Bedankt voor jullie reacties! Ik wil dit kindje echt houden, het zal wel lastig worden. Als hij echt van me houdt en voor me gaat dan zal die dat moeten accepteren toch? Ik vermoedde vorige maand dat ik zwanger was, mijn borsten deden ontzettend pijn en ik voelde me misselijk. Ik heb toen een heleboel testen gekocht maar deze gaven negatief aan. Ik werd daarna ook gewoon ongesteld (30 januari), wel twee dagen maar.Volgens internet zou ik zondag 27 februari positief moeten testen. Bloedonderzoek zou volgens internet 25 februari uitslag kunnen geven. Ik had op dinsdag avond nog een hele discussie met mijn vriend, hij weet dat ik een kinderwens heb (ik ben inmmers 23 jaar), hij gaf duidelijk aan nooit meer aan kinderen te willen beginnen. Ik heb hem gevraagd wat we nu moesten doen, want hij kan mij die wens niet ontzeggen en dat begreep die ook. Omdat we allebei hoofdpijn hadden van het geruzie zouden we er een andere keer over doorgaan. Woensdag had ik niets te doen, en ik weet niet waarom maar ik dacht laat ik maar een zwangerschapstest doen. (had er nog 1 over van clearblue digitaal) en die gaf zwanger aan. Raar omdat volgens internet ik pas zondag positief zou kunnen testen, en woensdag zit toch een halve week tussen. Ik heb het hem die avond verteld en hij reageerde er niet op, hij deed wel afstandelijk. Ik ben vrijdag naar de huisarts gegaan en die deed ook een test. Hij vertelde dat de eerste bloeding ook een innestelingsbloeding kon zijn. Ik was volgens de huisarts sowiezo 4,5 week zwanger, maar kon ook 8,5 week ver zijn. Ik heb mijn vriend hierover gesmst om te kijken hoe hij zou reageren, maar hij reageerde hier niet op. Zaterdagochtend een clearblue met indicator gekocht omdat ik best wel nieuwsgierig was en die gaf zwanger 1-2 weken. Zaterdagochtend heb ik nog met mijn vriend gesproken voor hij naar werk ging waarom hij zo afstandelijk deed. En toen gaf hij aan dat ik dit zelf wel wist. Hierop doorgevraagd en toen vertelde hij dat ik toch wist dat hij geen kinderen wil. Hij vond het raar dat ik twee keer door de pil heen in korte tijd (vorige keer was april 2010) zwanger wordt, ook omdat ik met mijn ex enkele jaren terug een paar maanden was gestopt met de pil en toen niet zwanger werd. Ik weet hier ook geen verklaring voor. Mijn vriend verwijt mij nu ook dat ik zijn leven wil verpesten, terwijl een kind juist iets heel moois is vind ik. Ik vroeg hem wat we nu gaan doen, en hij antwoordde dat ik het weg moet laten halen. Hierop werd ik weer boos en vertelde ik dat een abortus geen speelgoed is, en sinds de vorige abortus heb ik gezworen nooit meer een abortus te ondergaan. Hij zei toen dat hij zich ook wel wil laten helpen. Ik zei toen tegen hem dat ik geen man wil die geen kinderen kan krijgen en toen vroeg hij mij of er geen mannenpil bestaat. Ik heb mijn vriend verteld dat ik mijn moeder verteld heb over mijn zwangerschap, hierop werd die boos en is die vertrokken naar werk). S middags belde hij me weer op en deed hij heel normaal net alsof het gesprek van de ochtend niet had plaatsgevonden. Mijn moeder denkt dat hij misschien nog even tijd nodig heeft om het te laten bezinken. Pff ik weet het echt niet, misschien moet hij het laten bezinken of misschien geeft hij wel niet echt om me. Ik heb alweer een heel verhaal getypt, sorry daarvoor. Moest echt even mijn hart luchten.
@yasmina, Je houdt van je vriend, dat is wel duidelijk maar het klinkt heel onevenwichtig... Hij is ouder dan jij, heeft al kinderen. Maar hoe kan hij in hemelsnaam van jou verwachten dat jij geen kinderen wilt! Je bent jong enz. Toen ik zwanger was van de oudste zei mijn vriend ook: ik wil geen kind. Ik wilde het wel dus ik liet geen abortus plegen. Ik wilde niet iets doen waar ik later heel veel spijt van kreeg. Als mijn vriend dat niet kon accepteren, dan pech... ik laat geen leven weghalen als dat prima in orde is... Vriend ging weg. Ik heb de oudste alleen gekregen... Goed te vermelden dat mijn ex ook ouder was dan ik, 8 jaar. Wij zijn later wel weer bij elkaar gekomen vooral omdat hij spijt had. We hebben nog een dochter gekregen maar de relatie is nooit gelijkwaardig geweest... Ik ben nu heel gelukkig met mijn man, onze 2 kinderen en mijn 2 kinderen (mijn ex en ik hebben wel co-ouderschap gelukkig dus ze zien papa net zoveel als mama) Dit kindje komt ook heel onverwachts en mijn man wilde het ook even niet... Totdat hij die nacht er de hele nacht over gedroomd heeft (en ik heel hysterische huilbui kreeg bij het idee hoe ze het zouden weghalen). Onze bezwaren waren alleen maar practisch... auto? geen probleem, we zijn nu met 6, de auto is voor 7 kamer? ook geen probleem onze werkkamer wordt de babykamer Hoe denk je over je abortus van vorig jaar?
40 .... moeilijke leeftijd is dat. Ik denk dat voor je vriend die vrijheid op dit moment inderdaad even belangrijk is. Hoe stom het ook klinkt. Het is echt een rotsituatie. Ik kan je er niet in adviseren, maar het is wel een crisisleeftijd waar sommige mannen zich bedenken wat ze verder willen met hun leven. Je hebt gelijk dat hij je niet met een kinderwens kan laten zitten en je niet kan verplichten abortus te doen. Dat zou ik als ik jou was ook niet doen als je daar niet achter staat. Maar ik hoop wel dat je vriend bijdraait, want zou je anders alleen voor je kindje willen zorgen?
@marieke, heb je een aprilkindje? of is ze van mei? mijn jongste is van eind maart maar was in april uitgerekend.
begrijp ik trouwens ook goed dat jullie niet samenwonen yasmina? Je kan het best alleen als het nodig is... Je kan je vriend niet dwingen van zijn kind te houden en ervoor te zorgen. Maar hij heeft al twee kinderen dus kan me ook niet voorstellen dat ie uiteindelijk niet bijdraait
Aloha en buikje! He, mijn mening is dat dat een zwangerschapsbuikje is en dat je er gewoon van moet genieten.... Darmen verplaatsen om plaats te maken voor de baby en dat gebeurt alleen bij de zwangerschap, dus waarom mag je pas trots zijn op je buikje als het de baby is die de plaats inneemt! En dan gelijk het volgende: de baarmoeder komt pas bij 3-4 maand of zo boven het schaambeen uit....iedereen met een buikje onder de 3 maanden heeft een darmbuikje!
Joepie 22 maart mijn eerste echo ik kan er nu al naar uitkijken!!! Maar ook heel erg zenuwachtig van worden. Hoe is hier verder met de dames. Ik zal eens even gaan bijlezen wat gaat dat snel hier hahahah Morgen toch maar even naar mijn rug laten kijken kan bijna niet meer slapen van de pijn bah!!
Dat is niet fijn meertje! Het ligt trouwens wel aan de vorm en stand van je baarmoeder wanneer die daadwerkelijk boven je schaambot uitkomt. Bij mij is dat de vorige zwangerschap al bij 8 weken. Met een volle blaas wordt je bm ook omhoog geduwd (waardoor je soms ook wat kramp krijgt na het plassen)
Hey Napoleon, ja helaas had ik er bij mijn vorige zwangerschap ook al snel last van. Maar goed als dat alles is!! De vijfde voor jouw wat een gezelligheid bij jullie in huis zeg!!!
Sooow Het word nu echt druk hier he! Ik kan het amper bijhouden! @ Yasmina:Wat een moeilijke situatie voor jou nu zeg. Ik kan me ook wel een beetje verplaatsen in de situatie van je vriend omdat hij al in een hele andere fase van zijn leven zit. maar dat had hij zich ook moeten bedenken voor hij een relatie met jou begon. Wel fijn dat je moeder zo achter je staat. Lijkt me iemand waar je een beetje op terug kan vallen. Een moeilijk keuze staat je te wachten maar ik zou zeker naar je eigen gevoel luisteren. Jij draagt je eigen kindje in je buik! Heb vandaag een erg gevoelige buik echt helemaal onderaan mijn buik en rug. Maar is volgens mij een teken van groei van de baarmoeder toch? Ben al helemaal aan het fantaseren over de babykamer, denk dat ik voor grijs en zilver tinten met wit ga. Mooi neutraal voor beide geslachten!!
hier ook last van mijn buik en rug. al dagen lang. Toch altijd weer bang ongesteld te worden dan. ook gigalast van de darmen. Regelmatig naar de wc vanwege diarree. Jullie ook? vind het net zo spannend als bij de eerste. Leuk zeg!
Zo het word echt steeds drukker hier! Ik heb vandaag de diagnose aften gekregen van de huisarts sinds zaterdag kreeg ik blaasjes in mijn mond en dit waren dus aften die zouden kunnen komen door vitamine tekort de dokter schreef een aanstip iets toe tegen de pijn maar ik voel geen pijn dus gebruik het liever niet, was de huisarts het mee eens dus ik moest het maar ophalen en als ik pijn kreeg gaan stippen. Toen ik het recept ophaalde bij de apotheek vroeg ik ook direct maar naar zwangerschaps vitamine pillen hier nam ik er 1 van en je raad het nooit maar de aften trekken nu al weg! dus bij deze een tip voor jullie mochten jullie blaasjes in de mond krijgen of even wat zwakker voelen knal er een vitamine pilletje tegenaan! baad het niet schaad het niet volgens de apotheek! @ siri ik geniet er ook van vind het geweldig dat ik al een buikje heb en dat mensen vroegen of ik zwanger was maar eigenlijk is dat ook wel gevaarlijk.. er kan nog zoveel gebeuren! en verborgen houden is dus al geen punt van discussie meer! Ik maak me er stiekem ook wel beetje zorgen over.. wat nou als ik echt 5 weken ben.. is het normaal dan al zooo dik te zijn?!!!! zometeen is er iets mis!! Net nog met me moeder er een gesprek over gehad ze adviseerde me de verloskundige te bellen en uit te spreken dat ik me druk erom maak. Dus dat morgen maar eens even doen, wellicht krijg ik een geruststellend antwoord en wellicht als er wel iets mis is ben ik er dan vlot bij..
@marieke, pff nee juist last van obstipatie Normaal heb ik een hele snelle spijsvertering maar zodra ik zwanger ben dat zit daar een noodrem op... krijg het ook benauwd... merk trouwens wel dat ik nu echt regelmatig moet eten en drinken @aloha, ik plaats zo even een foto van mij met 8 weken in mijn vorige zwangerschap Maar zoals ik hierboven ook al zei, je spijsvertering vertraagd door je zwangerschapshormonen en je gaat wat vocht vasthouden daardoor krijg je een wat dikkere buik Is echt niet erg en er zal ook niks mis zijn hoor
dat is behoorlijk vergelijkbaar met mijn buik nu.. ik gok toch echt dat ik 9 weken ben dan hoor als ik dat zo van iedereen zie en hoor! Als dat zo zal zijn moet ik helaas wel verhuizen naar het oktober topic! maar eerst nog maar 2 weken geduld..
Hallo november 2011 mama's ik mag me hier ook melden, als alles goed mag gaan is mijn uitgerekende datum 9-11-11. morgen is mijn nod, maar heb 5 dagen daarvoor al positief getest, en gisteren had ik een knaltest!
Goeiemorgen allemaal!! Ik heb weer lekker een slapeloze nacht achter de rug. Kan gewoon niet slapen...Ik lig gewoon niet lekker. En tja dan is het weer vroeg dag en staan hier zometeen weer 3 kids op de stoep. (Ben gastouder)...