Hier wordt ook nog niet altijd enthousiast opgekeken als ik namen noem Een jochie zou bram worden maar nu zijn er hier al 3 brams geboren dus ben ik genezen, tsja daar moet hij nog even overheen komen . maar goed eerst maar weten wat het wordt ik wil in week 20 (dan ben ik 16w) sowieso nog een echo voor de fun en dan kunnen ze ook het geslacht al zien hopelijk! Mk: ik heb tussen meike en femke twee miskramen gehad, dat was tussen de 6 en 7 weken. Ik heb daar ong 10 dagen van gevloeid. Mijn miskraam met 15 weken was gewoon een bevalling... kindje was ook zo'n 12 cm. daar heb ik zo'n 3 weken van gevloeid.
Ik weet niet if ik alles onthouden heb, maar ik ga een poging doen @Ria: gefeli met je b-day en je echo! @Aloha: knap van je dat je kan wachten! Ik had een paar weken geleden al besloten voor tabletten te gaan. @Namen: ik ben weer begonnen met een lijstje. Kwam net Fedde tegen, heel mooi. Het lastige is dat ik de meeste namen alleen leuk vind als 2e naam..
Ik heb al 10 namen bedacht voor de kids die het toen zouden worden... nu weer 4/2 nieuwe bedenken! we vinden altijd wel namen die we beide mooi vinden maar toch zijn er ook een heleboel namen die hij verschrikkelijk vindt en andersom... van dit lijstje wordt toch 80% afgekeurd liv Liz Fay Lenthe Noor/Norah Roos Vera Lize Liam Siem Koen Luuk jos Stan Jorik Bram Frank
wij hebben ook een probleem met namen... we laten het nederlands uitspreken maar schrijven het op zijn pools (afkomst mijn man, staat mooier en completer bij achternaam).. alleen dan kom je op het punt dat sommige namen een andere betekenis hebben daar.. ik vind voor een meisje senna heel mooi heb ik al van jongs af aan altijd gezegd mijn dochter gaat senna heten... maar goed manlief denkt dan direct aan xenia van de tv hahah word hem dus niet, en alle meidennamen in polen eindigen op een a en dat wil ik dus niet, jongens namen gaat al beter, alleen bij onze zoon was de enige naam die we allebei mooi vonden de naam van mijn zoon:d tomasz dus het wordt nog best wel lastig.. ik voel me onzettend goed. niet meer over vermoeid. kan teminste weer dingen doen zonder moe te worden... ja dat verhaal van cerinety kan het goed begrijpen aloha.. ik zou het ook nooit doen.. kindje gaat voor alles. en kan begrijpen dat je het oneerlijk verdeeld vind in de wereld wie wel een kindje op de wereld zet en wie niet of bij wie het helaas mis gaat...(had even meegelezen op je andere forum).. ik hoop voor je dat je het snel een plekje mag geven en dat je verder kan... heel veel sterkte meid..
van de naam siem krijg ik alweer rare idee.. dat komt. ik werkte op de psz en daar had ik een jongentje met de naam siem.. heel leuk, hij had een oudere zus ene die hete mies. precies omgedraaid, echt dat vind ik niet mooi en echt niet creatief. zijn jongere broertje ging seb heten dus hem aan zijn moeder gevraagd als er nog een zusje kwam of die dan bes ging heten maar volgens haar waren 3 kids genoeg ze moest er gelukkig wel om lachen dus siem leuke naam maar bij mij wordt hij het niet bij mijn man spreek je het dan uit als sjem
echt dementie op den top!!! happy b-day ria, je hebt er lekker weer bij, teminste hier schijnt het zonnetje
Oh ja, daar loop je dan idd tegenaan dat alle meisjesnamen op een a eindigen... (hoewel ik een poolse ken die tekli heet) dan moet het maar een jochie zijn
Me too, elk kwartier een grote peuterpamper vol bloed, ik kon niet meer lopen, niet meer staan, lag te rillen van de kou en was al afscheid aan het nemen. Van de huisarts (die eerst niet wilde komen en vond dat ik toch echt zelf maar daarheen moest gaan) kreeg ik uiteindelijk 2 pijnstillers en een wekadvies. Het was op een zaterdagavond en als ik maandag nog zo bloedde moest ik maar contact met de gyn opnemen voor een curretage. Achteraf gezien heb ik gewoon een shock gehad en had ik met gillende sirenes naar het ziekenhuis gemoeten. Nouja, ik leef nog gelukkig
Zo das wel heftig zeg Miepske, gelukkig alles goed gekomen. Over namen, ik vind het echt een drama, vooral jongensnamen komen we niet uit, namen die we leuk vinden zijn al in gebruik bij familie en vrienden... nou ja...eerst maar kijken wat het wordt, dan hoeven we er maar eentje te verzinnen. Heb best weer zo'n angst momentje...hoor toch veel ook op ander forum dat 1e echo goed was en toch bij 10-11 weken het niet goed was meer..pfff...niet te veel aan denken maar.
Ria....zie nu pas dat je jarig bent...heb je wel heel stiekum in kleine lettertjes laten weten...VAN HARTE GEFELICITEERD!!!
All, wij hebben onze 2e echo gehad! Helemaal geweldig .. Je zag echt al een beebje met stompjes, waar armpjes en beentjes komen! En een mooi snel kloppend hartje, helemaal super! Ze schat me nu op 8w6d , ben dus 6 dagen vooruit gezet hihi! Beebje was de vorige keer 4,6 mm en nu 20,4 mm Heb 5 mooie foto's en het op dvd laten zetten! Foto's volgen morgen of vanavond even want ik ben nu niet thuis! X
@Pamsie: Welkom en gefeliciteerd @Hermiek: Hier zwanger van de eerste, maar sinds een paar weken kan je al wel wat zien hoor. Ben er zelfs op mijn werk (door notabene 2 mannen) op aangesproken dat ze vroegen of ik zwanger was. Ik weet dat het alleen nog maar darmen zijn, maar het is toch echt een buikje dat er eerst niet zat. @Hanna: Gaat het nu weer wat beter? @Ria: Alsnog gefeliciteerd! @Sansky: Gefeliciteerd met de mooie 2e echo @Aloha: Heel veel sterkte nog voor zolang het duurt en dan de verwerking. Ik weet niet of het al op de lijst stond, maar 26 april 2e afspraak VK en 14 juni 20 weken echo. Hier gaat het wel goed moet ik zeggen. Minder vaak misselijk, minder moe. Gaat nu wat met pieken en dalen. Ben wel echt toe aan even niets (ook erg druk op het werk). We hebben dus besloten 2e paasdag even naar de sauna te gaan. Weet dat ik niet overal in mag, maar al gewoon de lome warmte en niets doen.... heerlijk Zie er nu al naar uit!!! En namen... daar moeten we eens serieus over na gaan denken...
Beetletje: hoe bizar! Wij zijn tegelijk uitgerekend, en ik heb ook sinds vandaag een vreetdag! Eerder kon ik tot halverwege de middag niks eten, en daarna maar minimaal. Vandaag heb ik zin in chips, drop, ijs etc. etc. Mijn vriend moet erom lachen, die ziet me echt veranderen in smaak en keuzes! Morgenvroeg om 9:00u hebben wij de echo, oooooh, ik vind het zo spannend!! Als er maar een hartje klopt... En het leukste zou dan ook nog zijn dat we het kindje goed kunnen zien!
Hoor ik daar vreetdag? Na weken op rijstwafels en een half bordje avondeten te hebben geleefd heb ik vandaag 6 boterhammen gegeten!
haha vreetzakken!! Nou hier nog niet hoor, ik leef zowat op waterijsjes, de rest komt er allemaal weer uit. Wel ontdekt dat ik 1 van mn strakste broeken niet meer aankan?? Is dat normaal nu al en voor een 1e kindje?
Catharina ik heb vanaf week 6 al geen eigen broeken meer aan, past gewoon echt niet. vreetzakken ik had vandaag ook zin in snoep, maar de aardappels van vanavond vielen weer verkeerd, wel netjes groente gegeten.. Vanaaf nog even wat extra fruit en dan moet het goed komen Morgen echo zo spannend, als alles goed is zet ik het op hyves en facebook
O Ricmar, wat spannend morgen...ga heel hard voor je duimen!! Verder alles goed? Zag je niet meer in andere topic. Catharina, ik kan ook vanaf week 6 geen broeken meer aan, tenminste, die zitten dan echt heel rot of moet ze onder mijn buik duwen maar doet pijn. Dus lekker positiespijkerbroek aan van mijn zus...heerlijk!!
ik ben even wat minder op internet, ben moe savonds en trek het gewoon niet.. dus dan maar minder online lees wel zoveel mogelijk mee, maar niet alles blijft hangen...