hoi hoi Hier heeft er een ook goede stembanden... zo goed dat mama's oren er soms van piepen (vooral als ze boos is ) hier ook een meisje dat fan is van de powernap! merk ook wel dat ze steeds meer wakker is. Ook is ze steeds meer aan het ondekken/spelen met dingen... grappig om te zien.
Zijn er hier nog meiden die volledige borstvoeding geven? Of borstvoeding met af en toe flesvoeding? Ik geef nog volledig borstvoeding, als ik thuis ben gaat het goed, maar merk dat ik er bijna niet meer tegenaan kan kolven op het werk. Dan drinkt hij 190 en kolf ik amper 150... Heb nu nog een voorraadje dat ik aan kan spreken, maar dat betekent wel dat ik constant blijf kolven. Zijn er ervaringen met af en toe een fles flesvoeding erbij?
MtB ik geef nog volledige BV met jbpm erbij. Ik kolf gemiddeld rond de 140-160cc met soms maar 100-120cc en soms 160-170cc. Ik heb D een weekje 1 voeding per dag kv gegeven (wel de allergeen geen standaard ivm bv geven) Dit heb ik nog in huis voor achter de hand maar heb wel constant een klein voorraadje. D drinkt ook de 150/160cc met jbpm zonder erna te klagen. Wilt hij perse 190cc? Je kan zeggen dat je hem 1x daags fv geef zodat je de boel kan kolven voor voorraad maar dat ik wat je zelf wilt en idd dat is dan wel blijven kolven zo idd. Heb je thuis weleens proberen te kolven? Je kan ook proberen (heeft iemand ook een keer in de groep gegooid denk ik? Napoleon?) dat je kolft voor 5 a 10 min en dan een pauze en dan weer. Soms heb ik ook moeite. Vanmiddag ook weer. de 2e borst vlotte niet zo. Heb even 2 min gemasseerd en toen ineens weer goede tsr en maakte ik de 160cc waar.
@Aowyn: Thuis gaat het kolven beter dan op het werk idd. De eerste keer kolven op het werk gaat ook het best en daarna steeds wat minder helaas. Wil het wel heel graag volhouden en niet overstappen. Hoe gaat het bij jou in de nacht met voeden? Hoe vaak komt jouw zoontje nog? Voordat ik ging werken kon ik rond 21.00 uur voeden en kwam hij om 03.00 en dan om 06.00 uur. Nu ik weer werk houdt hij het ritme van om de drie uur voeden aan ook 's nachts.
Op het moment hoef ik maar 1x op het werk te kolven ivm opbouwen maar ik kolf wel 1x thuis voordat ik naar het werk ga omdat D al naar de oppas is. Helaas komt D nog vaak in de nacht. Vaak rond 1.30 en tegenwoordig 5.30 en weer rond 7u maar hij schommelt de laatste tijd. Zoals nu.. hij slaapt door de 19u voeding weer. Ene keer de 16u voeding ene keer de 19/20u voeding. Ik heb stuwing nu haha. ff denken als ik een gemiddeld dag heb dan ziet het eruit als : 9.30 - 12.30/13.00 - 15.30/16.00 - 19.00-20.00 - 00.30/1.30 - 4.30/5.30 - 6.30/7.00 7x dus. Zoals je ziet maakt hij de meeste uren in de avond en vroege nacht. MIjn dochtertje sliep met 11wk al door, maar D nog niet. Wel merkte ik vannacht toen hij om 1.30 kwam dat hij meer slaperig was. Dus keek ik het 5 min aan maar hij had toch honger ondanks de slaap. Dus heb ik jbpm met de lepel geven (vind dat net zo erg zo als kolven lol) en meteen de luier en dan 2 borsten want de laatste tijd na de luier verschonen wordt hij té wakker naar mijn idee en dat is in de nacht niet de bedoeling hahaha. Jij dus ook nog een tanker dus. Ff zonder terug te kijken, hoe zwaar en lang is hij nu? Dean was met 13wk 6844 en 62. Ik ben een van de laatste nachtvoeders, zo uit mijn hoofd komt die van Sjees en Britt1 nog, denk dat ik mssn 1 a 2 mis maar we zijn iig niet alleen
ik geef bv icm met fv. bij mij op t werk is t bijna niet te doen om de bv te bewaren. werkt prima (na 2 weken vechten om madam te laten drinken uit de fles wat was dat een drama!)
@Aowyn: C. was met 14 wkn 7245gr - 65,5cm. Nu met 4 maanden 7775 en 68 cm. Hij doet het dus erg goed op de borstvoeding. Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben in de nacht! @Katemans: Hier ook de eerste paar keer de fles een drama toen het 'moest'. Om te oefenen had ik al een paar keer gekolfd en mijn man de fles laten geven. Toen meneer het echter een paar keer uit de fles moest drinken op het kinderdagverblijf en bij mijn man thuis had hij er opeens een stuk minder zin in. Nu gaat dat gelukkig helemaal goed.
@MtB als je op het werk kolft heb je dan iets bij je van hem foto of kleding ofzo dan schijnt het ook makkelijker te gaan en meer te kunnen kolven weet niet of dat voor iedereen werkt.
Ik ben nu helemaal met BV gestopt. Met 3,5 maand ben ik gaan afbouwen. En toen nog een poosje 2 voedingen bv gegeven, dat werd al snel 1 voeding,omdat hij vaak ging doorslapen. Ik ben volgens mij 3 weken geleden helemaal gestopt.
Nee niet Gijs en lieke maar xaavi stemmen aub.....sorry nikki! Dus stem aub op xaavi voor baby van de maand
@mtbhier ook nog een volledige bv. Dat gaat allemaal nog prima en hoop lang vol te kunnen houden. Zit gemiddeld op5/6 per dag x gaat bed in rond 1830-1900 en slaap klokje rond geen nacht meer dat was al snel zo met 7 wkn. Kolven is wel idd lastiger op werk als thuis. Ik kolf gemiddeld 100 cc. Terwijl thuis dit meer is. X is ook niet zo.n veelvraat als hij fles moet bijoma is de max130cc. Loopt terug ten op zichte van paar weken terug en heb geprobeerd op te voeren maar gaat met de stress van werk niet helemaal lukken dusik ga domperidon proberen. @aowyn...je zegt ik heeft achter de hand maar als verpakking open is is max vier weken houdbaar Voor voorraad doe ik tussendoor kolven geen fv.twee uur na een voeding. Invochtend heb je meer dus dan doe ik wel eens om het uur
@almika had al gestemd was de eerste haha dacht he die ken ik! Oooo Jermaine heeft een goeie ruk gemaakt vandaag normaal zo 19:30 de fles dan 8 uur. Gister om 19 uur laatste fles en pas 8:30 slaapkoppie.
hee meiden, ik sluit me aan bij novembermama's. mijn zoontj milan is 5-11-2011 geboren. ben nieuw op dit forum en lijkt me hartstikke leuk om op deze manier contact te leggen met andere mama's. hoe voelen jullie je nu een paar maanden na de bevalling?
welkom frummeltje. Hier nog steeds last van mijn bekken maar verder alles goed J. doet het super zit op 4 flessen en slaapt van 20 tot 8, 19 uur laatste fles het is een heerlijk kereltje!
@frummeltje las ook dat je zoontje geopereerd moet worden wat heeft hij precies als ik vragen mag? wel heftig zo jong al!
hoi Frummeltje welkom! Charlize is van 15/11 moet zeggen dat we over het algemeen wel een mooi ritme te pakken hebben. Hier alweer een paar dagen niet geweest, waren ook wel een paar heftige dagen geweest. Vorige week op Fayah verjaardag is mn tante overleden en daar hebben we gister de crematie van gehad. Heb met mn neef en nicht een heel goede band, dus daar veel mee bezig geweest.... ben er nu weer hoop voorlopig alleen maar met goed nieuws te komen wil dinsdag iig even gaan wegen en meten, maar volgens mij is onze dame deze keer wel goed aangekomen... hebben jullie ook dat kleren 'ineens' te klein zijn?? hahaha heb t gevoel dat sommige dingen die vorige week nog netjes zaten nu te klein zijn....
@MVC lekker dat je mannetje een ritme gevonden heeft, hopelijk houdt die m vast! Hoe is het nu met jezelf?? volgens mij wordt t hoog tijd dat we weer es op de koffie komen! @Aowyn welke week gingen jullie??? kan nu voorkeursdagen voor april doorgeven! @Almika, kan nu nog tot de 11e met de voeding doen, maar denk dat ie nu 3/4 leeg is... de bv bewaren op mijn werk is eigenlijk geen doen....
@Katemans: Gecondoleerd met je tante Hier vandaag een dagje dierentuin gehad en de kleine man heeft zich goed gehouden. Is gelukkig weer over het hoogtepunt van zijn verkoudheid heen.
@mvc..thanx. fijn he klokje rond slapen...x heeft dit al vanaf 7wkn..als hij nu keer nacht komt ben ik soort van gefrustreerd...(vind mijzelf nu heel stom) ik zag je fb bericht maar jij was dat idd ook met een dartende hubbie @mtb...ikwas verlden week in aquazoo leeuwarden was ergleuk daar. x eruitgehaald bij de loslopende pinguins je had hem moeten zien @katemans...hoe jong was je tante. ik had je toch wel gecondoleerd he op fb(oschaam weet niet meer) @frummeltje.welkom en leukdat je mee komt kletsen.veel zijn na bevalling afgevallen(jammer) en andere deel zijn verhuisd naar novmamagroep op fb . enkele schrijven hier nog. elke keer als ik hier schrijf hunker ik weer naar dat moment dat ik zwanger wasen we met z'n allen zwanger waren en elk kwaaltje, moment deelden. ik mis het nog steeds en kan wel janken als ik daaraan terugdenk...leuke goede blije momenten maar ook van verdriet angst en dipmomenten. wat was is niet meer en komt bij mij ook niet meer. emomodus uit ik voel mij erg rijk met 2 zonen oudste is 8. heb nog lage rugklachten maar verder is dit keer alles voorspoedig en fijn gegaan.