hier een supergoede nacht gehad. De slaapzakjes hingen nog te drogen, dus die kon hij nog niet aan. Ze zijn van prenatal. Vanochtend heb ik 1 bij hem aangedaan en dat past wel. Gister hebben wij hem om 20.00 uur naar bed gebracht en vanmorgen om 7.00 uur hadden wij zoiets van: laten we hem toch maar wakker maken. Want de voeding tussen 22 en 23 uur heeft hij gemist en de volgende 'moest' volgens het schema tussen 6.00 en 7.00. Vandaag naar het CB en dan toch maar eens vragen hoe het nou zit met die flesvoedingen. Volgens de mevrouw aan de telefoon moet hij 5 x 180+6 (tussen 6 en 7 uur, tussen 10 en 11, tussen 14 en 15 uur, tussen 18 en 19 uur en tussen 22 en 23 uur) Maar wij missen vaak die tussen 22 en 23 uur en eerst kwam hij dan nog snachts, maar nu slaapt hij door. Dus ik vraag me af of hij dan niet te weinig krijgt. Hij plast wel goed hoor. Ik ben nu net overgegaan naar 1 voeding BV. Gisteren om 7.00 uur had ikg evoed en vanmorgen om 7.00 uur weer. Het viel me nog best mee, ik had hele lekkages verwacht, maar alleen de zoogcompressen zaten vol en mn kleren waren nog droog. Gek hoe snel zich dat aanpast. ben nu 2,5 week aan het afbouwen en zit nu al op 1 voeding per 24 uur, terwijl ik veel melk had (het spoot altijd in zn gezicht als hij losliet). En ik benheel benieuwd hoeveel hij weegt. Hij is vandaag 4 maanden.
goedemorgen menn.....teringkoud(sorry) weer buiten zeg net naar school geweest. @juf je moet ookniet heel precies nemen hor wat cb zegt. dit schemsa kan wel helemaal niet passen bij je mannetje. @slaapzak.ben in week 4/5 mee begonnen,hijslaapt beter ermee. is niet zo woelig dus blijft wel netjes onder deken. die van prenetal vind ikookfijner als andere .van de anderen gat zo groot hier 2 dgn achtereen eenmannetje oinde nacht terwijlhij daarvoor gewoon klokje rond kon slapen an 1900 tot 0600. den idd wel een sprong....oei ikgroei boekbest handig. klopt precies ga zo deur uit lekker ontbijten met oma doei
hier goeie nacht 23 tot 8 dus de voeding doet zijn werk ik maak hem wel wakker om 23 maar puur omdat hij anders 1 uur komt of zo dus ook beetje voor mezelf en zo gtaat het super dus ja laat hem slapen als ik merk dat hij bij de laatste of eerste fles laat staan. hij zou het wel mogen kwa gewicht vanaf 6,5 kilo maar boven 6 zeggen ze hier dat het mag 4 flessen normaal gemiddeld met 4-6 maanden maar goed ieder kind is anders en als moeder voel je het beste wat goed is voor jou kind!
Juf suoper dt hij doorslaapt! Mssn heeft hij die ene fles niet meer nodig? Het spuiten bij loslaten is niet echt de hoeveelheid melk je hebt, maar de tsr (toeschietreflex). Hier ook een sterke. Bij mijn dochter ook, dat zij ook verslikte, maar deze stralen bereiken 30cm hahaha dus moet opletten als hij in het begin loslaat
Nou ik ben terug van het CB. K.oen is 6872 gram en is 64 cm lang en vandaag precies 4 maanden oud. Ze zei dat 4 voedingen van 180 ook prima was. Als hij gewoon na de voeding van 18-19 uur de nacht ingaat, dan hoef ik hem om 22/23 uur niet wakker te maken. Hij heeft dan blijkbaar genoeg aan 4 van 180. Hij groeit goed en plast goed, dus dan was er niks aan de hand. Als hij na zo'n lange nacht sochtends heel suf zou zijn, dan kon het glucose te laag zijn, maar zolang hij lekker actief is en vrolijk is, is er niks aan de hand. Gelukkig maar, dan doen we gewoon 4 flessen en als hij behoefte heeft 5 flessen. Ze zei ook dat we mogen beginnen met hapjes fruit en groente. Vanaf 6 maanden moeten ze 1 portie fruit en 1 portie groente op een dag. En vanaf 4 maanden mag je beginnen met een paar hapjes per dag. Doen jullie dat ook? Ik las op voedingscentrum.nl dat je vanaf 6 maanden met hapjes begint. Maar het mag van het CB nu al. Het lijkt me ook wel leuk hoor, maar ik wil ook niet te vroeg beginnen. Heeft iemand er ervaring mee?
@Juf. Bij volledige borstvoeding wordt gezegd 'bijvoeding' vanaf 6 maanden en bij kunstvoeding kan het inderdaad al bij 4 maanden. Denk dat je het uit kan proberen of je kleine er al aan toe is of niet, dat merk je snel genoeg. Na de vaccinaties van vorige week heeft onze kleine jongen echt nog een halve week om de paar uur poepluiers gehad, wat dat dan met zo'n lijfje doet zeg. Had hij de vorige keer ook terwijl hij normaal nu 1 poepluier ongeveer per dag heeft. Hier een slaapzak van de Hema en een van de Prenatal. Vind ze beide fijn. Maar met zijn 65.5 cm wordt maatje 70 alweer best krap. Ik ben deze week ook begonnen met werk (3 halve dagen), maar vind het leuk om vandaag en morgen nog weer lekker thuis te zijn met de kleine.
ik ga volgende week weer invallen. Ik heb volgende week al 2 dagen op een school, verder is het weer afwachten of er invalwerk is. Maar ik kan in ieder geval zelf weer even 2 daagjes 'wennen' Nu is K.oen voor het eerst bij de gastouder. Dus ik ga zo maar eens boodschappen doen en naar de kapper.
Groeilijst A.njali - 3555gr - 51cm / 4690gr - 52,3cm (8wk) A.nne - 3800gr - 51cm / 4730gr - 55cm (8,5wk) C. (MtB) - 3775gr - 50cm / 7245gr - 65,5cm (14wk) C.harlize - 4260gr - 51cm / 5540gr - 58cm (7wk) D.aan - 3936gr - cm / 5910gr - 61cm (10,5wk) D.ean - 4820gr - 54cm / 6290gr - 61,2cm (11wk) F.em - 3300gr - 50cm / 3835gr - 51cm (3.5wk) I.sa - 2850gr - 46cm / 4685gr - 57cm (8wk) J.ermaine - 4200gr - 50cm / 6000gr - 58cm (9wk) J.una - 3520gr - 50cm / 4555gr - 55cm (5wk) K.oen - 2720gr - 47cm / 6872gr - 64cm (4mnd) L.ars - 3510gr - 53cm / 5740gr - 58cm (8,5wk) L.ieze - 4260gr - 54cm / 5600gr - 59.5m (11.5 wk) L.ois - 3770 gr - 53 cm / 4390gr - 55cm (4wk) M.ila - 1250gr - 39cm / 4325gr - 54cm (14/5wk) N.oa - 3125gr - 51cm / 4190 - 54,5cm (5wk) N.oé - 2840gr - 46cm / 4700gr - 54,5cm (8wk) R.osalie - 3755gr - 50cm / 6160gr - 58cm (12,5wk) S.ienna - 3735gr - 52cm / 5130gr - 58cm (8wk) T.ess - 1050gr - 39cm / 4200gr - 54cm (14/5) V.alentijn - 3505gr - 51cm / 4420gr - 52cm (22nov) V.era - 2880gr - 46cm / 4180gr - 50cm (7wk) V.ince - 2880gr - 48cm / 5425gr - 58,5cm (12,5wk) X.aavi - 4140gr - 50cm / 5560gr - 58cm (8,5wk) voor de tweelingen doe ik andere kleur zodat ze bij elkaar blijven in het lijst, de rest op alfabetische order. Update? PM mij!
Fijn Juf!! Hmm ik geef BV en vind dat hapjes rond de 6mnd horen. K was net voor de 6mnd maar je kon zien dat zij er aan toe was. Ik dacht nou ik probeer het en zij wou het. Maar ik doe eerst de groente hapjes en daarna komen de fruit. Ivm zoet-verwenning Hier ook terug van de CB en Dean's hoofd is gelukkig terugo p de gemiddeld lijn. Is in 2wk van 5822gr - 60cm - 39,5cm naar 6290gr - 61,2cm - 40,3cm. Netjes! We hadden ook over zijn onrust met slapen. Zij vroeg of hij kauwde. Ja doet hij wel, niet altijd maar wel. Ik dacht soms zelf ook aan verborgen reflux maar hij heeft er niet alles van. Ja maar toch kan hij er last van hebben dat hij drm steeds wakker wordt. Dus om te kijken of dit het wel is heb ik een doosje jbpm mee.
Ehuu wat is jbpm? @aowyn goed zo dat duimen heeft gewerkt dan.welfijn hoor dat niks is. en anders had ik toch opinie gevraagd ka want cb slaat ook wel eens de plank mis. ik heb boekje van oudste erbij gepakt, die was met 3mnd 7510gr,64cm,42.5 hoofd pffffff michelinpopje was het.we gaan het eens vergelijken. @hapjes ligt ook aan beebje hoor. je kan bv geven en een beebje hebben die er echt behoefte aan heeft. net zoals mijn oudste. ik stel het uit maar hoelang is de vraag. @juf begon ze niet over pap want dat mogen ze ook vanaf 4mnd. als je dit in laatse fels doet slapen ze zeker langer. @werken mag maandag weer starten vindzosnelgaanniet leukgewoon. heb best welzijn inmaar zit ook graag thuis te marmotten nu ik morgen cb even wegen en meten heb idee dat hij mega in lengte is gegroeid.
nwe advies van de WHO is bijvoeden vanaf 4 maanden. Wil wel als tip hetvolgende meegeven: introduceer steeds een fruitsoort per keer, geef in het begin een paar hapjes, zo wennen ze aan de smaak en aan de structuur. Begin met fruit met een zachte smaak zoals banaan of peer. Er zijn ook mensen die met groente beginnen, omdat fruit zoeter is en het kind dan aan zoete smaken went. En als je een fruitsoort (of ander voedsel) eenmaal hebt gegeven, moet je het ook blijven geven, dus niet introduceren 2x geven en dan pas een maand later weer. Dit is de beste manier om de kans op allergieën te voorkomen.
idd ik kreeg met K de advies om 3dgn lang 1 smaak te doen. en dan 9dgn lang. en toen mocht ik met fruit proberen. Toen dat goed ging heb ik met de hulp van de babycook mijn eigen hapjes gemaakt. Maar waarom is het nu ineens 4mnd? ik doe toch echt de 6mnd
hier zei het cb ook: geef je al bijvoeding? want dat mag nu al best hoor, ze zijn toch al 4 maanden.... tsja, nogmaals uitgelegd dat ze vrij weinig drinken van de melk, en ik dus de bijvoeding nog even laat staan. ook omdat ze er nog geen behoefte aan lijken te hebben. Het cb ook nog uitgelegd dat ze natuurlijk wel 10 weken te vroeg zijn geboren, dus ik die 4 maanden regel een beetje in twijfel trek (zucht...) dus dat ga ik nog even met de KA overleggen....
bij c. met 5,5 maand begonnen met 6 mndn ad ze potje fruit en groente op ze heeft nooit pap gehad met 7 mndn ook brood. Bij j. verwacht ik eerder al iets te moeten geven omdat het een hongerig babytje is maar ik kijk naa wat hij aangeeft en wil.
Ik kijk gewoon naar het kind, als jij iets eet en ze gaan meesmakken zijn ze vaak toe aan meer. Ik begin meestal eerst met lepeltjespap zodat ze van een lepeltje leren eten en dan met fruit.
Sorry daar ben ik weer eens op zp... En heb geluk want dat vroeg ik mij dus ook af over fruithapjes.. @ juf: super zeg zo n goede nacht. Gisteren eindelijk iemand van cb die zei dat je niet zo aan de regeltjes moet houden en moet kijken naar je kind.. Ze zei als ze genoeg heeft aan 4 voedingen per dag dan is t ook goed. Als ze honger hebben dan laten ze zich wel horen. @ almika: jbpm= johannesbroodpitmeel
Slaapzakjes: anjali begint nu n beetje om te rollen en willen slaapzakje uit proberen. Maar hoe kleed ik haar dan? Gewone kleertjes( rompertje lange mouwen, shirt, broekje, sokjes) aandoen?
Sneeuw! Voor mij is het ons eerste kind, dus vind het lastig te bepalen en zien of hij er aan toe is of niet. Als ik zie hoe makkelijk hij de vitamines van de lepel 'eet' en dan ook kauwbewegingen maakt zou je zeggen van wel. Vooralsnog hou ik ook even vast aan de 6mnd regel. In het boekje van het cb staat ook bij volledige bv pas met 6mnd bijvoeding geven. In de slaapzak heb ik nu gewoon alle kleren aan, behalve de sokjes (geen dikke kleren, gewoon pyjama stof). Kan hij toch wat warmte kwijt als dat moet. Ik denk dat het per kind verschilt en je zelf even moet kijken hoe warm zij het heeft in de slaapzak in bed. Kan je altijd wat uit doen of extra aan.
Vince is een koukleum, wil alleen in een voorverwarmd bedje , met pyama, sokjes en een slaapzak onder een wollen deken, en hij is niet extreem warm als ik hem uit bedje haal. Als hij een sokje verliest, nou dan moet je hem horen...
D slaapt in een romper, lang mouw of kort mouw maakt niet uit. Daarin slaapt hij onder laken en deken