Cerclage-mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Indigo Girl, 3 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Het plekje bij uitstek voor alle dames die een preventieve/nood cerclage gehad hebben tijdens de zwangerschap en die na het deelforum "preventieve cerclage" nog wat verder willen kletsen over hun kleine spruit! :)

2. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super dat jullie dat ook zo zien zitten !!!! Niet alleen uit respect voor de onzekere nieuwkes, maar ook voor mezelf vind ik het super !!!

Heb direct een pak te vertellen/vragen, maar m-ats in mijn armen en een poes op mijn schoot, dat typt ni zo lekker :p
    Samengevat: al mijn problemen met bv en een steeds meer krijsende baby....ontdekt...verdoken reflux ! Houden hem al bijna hele dag rechtop en t schaapje is enorm veel slaap aan het inhalen... Heeft zelfs niet veel honger, valt direct terug in slaap. Moet nu aangepaste melk geven (antireflux) en bedje 30% hoger zetten. De paar keer dat hij toch goed gedronken heeft (jaja mamamaya, van de borst !!!) kwam er na een uur weer een stuk terug waarna het gekende gekrijs begon. Dus, denk niet dat deze voorlopige maatregelen genoeg zullen zijn. Volgende week moet ik terugbellen naar de pediater.

3. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    En whoop whoop IG om dit topic aan te maken :D

4. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Geen probleem Gummibeertje ;)!

Ik vond het zelf inderdaad ook een beetje bizar om veel over Wout te vertellen terwijl anderen nog in de onzekerheid zitten of alles wel goed afloopt...

En het reflux probleem... ik denk dat er velen over zullen kunnen meespreken. Hier geen verdoken reflux maar gewoon zeer duidelijk reflux. De melk komt regelmatig in gulpen terug, ondanks alle maatregelen (bedje schuin, melk indikken, half uur rechtop na drinken,...). Hij krijgt nu 2 maal per dag Zantac, en hierdoor heeft hij eigenlijk weinig last van het teruggeven. Ik zou dan wel binnenkort willen starten met groentepap, zodat de Zantac eventueel kan weggelaten worden.
    Het is wel opvallend dat hij enkel overdag last van de reflux heeft, s nachts geeft hij weinig melk terug en slaapt hij zeer goed (van 23u tot 7u00), dus daar ben ik al zeer blij om! En voor de rest zal het wat geduld oefenen zijn denk ik. Een bezoek aan de osteopaat heeft trouwens weinig geholpen...

PS Gummibeertje, het pompoenpakje van Mats was echt super! :D

5. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    hihi schitterend eh :D
    's Nachts slaapt hij nog in mijn armen en dan valt het ook goe mee. Drie uur telkens er tussen en vaak heeft hij dan genoeg met even te tutten aan de borst.

6. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijste Wout ook een ganse dag door ?

7. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Tja, vooral rond 6 à 8 weken sliep hij overdag bijna niet meer en weende hij heel veel. Daarna is dat geleidelijk aan beginnen verbeteren, o.a. door de zantac. En nu slaapt hij eigenlijk heel veel overdag vind ik, en is hij een pak gelukkiger wanneer hij wakker is.
    Hij lachte trouwens maar voor het eerst bewust rond 8 à 9 weken. Of het te maken had met de maand dat hij te vroeg is geboren, of het feit dat hij last had van de reflux blijft een beetje een vraagteken, maar de kinderarts zei toch dat het waarschijnlijk aan de reflux lag.

Nu is hij bijna 16 weken oud, maar hij grijpt nog niet naar speelgoed, terwijl de meeste kindjes rond die leeftijd dat wel al kunnen. Ik vermoed dat ik die 4 weken te vroeg dus wel moet in gedachten houden bij zijn ontwikkeling... Langs de ene kant vind ik dat het enorm snel vooruit gaat, maar langs de andere kant wil ik ook steeds weer dat hij dit kan, en dan weer dat kan... Dat manneke heeft nogal een ongeduldige mama! ;)

8. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hey mama's! Ja, is wel fijner hier apart komen kletsen over onze super-baby's dan tussen de nerveuze zwangeren, goed idee!!!

En zwijg mij van verborgen reflux, dat had de grote zus dus ook. En eer we dat wat doorhadden had die er ook al ettelijke weken van hele dagen krijsen opzitten :( Ze is het uiteindelijk ontgroeid (zoals de meesten) rond 5 maanden, toen ze flink zelfstandig zat en dus ook meer en meer zo speelde overdag. Dragen was hier overdag een uitkomst! 's Nachts ging het hier ook overwegend zeer goed (oef!) als ze maar op haar buikje mocht slapen. Medicatie hebben we nooit genomen, en aangezien moedermelk het snelst verteert, hebben we daar ook nooit iets aan willen wijzigen.

Nu heb ik een compleet reflux-loze baby, en ik moet zeggen... zo wil ik er gerust nog 3 :D Zalig, hoe die altijd content is!

Aan de reflux-mama's dus: véél sterkte! En weet dat het weer weg gaat, vroeger of later!

Is er hier al iemand toe aan bijvoeding en hoe gaat dat?

9. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik dan ook sie :D

Leuk dat we hier met onze vraagjes en belevenissen terecht kunnen over onze beebs hé :D

Deze morgen met mijn popke naar Kind en Gezin geweest voor de gehoortest en die was dik in orde, amai dat kind gaat laters goed luisteren naar de mama en papa :D

Wel vannacht een verschrikkelijke nacht geweest, ze is rond 1h lastig beginnen doen, neuten, huilen, snotteren ...tot deze morgen door, ben in de namiddag naar de pediater geweest en ons trees heeft dus een ferme verkoudheid te pakken, ze ziet er vanaf ze, ze heeft het lastig met ademen en slikt veel speeksel op, zo raar.. Ze heeft soms moeite om het allemaal weg te slikken en durft haar dan ferm te verslikken, het doet me denken aan die nacht in het ziekenhuis waarbij ze bijna gestikt was :(
    Ik kijk hier alvast niet uit naar vannacht :)
    Maar ze drinkt wel super haar flesjes leeg (5 x van 120ml en 1 x van 150ml s'avonds), dus met het resultaat dat ze zo efkens 1kg op 2 weken tijd is bijgekomen :D

Het reflux probleem ken ik hier ook, alles staat opgehoogd bij ons, ze drinkt AR pap en we gaan ook bij de osteopaat langs, ik ben terug van plan zo vlug mogelijk met vast voeding te beginnen, dat heb ik bij mijn 2 andere kids ook gedaan en dan verdwijnt al grotendeels de reflux vanzelf.

Liefs Linske

10. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    #10 MamaMaya, 3 nov 2011
    Laatst bewerkt: 3 nov 2011
    Da's perfect normaal! Vooral voor fijne motoriek ga je tot ongeveer een jaar toch nog mogen corrigeren (onze huisarts hanteert de vuistregel: per maand te vroeg één jaar lang corrigeren). Maar de kans is reëel dat hij in grove motoriek wel wat sneller is (zitten, kruipen, staan, stappen). Dat compenseert een beetje ;)

Hier merken we toch wel wat verschillen tussen grote zus die aan 33w werd geboren en kleine zus die aan 37w werd geboren :)

11. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi, ongeduldige mama, ik kan dat goed begrijpen ! Is dat niet zo dat je nen tijd moet rekening houden met de 'gecorrigeerde' leeftijd ? Binnenkort zal hij wel grijpen naar vanalles en nog wat, te beginnen met uw halskettingen en haar enzo :D
    (edit: aha, mamamaya zegt het ook en zij zal het wel goed weten :) )

Bijvoeding: nu we doorhebben dat hij zo vaak eten vroeg om het zuur in de keel weg te slikken en we hem nu rechter houden, hebben we nog maar twee keer vandaag bijvoeding moeten geven ! Ongelofelijk ! Ik laat hem eerst goed aan de borst drinken natuurlijk.

Oh Linske, nu al een verkoudheid te pakken, het arme dutske !!!!!!

Zeg amai, bijna iedereen hier refluxbaby's !!!! Toch straf toeval.

12. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Met mijn bijvoedingsvraagje had ik het al over groentjes en fruit en zo, maar euh... de dames van 't voorjaar zien we niet veel meer en de najaarsbaby's die zijn er toch echt nog niet aan toe :p

Maar echt, Gummibeertje, dees vin'k dus mega-super-formidastisch om te lezen!!! Amai, hoe jij ervoor blijft gaan: dikke chapeau, nie gezwanst! ;)

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik verhuis ook gezellig mee naar dit topic :D, super dat het aangemaakt is.

Geen idee of onze zoon last heeft van reflux, rechtop houden helpt niet om het huilen te stoppen, wel knuffelen met de buik tegen je aan. Darmkrampjes, zeggen ze, de 2 kinderartsen en de verpleegkundige die ik erover gesproken heb.

Op een slechte 'darmkrampjes' dag begint hij om drie 's middags met huilen tot aan een uur 's nachts, tenzij hij bij ons ligt. De box of bed worden dan niet gewaardeerd. De overige tijd is hij een vrolijke blije baby. Afgezien van wanneer zijn luier verschoont wordt ;).

14. Tijm

Tijm Actief lid

23 jan 2011
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    meiden, leuk om hier verder te kletsen!! Ook al is het met onze klein man drukdrukdruk en lukt het me niet altijd alles bij te lezen, fijn om elkaar te blijven volgen (en helpen) :) Dat er maar veel mama's bij mogen komen!!!

15. Gummibeertje

Gummibeertje Bekend lid

11 apr 2011
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha, groenten en fruit, daar zijn we inderdaad nog ni aan toe :)
    't gaat al zo snel genoeg...hij is op vier weken (happy vermaanddag Mats !) maar liefst zes centimeter gegroeid ! Geen idee of dat veel is, maar het klinkt mij wel énorm in de oren !
    En jaja, koppig zijn blijkt dus TOCH een goeie eigenschap te zijn, al mijn traantjes zijn het voorlopig toch waard geweest :D

Berte, wij geven druppeltjes tegen de krampjes en dat helpt echt goed. Venkeldruppeltjes noemen ze dan in de volksmond, maar 't heeft nen andere naam (en er zitten geen venkeldruppels meer in tegenwoordig :) ). Lig nu vast met M op de arm, zal het sebiet eens nakijken !
    Misschien moet je eens proberen hem heel kort een beetje Evian te laten wegtutteren. Mocht er misschien toch een beetje zuur in de keel zitten is het dan toch voor even weggeslikt.
    Wat doe je dan trouwens als hij zo continu huilt ? Buiten gemene adoptieplannen smeden ? ;)

En idd Tijm, dat er véééél mama's mogen bijkomen. Zou tof zijn om hier een bloeiend deelforum van te maken en wie weet in de verre toekomst (als we met z'n twintig ofzo zijn) eens een date te houden.... Maar das (wat mij betreft) toch nog ni voor direct tenzij jullie naar mij thuis komen :) (en jullie je niet storen aan een blote borst ;) )

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi dames,

ik ben er ook. raar we zijn al met vele he

over reflux: hier vanaf 4 w nutrilon omneo as melk, en dan omeprazole gestart en polysilane gel.
    nu sinds 12w gestopt met medicatie, ( die gel gebruik ikw el nog maar eerder als snoep als ze flink gegeten heeft hier moeilijke eter) gewone nutrilon en dik in met gelilact. ze geeft nog over, maar minder en krijst er niet meer op.

verkoudheid: halve ajuin op kamer, neusdruppeltjes, van die stopkes ( eukaliptisch ofoziets) , bedje hoger gezet, en neusje spoelen en na 5 dagen was het beter. sliep ze ook weer door

bijvoeding: hier sinds eersgiteren gestart met groentepap.
    eerste keer 12 lepeltjes
    en gisteren dan 35 gr
    ben benieuwd straks.
    ben nu nog aan het maken end an vries ik dat in. babycook echtw el een handig ding moek zeggen

gr

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gelukkig krijgen we hem meestal wel stil, maar hij laat zich dan niet wegleggen. Maar daarvoor zijn we met zijn tweeën, we draaien hier ploegendiensten met zoonlief op de arm :).

Een keer een date houden met alle cerclage mama's lijkt me ook leuk, maar nu inderdaad nog even niet. (Je denkt toch niet dat je de enige bent die hoor borsten bloot heeft voor haar zoon ;))

18. Indigo Girl

Indigo Girl Actief lid

1 jun 2011
    269
    0
    0
    Hey, beetje een rare dag vandaag. Ik ben ook lid op facebook van een groep 'augustus-mama's" en daar is nu een mama die haar kindje gisteren heeft verloren aan wiegedood. Haar meisje was 3 maand oud... Ik ben er toch nie goed van... :(

19. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    oei IG das echt erg.
    in mijn juli forum zijn er tijdens de zwangerschap 3 mama's hun kindje verloren. en dan bedoel ik dus geen miskraam maar ook verder in zwangerschap. is idnerdaad al tijd erg.
    en vooral wiegendood lijkt me echt enorm zwaar om te dragen. die domme vragen van had ik maar gaan kijken of had ik...... ik mag er niet aan denken dat yinthe er plots niet meer zou zijn. bedoel ik leef nu van voeding naar voeding en ritme van haar en dan plots hup weg. zou niet weten hoe ik ermee moet omgaan en ik hoop dat ik me dat nooit echt zal moeten afvragen.

gr

20. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    IG, dat is inderdaad erg, je mag er niet aan denken dat je klein prutske er plots niet meer is, dat moet hartverscheurend zijn voor die ouders.
    Hoe is het juist gebeurd?

Xanthi heeft ook veel ademnood, met die snotvalling is het er niet op verbetert, maar ik heb voor snachts wel een AngelCare babyfoon, die geeft me toch een beetje geruststelling :)

Liefs Linske

Deel Deze Pagina