November 2011 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MotherToBe, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Napoleon: wat een verhaal! hoop dat alles nu je zwanger bent toch goed verloopt en de gyn alles goed uitzoekt. Ondanks alles natuurlijk gefeliciteerd!

katrienduck: ook jij gefeliciteerd! het topic is nu nog niet heel erg gigantisch dus bijlezen lukt nu vast nog wel ;)

2. Only

Only Lid

23 jun 2010
    22
    0
    0
    administratief
    Nederland
    Hai meiden, even via mijn telefoon, had gister me aangemeld :) ik ben morgen weer van de partij...net thuis van een verhuizing en mijn bedje in. Merk wel dat de kwaaltjes toeslaan en bij jullie? Slaap lekker en tot morgen. Liefs Only

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    oh ja :D iedereen natuurlijk gefeliciteerd :D:D:D

@only, voor jou ook spannend of niet???
    Hoe vaak heb je mk gehad? en was dat rond dezelfde datums steeds?

4. HelmaSerdar

HelmaSerdar Actief lid

18 jul 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    Goeiemorgen allemaal.
    Het gaat goed he met dit topic! Heb een druk weekend gehad en had vanaf zaterdagmiddag niet meer kunnen lezen. En nu vanmorgen zomaar ineens 5 pagina's verder. Gezellig hoor!!
    Hier gaat alles prima. MOet erg vaak naar de WC. En mijn darmen rommelen flink. Soms erg vervelend. Verder veel last van maagzuur. Maar het is allemaal goed te doen. En zo merk je ook dat je echt zwanger bent.

@ Aloha: Wat een buik heb je al zeg. Misschien klopt je gevoel inderdaad wel en ben je verder. Spannend dat je nog 2 weken op je echo moet wachten!

@ All: Iedereen welkom hier en geniet van jullie zwangerschap!! Hopen dat het bij alle mama's goed blijft gaan.

5. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    Aloha, dat is zeker al een aardige buik voor 5 weken!
    Maar als ik naar je test kijk ziet die er niet uit alsof je al veel verder ben....maar je weet het nooit.....de echo op 15 maart zal het vertellen!

Nieuwe zwangere welkom en gefeliciteerd.

Ik heb ook best wel wat last van zuur aanvallen bah heel vervelend.
    En ik slaap ZOOO slecht, ik heb sinds een paar dagen enorm pijnlijke borsten, en met slapen lig ik erop.
    Zo irritant.
    Bij m'n dochter had ik niet zo snel last van me borsten.....zou het nu een stoere kerel worden?

6. eerstekeermama

26 feb 2011
    35
    0
    0
    Nieuwe dames gefeliciteerd!

Ik had gister zo´n last van pijn rechtsonder in mijn rug - been - billen plek is moeilijk te beschrijven. Maar ik denk dat het niet met mijn zwangerschap te maken heeft. Verder voel ik mijn borsten en buik en erg moe!

7. Only

Only Lid

23 jun 2010
    22
    0
    0
    administratief
    Nederland
    Napoleon, ik heb 5 miskramen gehad in de weken van 5 weken tot en met 10 weken. Heel spannend! Krijg nu progesteron medicijnen, die moet ik even ophalen in amsterdam. Ppfff zit in de wachtkamer van het ziekenhuis, duuurrrttt langggg! Krijg een bovenbuik echo, gelijk ff vragen naar een onderbuik echo hahaha. Xxxxx kom vanaaf weer terug!

8. linde90

linde90 Niet meer actief

HIer net de vk gebeld, en over ongeveer 5 weken de eerste echo.
    Daarna gesprek bij de vk.

Duurd allemaal best nog lang moet ik zeggen......

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    oooo spannend only!! Ben benieuwd of je iets te horen krijgt!!

eerstekeermama ik heb ook best last van mijn benen maar ik heb dan ook spataders wellicht dat de aanmaak van bloed die begonnen is hier een rol in speelt ik kan ook niet meer snel opstaan zonder zwart te worden voor de ogen. Kortom ik denk dat het erbij hoort die krampjes in de benen en billen.

patriesjuh ik zal het wel gaan zien 15 maart! mijn zus had ook pas bij 9 weken positieve test en bij 8 nog negatief dus het zal mogelijk zijn..

Allemaal op een nieuw wachtbankje dus.. maar dit keer een comfortabel bankje met kussens drankjes eten liefde en een emertje voor de misselijkheid.. ;) op naar de 1e echo voor ons allemaal!! en hopen dat die echo iedereen goed nieuws brengt!!

10. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe zwangeren! Van harte gefeliciteerd!

Ik heb vandaag weer zo lekker geslapen, voor de rest nog geen kwaaltjes, maar die komen pas vanaf 6 weken meestal toch?

Verder heb ik eigenlijk niet veel te vertellen, komende weken gaat er niet zoveel gebeuren hier haha.

Dit is inderdaad een veel fijner wachtbankje @aloha. Al die mijlpalen steeds weer, moet zeggen dat ik me er dit keer wel iets beter bij voel, hoop dat dat een goed teken is. Bij de vorige ZS zat ik echt af te tellen en aan mn buik te voelen en het leek zooooooooooo lang te duren en dit keer voel ik me wat kalmer, heb zelfs nog geen afspraak bij de vk gemaakt haha.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Oei ja spannend zeg! Maar je maakt dus te weinig progesteron aan? Hoe hebben ze dat ontdekt dan?
    En waarom krijg je een bovenbuikecho?

Ik zie dat jouw zoon ook 11 is, van wanneer is hij?
    Mijn zoon is van oktober 99.

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik moet morgen naar de huisarts. Maar ik denk dat ik vandaag toch even mijn vk bel... nou ja. dwz wij zijn inmiddels verhuisd dus ik kan denk ik niet meer bij ze terecht... Maar vind het wel fijn om even met ze te praten.

13. linde90

linde90 Niet meer actief

Zo, moeders voor moeders is net langs geweest en ik mag meedoen!

Was wel maar een licht streepje op hun test maar duidelijk genoeg.
    Heb nog wel een testje gekregen om later nog eens te doen om te bewaren hihihi.

Nu ga ik eventjes gestrekt op de bank, tot later ladies

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Oh ja, das ook nog zo... nee ik doe niet mee deze keer... alleen al die geur uit die containers ...

15. bananenschuimpj

bananenschuimpj Actief lid

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Ik ben ook uitgerekend in november!

Mijn vriend wilt echter dat ik het laat weghalen. Hij heeft al twee kinderen van 14 en 17 uit een vorige relatie en wilt nooit meer kinderen, volgens hem omdat hij dan geen vrijheid meer heeft en niet kan gaan en staan waar hij wilt. Hij zegt ook dat hij zich niet meer achter een kinderwagen ziet lopen, snachts uit bed komen en kinderen naar school brengen. Mijn vriend is ook wat ouder dan ik ben, ik ben 23 en hij is 40.
    Hij kijkt er zo negatief op, een kind is toch ook iets heel erg mooi? Ik vraag me af wat hij zou doen als ik het hou, blijft hij bij me? Zo ja, houdt hij dan wel van het kind? Geeft hij dit kind net zoveel aandacht als zijn anderen kinderen? Krijg ik in de toekomst verwijten als hij moet opassen dat dit mijn schuld is omdat hij al aangegeven had geen kinderen meer te willen?
    Ik heb een jaar geleden ook al een abortus ondergaan, en nu voor de 2e keer zwanger door de pil heen geworden.
    Ik zou me nu de gelukkigste vrouw van de wereld moeten voelen, maar heb zo een dubbel gevoel. Mijn vriend praat er ook niet meer over, hij doet net alsof het er niet is. Misschien is dat een zwijgende goedkeuring? Ik weet het niet, ik durf er zelf ook niets over te zeggen omdat ik bang ben dat hij me dan weer tot een abortus gaat dwingen en dat is iets wat ik absoluut niet wil.
    Mijn moeder staat helemaal achter mij, ze is nu al aan het kijken voor babykleertjes want het wordt haar eerste kleinkind.
    Ik zou graag willen dat mijn kind opgroeid met een vader en moeder. Ik ben gewoon radeloos. Aan de ene kant ben ik zo erg blij, aan de andere kant ben ik heel erg bang dat hij mij zo gaat ompraten dat ik alsnog een abortus ga ondergaan of bij me weggaat.
    Mijn moeder zegt een kind komt voor een vent, dat weet ik ook. Maar het is alsnog moeilijk.
    Mijn huis is gelukkig wel groot genoeg, heb sinds kort een koophuis met 3 slaapkamers.
    Ik heb zoveel twijfels, wordt mijn contract bijvoorbeeld wel verlengd? In december 2011 moet ik een vast contract krijgen, maar krijg ik dat wel nu ik zwanger ben?

Over zwangerschapskwaaltjes: Ik heb een soort menstruatiepijn, pijnlijke borsten, opgezette buik na het eten, snachts ontzettend veel plassen, meer poepen, en ontzettend moe.

16. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Flink bijbenen allemaal zo na een weekend!

Allereerst alle nieuwe zwangeren, welkom! :)

Aloha, ben benieuwd hoe lang zwanger je nu bent! Kan je pilgebruik (omdat je zei door de pil heen zwanger geworden te zijn) wellicht van invloed zijn op de test? Dat hij daardoor wellicht lichter is?

Napoleon, wel even heftig dan ja. Hopelijk gaat alles goed.

Hier herken ik inderdaad ook de krampjes. Had ergens gelezen dat het te maken is met de bm die aan het groeien is, dat kan hetzelfde voelen als de ongi krampen. In het begin rende ik ook elke keer naar het toilet om te kijken, maar nu kan ik het aardig laten gaan.

Geslacht willen we niet van te voren weten (gebeurt het per ongeluk is het ook geen ramp, maar liever worden we verrast).

Kwaaltes hier nu aversie tegen sommig eten (toetjes, maakt niet uit wat, hoef ik nu niet). Maagzuur ook aanwezig, misselijk gevoel en pijnlijke tepels, check.

VK vanochtend gebeld, 22 maart 1e afspraak en 25 maart 1e echo. Echo's worden hier in een speciaal centrum gemaakt waar ze de hele week alleen maar echo's doen. Ik heb met 8/9 weken een echo in verband met de vmk vorige keer. Met 11 weken krijg ik dan nog een echo. Ben heel erg benieuwd!

17. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Yasmina, je zit in een lastige situatie. Je zal zelf moeten beslissen of je relatie stabiel genoeg is om dit aan te kunnen of dat je het wellicht alleen wel red of toch besluit eer niet mee door te gaan. Sterkte meid! Fijn dat je familie in ieder geval achter je staat.

18. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    hey meiden wat is er veel gekletst zeg!:D
    Hier gaat alles goed voel me prima , af en toe wel wat steekjes en spierpijngevoel , soms een vlaag van misselijkheid maar nog niet hoeven overgeven, **afkloppen** hihi , toch ook best wel een opgezette buik en cker savonds!

Hoop dat ik jullie een beetje bij kan houden met praten hihi
    Heb de vk nog niet gebeld denk dat ik dat deze week wel ga doen ;)
    Nou ik ga even wat te eten maken ...tot later!!:D xx

19. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    M2be : dat zou een logische verklaring zijn. Al staat in bijsluiters van de test dat pilgebruik de test niet kan beinvloeden.. iemand zag een foto van mij ( de hier geposte) en die dacht dat ik 7 maand was! jezus!

Daar ook lekker aan de kwalen dus. ik eet nu voor de 3e keer deze week spruiten haha terwijl ik die normaal noooit luste! ze staan nu op yum yum!

Yasmina: wat een verhaal lastig pakket zit je in. je 1e zin ik ben zwanger is echter mer uitroepteken.. je man komt negatief uit in het verhaal, het komt over alsof jullie geen evenwichte relatie hebben die in balans is en voorzien van goede communicatie.. ik zou voor jezelf kiezen en mezelf nooit en ten nimmer tot abortus laten dwingen. je moeder heeft gelijk meid je kind voor je vent, vooral voor zo'n vent als jij doet overkomen!

20. mariekebr1

mariekebr1 Fanatiek lid

8 jan 2009
    1.361
    0
    36
    hoi,
    hier vandaag positief getest. Deze zwangerschap komt als een verrassing. Heb waarschijnlijk 14 febr. mijn eisprong gehad en denk dat ik dan 7 november uitgerekend ben.
    Het is nog zo onwerkelijk....1 x zonder condoom en ineens een kortere cyclus..Het moet zo zijn blijkbaar. We zijn heel blij met deze zwangerschap alleen is het niet zo praktisch op dit moment. Maarja, daar komen we ook wel uit. Dit wordt onze 2de. Onze eerst is 10 maanden.

Deel Deze Pagina