Moedervantomasz, geweldig meid! Geniet ervan! En nu kan je aan iedereen trots je mooie echo's laten zien! Salcia, spannend, jij hebt nu je echo ongeveer.... Ik woon in de alpen! Op 1500 meter hoogte in een echt vakantie/ski oord.....
napoleon hoe gaat het nu met je.. en met je moeder?? wat erg zeg... ik heb vorige maand afscheid mogen nemen van mijn schoonmoeder ze had baarmoederhals kanker en was helemaal uitgezaaid... ze heeft 3 jaar gevochten maar mocht niet zo zijn.. ze weet wel dat we weer zwanger zijn.. had het haar 3 dagen voor haar overlijden verteld ze was zo blij en zou elke dag gaan bidden op een wonder dat kleine beeb zou blijven... heel veel sterkte meid
Hoi lieve mensjes! Ik heb besloten iets meer te doen met dit forum, omdat ik het gewoon allemaal heel interessant vind hoe anderen hun zwangerschap beleven! Ikzelf ben afgelopen woensdag voor 't eerst naar de verloskundige geweest. Ik kreeg daar te horen dat de kans dat mijn zwangerschap nu nog fout zou gaan, slechts 2-3% is! Dit wist ik helemaal niet! Ben bijna 9 weken zwanger, maar dacht dat het grootste risico tot de 12e week was. Dit is blijkbaar niet zo, de meeste miskramen komen in de 5e en 6e week van de zwangerschap voor! Dus helemaal opgelucht vanwege dit feit en vanwege het feit dat alles prima in orde was, hebben we het nu toch wel verteld aan de meeste mensen! Op mijn werk zijn ze nu op de hoogte en vrienden ook. Familie wist het al! Verder voel ik me prima, ik ben alleen wel vreselijk moe en ik eet heel slecht, gewoon omdat ik geen honger heb. Zien jullie ook zo op tegen een bevalling? Het lijkt mij echt zo vreselijk! Ik moet er echt niet aan denken... Is dat normaal of stel ik me zo aan? Gelukkig staat die van mij pas 30 november gepland, dus ik heb nog even de tijd om me geestelijk voor te bereiden... Succes allemaal!
moedervantomasz, met mijn moeder gaat het redelijk, ze is nog goed bij maar dat zal snel minder worden denk ik... Met mij gaat het wel, ben erg moe...
gefeliciteerd en welkom klets gezellig mee.. over de bevalling moet je je niet druk maken. elke bevalling is ander. ga vooral geen verhalen lezen.. of aanhoren van vrienden of collega's hun hebben miss een horror bevalling gehad maar dat is maar een klein kans dat jij dat ook krijgt.. je moet je er lekker naar toe laten gaan en zien wat er komen gaat rustig op je af laten komen... maak je niet druk jij kan ook een kindje op de wereld zetten
heb je haar wel verteld van je zwangerschap of heb je dat voor de zekerheid niet gedaan.. ze mag of kan niet eten toch?? ja ben er dan ook bang voor dat ze snel achteruit zal gaan... vind je het gek dat je moe bent... door alles wat er nu op je afkomt... 4 kids in huis je werk je moeder.. geen wonder.. wel rustig aan doen he hoe jong is ze al ik vragen mag?? wens je heel veel sterkte
Hey dames, even een berichtje van mij! Ik ben net voor de echo geweest en het was super goed Hij bewoog heel erg en de vrouw die de echo maakte zei dat hij ook al aan het duimen was Hij is 5.7 cm en de nekplooi was super dun zei zij. Ik heb alles gezien handjes beentjes billetjes zijn hoofdje. Super mooi. Het hartje hebben wij ook horen kloppen. Ik ben twaalf weken zwanger en ik ben 8 november uitgerekend. Echt spannend maar ben super gelukkig dat alles goed is. Nu kan ik helemaal genieten en lekker alles gaan aanschaffen! Liefs, Nu moet ik haasten want ik moet werken
hoi mistamar, welkom Ik zie niet tegen de bevalling op, althans niet tegen het hele weeën, uitdrijving en geboorte deel. Ik heb het al eerder gedaan en het is heel bijzonder! Wel zie ik op tegen de nasleep want bij de jongste twee veel bloed verloren en dat zal nu wel weer... (grote kans iig) Dus... Ik vind niet dat je je aanstelt hoor voor mij gaat het makkelijk maar das lang niet voor iedereen zo! Ik zou je angst heel goed bespreken met je verloskundige, een bevalplan maken en ook je partner goed alles bespreken. Als je bang bent voor de pijn, dan zijn daar een heleboel mogelijkheden voor waar je gewoon recht op hebt. Hoewel we hier een cultuur hebben van dat je het allemaal zelf moet doen en pijn hoort er bij, is dat natuurlijk onzin... Als jij een ruggeprik wil, dan kan dat gewoon. Maar blijf niet met je angst lopen iig want dat zal hoe dan ook je bevalling niet bevorderen... (stresshormoon remt de bevallingshormonen) Dus bespreek het met je vk. Dan komt het vast goed (oh en niet raar opkijken als de vk teleurgesteld is als je dat graag wil ). Ik zou het trouwens vreselijk vinden als ik met een keizersnede zou moeten bevallen... Het mooie van het hele bevallen is juist dat eerste momentje met je kindje, dat ze heerlijk warm op je gelegd worden, zo heerlijk naar het zoete vruchtwater ruiken, weer rustig worden zodra ze op je liggen, dat ze naar je borst gaan zoeken... Nee dat eerste kwartier na de geboorte is zo bijzonder... dat zou ik echt niet willen missen... bah, krijg ook elke keer tranen als ik dat zie op tv, mama mag heel even kijken naar het kindje en dan is het alweer weg, om het vervolgens pas anderhalfuur later weer te zien :S. ik weet, soms kan het niet anders maar het lijkt me wel erg...
Ja ze weet het wel ik hoop dat we nog een geslachtsecho kunnen doen voor ze gaat... dat zou ik haar nog willen meegeven... Moe, tsja ben altijd moe, heb nl chronisch vermoeidheidssyndroom maar het voelt nu wat emotioneler dus daar heb je gelijk in. Mijn moeder is 53. Ze was 23 toen ze mij kreeg. en heel raar maar ik denk dat ze op mijn verjaardag dood gaat... weet niet waarom maar dat denk ik...
ja klopt. had ik ook. ze komen bij je thuis voor controle van je hechtingen en om te voelen of je baarmoeder goed slinkt en te vragen hoe het gaat met bloedverlies en kijken hoe het met de baby gaat. Als het goed is, regelt het ziekenhuis deze controles. Maar je moet wel zelf een verloskundige noemen.
De echo was super!!!! Hartje klopt, de beeb bewoog en ik ben nu 10 weken en 2 dagen, 20 november uitgerekend!! Wat is het toch bijzonder! Ook fijn dat we op het eind nog te horen kregen dat de kans op een miskraam nu echt nihil is Voor de lijst: uitgerekende datum: 20 november 17 mei volgende echo
moedervantomasz super echo's! je ziet ook al de neuws, zo goed zoomde zji bij ons niet in lief! Mistamar welkom en gefeliciteerd!! Het kotp wel dat de meeste mk's in de 5e-6e week gebeuren, De mijne vielen allemaal tusen week 4 en 7. Kom tniet vaak voor dat het nu nog gebeurt idd. Kans is er wel maar erg klein. Iedereen volet zich anders over de bevalling denk ik. IK dacht bij mijn eerste altijd Ik moet er hooguit 2 dgn doorheen maar that's it, krijg wat moois voor terug. Dus hield ik mij aan de volgende punten A: minimaal 40 weken zwanger; B: minimaal 12 uur bevalling en C: als je denk dat je dood gaat komt de babay (zei mijn vk haha) En het viel allemaal mee! Beertje toppie meid!!! werkse! Napoleon ik voel hetzelfde over een kz. Als het niet kan kan het niet maar ik vodnh et prachtig toen mijn ukkie op mijn buik werd gelegd en ik haar handjes kon vastpakken en in haar ogen kon kijken! Beetletje ook een pracht echo!!! Ik kreeg niks te horen over nu minder kans op een mk. Ik denk dat ze dat niet zeiden ivm voorgeschiedenis en da tik daarom van hun een extra echo krijgt.
ik hoop ook vaginaal te kunnen bevallen ja....lijkt me ook niet leuk om je kindje amper te zien vanwege de keizersnede. Maar als het neit anders is, is het niet anders. Toch zou ik voor keizersnede kiezen als er maar enigszins risico is voor de baby als het vaginaal komt, bijv. door een stuitligging. Ben wel heel benieuwd hoe deze bevalling is. Vast weer heel anders, want da's zeker. Napoleon: En ook met verjaardagen / geboortes liggen leven en dood dicht bij elkaar. Mijn neefje is geboren op de verjaardag van mijn vader en mijn andere is verwekt, rond de tijd dat mijn vader stierf.