lieve dames helaas moet ik jullie gaan verlaten,had vandaag de eerste echo en het hartje klopt niet meer... de vruchtzak was wel goed gegroeid maar ja daar heb ik niet zo veel aan nu hoop ik dat het vanzelf op gang gaat komen, zodat ik dit af kan sluiten...
Hoi allemaal! We komen met zijn allen steeds dichter bij de 12 weken! Spannend hoor! mamavanthomasz: Wat een mooie echo foto's! En wat veel! Hier is alles nog steeds goed, buik groeit behoorlijk! Volgende week dinsdag mijn 2e echo, zo spannend! Kan niet wachten! Ik zie juist helemaal niet op tegen de bevalling! Lijkt me zo speciaal, gewoon alles ook al doet het pijn. Misschien denk ik op het moment zelf er anders over haha! Dit is ook mijn eerste kindje, dus ik heb geen idee hoe het in zijn werk gaat, maar ik denk zo: een vrouwen lichaam is er voor gemaakt, dus het komt allemaal goed!
Heel lullig na bericht van Mamasince...maar ook dit wil ik delen.. Hadden net super goede echo...hartje gehoord zelfs al en beentjes en armpjes, hoofdje gezien. 2.8-3 cm...dus klopt precies met 9.6 weken. Zijn superblij!! Nu mag heel de wereld het weten, ga morgen ook positiekleding kopen!
Meiden met een goede echo, jullie gefeliciteerd! Geniet ervan! Bevalling, probeer je er niet te druk om te maken. Het komt zoals het komt....ik ben er de vorige keer heel relaxed in gegaan en dat heeft echt wel geholpen. Een vriendin was twee maanden later aan de beurt en die huiverde vanaf het begin bij de gedachte, zij heeft echt geen relaxte bevalling gehad.... Stel je er gewoon niet teveel bij voor, want het loopt toch altijd anders. Keizersnede, bij mij is het dus uiteindelijk een keizersnede geworden, uren bezig geweest, 10 cm ontsluiting, maar helaas, mijn bekken was te smal. Zeker heb ik dat moment gemist dat je kindje op je buik wordt gelegd, maar het was niet anders. Bij deze is de kans ook weer groot dat het een ks wordt, of dit kindje moet al veel kleiner worden. Wat de vroedvrouw nog gedaan heeft nadien, was een soort ritueel om een natuurlijke bevalling na te bootsen, althans, het gedeelte waar het kindje geboren wordt. Ik ging in bed liggen, bloot, met de dekens over, zodat ik lekker warm zou zijn. Naast het bed zette ze een warm badje waar ze de baby in deden. Na een tijdje heeft ze de baby heel snel uit het badje getrokken en zo hup op mijn blote buik gelegd! Nat en wel......dat was heel bijzonder en kan voor zowel moeder als kind een soort verwerking bieden. Ik vond het heel fijn in ieder geval.....
Ricmar, klopt het dat er twee november lijsten zijn? Die onder jouw banner sta ik niet op, maar heb ook een andere gezien waar ik wel op sta......
dat komt omdat er 2 topic zijn 1 met nov mama's en 1 met nov meiden. ik hou de lijst bij van het meiden topic 9heb dat over genomen nadat 1 van de andere meiden een mk kreeg. ik sta zelf op beide lijsten en dt is dus voor iedereen mogelijk..
klopt Mammi jij staat op de lijst van deze topic. De bedoeling is als het weer wat rustiger is dat e 2 topics één worden. Ik sta om die reden ook op beide lijsten
Hier de echo van vandaag...heb helaas maar 1 foto gekregen, weet ook niet waarom...links hoofd en rechts beentjes.. Vind het zo bijzonder
Salcia ik kreeg met mijn eerste 2 echo';s met mijn dochtertje ook maar 1 mee, stond deze keer ook versteld van mijn 4 foto's, super leuke echo!
Heee wat een supernieuws! Fijn dat je nu echt kan gaan genieten meid!! Die onzekerheid die je had / hebt is heel normaal hoor, tenminste dat vind ik...!