November 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherToBe, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanna80

Hanna80 Fanatiek lid

9 jan 2011
    1.234
    0
    0
    Rotterdam
    Oh gaaf!!! Jaloers!

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    lara ikke wil ook hahahaha ik lijk steeds iets in de verre verte te horen ><

3. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    @Hanna: Wat een mooie echo's zeg, het word nu echt een mensje i.p.v. een Alien;)

Ooh dat angelsounds lijkt me zon gaaf ding! Die wil ik ook nog graag aanschaffen. Ik zag laatst trouwens bij de prenatal ook een soort houten ''toeter'' daar zou je vanaf 12 weken ook het hartje mee kunnen horen, heeft iemand daar ervaring mee?

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb ook wel eens het idee dat ik iets voel kriebelen.
    Maar bij de eerste schijn je het pas vanaf 18 a 22 weken te kunnen voelen. Terwijl ik overal wel lees dat het eerder kan. Maar de één zegt dat het dan de darmen zijn, de ander zegt dat het echt de baby is. Ik heb geen idee wat het nou is.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Tsja... het kan natuurlijk maar ik denk dat het toch meestal je darmen zijn. Maar zeker weten doe je het over een paar weken.
    Ik heb de beeb van de week gevoeld. Ik weet het zeker want mijn darmen liggen elders.

De eerste voelde ik pas na de 20 weken, de 2e met 17w.

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Over die angelsound. Je kan er ook heel onzeker van worden...Soms kan je het hartje niet vinden bijv. en een vriendin van mij heeft de hele zwangerschap naar haar eigen hart zitten luisteren, hahaha (ach ze was wel gerustgesteld).
    En verloskundigen raden het ook niet echt aan. Je kan het wel doen maar ze zeggen 1x per week, niet vaker. Ze weten nl nog niet het effect van langdurig doplergebruik.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    juf, de echte waarheid weet je pas over een paar weken, als je de bewegingen duidelijk voelt ;)

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Bij mijn dochertje voelde ik haar met week 14 en 15 al, soms ineens een vette schop uit het niks o_O schrok ervan haha maar ik was er pas zeker van dat het mijn darmen niet waren maar haar toen met de pretecho. De eerste keren dat je het voelt is te vergelijken met 2 manieren vind ik.
    - kriebel jouw binnenkant van jouw arm zachtjes met jouw vinger toppen
    - darmplopjes lijken erg sterk op de eerste trappeltjes en daarom pas over een paar weken duidelijkheid

9. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    mothertobe staat erbij!

10. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    ik ga nu wel echt genieten, ik ga ook niet meer druk maken om verhalen, hoe erg ook, van zwangerschappen waar het hartje is gestopt bij 11 weken etc... ik heb het nu gezien en gehoord en hoef pas bij 16 weken terug te komen, dus ook ziekenhuis gaat ervan uit dat het goed blijft gaan nu. Ik krijg wel echo over 2 weken, maar dat is omdat wij een combinatietest willen. Vandaag ook bloed afgenomen hiervoor.

Ga morgen ook de eerste positiekleding kopen want kan echt helemaal niets meer aan van broeken of rokjes en bh's ook te klein. Iemand suggesties voor bh's en leuke kleding voor niet teveel geld?

Hanna, wat een mooie echo!! zoveel duidelijker al dan die van mij.

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Salcia ligt aan jouw smaak maar je kan Miss Etam en H&M proberen. C&A hebben ook wel wat.
    Ik heb een voedingsbh van HEMA, een mooie bruine kanten, heb rekbare voedings bh's maar die steunen nu niet, heb geen stuwing hahaha

12. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    ik heb vorige week 2 jurkjes en 1legging gekocht bij babyplanet
    verder bij miss etam 2 3 kwart broeken en paar leuke shirts en leggings gekocht voor weinig.

bh (meegroei) van de hema een voedings bh adviseren ze je pas te kopen in maand 8.

C&a heeft alleen in grote filialen positie kleding. hier moet ik echt naar groningen, want emmen en assen etc hebben het niet

13. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @ meiden met goede echo's super hoor!

@ mamasince2010 wat erg dikke knuffel en hopelijk komt het vanzelf

Een mooie taart voorbij zien komen

@bevalling: ik heb echt een hele slechte bevalling gehad bij de eerste dus daar ga ik jullie niet mee lastig vallen. Maar bedenkt je gewoon dat elke bevalling anders is, ondanks me ervaring zie ik niet tegen deze bevalling op.

@baby voelen: bij de eerste voel je het vaak pas met 18 weken, ik voelde het toen pas met 20 weken, met dit termijn zijn het echt nog darmen al denk je vaak van niet,
    Bij de tweede/derde is het vaak wel mogelijk om de baby al te voelen ik voel de de baby zelfs al tegen de buikwand liggen. Maar de plopjes/of schopjes voel ik nu echt nog niet

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    bh's ik kreeg de tip mee om voedings bh's te kopen ipv meegroei omdat je anders dubbel betaal. Heb eerst eentje gekocht van C en later allemaal D. De voedings bh's die ik vaak aanhad na de bevallign waren van de HEMA stretchstof. Maar ik denk eraan om nog een voedings bh te kopen zoals de bruine die ik heb want mijn boobs knellen daar al in (80C)

15. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    Heeft de Hema dan ook grote maten, heb nu al DD. Nadeel vind ik dat je daar niet kan passen.
    Miss Etam zit helaas niet in Amsterdam, wel een grote C&A, ga daar inderdaad even kijken en bij H&M. Wil beginnen met 2 broeken en een rokje ofzo. Tunieken kan ik nog wel aan van vorig jaar. En misschien 2 zs t shirts.

Het wordt nu allemaal wel heel echt zo...echt leuk!!

16. Salcia

Salcia Fanatiek lid

7 jan 2010
    3.738
    0
    0
    Marketeer
    Amsterdam
    O over bevallen...ik denk daar echt totaal niet over na, denk dat ik daar pas bij 38 weken over na ga denken. Het gaat toch nooit zo als je wilt. Ik ga wel pijnbestrijding vragen in het ziekenhuis in elk geval.

17. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    ik ben met een keizersnede bevallen en ik heb de hele bevalling gezien mocht meekijken in de operatielamp. nja ik kon het zien:p en vind zulk soort dingen mooi om te zien... manlief kon er niet zo goed tegen:).... ik heb direct mijn zoon bij mij gehad omdat ik dat wou...en ik kan aardig dwarsliggen zeker met extra hormonen:D:D. ik zou "normaal" bevallen maar zoonlief lag in stuit.. en na een hele dag nog steeds op3 cm te zitten zijn we over gegaan op keizersnede met de voorwaardes dat ik heb direct bij me mocht hebben... zuster wou niet doen maar ik begon te gillen en te schreeuwen dat ik mijn kind wou:D:D oeps toch maar doen dan... ik heb hem kwartiertje bij me gehad daarna hebben ze hem helemaal na gekeken en werd ik weer dicht gemaakt... op de uitslaapkamer waar je ff bij moet komen van de ruggeprik kwam mijn zoon direct met manlief weer bij mij... dus het is niet altijd dat je hem niet direct bij je krijgt gewoon je poot stijf houden!!!

18. moedervantomasz

28 feb 2011
    907
    0
    0
    zwolle

ow hemel dat is veeelste jong.. mijn schoonmoeder was 58 ook veelste jong...
    het kan een voorgevoel zijn natuurlijk maar hoop het niet voor je dan heb je altijd een beetje een zwarte kant aan je verjaardag...

mijn buurman had dat. zijn vrouw ging bevallen smorgens overleed zijn moeder en savonds is zijn zoon geboren nu een jaar later kan hij het nog niet plaatsen en was de verjaardag van zijn zoon dubbel

19. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    Leuk hè als het zo echt wordt, hier zei een ouder ( werk in de kinderopvang) vanmiddag 'zo je kan het wel al goed zien he' ben normaal zo plat als een dubbeltje en nu een flinke buik al

20. moedervantomasz

28 feb 2011
    907
    0
    0
    zwolle

heel veel sterkte meid.... echt heel jammer... ik hoop voor je dat je het snel een plekje kan geven

op zn moment kan ik mensen met abortus wel wurgen

Deel Deze Pagina