November 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Aowyn, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    Nee, da's waar.... nu is het vaak van en naar school, maar goed scheelt dat het maar 5 minuten lopen is....

2. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    bij mijn zoon had ik ks en de nacontrole stelt geen drol voor..teminste bij de gyn die ik had stond na 5mins buiten en had mijn zoon niet eens mee hoeven nemen:|

gaat het goed..ja gaat goed..geen last van de wond voel me lichamelijk ook goed... oke doeiii

3. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    Thalina leuke video! Hahaha wilde er een gelijk mee dansen :D
    Misschien is het voor jou ook het psygische aspect wat mee speelt, het is niet zo dat je mannetje een makkelijke start heeft gehad, en misschien is het dan fijn om dat met de gyn te bespreken. Na de heftige bevalling van Fayah nam de gyn ook gewoon uitgebreid de tijd voor mij om mijn verhaal te doen... misschien helpt jou ook om die eerste heftige weken een plekje te geven, en misschien kun je er een dagje Zwolle van maken....
    @Juf ik heb op dagen waarin ik veel heb gedaan ook nog meer last van het bekken.... gaven er volgens mij ook een week of 6 tot 8 een heel eind weg gaan, moest anders terug komen... eventueel na een drukke dag de ontspanningsoefeningen doen, misschien helpen die....

zo ga weer verder met poetsen... zolder is klaar, nog 2 verdiepingen te gaan :D denk trouwens dat ik morgen vroeg ook nog een (groot) deel moet doen, maar goed dat was eigenlijk ook de planning, maar was met de bedden bezig en bedacht me dat zolang het rustig was ik wel wat kon poetsen.... nu is het ook weer rustig onder dus ga iig de trap doen en kijken hoe ver ik nu weer kom.... alles wat klaar is hoef ik morgen niet te doen en heb ik meer 'mama tijd' !

kom zo wel weer bijlezen.....

4. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Jeetje dames, dat jullie nog aan zoveel kletsen toekomen! Ik ben echt de hele dag in rep en roer. Best pittig, 2x per dag oudste naar school brengen en weer ophalen.

Beetje teruggelezen: herken het gevoel wel napoleon, eerste tijd voelde ik vooral een zorgplicht, het houden van moest echt groeien en dat doet het nogsteeds. Kwam denk ik vooral door het ziekenhuisgedoe dat het even duurde voordat ze echt eigen ging voelen.

5. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @ ricmar: klopt ja

6. Sjees

Sjees Niet meer actief

Juf,hier zijn de bekkenklachten nog erger dan vor de bevalling helaas,ik denk dat ze bij de curetage mijn benen naar beide zijkanten hebben gelegd en dat is met bi natuurlijk funest,kwam afgelopen nacht ook niet uit bed,man moest alle flessen maken,en lig nu weer op de bank omdat ik amper een kant op kan,ga zo ook bellen over fysio aan huis want met een baby en 1 van 1 jaar is dit natuurlijk geen doen,ben zo blij dat mijn amn deze week nog vrij is,al is ie erg druk bezig buiten een terasoverkapping maken ;)

Voeding,hier nu 6 a 7 x per dag 120 cc maar ze gaan niet altijd helemaal leeg.meiske is 3770 gram

Napoleon,wow alweer volleyballen! Hoop dat ik me over paar weken weer net zo goed voel als jij!

Katemans vermoeiend he niet etende kinders,hier hetzelfde helaas al vanaf haar geborte ze wordt deze maand 2 maar weegt nog steeds maar 10 kilo eten duurt echt een uur per maaltijd en gaat altijd gepaard met een hoop strijd,vreselijk!

Hanna,zielig he die krampjes,hopelijk is ze er snel vanaf

Ik heb 2 vraagjes, de eerste is Lois die poept erg moeilijk,moet haar telkens helpen en het gaat gepaard met een uur huilen vooraleer het eruit is,iemand tips? Kan dit komen door de nutriton die we aan de voeding toevoegen? Ze krijgt dat omdat ze anders haar hele fles er weer uit spuugt.

En de tweede vraag,slapen al jullie kindjes al i eigen bedje? Hier gaat slapen overdag in de box goed mar in de nacht echt een waar drama,zodra we gaan slapen en ik leg haar neer en het licht gaat uit dan begint ze onbedaarlijk te huilen,ik heb haar al ens gewoon bijna ur late huilen maar t stopt niet,het enige wat werkt is als ze op mijn of mijn mans borst mag liggen en dan slaapt ze,zo doen we het dus al een paar nachten maar jullie snappen wel dat di echt doodvermoeiend is,want je kan zelf nooit lekker slapen zo,ik weet niet wat ik eraan kan doen zou haar zo graag in eigen bedje of kinderwagenbak naast ons bed willen hebben slapen,of is dit een fase en wordt dit vanzelf beter?

7. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    de kh zei hier ook evt achterstevoren trap aflopen maar goed zo erg heb ik er nu geen last van

8. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Hier ligt J. in zijn eigen bed na een week mee begonnen. hij slaapt in principe na de voeding van tussen 11 en 12 in zijn bed tot 15 a 16 uur en dan na de voeding van tussen 19 en 20 ook weer in zijn eigen bed tot de ochtend voeding van 7 a 8 de andere voedingen doe ik op bed en dan meteen terug.
    Tussen 7a8 en 11a12 ligt hij lekker bij mij of in de box en tussen 15a16 en 19a20 ook bij mij of papa in de box.

Ik heb een muziekdoosje die op de plafon iets projecteerd en die kun je instellen op 5 of 10 min gaat dan vanzelf uit dat was bij c de oplossing met J. geen problemen gehad.

C moest der eigen in slaap huilen eerst duurde dit heel lang en moesten we echt doorbijten maar na ruim een week was het nog maar 10a15 min en ze sliep maar goed dan moet je wel zeker zijn dat er niks is als je ze laat huilen.

9. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Sjees, het wordt ooit echt beter... Iig voor ze 12 is hahaha.

Misschien helpt een cosleeper?

10. mamavanchayenne

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    nou net lekker gedoucht zo ff puin ruimen hier in huis en binnen een uur zal J. ook wel weer voor voeding komen. de regelmaat is weer terug ff afkloppen nu zitten we op 4-8-12-16-20-23 die van 23 uur maak ik hem wakker voor ik na bed ga kan ook iets later zijn maar tussen 23 en 23:30.

11. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    misschien met een kruikje het bedje voor verwarmen?? misschien vindt ze het te koud... maar geloof meteen dat zo slapen mega vermoeiend is....

Doe maar voorzichtig met je bekken, anders fysio ofzo, is eigenlijk niet normaal dat je meer last ervan hebt na de bevalling, dan moet het juist met sprongen minder worden....

12. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    en nu ga ik echt wat doen. tenminste als madam nu niet weer begint te huilen op het moment dat ik naar de gang loop :)

13. miepske

miepske Actief lid

2 sep 2010
    396
    0
    0
    Wat trouwens bij ons ook goed werkt is gewoon accepteren dat ze graag knuffelt ;) ik laat haar gewoon tegen me aan in slaap vallen als ze dat wil, en als ze echt diep slaapt leg ik haar in de cosleeper. Na 9 maanden mamas hartslag gehoord te hebben om in slaap te vallen hoeft ze dat van mij niet in een paar weken af te leren... Komt vanzelf wel.

14. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    het gaat hier nu ook goed met slapen gelukkig

08:00-12:00-16:00-20:00-00:00-04:00 heerlijke nacht dus..
    die ene nacht fles vind ik niet erg zolang ik er maar geen 2 of 3 x uit hoef:p

hier slaapt ze nog steeds met kruikjes snachts omdat ze anders ook niet in haar bedje wil slapen..ik doe de kruikjes erin leg een half uurtje haar er in en ze slaapt gewoon..

en ik heb mijn man zo ver dat hij over therapie nadenkt gelukkig pff ben blij dat ik het besproken heb en hij wil er over nadenken dat is teminste nog geen nee:)

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik hoop dat je snel opknapt! toen ze bij mijn stolsels weg moesten halen ging die gyn met zn volle gewicht op mn onderbuik drukken, ook funest. En natuurlijk heb jij ook een poos alleen maar gelegen, das ook niet goed.

L.ois is natuurlijk nog maar 2 weken, Lieze wilde ook de eerste 3w vooral bij mama... daarna werd het beter

16. Sjees

Sjees Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties!
    Een kruik in bed ook al geprobeerd en zelfs nadat ze al 1,5 uur slaapt op mijn borst en ik leg haar in haar warme bedje is ze na 10 minuten weer aan t huilen...
    Ik vind veel knuffelen ook niet erg en weet dat ze 9 maanden bij je hebben gezeten en je hartslag nu missen maar wij moeten natuurlijk ook wel kunnen slapen.
    Ik ga vanavond proberen haar in haar eigen bed te leggen met een muziekje erbij via readio ofzo en laat een lampje branden,ik hoop maar dat t werkt.
    Overdag slaapt ze dus wel als en roosje,ik ben nu al een half uur aan t proberen haar wakker te krijgen want haar laatste voeding is alweer 4,5 uur geleden,maar krijg r gewoon neit wakker,ze zit dus ook nog in een omgekeerd ritme.

Napoleon, oh vreselijk he als ze vol op je buik gaan druikken om die stolsels eruit te halen dat had ik bij de eerste ik was toen ook gecurreteerd maar de nacht erop kreeg ik weer vreselijk buikpijn en toen is zon zuster bovenop me gaan zitten en keihard gaan duwen,vreselijk gewoon!

MvT,ik heb nog niet eerder gereageerd op je maar vind het echt heel erg voor je hoe het met jou en je man gaat,je zit veel in mijn gedachten,juist nu heb je elkaar zo nodig,ik hoop echt met heel mijn hart dat jullie toch weer bij en tot elkaar kunnen komen,en de liefde die jullie heeft samen gebracht weer in zijn oude glorie terug keert!
    heel dikke knuffel

Katemans heb vandaag de fysio gebeld en ze komen vrijdag aan huis,en volgende week komt mijn oude fysio weer terug en neemt t over zij is echt top dus hopelijk kan ze voor wat verlichting geven.

17. catwoman8979

catwoman8979 Actief lid

29 dec 2010
    497
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    jeetje 11 pagina's alweer
    ik lig al 2 dagen ziek op bed door migraine en begin me nu wat beter te voelen...vanavond zal ik proberen terug te lezen
    vandaag laatste controle van de verloskundige gehad en alles ziet er goed uit, hechtingen zijn opgelost al zei ze want ik wou ze eruit laten halen omdat ik steeds pijn had eraan.
    verder is mijn kleine meisje nu boven haar geboortegewicht 3260 gram dus dat gaat allemaal goed
    morgen moet ik met haar voor een gehoortest dus ben benieuwd wat daar uitkomt.
    ik meld mij vanavond weer even en zal dan reageren op een aantal dingen die gepost zijn afgelopen dagen :)

18. Sjees

Sjees Niet meer actief

catwoman beterschap,hier ook morgen de gehoortest,maar dat zit volgens mij wel goed ze reageert altijd op dr zus.

iemand tip om baby wakker te krijgen heb al van alles geprobeerd,hihih,is nu al bijna 5 uur na laatste voeding en ben bang als ze nu niet wakker wordt ik vannacht weer de sjaak ben met elke 2,5 a 3 uur willen eten

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    sjees, ik had daarna ook uitval in mijn benen, kon er zomaar doorheen zakken... thnx gyn... ;)

haar ff uitkleden en lekker bloot op jou leggen

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    meiden Aowyn heeft een blaasontsteking en is erg druk met het mannetje maar ze komt snel weer langs!

Deel Deze Pagina