Goedemorgen! Hier beroerd geweest en met de 2 kids alleen als Mike werken is, is dan best pittig! FV mama's: Hoeveel cc geven jullie per fles en wat zijn de tijden daar van?
@Truuske: ik ben ook een fv mama... Rosalie krijgt flessen van 120 cc... Ze is 5,5 week. Ze heeft 6 à 7 voedingen per dag... Overdag houdt ze strak de drie uur ertussen, snachts ( toevallig vannacht, jippie!) houdt ze er langer tussen... Oh ja, we hebben haar gisteren voor t eerst bij de avond voeding 140 gegeven, en daar heeft ze goed op getukt...!!
Hier krijgen de dames om 8uur, 12uur, 16uur, 19.30uur, 23.30uur en dan in de nacht tussen 4 en 5. Ik maak flessen van 210wateret 7 schepjes, en die verdeel ik dan over 2 flesjes, wat ongeveer 120cc voeding is. Meestal gaan ze op, soms ook niet... Af en toe moet ik even tijd rekken, dan willen ze eerder, maar ik Jan het dan nog wel gemakkelijk rekken. Ik voed echt op schema, terwijl ik bij m'n zoontje op verzoek fv gaf. Maar ik hou nu een schema aan omdat ik anders de hele dag An het voeden ben met 2 verschillende schema's.
@Truuske hier 6 x 120 cc en de tijden 18.00 - 22.15 - 03.30 - 8.00 ongeveer hetzelfde als hanna. dit is vanaf gisteren. we hadden een avond en ochtendfles van 135 cc die ze weg dronk maar dat hebben we nu gelijk getrokken met de rest van de dag. ze sliep niet langer door die 15 cc meer in de fles.
goedemorgen, ik ben happy. 2215-0300-0700 even terugelzen hoor!...jekanmerken dat veel soort van ritme hebben wordt veel gekletst ineens weer @wigje...valtop dat veelvan jullie wieg in eigen kamer hebben gebruikt.ik ben geijk gestart in eigen bed op eigen akmer. 1e nacht wel in ons bed,hubbie in logeerbed,2enacht in eigen bed maar ochtendbv wilde hij niet meer dus ook in ons bed vanf dag3 gaatgoed... @moontje...ahhhh wat sneu..weet je alwat jullie kat heeft inmiddels..lieve foto! wat leuk de namen van de kids allemaal met een D @mvc..wist niet dat chirpractor kon helpen met voedinsgproblem, goed dat het werkt nu nog zonder hoedje..en die foto alsof ze elkaars gedachten kunnen lezen. heb er ook zo een...heerlijk! @ricamr gewoon bewaren mied. jeweet nooit!gaat nog steeds goed met de nieuwe voeding? @katemans. idd 50/50 voor je vriendinnen. en lachen tja...isecht ofzijn stuiptrekkingen hierookidd gewoon goed timing @fv...kan echt geen tips geven @hanna...als ze goed doet dan hoef je niet meer tegeven toch en zal altijd wel zo'n kwakkelnachtje tussendoor komen en zoals de andere meiden al vertelden elk kind is anders @mhmw...zow 7kg maar aangekomen...enookalweer eraf...dat scheelt eenheleboel...ikmag ookniet klagen 11 kgeraf nog 6 te gaan.mama fatsoenlijk eruit zien..tja heb nog steed smislukt geverfd haar duszz....dat eerst maar eens in orde maken van weekend kapper
@pamsie.....ik heb jouw verhaal gemist ergens denk ik tussen bevallen door gelukkig zijnn jullie eruit en houden jullie nog van elkaar...goede stap die therapie. vergeet niet dat een drukke tijd is met slaapgebrek,emoties, hormonengewoon een flinke impact opjullei leven en dat is voor de conflicten een reden om door te slaan als de deur open staat...geloof me hier was het ook niet zo'n feest....altijd!!! klinkt veelbelovend en elke dags tapje dichterbij normale levenzonder ruzie kom je er ook. sterkte! en knuf
Goedemorgen. Gisteraaf een moppermeisje gehad, bezig geweest met voeden van half 9 tot half 12 (!) Daarentegen heeft ze wel weer tot 6.30 geslapen... maar goed was wel vermoeiend... half 12 infactol gegeven en madam was binnen no time weg.... zal dus 's avond flink last van krampjes hebben, vanavond het maar es voor de voeding geven... kijken of dat verschil maakt. @Almika staat de afspraak met de kapper al?? vond het trouwens op de foto van jullie drietjes wel mee vallen... Hier zit een klein zwarte pietje aan zn lego, is er helemaal blij mee... Straks hier ook even naar het weeg uurtje op het CB ben benieuwd of ze goed aankomt en vandaag heb ik een kwartier langer om daar te komen kids wilde allebei mee, denk dat ik ga kijken hoe dat gaat...
Ff snel bijgelezen! Stel kletskousen! Pamsie en MvT: wat heftig allemaal zeg!! Hoop van harte dat alles weer goed komt! Hanna: je moet je meisje echt niet gaan vergelijken hoor! Alle kindjes doen het anders. Wij hebben onze dames met zo'n schema mee gekregen uit het zh, anders was het vast ook anders gelopen, en hadden ze ws ook nog meer voedingen gehad! En vaak regeld het zich allemaal vanzelf! Komt goed! Napoleon: dan word je wereldje zo klein He? Zeker als je alles moet doen op de fiets of met de bus. Vind het Allang top van je dat je gaat, ik zou niet weten wat ik zonder auto moest. Zeker met dit weer. Misschien dat de eindejaarsbonus uitliet kan bieden? Hier gaat alles goed! Meisjes kwamen vannacht om half 5, netjes dus! Ze zijn wel erg verkouden, dat is wel sneu, slapen daardoor ook onrustiger. Ik wil iedereen nog ff een tip mee geven. Onze dames hebenn namelijk nagenoeg geen last van krampjes! Ik heb zelf het idee dat dat komt omdat we de flesjes roeren, ipv schudden om de voeding gemengd te krijgen. Zo komt er minder lucht in... Denk echt dat dat de oplossing is! Dus wie weet kunnen jullie er iets mee!
vanochtend voor de 2e keer op he CB geweest. en voor de 2e keer vaccinaties. geboortegewicht: 2720 gram en vandaag woog hij 5700 gram! geboortelengte ongeveer 47 cm en zijn lengte vandaag 58,5 cm
hier 22-14-6 maar kwam gister ook heel raar ben benieuwd vandaag of we ons ritme weer terug krijgen. Zo na cb weeguurtje ben benieuwd.
almika j. Was heel onrustig door dat er wat punten vast zaten en wou daardoor ook niet goed doorzuigen en slecht slapen en zijn kaakjes zaten vast zeg maar. Dacht eerst ook he chiropractor maar het helpt echt!
Goedemorgen. hier een lange nacht gehad V is om 00 uur gaan slapen en hij maakte me om 7.45 uur wakker. Gisteravond had hij zijn avond niet veel huilen, terwijl hij in begin van de avond nog wel lekker had geslapen. Voeding gaat op zich beter dan de friso comfort maar nog spuugt V flink na de voeding, misschien idd ook flesje maar niet schudden en de voeding roerend klaar maken. V boert namelijk veel en laat veel windjes, dus hij krijgt veel lucht binnen ondanks de difrax fles.. Oke even nog wat doen voor V wakker wordt en mannetje een kerstboom gaat halen
Truuske hier 6x90 cc en 3-4 uur ertussen maar volgens mij is t niet meer genoeg. Zonaar cb weeguur en even vragen
@mtb...ontsteking...hhmmm daar wordt jeniet vrolijkvan...maar hoezit danmet bv stoptdat dan of... @stroopwafel..hier ook zo'n mannetje die op hulen zet bij wegleggen of overleggen in bed.heb nu een draagdoek en dat is betr, meer handen vrij. jij had vrienden in houtenbuurt wonen toch?waar? @mvt dat is een goede instelling..en gelukkig heb je zelf goed gevoel bij. moest traantje wegpinken om je verhaal...wat kan het af en toe raar lopen terwijl mensen nog van elkaar houden. hoop dat de kerst met z'n vieren doorgebracht wordt
@mvt...moet je nog keer advocaat.misschien dan over thearpei beginnen.of moed verzamelen op de man af. en zijn collega waar jullie beid goed mee kunnen opschiten kun je hem niet bellen . dat hij het zegt. misschien idee om een brief te sturen naar hem met al je emo erin! en pamsie en mvt ...mannen blijven mannen,hebben totaal geen inzicht en alles moet je ze vragen, niet alleen die van julie zijn zo....jehebt doorzetting en engelen geduld nodig *geeft knuf* @aowyn...erg he...niet zovaak mamatijd meer. sindsgistermet draagdoek werktstukken betr hier ook mannetje aan het vervellen..lekker smeren en niet zo vaak inbad. idd balneum maar weleda is ook erg goed @napoleon...drukke dag gister....en dat op de fiets. hoop dat er iets uitkomt dan kun je wat. @mvc...waarom poging2 gehoortest? @tepelkkloven...nooit gehad hoop nu ook niet @katemans...valszingende papa's ik heb hier een papa die doet net alsof hij op de markt staat..zo luid...en slapen doet hij raar genoeg wel @ricmar....af en toe moet het even laten mekkeren,jehoort snel genoeg of serieus is of mekkeren. gister hier met X ook gedaan en werkte na10 min stil...
@mhmw...mooi moppie! wij novmama's hebben allemaal mooie beebjes gekregn ik heb er niet een 'freggel'tussen gezien @katemans..heeft X hier ook clsuteren...ene keer middag andere keer avond..best vermoeiend. afspraak kapperzaterdag Ik wil iedereen nog ff een tip mee geven. Onze dames hebenn namelijk nagenoeg geen last van krampjes! Ik heb zelf het idee dat dat komt omdat we de flesjes roeren, ipv schudden om de voeding gemengd te krijgen. Zo komt er minder lucht in... Denk echt dat dat de oplossing is! Dus wie weet kunnen jullie er iets mee! dit doet mijn vriendin ook en de kleine meid ook geen krampjes meer, heeft ook fles van dr Brown @juf.....wat gaat de tijdsnel..alweer 2mnd, groeit hard zo weer bijgelezen ben er moe van ideaal zo'n draagdoek. X slaap t erin en ik bijgelezen. gister naar lactatiedesk.geweest,vragen beantwoord,X moest zonodig zijn luier volpoepen tot aan zijn rug zat hijonder.....eerst maar eens in bad gedaan thuis.... hier gister geen pkajesavond, best raar na zoveeljaar ineens kind te hebben die niet meer gelooft,we hebben heerlijk gegourmet...ook leuk