November 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherToBe, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Mijn combitest wordt wel vergoed, maar ik ben boven de 36.

De kosten

De combinatietest wordt vergoed indien u ouder bent dan 36 jaar of als u een erkende medische indicatie heeft voor prenatale diagnostiek.
    De basiszorgverzekering dekt deze kosten.
    Mocht u jonger zijn dan 36 jaar en geen erkende indicatie hebben voor prenatale diagnostiek, dan kunt u dit onderzoek toch laten uitvoeren. U betaalt dan zelf het landelijke tarief van €142,76 (NZa tarieflijst instellingen 2011). Ook in dit geval moet u in het bezit zijn van een verwijzing van uw verloskundige, arts of gynaecoloog.

2. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Poeh! Aardig prijzig dus...
    Bedankt Salcia!

Ik denk dat ik de test niet laat doen, ik ben 26, gezond, dus weinig aanleiding om ervoor te kiezen..
    Zal het nog eens met mijn vriend bespreken!

3. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Ik vind het op zich meevallen qua kosten, is een uitgebreide echo en bloedonderzoek. Maar ik hoef het niet te betalen. Je kunt volgens mij wel vragen of ze bij echo van 11-12 weken de nekplooi meten. Overleg even met vk

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Klinkt raar maar dat is juist goed, die steken in je vagina ;) Je banden rekken uit, de doorbloeding wordt beter. Je zal het nog veel vaker krijgen!

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    truus balen dat de vk niet leuk was :S...

6. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Ik heb de echo ook weer gehad! Loopt nog steeds keurig op.schema (10 weken), goede hartactie en heel veel vrolijk getrappel. Ik mag nu weer naar de vk en daar heb ik over 2 weken alweer een echo.... Wat een luxe. Maar het goede nieuws dringt alleen nog steeds niet echt door. Het voelt een beetje onwerkelijk.

7. Ikke81

Ikke81 Fanatiek lid

2 mei 2010
    2.559
    0
    0
    Hee meiden

Ff snel want moet weer verder met leren. Sorry dat ik hier de laatste tijd weinig ben maar heb morgen examen dus moest leren. Na het examen morgen kom ik weer ff bij lezen. Vandaag iig de 12 weken echo gehad en alles was goed en ukkie was lekker aan het bewegen en aan het zwaaien :D :D
    Ben vandaag 12 weken zwanger en uitgerekende datum komt op 2 november
    Nekplooi was 1,1 dus top en ik verwacht eigenlijk ook niks schokkends van de bloed test maar de tijd zal het leren. Ukkie was zelf 5,4cm en uiteraard heeel mooi ;)

Hierbij de echo:
    Bekijk bijlage 145512

8. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Meiden, wat fijn weer goede echo's!!! En mooi plaatje Ikke...

pf wat duurt wachten lang zeg op echo...

9. juf85

juf85 Niet meer actief

Voor mijn gevoel is mijn echo ook al weer lang geleden (3 weken).
    20 weken echo duurt nog even... En je kan de baby ook nog niet voelen, dus dan zijn 10 weken ertussen zo lang.
    Gelukkig gaan we over 2 weken voor de 2e keer naar de VK en dan gaan we voor het eerst naar het hartje luisteren. Dat wil ik zo graag horen!

Verder gaat het hier wel goed. Nog wel steeds kokhalzen, maar ik kan het aardig binnenhouden. Ik werk ook weer wat meer.

10. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Ik word weer steeds ongeruster, vandaag echt nul pijn in boobs en ook totaal niet misselijk...hoop zo dat het wel goed zit allemaal. Heb geen buikpijn ofzo...alleen trekkende en stekende liezen.

11. pasopikschop

pasopikschop Actief lid

15 mei 2009
    325
    0
    0
    Mooie echo!! Veel succes met je examen morgen, hopelijk word het leren met dit mooie weer beloont met een goed cijfer!!

12. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Succes met examen Ikke morgen!!

13. Hermiek

Hermiek Bekend lid

16 mrt 2011
    515
    0
    0
    SPH'er in een psychiatrisch ziekenhuis
    Overijssel
    Wat een mooie echo! Je ziet bij jou nog beter de vingerbotjes en zelfs al de melktandjes die zich in de kaak gaan vormen! :D

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Beetletje knuffs!!

Truus ook een redbull beeb!! ze halen in ;) oef minder van de vk, heb je veel in de praktijk? Hier 3/4 dames en 1 man. 1 dame vind ik wat minder maar de rest is gezellig. Foto echo?

Miepske ook mooi! ook spammen?

Ikke succes en prachtig echo!! Weet ik het ook voor over 2 weken :D

15. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Mooie echo ikke en heel veel succes morgen met het examen!

Ik zit doodmoe op de bank met een hele opgezette buik :D

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ikke81 jou datum is veranderd!

17. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Meiden even een vraagje vanuit mijn zus...
    Ze is op t moment in Turkije op vakantie en waar ze me vorige week dinsdag vertelde dat ze zwanger was, heeft ze nu zeer waarschijnlijk een miskraam... Ze belde net helemaal in tranen op dat ze heel erg bloed en veel lage rugpijn heeft. Haar vraag is nu of ze gewoon rustig moet 'uitbloeden' of dat ze daar naar een dokter moet gaan, wat ze echt heel eng vindt. SOrry even oftopic, maar ik heb haar belooofd dat ik even wat info zou vergaren. Ze is vanadaag 5 weken... Weet iemand dit?
    Zit echt keihard te janken hier....

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hier ook dood moe van mijn eerste dag werken, wel een halve dag en was wel fijn weer aan het werk te zijn maar wel brak en misselijk van. Ik moest ook wat meer erbij doen dan wat ik wou, en dat had ik ook wel verwacht. Maar had zoiets van ik vind het prima, ik heb al aangegeven dat ik vrij weinig kan doen. Ik doe het wel maar dan in mijn eigen tempo. Waren ze er niet mee eens HUN probleem, de mijne niet, ik had het aal aangegeven ;) vorige keer deed ik het wel zonder mopperen maar nu heb ik mijn lesje geleerd en pak het deze keer anders aan!!
    Collega's waren wel blij mij weer te zien en knuffels waren ook uitgedeeld en schrik-wijzen naar mijn buik ook hahaha

19. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    Hanna dat is afhankelijk hoeveel bloed ze verliest, en hoeveel pijn ze heeft.
    bij veel bloedverlies zou ik arts raadplegen.
    ik had bij 6 week mk en had binnen 24 uur te veel bloed verloren.
    helaas kunnen ze niks zeggen in dit termijn over de zwangerschap zelf ben ik bang.

dikke knuffel voor jou en je zus...

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ik sluit mij aan bij Ricmar. Kan is idd groot dat zij nu een vmk krijgt, maar kans is er wel dat er niks aan de hand is. Maar als zij echt heel erg vloeit moet zij echt een zkh opzoeken!
    dikke dikke knuffs :(

Deel Deze Pagina