haha heel herkenbaar bij de meesten van ons denkik.ik moet morgen om 0830 oudste opschool hebben en ga zelfvoor eerst brengenmet x...hoe ik daar kom en of ik op tijd ben @catwoman...zo lang nog joh...een jaar ik dacht dat korter zou zijn...hoe ben je er zelf onder dat zo lang gaat duren en hoe voelje je? doet ze het goed bijjezus? @mhmm...zo weing voeding 5 x voor zo'n klein ukkie nog... ik doe vanaf vandaag op verzoek bv...maar hij komt om 3,5-4uur dus min 6 x bv zit ik nog aan... @sjees...zit jeookniet mee meid nu weer last van je bi... dat wisten ze niet in zhuis ofzo? kun je niet iets meer water doen dan poeder...zo doet vriendin dit en nu gaat ontlasting beter. en dat slapen is heel herkenbaar hier ook al 2 nachten waardeloos. je kan lampje in kamertje aan doen..bedje verwarmen. ik heb x gelijk in eigen bed gehad op eigen kamer, behalve 1e nacht, maar nuishopeloos...hij heeft spruw en snotjes dus mssn is dat het dat hij nu zo onrustig is... vanaf 4e nacht hebben wij lampje in kmr en dat gaat goed...
Even een update Vince wordt verdacht van koemelk allergie naast reflux, dus een dubbel probleem. we gaan nu voor een week voeding proberen wat geen koemelk bevat en ook deze voeding moeten we indikken. Beide lastig maar beide kan hij over heen groeien.. Wel was hij gegroeid in 2 weken tijd van 3220 naar 3660 gram. Vanmiddag alleen weer de schrik hij stikte zowat in terug gelopen voeding toen hij op de commode lag, weer werd hij blauw en had en flink benauwd. Weer werd duidelijk dat Vince alleen maar op zijn zij kan slapen en in de box alleen maar schuin op de voedingskussen kan liggen. Dood eng... tril er nog van...
Knuf Ricmar, schrikken zeg!! Wij gaan hier ook aan de gang om KMA uit te sluiten, het gaat er hier ook steeds meer op lijken
Schrikken ricmar! meike en femke zijn er ook overheen gegroeid gelukkig, alleen femkes ontlasting is nog steeds niet goed, nu onderzoek naar coeliakie (glutenallergie...)
over nutriton trouwens: bij het ene kind maakt het de ontlasting zacht, bij de ander hard. Er is ook een ander verdikkingsmiddel maar weet daar even niet de naam van.
Ze zit op 6 voedingen. Ik ben die van 14.00 uur vergeten Maar dat was prima volgens de wijkverpleegkundige van het cb. Maar is dat echt weinig dan? Ik kan mij daar bij Tijn niks meer van herinneren.
Wow meiden waar halen jullie de tijd vandaan om zoveel te kletsen hier! Ik was bij tot pag 14...bijlezen is dus even geen optie. We weten hier even niet meer wat we moeten doen. Heb net een mail gestuurd naar het consultatiebureau en daar staat het volgende in: Sinds vrijdag 2 december krijgt hij 120 cc flesvoeding (120cc water en 4 schepjes voeding). Hiervoor kreeg hij 90 cc flesvoeding. Op advies van de kraamhulp hebben wij de voeding opgehoogd omdat Lars steeds sneller wakker werd en begon te huilen. Nadat hij zijn flesje leeg heeft blijft hij een enorme zuigbehoefte houden. Wanneer je hem in zijn bedje legt begint hij vreselijk te huilen en is hij alleen te troosten met een pink. Vaak valt hij in je armen in slaap, wanneer je hem dan weer in bedje legt wordt hij weer wakker en begint hij weer te huilen. We merken dat dit vooral 's avonds en 's nachts aan de orde is. Eerder kwam hij om de 4 uur, maar hij komt nu regelmatig ook om de 3 uur. Lars heeft normale ontlasting. Sinds een week is Lars ook verkouden. Hij ademt goed door zijn neus maar hoest hoorbaar slijm op. Hij heeft geen koorts. Sinds gisteravond hebben we voor de nacht Lars ingebakerd (de kraamhulp heeft voorgedaan hoe we dit kunnen doen met een hydrofiele luier). Hier werd hij rustiger door, mede doordat hij nu niet meer met zijn armpjes kan bewegen. Zojuist hebben we geprobeerd om Lars in een andere houding dan op de rug in zijn bedje te leggen. Op zijn rechterzij bleef hij huilen, nu ligt hij op zijn linkerzij en is hij stil. Hopelijk krijg ik van hen een reactie waar ik wat mee kan.
Nou alles bijlezen lukt niet. Ik las iets over de puckababy. Heb ik voor de eerste gebruikt en nu weer. Luuk (nu zes weken oud) slaapt er rustiger in. Hij kreunt veel en ligt te persen, ik denk krampjes. In het begin vond hij het niks maar hij werd er wel rustiger van dus misschien even doorzetten (weet niet wie het was die zei dat haar kindje het niet wilde maar misschien nog eens proberen?) Luuk wordt nog een keer s nachts wakker voor de voeding maar heeft nu wel een dag-nacht ritme hij slaapt ook nog wel veel overdag en is s avonds vaak onrustig en wil veel drinken dan maar s nachts slaapt hij verder goed. Over nergens aan toe komen: ja hier ook last van. Vind het al een hele prestatie als ik op een dag boodschappen heb gedaan met die twee kereltjes. Moet al een hele tijd naar de kapper maar weet echt niet wanneer. Je doet zo weinig op een dag, dat voeden slokt zoveel tijd op en mijn andere zoon wil ook wel eens aandacht... Maar immers wel dat het steeds wat makkelijker gaat en went. Dat is dan misschien een troost voor degenenen die korter geleden bevallen zijn.
ik lees jullie verhalen over de kinderopvang, zelf heb ik er niet mee te maken, maar wat belachelijk, we moeten werken om de economie draaiende te houden, maar ondertussen wordt het je onmogelijk gemaakt, wie kan het nog betalen?? Gelukkig kunnen wij zelf kiezen wie van ons wanneer gaat werken en wie er thuis blijft bij V en zonodig wil OMa oppassen in geval van Nood. Ik hoop voor jullie dat ons kabinet eens gaat nadenken!!
Ik heb een puckababy liggen en niet gebruikt, V ligt met zijn handje tegen zijn speentje en dat lukt hem niet als hij in dat slaapzakje ligt. Hij ligt nu in een gewoonslaapzakje en slaapt dan prima.. dus wie er 1 zoekt?? het is een zomermodel(dunnestof) maar moet geen probleem zijn denk ik??
Hè wat moet dat weer schrikken zijn geweest Ricmar! Ik hoop verder dat jullie er snel uit zijn wat het probleem is met V... Knuffel voor jou...
Inbakeren: hier de PACCO en ben er echt super tevreden over... Dus wie nog twijfelt kijk daar ook eens naar zou ik zeggen... Kosten kinderopvang: wij lopen er hier ook vreselijk tegenaan! Zijn vanaf dat ze straks beide gaan, ongeveer kwijt wat ik verdien... Dan vraag je je toch af waar je voor werkt... Echt absurd... Ik voorspel nu al dat er heel wat kdv-en hier ook de dupe van gaan zijn... Bij ons is er ook heel veel terugloop... Mensen zoeken naar allerlei mogelijke andere oplossingen en terecht... Dus er kunnen er straks echt een aantal sluiten.... Ben benieuwd of iemand in Den Haag daar nog eens iets mee gaat doen want dit raakt kant noch wal zo... Zo komen er weer veel meer thuisblijf moeders, en maar zeuren dat de economie zo slecht gaat... Echt, denk dan eens na denk ik dan...!!
Stroopwafel: haha, ik zit op zp als er eigenlijk andere dingen moeten gebeuren... Lees: strijk, stofzuigen etc... Prioriteiten stellen, word ik steeds beter in, hahaha!! Almika: ik hoop dat x vannacht een beter nachtje maakt meis!! Dit is slopend zo.... Tijd voor partner: zaterdag gaan beide kids uit logeren!!!!!! Ooh vind t echt spannend aan de ene kant, maar kijk er ook zó naar uit!! Dat is dan een klein voordeeltje van fv... Hubbie en ik lekker uit eten bij onze favo tapasbar in Den Haag en dan..... SLAPEN!!!
We zijn trouwens vanavond ( nou ja, 17.50u) bij de KNO arts geweest. Juul z'n keelamandelen zijn erg groot, nu ook (weer) erg onrustig... We hebben een spuitje meegekregen, en moeten nu zes weken lang zijn neusholtes spoelen met een soort zoutwateroplossing, dan terugkomen, en als hij vindt dat t te weinig heeft gedaan wil hij alles eruit halen... *slik* Ergens hoop ik daar wel op, maar aan de andere kant denk ik dan : oh nee, m'n arme kereltje!! We gaan t zien...
Ik ben wel geinteresseerd!! Maar wil even de reactie van het consulatiebureau afwachten en evt osteopaat!
Oh nee, nog snel een toegift... Voor Roos vandaag een oogdruppeltje gekregen vd ha, omdat die elke keer dichtgeplakt zit met groene blubjes....! En een neusspray... Verder heb ik pizza gegeten en ik denk dat jullie nu wel weer genoeg hebben van Hanna....!!!