November 2011 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Aowyn, 4 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    mvt hopelijk komt er snel duidelijkheid, slaap lekker, hier ook aan het afsluiten, en hup bedje in....

2. moedervantomasz

moedervantomasz Bekend lid

28 feb 2011
    907
    0
    0
    kindjes, huishouden en manlief;)
    zwolle
    ik hoop het ook zo pff afwachten duurt dan echt lang ook omdat je niks hoort..szusje ook niet..ik denk morgen wel ik moet verklaring nog ondertekenen dus ze moeten hier nog heen komen...
    hopelijk heeft het telefoontje wat opgeleverd of is duitsland of polen ze op het spoor...hopelijk morgen meer nieuws en goed nieuws...

slaap lekker allemaal...ga nu echt...kleine meid had net nog geen zin haha en slaapt nu als een roosje

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Pfff nacht ging goed alleen steeds in en uit van zes tot half acht.. hij slaapt nu nog gelukkig. kan ik met mijn meissie bezig houden voordat zij naar oma gaat

4. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    oooo wat een nacht weer daar was mijn energgie weer gelukkig een nacht bij kunnen tanken gister wand nu van 23 tot half 5 huilken knuffelen eten, en weer van voor af aan weet het gewoon echt niet meer.

5. almika

almika Fanatiek lid

6 jan 2011
    2.101
    0
    0
    hier gaan de nachten goed(even afkloppen ophout)maar overdag wil het idd wel eens zoals bij mvc gaat maar bij mij gelukkig overdag. vanochtedn om 0530 alleen klaarwakker...mja dat mag

mvc...wat heb je al geprobeerd?

mvt...hij zou haar toch niks aan doen hé hoopik:(

net bij kerstviering geweest van school in de kerk. hele verhaal van kindje jezus kwam voorbij...snap ik dat ook een keer:p:)

ik geloofdat ik ook maar weer stop met szus en zwage:x:cool:r....altijd al gezeik met hun en nu zijn ze uit elkaar en blijft zo. kleuters zijn het. zwager is boos omdat szus op kraamviste is geweest. hij vindt dat ik ook maar moet breken met szus heeft hij ook gedaan...ik maak uit met wie ik omga dat doet hij niet voor mij.:x:xgrrr. tenminste is zij nog geweest(weliswaar na pissige mail van mij) hij moet nog komen. vervolgens zegt hij niet te komen 2e kerstdag bij ons. uit goed fatsoen uitgenodigd want hij heeft verder niemand dan alleen zijn kids.....blijf thuis dan!!!!!!!!!...toch altijd stuk chagarijn...beetje te veel doorgeblowd....ppffffffffff word gek van dit soort mensen

zeer drukke week...ben nu al moe

6. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.092
    8
    38
    NULL
    NULL
    @lara, ik wil jullie heel veel sterkte wensen, zeker met de komende feestdagen en ik hoop dat jullie groen licht zullen krijgen om in het nieuwe jaar weer te proberen een kindje te krijgen. Maar ik snap heel goed dat je daar nu lichamelijk en vooral geestelijk nog niet aan toe bent. Doe rustig aan en neem overal goed je tijd voor, dit is het ergste wat je kan overkomen en neem alle tijd die je nodig hebt om te rouwen en te verwerken.

Wat een schokkend nieuwtje over die osteopaten, ik dacht dat daar een opleiding voor nodig was :$

@almika, gecondoleerd met je vriend, vreselijke ziekte!

Nou jij hebt je best gedaan door hem uit te nodigen, dus dan maar niet toch!

Hier van 4 tot 6 uur een krijsend meisje van de krampjes, echt zielig. Nu net de voeding erin, zo even een broodje eten en dan ga ik even een paar boodschapjes doen met kleine meid!

7. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hej meiden,

Zo even tijd tussen de bedrijven door om te reageren hier.
    Heb het niet allemaal bij kunnen houden. Paar dingen zijn mij bijgebleven.

@Lara Heel begrijpelijk meis dat je het moeilijk vind om hier te kijken. Ik vind het al zo ontzettend knap dat je het wel af en toe doet, ik weet neit of ik dat zou kunnen. Je bent echt enorm sterk! Heel veel sterkte toegewenst de komende feestdagen. Hopelijk kun je een beetje van je familie en de omstandigheden genieten. Sterkte!

@Almika gecondoleerd met je vriend.. wat erg zeg :( Zo jong ook al.

@osteopaten Ik heb het ook gezien op tv.. afschuwelijk inderdaad. Er was zelfs een baby'tje aan overleden.

@mvt nog steeds geen nieuws van je nichtje? Ook erg zeg :( Wat leven we toch in een aparte wereld.. helaas!
    Succes en hopelijk is er snel positief nieuws

@mvc vervelend he, van die nachten :( Komt mij helaas érg bekend voor en alles wat je ook probeert.. het helpt niets.
    Waren het krampjes of gewoon overstuur?

@Ricmar wat een ontzettende leuke foto zeg.. haha schitterend een klein kerstmannetje ;)

Hier ook nog steeds slapeloze nachten. Max heeft ontzettend veel last van krampjes. Na elke voeding is het vaste prik.. We hebben ook echt alles al geprobeerd, maar niets helpt :( Hij heeft er ook zoveel last van en vind het zo ontzettend zielig. Soms lopen de tranen over zijn wangen van de pijn.. heeeel zielig en kan dan soms wel met hem meehelpen. Zou zo graag willen dat ik er wat aan kan doen en zijn pijn kan wegnemen. Ik slaap gemiddeld zo'n 3 a 4 uur per nacht, voor de rest ben ik in de weer met het mannetje. Hij wil het liefst bij mij liggen, soms val ik dan in slaap met hem naast mij maar dat vind ik toch best eng hoor. haha

We zitten te denken dat het misschien wel koemelkallergie is. Mijn man en ik hebben er allebei last van (gehad).. Hier nog iemand waarvan de kleine kma heeft? Zitten jullie al op een melk-vrij dieet en helpt dit? Morgen komen ze weer langs van het cb'tje om nogmaals te kijken hoeveel hij weegt. Hij was namelijk te weinig aangekomen. Dan zal ik dit ook eens aankaarten!

Voor de rest is het een erg tevreden mannetje.. Hij volgt al met zijn ogen en kan zijn kopje ook al optillen. Hij is zelfs al uit wat maatjes 56 gegroeid! Waar blijft de tijd? ;)

8. MotherToBe

MotherToBe Actief lid

22 nov 2010
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier gaan de nachten ook steeds beter. 22-02-06 dus daar ben ik wel blij mee.

Hij heeft alleen echt last van een voorkeurshouding. Dacht dat hij er vanaf was, maar nu weer in alle hevigheid aanwezig lijkt het. Altijd met zijn hoofd naar rechts, in bed, op het speelkleed etc. Maakt niet uit of ik het speelkleed omdraai, dan gaat hij gewoon naar de andere kant zitten kijken. Heb nu in bed ook alles omgedraaid, eens kijken of het helpt. En hij kan het wel want op het aankleedkussen staan wij aan zijn linkerkant en dan doet hij zijn hoofd wel die kant op. Maar ik kan praten en doen als brugman aan de linkerkant van zijn hoofd als hij bijv. op het speelkleed ligt, meneer weigert dan zijn hoofd te draaien! Rare vent :)

9. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    babywens V heeft KMA en is over op andere voeding na bezoek aan kinderarts en het gaat nu zoveel beter,
    Heeft Max ook last van spugen of exceem? niet dat dat hoeft hoor...

maar zou het zeker aan kaarten wij hadden ook infacol voor V en nu staat het werkloos in de kast...

10. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohja wel vervelend he? Had hij ook zo ontzettend veel last van krampjes en kon je hem met niks stil krijgen? Maar v kreeg vanaf het begin al flesvoeding? Wat voor soort voeding krijgt hij nu dan? Fijn dat het beter gaat :) Ik wil wel heel graag borstvoeding blijven geven, dus wie weet helpt melk-vrij dieet wel.
    Max spuugt eigenlijk vrij weinig en heeft ook geen eczeem.. wel wat pukkeltjes op zijn gezicht, maar dat komt door de bv volgens mij. Ook heeft hij een ontzettend droog huidje, maar dat komt doordat hij 'overtijd' was ;)

WIj hebben inderdaad ook infacol gebruikt en ben venkelthee aan het drinken, maar dat helpt allemaal niet :p

11. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Ik breek ff in, lees heel af en toe mee daar ik eigenlijk ook een november mama moest zijn (maar werd een oktober mama) Ons zoontje was idem dito, vreselijk!! Alles geprobeert idd en nu blijkt het kma te zijn, sinds een week heeft mijn zoontje pepti en ik heb een ander kindje gekregen!! Echt, bel je HA.

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    knuffs voor de babies met krampjes :( is idd erg zielig :(

Hier ben ik eruit waarom het zo rommelig ging vanochtend. D was ook erg onrustig aan de borst en leek te drukken. Vanochtend kon ik hem verschonen (moest toch in bad) want volle luier.
    Hij poept meestal 1x per dag en vaak in de (late) avond. Hij heeft geen krampjes of wat dan ook maar soms heeft hij echt moeite mee met dat spuitpoep :(:( Flink drukken en doen en hele luier vol.
    Iemand dit dit herkent en snapt? Hij heeft geen pijn lijkt het maar wel gefrusti lijkt het door het onrustig drukken en doen voor niks. Ik ken dit niet..

MtB hier eentje die vaak kijkt naar links overal. Ik probeer dan in de nacht, als ik zeker weet dat hij dus blijft slapen haha, hem op zijn rechter zij. Ik probeer hem ook af te leiden maar nee hoor hier ook een weigeraar :p Je ziet er niks van gelukkig, dus ik denk dat het afwisseling helpt. Heb wel gezegd toen bij de cb dat hij een lichte voorkeur heeft voor links.

13. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    V had wel krampen spuugde veel en had uitslag in zijn gezicht, maar was wel tevreden en huilde minimaal.

Hij heeft vanaf 2 weken van de bevalling nu flesvoeding, en zit nu sinds ruim 1,5 week op friso allergycare dat gaat goed

14. Beetletje

Beetletje Bekend lid

28 feb 2011
    624
    0
    0
    Eindelijk heb ik weer tijd om hier even te komen kijken want Lars is zojuist na zijn fles heerlijk in slaap gevallen, zonder speen en zonder te huilen! Voel me nu zo gelukkig, dit is namelijk nog geen één keer gebeurd. Het enige verschil is dat we zijn voeding nu hebben opgehoogd naar 150cc in overleg met het consultatiebureau....

15. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik kom mij hier ook weer even melden. Zaterdag voor het eerst met Fem naar de osteopaat geweest. Ons vermoeden werd helaas bevestigd. Fem heeft enorm last van haar nekje, vanwege de zware bevalling. Ik heb bijna 4 uur lang over de uitdrijving gedaan en omdat ze ook nog eens een sterrenkijker was, heeft er ontzettend veel druk op haar nek gestaan. Ze doet veel overstrekken en kan erg onrustig zijn. We hebben er alle vertrouwen in dat de osteopaat hier iets mee kan en wachten het dus nog even af. Verder gaan de nachten super. Fem krijgt haar laatste voeding om 23.30 uur en slaapt dan heerlijk door tot 7.00 uur. Wat een luxe. Zo ik ga wat doen in het huishouden en kom binnenkort weer een keertje meelezen en kletsen. Eerst ons ritme vinden.

16. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    heb alles geprobeerd wat ik kan bedenken inbakeren, kruik bedje voorverwarmen, inflacol, preventief zetpil, andere houding liggen. vannacht dus 2x 100cc veding gegeven toen hij overstuur was alletwee de keren na 2. uur. ik denk dat het bij hem combi is van moe en pijn denk pijn in zijn keel/spieren van het hoesten dus komt gewoon door het ziek zijn dus hier wachten op dat hij beter word.

bij cb geweest J. woog 4800gram 54,5 cm en hoofd 38,5 verder zag alles er goed uit wel a-simetriche bilplooi dus houden dat in de gaten kan duiden op heupafwijking maar zag er nu niet na uit.
    ja en zijn gerochel maar longen klonken schoon!
    hij mag nu flessen van 165cc en dan effe zien hoe hij het gaat doen liefs 5 flessen maar aks hij 6 wil mocht het maar liever niet. Woensdag na kA dus ben benieuwd denk dat hij daar minder weegd hij woog donderdag namelijk in zh 4475 dus ben benieuwd.

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ff een handdoekrolletje onder zijn rechterschouder leggen, dan draait ie als het goed is zn hoofdje wel de andere kant op.

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wat hier super hielp tegen de krampjes was abc dophilus, ze heeft eigenlijk alleen nog bij de avondvoeding wel eens wat kramp maar dan moet ze ook poepen.
    ik ben nu melk-vrij nu echt goed ruim een week en lieze is veel rustiger, maar kan ook toeval zijn. Maar ik moet wel zeggen, bij veel baby's zijn de eerste 6 weken echt onrustig met veel krampjes ed.
    Volgende week ga ik weer iets van melkproducten drinken en kijken hoe ze dan reageert.

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ha meiden, hier niet echt iets bijzonders te melden, ben nu practisch 2 dagen alleen want manlief elke dag tot 10u aan het werk. ben er nu al klaar mee :)

Maar goed. Ben ondertussen al het eea aan het uitzoeken wat weg kan dus als iemand nog belangstelling heeft bij:

- Dreami van quinny/maxicosi kleur beige met bijbehorende accessoires

- Maxi taxi incl adapters

- draagdoek Tricot Slen van babylonia, donkerblauw. Hele fijne draagdoek maar ik wil graag een geweven doek. Een draagdoek kan je op verschillende manieren knopen en je kindje in dragen, ook bij heupdysplasie.

- Voedingskussen (heb er 2 en gebruik er maar 1)

- puckababy piep (paars)

- een Dream Swaddle roze (wit met roze cirkeltjes) DreamSwaddle: het inbakerdoekje voor mini-houdini's! (deze maar dan dus met roze)

(ze past er niet meer in... met haar practisch 60cm...)

- Een nieuwe Medela Calma fles nog in de verpakking (ze kan er niet goed uit drinken)

Calma – Voedingssysteem

- Een badsetje van een standaard, badje, wasbekken in creme kleur

20. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    ben bijgelezen, maar moet er een van school halen. en daarna alles bij elkaar zoeken om naar het gemeente huis te gaan voor de ID's voor de kids (kan maar gedaan zijn ;))

kom vanavond nog effe reageren...

Deel Deze Pagina