November 2011 Meiden

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Marrr, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

wat rot dat je zo misselijk bent.
    Vanaf welke week slaat de misselijkheid meestal toe? Ik ben nog niet zo misselijk dat ik moet overgeven ofzo maar het is meer een weeïg gevoel in mijn buik en dan voel ik mezelf even niet zo lekker maar dat gaat vaak weer snel weg.
    Klinkt beetje stom maar soms hoop ik gewoon een beetje dat ik misselijk wordt zodat je nog meer het gevoel hebt zwanger te zijn :)

2. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Napoleon: gefeliciteerd met je jongste!!!

Almika: proficiat met de goede echo!

Mamasince2010: Reistabletjes van vsm. Die ken ik nog wel. Die pakte ik altijd tegen wagenziekte want van die stomme primatour-zooi daar werd ik alleen maar nog zieker van. Helaas zijn die reistabletjes nu niet te verkrijgen want er is een of ander probleem bij de fabriek waardoor ze die niet kunnen maken.... Echt balen, want wilde ze voor T gebruiken omdat ze ook altijd zoveel last heeft van misselijkheid als ze in de auto zit.
    Videozuil, nog nooit van gehoord....

Volgens mij was het gister niet echt een goede dag voor de meeste meiden he. Nou, hier ook niet. Eerst al de hele ochtend zenuwachtig voor de intake van vk (echt vaag, sinds de mk kijk je toch tegen het hele zwangerschapsgebeuren heel anders aan), daarna ff snel iets gegeten voor ik de kids van KDV ging halen. Toen ik eindelijk op het KDV kwam viel ik zowat flauw, voelde me ineens echt heel weeïg. Dus daar maar al verteld dat ik zwanger was zodat ze zich niet te veel zorgen moesten maken. Met de kids naar huis, hen eten geven. En daarna weer terug met hen naar KDV voor vergadering, want papa stond in de file. Gelukkig was de vergadering snel gedaan, maar man wat was ik brak 's avonds.
    En vandaag is het niet veel beter. (Moet vanavond nog even komen opdraven op het werk voor een vergadering maar kan daarna wel genieten van de vakantie)

vk: hier een goed gesprek gehad gister. Moet zeggen dat het me wel bevalt daar. Ben een klein uurtje daar geweest. Hebben op ons gemak de lijst afgewerkt en heb goed kunnen vertellen over de ervaringen bij versch. zk, kz en vk's. Hebben nu besloten om alles in het 3e zk in de buurt te plannen, zeker omdat deze de meest moderne nazorg na de bevalling bieden, mocht ik in het ziekenhuis moeten blijven (kraamkamers zijn allemaal 1-pers. kamers met internet en televisie, als baby in de couveuse moet dan kun je tegenover de couveusekamer een eigen kamer krijgen en kun je via internet je kindje direct in de gaten houden, etc). Mochten we het niet redden om tot daar te komen als de tijd daar is (het is overdag toch al gauw 3 kwartier tot een uur rijden) dan kunnen we altijd nog uitwijken naar een zh dichterbij. Maar aangezien de kids hier de neiging hebben om 's nachts te komen gaan we er vanuit dat het wel los zal lopen. Nu begint het allemaal wel langzaam weer "echt" te worden. Maandagochtend heb ik nog snel in het zh even een echo om te kijken of alles wel in orde is en of er (ev) al een hartje te horen is (mijn termijn kan net genoeg verschillen om nog geen "knipperlichtje" te registreren) en als alles goed is krijg ik nu tot de 12/14 weken iedere 1,5 tot 2 weken controle met echo. Na de 12/14 weken ga ik dan weer het "gewone" riedeltje in en komen de afspraken als bij iedere andere zw.

3. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    Almika; Gefeliciteerd met je mooie echo!

Misselijkheid; geen last van

Videozuil; nooit van gehoord. Maar kan me voorstellen dat het iets VPRO achtigs is, waarbij alle gasten in een hokje kunnen kruipen en een boodschap achterlaten?

Laetitia; Fijn dat je vk goed bevalt. En nog fijner dat je zo vaak echo's gaat krijgen! Heerlijk lijkt me dat! Mooie handtekening.. ;)

Hier; geen bijzonderheden.. Mis het zonnetje.. Nu moet ik hard aan het werk..!! Daag!

4. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Wij zijn afgelopen september getrouwd en mijn ouders hadden een videozuil geregeld.
    Het is écht ontzettend leuk voor die avond maar ook zeker om later nog eens terug te kijken!

Het is een zuil die bij ons bij de ingang was geplaatst en alle gasten kunnen dan een videoboodschap inspreken. In het begin is het heel keurig maar hoe later het wordt hoe grappiger de boodschappen worden! Binnen 2 weken krijg je dan een dvd met alles erop. De zuil wordt gebracht en gehaald door het bedrijf dus je hebt er geen omkijken naar.
    Het is echt een aanrader!!!!!

5. Laetitia

Oh leuk, wij hadden ook zoiets maar dan toch weer anders.
    Wij hadden een kleine bruiloft met een diner voor genodigden (was net 6 weken eerder bevallen dus hadden niet zo'n behoefte aan groots feest). De genodigden waren een man of 20. De cameraman (goede vriend) was ook bij het diner aanwezig en heeft tijdens het diner heel onopvallend steeds mensen weggeroepen om in de hal een kleine videoboodschap in te spreken. Deze boodschappen zijn uiteindelijk helemaal op het eind van film aan bod gekomen. Echt leuk, al die spontane reacties... (vooral de oma van R. (die was toen al 80)... die wist mijn naam niet meer... haha)

6. mamasince2010

mamasince2010 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    leuk om te horen dat er leuke ervaringen met de videozuil zijn.
    het is toch weer een keer wat anders!

dus denk dat het er bij ons ook gaat komen,en helemaal nu ik lees dat je er geen omkijken naar hebt!

wat een snert weer is het he bleg het regent heel de dag al....

7. Laetitia

Ja, hier ook al zo'n blergh-weer... Gisteravond na vergadering zompig-nat thuisgekomen... vraagt manlief: "regende het nog?" (hij had zijn bril al afgedaan.. haha)

8. mamasince2010

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    haha wat zij je: zet eerst je bril maar weer even op:D

9. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

haha of juist niet, dan zie je ook niet wat een rot weer het is;)
    Ik woon in de provincie zeeland en hier is het ook helemaal niks:x Ben ik eindelijk een dag vrij!!!!!!!!!!
    maar ja....ik ga nu dus maar eens toegeven aan mijn onophoudelijke opruimwoede:) en ga heel mijn kast maar eens flink uitmesten en alvast apart leggen wat straks echt niet meer past en wat ik nog wel even kan doordragen.
    Wanneer gaan jullie trouwens om zwangerschapskleding?

10. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    hoi hoi

kom even snel reageren, echo was prima, de uitrekendatum staat nu op 3 november (2 dagen later dan wij berekend hebben...)

27 april mag ik terug komen en krijg ik nog een echo... denk dat ik Fayah dan mee neem, de VK die mij toen ook behandelde heb ik nu ook, wel erug leuk :)

vanmiddag de zware taak om mijn vriendin in te lichten, wil niet dat ze het van iemand anders hoort... vind dat toch stiekum het spannendste van allemaal....

hoe kan je trouwens foto's plaatsen hier??? kan ik de echo showen ;)

11. Marrr

Marrr Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.458
    0
    0
    Katemans; Mooi zo! Gefeliciteerd!
    Je moet klikken op reactie plaatsen en dan op het paperclipje bovenin, daar kun je een plaatje uploaden.. Succes! Ben benieuwd!

12. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    katemans gefeliciteerd wat goed dat alles goed was!!!!

13. Laetitia

Nee, ik vroeg of hij een grapje maakte... (had niet in de gaten dat hij het echt niet zag... :D)

Kids hier zijn zo druk dat de 1e (J) al voor straf naar bed is. De 2e zit aan haar laatste waarschuwing (T) en C. is lekker aan het schommelen en is zichzelf aan het vermaken.

Zwangerschapskleding probeer ik nog zo lang mogelijk uit te stellen. iig maandag even de echo afwachten en als die goed is dan durf ik het wel aan om wat kleding mee te nemen op vakantie. (Dan komen we er toch niet meer onderuit om het pap en mam te vertellen)...

Hier nog even opruimen want om half 4 moet ik alweer weg. Manlief en de kids naar oma brengen en dan ff naar de meeting... beh, heb helemaal geen zin.... En dan blijven we vanavond bij oma slapen want morgen wordt opa 50! (geen grapje!)

Groetjes!!

14. mamasince2010

14 mrt 2011
    1.026
    0
    0
    brabantse land
    @katemans wat fijn een mooie goede echo
    maar spannend hoor het aan je vriendin gaan vertellen!!

@leatitia nog een jonge opa! hier ook hoor ,mijn vader word 53.
    ach ik vind het alleen maar leuk!
    fijn dat de kids zo druk zijn:x en het is ook nog eens geen weer om buiten te gaan spelen.

@petra heel veel succes met opruimen.wou dat ik het ook kon:(

zwangerschapskleding: pff ik durf het ook pas aan te gaan doen als ik de eerste echo heb gezien...... heb wel al even gesnuffeld wat ik allemaal nog had liggen;)

15. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

20 okt 2010
    1.033
    0
    0
    NULL
    @ Katemans: Fijn dat alles goed was en je een goede echo hebt gehad. Ben benieuwd naar de echo foto :)

16. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

1 feb 2011
    2.056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohh Petra, zeg dat alsjeblieft niet :p whahha dat zei ik ook in het begin, weet je nog? Nou ik heb er spijt van, dat ik het gezegd heb :p pffff ben het zo beu het continu misselijk zijn, is echt geen grapje hoor. En meer bevestiging dat het goed zit heb ik ook helemaal niet ;) Dus neem je woorden maar gauw terug, haha.. ik heb het vanaf zondag, dus ongeveer rond de 6/7 weken is het bij mij begonnen!

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Katemans: ik werk in het voortgezet onderwijs, dus met pubers van 12 tm 15 ;)
    Xxpetra: Ik droom ook echt debiel als ik zwanger ben... en elke nacht over water!
    Bij mij slaat de misselijkheid meestal toe vanaf 7wk, maar meestal ben ik niet zo lang misselijk, deze keer staat wel aan de top... blerg!
    @STROOPWAFEL, we vieren haar verjaardag zondag maar we hebben natuurlijk wel onze eigen cadeautjes gegeven en ’s avonds pannekoeken gegeten.
    Leatitia, ben je verhuisd dat je nu een andere vk hebt?
    Wij zijn wel verhuisd van een dorp buiten de stad weer terug naar de stad maar mocht gelukkig bij mijn vk in het dorp blijven. Die hier in de stad vind ik maar niks... te veel gericht op snel en voelde me net een nummer...
    Leuk dat je vader 50 wordt :D Ik heb ook jonge ouders. Mijn moeder is 53 en mijn vader 56. Ze waren 42 en 45 toen ze opa en oma werden ;)
    Trouwens, misschien heb je het al eens gezegd hoor, maar waar ben je je jongste kindje aan verloren?

18. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Ik meld me bij deze ook aan ! volgens de berekeningen zou het 24-11 moeten worden.. maar als het zo gaat als bij de 1e dan wordt het 3 weken te vroeg

19. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Hallo meiden:D

ikke is blij:D Had vanochtend de eerste echo en alles was goed!! Er was een mooi vruchtzakje te zien van 2cm met daarin een piepklein beebje met een kloppend hartje!! Volgens de echo 6w4d dus 2 dagen verder als ik dacht.. jippie!!! Volgende echo 20 april.

Katemans, ook gefeliciteerd met je mooie echo! Ben wel benieuwd naar je fototje... ik kreeg er helaas geen een.

Napoleon,ik droom ook steeds over water. Vannacht is (in droom) mijn zoontje verdronken en mijn vader vermoord:(

eikie, welkom en gefeliciteerd!

Pfff, moet vanavond om half 9 nog sporten. Ben eigenlijk veel te moe, maar ik ga samen met een vriendin en heb de afgelopen weken al een paar keer afgezegd en kan het eigenlijk nu niet maken. Dus ik denk dat ik maar ga en haar dan het ook maar direct ga vertellen. Hoef ik daar in ieder geval ook geen smoesjes meer voor te verzinnen:p Ze is b.t.w. zelf ook zwanger, maar wel wat verder (13weken) dus ze zal het wel heeeeeel leuk vinden:D

Fijne avond allemaal, liefs loes

20. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    even een test of de foto is toegevoegd.....

Deel Deze Pagina