November 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherToBe, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Daar sluit ik me helemaal bij aan.... je moet gewoon vertouwen op je lichaam.... als je eenmaal zwanger bent is de kans groter dat het goed gaat dan dat het fout gaat!!!!! Dus waarom rekening houden met het meer onwaarschijnlijke slechte scenario als 80% van de zwangerschappen gewoon goed gaan! Thuis zijn ook eigenlijk niet ontworpen om eventuele miskramen/tweelingen op te sporen of prognoses over het verloop van een zs te doen. Eigenlijk zijn de testen bedoelt als ja/nee zwanger/niet zwanger test en alle conclusies die wij er uit halen kun je eigenlijk helemaal niet doen...... Gynecologen en HA zijn volgens mij ook echt allergisch voor dit gedrag..... heb al een paar keer een gyn geconfronteerd met mijn vroegpositieve testen.... maar werd vooledig geneerd.....je bent pas zwanger als je ruim over tijd bent (en je hcg stijgt) volgens mij zitten woorden als vmk helemaal niet in nun vocabulaire.....

Ik doe het ook nietweer testen na de eerste echte positieve test..... hoewel de verleiding soms best groot is.....maar ik heb een afspraak gemaakt bij de HA, daar prik ik bloed en op woensdag weer.... en als het hcg stijgt zit het wel goed..... ik ben bang dat het einde zoek is als ik nu weer een thuistest doe.......

2. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik wou dat ik ook niet had getest, zit er behoorlijk mee in mn maag en dat kan meer kwaad doen dan goed. Bij mn vorige zwangerschap heb ik na de eerste pos. test ook niet meer getest en heb ik ondanks dat het slecht eindigde genoten van de periode waarin ik dacht dat het goed ging. Ik heb het nu wel voor mezelf verknald door dat obsessieve getest van me, het voelde aan als houvast maar doet meer kwaad dan goed.

Ik kan nu alleen maar wachten en de tijd zal uitwijzen of het allemaal vals alarm was.

Kleine houvast is wel dat mn tepels vandaag gevoeliger zijn dan gisteren, dat is hopelijk een goed teken.

3. Siri

Siri Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.600
    1
    0
    Medisch
    Noorwegen
    Ja dat is precies waar ik bang voor ben dat er bij mij gebeurt als ik ga 'natesten'. Ik heb er heeeeeel dichtbij gestaan...... maar ik ken mezelf.... ik ga er weer van alles aan vasthangen. En ik wil ook zo graag op de roze wolk blijven.... bij mij ging het vorige keer mis in de 13e week, maar ik heb wel enorm genoten, dus ik ben net als jij ontzettend blij dat ik dat in ieder geval meegemaakt heb.... en de klap, de pijn en het vedriet worden er niet minder van als je de hele tijd 'voorbereid' bent...... dus ik dwing mezelf om mijn lichaam te vertrouwen, maar vandaag ben ik heel onzeker door het gebrek aan klachten...... ach ik ben gewoon ZWANGER tot het tegendeel bewezen is..... en dat bewijs komt volgende week gewoon van de HA!!!:)

4. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad! Gewoon optimistisch blijven, pessimisme helpt ons niet en de kans dat het goed zit is vele malen groter dan de kans dat er iets mis zou zijn.

:cool:

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    :D mee eens ;)
    Toch blijft het voor mij toch spannend tot week 15 maar toen had ik geen echo's gehad ;).

Pfff jee had me toch last van hoge darmkramp zonet.

6. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @Aloha, ik ben super blij voor je, goed nieuws! nu lekker gaan genieten!

Tsja, we zouden eigenlijk niet zoveel moeten testen en op onze kwaaltjes moeten letten.....maar ook ik kan het niet laten hoor....

Afgelopen nacht super slecht geslapen, elke keer korte stukjes. hebben meer mensen hier last van? Ben nu echt helemaal gesloopt!

7. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    @catharina jep heb ik ook last van. iedere keer eruit om te plassen en was er vanmorgen zelfs al om half 6 uit omdat ik gewoon niet meer kon slapen maar wel overdag wel knikkebollen.

8. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had gisteren precies hetzelfde! Dacht echt dat t afgelopen was,..

maar vandaag... manmanman, beroerd, vergeetachtig, misselijk, noem t maar op, alles was weer aanwezig!

9. Gratia43

Gratia43 Lid

4 mrt 2011
    17
    0
    0
    @ Catharina Ja, hier ook precies hetzelfde. Alleen heb ik in de nachten erg veel last van maagpijnen waardoor er van slapen echt weinig terechtkomt. Overdag ook erg moe en nu gaat dat ook gepaard met draaierigheid en de misselijkheid die vanochtend begonnen is.

Hoop echt dat ik binnenkort van die maagpijnen verlost ben. Zijn er ook meiden die hier last van hebben.

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    nice echo!!

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    wordt drukker op de lijst :)

Nou ik ga proberen beetje mee te kletsen. Had vanmiddag belafspraak met een gyn (ken haar wel al maar niet mijn eigen) en zij ziet het positief in ivm andere temp stijging, meer E afscheiding gehad, late ei en nu ook knal test. Ik zal ze zo plaatsen.
    Maar wat ik wel zo jammer vond is zij probeerde mij over te halen dat wat ik wou (een test en meds) niet meer mogelijk was nu ik zwanger was en niks kon betekenen... Ik moet afwachten of het goed blijft gaan of niet. Vanaaf diep gesprek gehad met mijn man en samen besloten (meer hij) dat we het nu toch afwachten want eer ik zelf aan de meds kom is het mssn al te laat om te gebruiken. Gaat het toch fout dan gaan wel ook Geertgen in Gent bellen! Mijn gyn wilt mij mssn naar de speciale poli in A'dam sturen maar die doen niet veel meer dan min gyn nu..

Maar ik moet vanuit gaan dat deze uk blijft zitten. Dus zet ik voorzichtig 1 been hier binnen.. tijd zal het leren..

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hier is mijn test 1 dag na NOD (KV 2v5)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/14838-albums6370-picture33426.jpg

Hier is mijn test 1dag voor NOD vorige ronde (jan2011)
    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/14838-albums5992-picture30902.jpg

en vannacht voordat ik naar bed ging heb ik puur uit willen weten wat voor streep ik zou plassen nadat ik al tig keer geplast had en was best duidelijk nog vond ik, duidelijker dan de voor-NOD test vorige ronde..
    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/14838-albums6370-picture33425.jpg

13. Ikke81

Ikke81 Fanatiek lid

2 mei 2010
    2.559
    0
    0
    Goede avond

@helmasedar: Kan beide zijn, hopelijk voel je je snel beter

@lara: Maar 2 echo's :$ Nou als dat hier ook het geval is (weet ik dus nog niet) dan laat ik af en toe nog een pret echo maken of zo want maar 2x beebje gluren in 9 maanden tijd vind ik echt te weinig!!

@Azeb: Ik hoop niet dat je je 9 maanden beroerd voelt.

@nikkijane: Ik hoop ook dat je bij de VK mag blijven maar time will tel. Wel lekker dat je testje weer donkerder was ene testjes zijn zo gekocht hoor ;)

@Lonnes, Redhead, Gratia en leentje: Welkom hier en van harte met je zwangerschap

@Siri: Dat kan wel maar dan heb je geen letter type en diktes en eventuele kleurtjes vallen ook weg, je kopieert alleen de tekst. Je spreekt jezelf trouwens wel een beetje tegen hoor. Eerst zeg je dat je het volledig met eerstekeermama eens bent en daarna zeg je dat je zelf ook die testdrang hebt en je laat bloedprikken bij de HA dus dat ik ook testen en heb je ook die bevestiging die sommige meiden zoeken met testen. Oftewel, iedereen doet waar zij zich het prettigst bij voelt en dat je soms onzeker word.. tja dat zijn de risco's maar dat zou je anders ook zijn. Bedoel dit niet rot maar het kan een beetje aanvallend opgevat worden door de dames die wel een aantal testen hebben gedaan.

@Eerstekeermama: Is ook wel zo maar het is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik vond het ook prettig om te zien dat mijn streepje duidelijker werd oftewel dat mijn HCG aan het verdubbelen was. Sommige meiden hebben deze bevestiging gewoon nodig, het is ook zo iets onwerkelijks, een streepje is soms het enige waar je je aan vast kan houden. Ook voor jou: Bedoel dit niet rot maar het kan een beetje aanvallend opgevat worden door de dames die wel een aantal testen hebben gedaan.

@CenM: Hopelijk kan je lekker genieten en blijkt alles straks hardstikke in orde te zijn

@Aowyn: mooie testen hoor, worden mooi duidelijk! Ben blij dat je nu mee durft te kletsen. We gaan lekker door tot het eind :D

Hier verder weinig kwaaltjes op pijnlijke boobs en af en toe moe na dan. Vandaag rook ik trouwens coco's vet bij iemand en dat vond ik echt enorm stinken en ik ruik ook alles ineens sterker maar verder geen kwaaltjes.

Ben weer bij, tot morgen en sweet dreams ladies

14. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    * Breekt in *

AOWYN GEFELICITEERDDDD!! nu mag het haha
    lekker van deze plakbeeb genieten!

* gaat er weer vandoor *

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @ikke dat mag ik hopen idd!

!anz heey lieverd!! haha djw ;)

16. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @Aowyn, je testen worden wel mooi duidelijker hoor, ik hoop heel hard voor je dat het goed gaat en dat je er zelf ook een beetje in kan geloven!

Hier vanmorgen nog een testje gedaan en ook weer mooi donkerder dan 3 dagen terug. Toch wel een soort bevestiging aangezien ik verder bijna geen kwaaltjes heb.

17. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen Dames,

Allemaal een beetje goed geslapen.
    Hier gaat alles lekker alleen zere (.)(.) en erg moe.
    Ben de dagen echt aan het aftellen tot de eerste echo zoooo spannend

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    idd logisch dat je dan toch test. Het is ook ongelofelijk om te geloven al :p ik ken dat haha

Heb mijn man verteld van de 2 2v5 in de kast en hij kon het heel goed begrjipen. Hij kan alleen niet tegen het elke dag testen haha.

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hihi nou mijn reuk wordt ook sterker... Had vanmorgen eerst twee meisjes met een poepbroek, pfoei... de jongste zat er ook nog eens lekker helemaal onder... deed haar slaapzakje open en toen... blerg!! Heb hem weer dichtgeritst, bad aan gedaan en half kokkend haar uitgekleed en onder de douche gezet...
    Vervolgens gingen we ontbijten en had ik eitjes gekookt, maar gatver! wat een geur hahaha

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    oh ja zal ook mijn kwaaltjes noteren:
    buik, iets steviger en zere borsten maar is nog te doen, moe hele dag door, puisten koppie, iets vetter huid en haar (kon dat nog vetter worden :( pfff), af en toe steken, kramperig onderbenen, verstrooid en licht misselijk

Deel Deze Pagina