November 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Aowyn, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    juf...vanharte!! het gaat echt te snel:( snik snik.....ongelooflijk gewoon hoe de tijd vliegt,,,,

en ik blijf elke keer als ik hier inlog een soort heimwee hebben naar hoe het was, zwanger zijn en de eerste dagen erna.....:)

maar o zo leuk om te zien hoe ze zich ontwikklen tot een echt mensje..tis echt genieten.

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Bedankt!

het gaat snel.

Vandaag een half jaar en een voor het eerst koorts. 39,1 . Hij heeft nog nooit hoger dan 37,6 gehad. Hij ligt nu alleen in een rompertje in zn (winter)slaapzak. Hij wordt af en toe wel een beetje wakker. Straks maar temperaturen als hij wakker wordt. Maar meestal slaapt hij door. Dus dan maar zn hoofdje voelen of zo.

Wel een beetje eng. Hij is nog nooit ziek geweest of zo.

3. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Juf hoe is de nacht gegaan???

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Vannacht werd hij wakker rond 2.30. HIj was toen eerst 37,5. Na het flesje voelde hij warm, weer getemperatuurd, toen was hij 37,9.
    Vanochtend 38,1 en 38,3
    Hij lijkt wel vrolijk, maar hij is wel wat hangerig, en moe. Hij heeft vanmochtend 2x ongeveer 30/40 minuten geslapen. Dus korte slaapjes.
    Verder heeft hij vanochtend in bed ook gespuugd.
    Hij hoest een klein beetje (al een paar dagen).

Maar ik ben ook al een tijdje verkouden en sinds donderdag keel pijn/stem bijna kwijt. Mn stem komt nu weer terug, maar ik moet nog wel veel hoesten.

5. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    juf hopelijk knapt hij snel op knufff

6. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    jaaa we hebben een match dus een donor de broer van manlief word donor als het lukt starten we aug. met chemo.

7. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    juf hoei s t met hem

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Vannacht was hij 39,3. Dus zo'n babyzetpil gegeven. Gisteren overdag begon het sochtends met 37,5 en liep het steeds verder op tot smiddags 38,7 en snachts dus 39,3.
    Vanochtend was hij al weer vroeg wakker, maar het was nog geen tijd voor de fles (2 uurtejs daarvoor had hij er net 1 gehad). Dus heb ik hem bij mij in bed gelegd (gewoon in zn slaapzak, niet onder mijn dekens). Daar heeft hij nog een paar uur geslapen en ik gelukkig ook. (ben ook niet fit).
    Nu was hij net 37,7 en ligt hij even in de box te spelen. Heel fijn, want gisteren kon ik hem niet neerleggen, meteen huilen, terwijl hij altijd vrolijk is.
    Wanneer moet je eigenlijk de huisarts bellen?
    Hij eet en drinkt gelukkig wel goed. Als fruithapje heb ik hem gisteren peer gegeven en dat is tot nu toe zijn favoriete fruit, dus at hij helemaal op. En als groente courgette (dat vindt hij tot nu toe ook het lekkerst). Dus hoopte ik al dat hij zou eten en dat deed hij gelukkig.

MvC dat is mooi nieuws of niet? Dat er een geschikte donor is

9. juf85

juf85 Niet meer actief

nou we gaan zo naar de huisarts.
    Meneer heeft nog steeds verhoging en koorts (in loo p van de dag wordt het erger) en hij h oest.
    Zelf ook al meer dan een week verkouden en hoesten, hoop dat dat ook beter wordt... schiet niet op zo.

10. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Juf, hoe is het gegaan?

11. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    juf wat zei de ha

12. juf85

juf85 Niet meer actief

we hebben allebei een bovenste luchtweg infectie of zo.
    Ik heb codeïne gekregen voor het hoesten. En als K.oen nog koorts heeft na het weekend, dan krijgt hij antibiotica.
    Hij hoest ook wat. Dan heb je er met moeite een fruit of groentehap ingekregen (vindt hij normaal heel lekker), en dan hoest hij een paar keer en dan spuugt hij het weer uit (niet iedere keer, maar nu wel al een paar keer).
    Ik hoop dat we allebei snel weer fit zijn. Ik ben al een week thuis en kon ook niet naar buiten, want met kindje met koorts ga je niet naar buiten. Vandaag is mn vriend thuis, dus ben ik ook even buiten geweest, wel fijn wat frisse lucht. Maar nog steeds niet helemaal fit.

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Als het buiten droog is en mooi weer mag je rustig naar buiten met koorts hoor ;) Is soms ook wel even lekker om in de buitenlucht te zijn. Hoe is het nu met hem?

Nou, hier is het druk ;) Op fb zit ik dus wel regelmatig omdat ik daar op mijn mobiel op kan. Gisteren op verjaardag geweest, maar mooi dat Lieze niet wilde slapen hoor... een kwartiertje en later een half uurtje terwijl ze normaal veel meer slaapt smiddags

14. juf85

juf85 Niet meer actief

Het gaat nu goed. We waren het weekend niet thuis. De koorts is weg, het hoesten ook zo goed als. Hij verslikt zich alleen nog af en toe met de fles. En verder is hij nog wat snotterig.
    Mijn hoesten is nog steeds niet over. Het duurt mij veel te lang. Ik heb wel codeïne tabletjes, maar die wil ik ook niet constant slikken (mag ook maar 1-3 per dag, dus die bewaar ik liever voor savonds omdat het hoesten dan erger is).

Wij hebben zon deryan tentje. Meneer heeft daar op vistie ruim 1,5 uur in geslapen! super!

Hoe doen jullie het met op de buik rollen in bed? Wij gebruiken overdag af en toe een lakentje om hem een beetje in te stoppen, omdat je het dan wel in de gaten kunt houden. Maar snachts gaat hij ook het hele bed door en dan wil ik niet dat hij onder de dekens/lakens terecht komt. Dus dan ligt hij in een winterslaapzak. Hij slaapt nu vaak op zn buik. Hij draait meestal zn hoofdje wel opzij, maar soms lijkt het wel alsof hij bijna met zn neus tegen het matras aan ligt.
    Hij zal het vast wel kunnen hoor, maar het lijkt zo eng.

15. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    j. draait in bed niet gelukkig dus ja ligt ook in winter slaapzak en deken erover is redelijk koud op zijn kamer.

hier ook ziek keel, bijholte en voorhoofdholte ontsteking dus lig in de lappemand!

16. juf85

juf85 Niet meer actief

beterschap!

Hier gaat het weer goed. K.oen is weer een vrolijk mannetje en lacht weer de hele dag. Hij hoest nog een heeeel klein beetje.
    Bij mij gaat het hoesten ook beter (bijna weg denk ik). Verder nog wat verkouden.

17. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    ik dacht ff kijken of hier nog leven is.

maar zie dat er hier dus ook nog meiden actie zijn

18. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    ppffff ben er klaar mee ziek zijn bah effe doorbijten nog!!!!

19. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook snotverkouden en onze vent komt er ook maar niet vanaf.

Slapen doet hij op zijn rug, in de slaapzak onder lakentje en eventueel dekentje. Hij rolt wel, maar niet als hij wil slapen gelukkig en ook niet in zijn slaap. (tot nu toe).

20. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    ojeeee J. gaat tijgeren en ik ben daar zo nog niet aantoe!

Deel Deze Pagina