerder te groeien, dat zeggen ze vaak bij een tweede toch? 's avonds op de bank zet ik wel vaak m'n broek op vreetstand, dat wel...
    Hier verder vandaag erg moe na een zware week. Soms is die moeheid zo extreem hè! En een trekkend gevoel in m'n buik, dus denk dat de boel lekker opgerekt wordt daar!

17. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Even snel een berichtje.
    @Salcia: ik trek het nog, alleen lastig om keer op keer weer uit moeten leggen.
    @broeken, kan ik al 2 weken niet meer aan. Nu de afgelopen week gaat mn buik erg hard. Zal vanavond even een foto posten in het buiken-topic

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    klopt. De cb was toen aan het zeuren (inval vrouw) dat ik Kate 1 bv minder moest geven en meer vaste eten met opvolgmelk. Maar ik had mijn huiswerk gedaan ;) en ik ging toch die ene voeding laten vervallen binnenkort omdat ik aan het afbouwen was voor LASIK (wat dus niet door ging omdat wij een huis hebben gekocht). Mijn dochter heeft nooit opvolgmelk gehad omdat zij van bv naar halfvolle melk is gegaan. Bij FV doe je dat wel heb ik begrepen? Mijn dochter heeft wel af en toe in 1 period 1x daags een fv gekregen omdat ik een voorraad aan het opbouwen was in de vriezer voor als ik weer moest werken.
    En als ik zeg na 1 jaar bv moet je niet denken aan meerdere keren per dag een voeding hihi maar vaak is dat in de ochtend of avond en een kennis is een echt die-hard en tandumt (iets wat ik niet zou willen) en haar zoon komt vaker maar dan voor een enkel slokje etc.
    Als het eropneer zou komen dan denk ik hooguit anderhalf jaar. Mijn peuter moet niet naar mij toen komen en om boobie vragen :(:p

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @babywens2011 lol ok hahaha

@truuske wat is een bola?

@katemans ik al 3 weken niet meer :p

melk er is onlangs een artikel (geloof ik of een docu) in het nieuws gekomen dat koeien melk ook ten boze is voor ons en wss ook een hoop ziektes kan verklaren bij ons. Het is ook immers melk voor kalven. Maar lekker is het wel, ik ben wel gek op melk en ook melk producten. Dus ik ben erg benieuwd of het idd iets groots is of niet.

En voor de duidelijkheid :p ik ben niet tegen FV. Ik ben wel zo eentje die BV super goed vindt maar als de moeder of kind er moeilijk mee heeft moet je niet gaan lijden. En als de moeder het gewoon weg niet wilt, jammer maar ze worden ook wel groot van fv ;) dus ieder wat zij wilt :)

Ik begon zelf van ik kijk of ik het kán geven. Toen lukte dat wel ging ik voor de 3 mnd, toen de 6, toen de 9 en ben met 11mnd gestopt.

20. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Ik kan ook geen broek meer aan, heb lekker positiebroeken van zusje gekregen en zit heerlijk

Kylie, ja snap ik dat t uitleggen vermoeiend is!

Deel Deze Pagina