November 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherToBe, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    wanneer gaan jullie naar de vk ?? al gebeld ??:)

2. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga de VK pas na 5 weken bellen. Ik stel 1 week uit zodat ik voor mijn gevoel maar 1 week hoef te 'wachten'. Want over 1 wek bel ik voor een afspraak, dan zou ik 1 week moeten wachten voor de afspraak, en daarna weer maar 1 week wachten voor de echo.

Bij mn eerste moest ik tot 11 weken wachten voor de eerste echo, dat voelde zo ontzettend lang en toen het eindelijk zo ver was bleek er geen kloppend hartje te zijn.

Dus dit keer wil ik het voor mijn gevoel wat anders aanpakken.

3. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    #63 Onewish, 24 feb 2011
    Laatst bewerkt: 24 feb 2011
    Oke ja ik had dat het vruchtje gestopt was met groeien in juli'10 :(
    hoop dat het deze x goed komt meid!

4. linde90

linde90 Niet meer actief

Rono, echt snel gegaan he de tijd.
    Wij waren samen november 2009 mamas
    En nu ben je al weer zover zwanger hihiihi

5. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Ja dat zeker, maar de gyn heeft mij vertelt dat ik de zwangerschap niet zal uitlopen, ze willen het kindje halen met 38 weken, dus word eigenlijk oktober maar omdat ik toch 2 november uitgerekent ben heb ik me hier maar geplaats.

Ik vind het nu al erg spannend eigenlijk, this me 5de kindje maar vind het nu wel erg eng hoor al zeg ik het zelf, maar dat zal denk komen omdat ik vorig jaar me zoontje bent verloren tijdens de bevaling.

Liefs

6. kannietwachten

kannietwachten Actief lid

13 jan 2011
    299
    0
    0
    Wij gaan zaterdag een digitale doen en als die uitkomst goed is, wil ik maandag de verloskundige bellen. Ik vind het zo spannend. Ik voel nu zoveel rommelen dat ik me steeds afvraag; is dit goed of niet goed? ook af en toe een vaag gevoel in mijn buik een soort van ik moet bijna ongi worden gevoel, maar dat trekt ook steeds weer weg. Maar ja als ik niks zou voelen, zou ik me ook zorgen gaan maken haha. wat ben ik een vreselijk ongeduldig persoon.... We gaan er gewoon van genieten en laten alles op ons af komen!

Vanavond met mannetje even via google wat zitten kijken naar babykamers. Erg leuk om zo voorzichtig al wat te orienteren op smaak en prijzen.

7. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hey meiden, allemaal hartelijk gefeliciteerd, en hopelijk een onbezorgde zwangerschap!!
    ben zelf een nov 2010 mama(en een nov 2005 mama) en ik merk dat de tijd vliegt, want ons manneke is alweer ruim 3 maanden!!

8. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik voeg me ook toe: vandaag een positieve test in handen.
    http://i1142.photobucket.com/albums/n606/dafne25/DSCN6172.jpg

Morgen ga ik er nog eentje extra doen voor de zekerheid.
    Moeilijkste klus is ZWIJGEN terwijl we het van de daken zouden willen schreeuwen.
    Morgenavond ga ik naar de HA voor een bloedname (in België is dat de gewoonte zo)

9. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Ik ben van plan de vk te bellen als ik 6 weken ben.
    Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik de eerste echo met 12 weken, maar hoorde van een kennis dat het tegenwoordig met 8 weken al is.
    Ik ben benieuwd.
    Weten jullie al wanneer jullie het jullie ouders,fam en goede vrienden gaan vertellen?

10. dafne

dafne Actief lid

25 dec 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij twijfelen nog:
    - vertellen aan familie na positieve bloedname?
    - of pas na eerste echo?

11. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Woensdag getest 7 DPO en het was met avond urine positief, we gaan zaterdag nog een keer testen 4 dagen voor NOD

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik ben verdwenen van de lijst! Ik stond op 1 nov.

13. HelmaSerdar

HelmaSerdar Actief lid

18 jul 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    Goedemoregen allemaal,

Ik weet ook eigenlijk nog niet wanneer ik de verloskundige moet bellen. Wanneer is dat het juiste moment? 6 weken? 8 weken?
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap niets bijzonders gehad dus mocht ook pas met 10 weken voor de eerste keer komen voor intake en bij 12 weken een echo. Nu woon ik inmiddels ergens anders dus wie weet is het nu wel anders? Ik las dat er nu met 8 weken al een termijn echo gemaakt word. Is dat overal zo?

Even nog over het vertellen aan ouders, familie en vrienden.
    Wij hebben het nu al wel gezegt tegen ouders en zussen en broers. Tegen de rest nog niet. Ik denk dat je het moet vertellen als het voor jou goed voelt. En aan wie je het al wel en niet verteld ook. Mocht er iets mis gaan kan je het delen met de personen die belangrijk voor je zijn. Tegen alle andere mensen vertel ik het pas na de echo.

Nog even iets over kwaaltjes. Ik heb nergens last van alleen dat ik niet goed slaap. Ben veel wakker en ik heb vooral sávonds en smorgens last van maagzuur. Herkent iemand dit?

14. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Ik heb alleen nog mijn zus en de zus van mn man verteld, familie pas na de eerste echo. Zelfs mijn moeder en schoonouders wil ik het nog ff niet vertellen. Die kunnen zo bezorgd zijn en ik wil ze het liefst blij maken met een mooie echo.

Ik heb me afgelopen nacht ff niet lekker gevoeld, ik werd om 2u opeens wakker en ik voelde me zoo misselijk, wist ff geen raad met mzelf, na een uur gelukkig weer in slap gevallen en nu voel ik me weer ok. Echt apart, middernachtelijke misselijkheid haha. Hoop dat het eenmalig was, want hoewel ik zei dat ik me deze keer graag zwanger wilde voelen was die misselijkheid ff een reminder dat dat echt niet leuk is, het is zo overheersend.

15. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Dames het is wel de bedoeling de meest recente lijst te pakken als je jezelf wil toevoegen.
    Hier ff de goeie lijst.

Bevallingslijst November 2011

1 : Aloha 1e kindje, MotherToBe 1e kindje
    2 : HelmaSerdar 2de kindje, Patriesjuh 2e kindje, Lala89 1e kindje, Vonnie79 5de kindje, Fjaril 2e kindje
    3 :
    4 : Kannietwachten 1e kindje
    5 : Lara1 2e kindje, CenM 1e kindje
    6 :
    7 :
    8 : Natasja73 2e kindje
    9 :
    10:
    11:
    12:
    13:
    14:
    15:
    16:
    17:
    18:
    19:
    20:
    21:
    22:
    23:
    24:
    25:
    26:
    27:
    28:
    29:
    30:

HelmaSerdar, nee niet overal is de termijn echo met 8 weken.
    bij somiige is het met 10 weken en bij andere weer met 12.
    Ik bel met 6 weken dat lijkt mij de beste tijd.

Ik slaap ook erom slecht...echt heel vervelend.

Wij gaan het trouwens over 2 weken zeggen tegen mijn ouders,zus en schoonmoeder, verder pas na de 1e echo.

16. Fjaril

Fjaril Actief lid

8 dec 2008
    184
    0
    0
    midden van het land
    Wij vertellen het ook nu alleen aan echt naaste familie en miss. een vriendin. Ik vind het ook superfijn om het er gewoon met iemand over te kunnen hebben. De rest komt wel na een goede echo.

Echo is bij ons idd pas na 11/12 wkn, dus helaas nog even wachten. Denk dat ik de vk pas met 7 wkn bel ofzo. Anders ga ik toch maar gaan zitten aftellen.

@helmaseldar ik herken het slapen ook echt! Slaap nu veel onrustiger en heb ook hele intense dromen en veel wakker. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dit pas aan het eind... maar nu dus al vanaf het begin :(

17. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik sta er weer bij :D

Ik slaap ook heel slecht en dan in de zin van ik word wakker zodra de zon op komt.. :(

Ik heb verder al een hele waslijst aan kwaaltjes en zo heel erg vind ik ze niet, voel me er wel echt zwanger door.:)

Zo hing ik gister voor het eerst boven de wc, wat zal dit een goeie vriend van me worden die veel armen om zich heenkrijgt ;) :(

Ik ruik al ongeveer 2 weken dingen heel sterk ( viel mij al op voordat ik uberhaubt wst dat ik zwanger was) nu word ik ook misselijk van geurtjes, zoals sinasappelschil schoonmaakmiddel deo koffie boterhamworst wat ik overigens ook te goor vind ineens..:x

Ik eet vreemde dingen,, 2 weken terug midden in de nacht ineens knoflookteentjes rauw! dacht er toen nog niets van maar achteraf gezien haha ik eet ook ineens spruiten! en niet een paar spruiten.. nee 1 portie zak verse spruiten voor mij alleen ik verdedig ze zelfs! en ik lust spruiten geeneens! o en snack a jacks caramel! ik zag ze in de winkel staan moest ze hebben en snaai die dingen nu de hele dag!! lekker!!!!! ;)

verder heb ik brede boobs en ze zijn stug en pijnlijk als ik erop klop.. en me tepels zijn veel hard.. en dan is het puntje gelig? zitten ook allemaal kleine vetbltjes ofzo op mijn borsten..

Me gezicht en dan vooral mijn kin en wangen zitten onder de puisten:x

Ik boer de hele dag door haha :$
    Ik plas de hele dag door literssss uit

ik schijn zachtaardiger over te komen voor manlief.. ik wer overigens wel boos toen die dat zei haha zo van ben ik normaal niet lief dan door vervolgens te huilen.. dus laten we dat houden op hormoontjes :p

o en mijn buik is bol en hard knoop van mijnbroeken zit nual niet fijn.
    nagevraagd bij mijn moeder en zussen die hadden met 7 weken al positiekleding! o oooo!!

Mijn moeder en zussen weten het dus al wel.
    Ik ben namelijk door de pil heen zwanger geworden en dit is best bijzonder gezien mijn vader 23 november is overleden, toen ik hem aangaf als overleden bleek bij thuiskomst ineens een geboorteaangifte zoon in het trouwboekje te zitten..het is dus bijzonder dat ik zwanger ben nu en het beurt ons allemaal op al is het confronterend dat mijn vader mijn kinderen nooit zal leren kennen.

Dusss heftige weken al hier!

18. HelmaSerdar

HelmaSerdar Actief lid

18 jul 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    ff een gekke vraag maar hoe plaats ik er nog een banner bij? Ik weet het niet meer van mijn eerste....Is ook al weer ruim 2 jaar geleden....

19. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    bij gebruikersnstellingen klikken links bovein de grijze balk en dan links handtekening wijzigen en de code onder de andere code plakken als je 2 banners wilt.

20. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Je kan maar 1 banner plaatsen dus als je een nieuwe wil zal je deze eerst weg moeten halen....verder zie bericht Aloha

Deel Deze Pagina