De Echo! Ze kon al door aan mijn buik te voelen een randje van mijn baarmoeder vinden. Dus eerst een uitwendige echo.. Helaas was daar niks op te vinden. Dus toch een inwendige. En daar was hij dan... Een piepklein vlekje in het hoekje van mijn baarmoeder met een klein rondje eromheen en als je heel goed keek, klopte er iets!!! Een hartje!!! Dus ik ben super blij, het kindje zit in de baarmoeder en het hartje klopt! Nou wat wil je nog meer?? Het was wel nog erg klein (ongeveer 7 weken ipv 8) dus heb nog geen foto. Mag over 2 weken terug komen rond de 8/9 weken en dan mag ik bij 12 weer. Heb niet geprotesteerd!! ik vind dat prima haha!! kom maar op met die echo's!!
allemaal goede echo's Jippy! Hier gaat het wat minder, ik heb al de hele dag harde buiken en op school 2 keer op de wc overgegeven, toen heb ik me maar afgemeld... volgende week na de echo de leerlingen ook maar inlichten. @katrien, wij doen geen combinatietest. Ik heb het bij de jongste wel gedaan maar achteraf gezien, was het idd leuk voor de echo... Nu heb ik een echo met 11 weken dus is het wat dat betreft niet nodig maar de uitslag die je krijgt is een kansberekening en zegt dus helemaal niets... is de uitslag 1 op 5000 dan nog heb je kans op een kindje met down of andere aandoening en is de kans 1 op 4 dan is de kans nog steeds groot dat het gezond is maar maak je je wel heel erg zorgen, want die kans is heel groot... en dan? Doe je een vruchtwaterpunctie? Dat is voor mij een stap te ver, ik zou niet doelbewust mijn zwangerschap in gevaar brengen door een vwp of vlokkentest. En ik wil me ook niet onnodig de hele zwangerschap ongerust maken als er een hoge kans op een afwijking uit zou komen. Als er echt iets structureels mis zou zijn dan zien ze dat wel op de SEO (20w echo) en anders zien we het wel bij de geboorte. De reden dat we het toen deden? Zodat we andere kinderen zouden kunnen voorbereiden mocht er iets aan de hand zijn. Maar dat is maar een drogreden want kinderen kunnen zich daar toch geen voorstelling bij maken en bovendien kan er zoveel en niets gebeuren. Bij ons kwam er kans van 1 op 5780 uit. heel hoog, maar ben ook nog geen 30. Bij een juf van de creche kwam er 1 op 4 uit. Heeft toen een vwp laten doen en kon vervolgens de hele zwangerschap bedrust houden omdat haar baarmoeder helemaal geirriteerd was van de punctie en kans op vroeggeboorte had. Er was helemaal niks aan de hand, een gezond meisje...
Casss super dat je je kindje gezien hebt! Wij lopen gelijk zie ik trouwens. Ik mag van mijn HA pas met 8 weken de VK bellen voor een afspraak, dus moet nog even geduld hebben (zo is dat bij ons geregeld)
Ik had de huisarts ook in eerste instantie gebeld maar die doen helemaal niets... Mocht op eigen houtje naar Vk en die vond rond 8 weken al prima! Ja, je wilt natuurlijk het liefst zo vroeg mogelijk de kleine zien dus ik vond het geen probleem..
had de VK ook al eerder gebeld, maar die maken hier over het algemeen de echo ook pas met een week of 9
Hallo allemaal, hier weer terug van vakantie. Niet bijgelezen. Vanmiddag halsoverkop nog een echo laten maken omdat ik vanaf woensdag al licht bloedverlies had. (heel onregelmatig en alleen maar 's avonds). Gistermiddag toch maar ff vk opgebeld en ze kon voor vanmiddag nog een afspraak regelen voor een echo in het zh. Helaas zagen we dat de baby niet meer dan een halve mm gegroeid was en er was ook geen hartactiviteit meer. Het wachten is nu dus op de daadwerkelijke miskraam helaas. Morgenochtend komt de verloskundige even langs (ze had vandaag helaas geen tijd meer) en dan kijken we hoe het nu verder gaat. Denk ook niet dat ik nog lang hier ga blijven. Kom de komende week nog wel even kijken en jullie op de hoogte houden van wat de vk zegt. Wil er iemand de website overnemen van mij? Heel veel succes allemaal!!!!!!
Jeetje meis dat is echt balen, ik weet niet wat ik moet zeggen, helaas weet ik hoe rot het is. Hopelijk kan je dit snel achter je laten... Ps hoever was je?? ik wil de site wel overnemen maar als anderen willen helpen dan graag, ben erg moe en niet al te veel online..
Hey Ricmar, ik was 6 weken zwanger. Het rotte was dat maandag wel nog hartactiviteit was. Maar toen ik woensdag al dacht dat ik bloed verloor had ik al het vermoeden dat het niet goed ging komen. Voor mij is het nu de 2e achtereenvolgende mk dus morgen ff kijken wat de vk zegt en hoe we nu verder gaan. Zal jullie de komende week nog ff op de hoogte houden! Mbt de website krijg je zometeen een pbtje van me!
Dames ik heb de site over genomen van Laetitia. veranderingen graag via PB anders kan ik het niet bijhouden. Mocht iemand me willen ondersteunen dan hoor ik het graag...
Salcia nee dit is een andere site dan die van Truuske zie ik net. Ik zou ook willen helpen maar ik lees hier vaker mee dan schrijven en ik help met de andere lijst ook. Kan ik wel op deze lijst? Dan zijn de namen straks niet zo onbekend als we samen komen weer *edit* pb naar ricmar gestuurd trouwens dames ik beheer ook de Nov 2011 hyves. Is geheel afgeschermd en onvindbaar. Is voor Privé dingen en om ons al een beetje in het echt te leren kennen Wil je erbij (alleen meeschrijvers van beide topics mogen!!) link staat onderin en graag mij een pb sturen zodat ik weet wie je bent
ik dacht dat het die van Truuske was. Ik vind het allemaal beetje veel worden persoonlijk aan sites etc. Die van Truuske wil ik wel mee helpen anders, maar nog een lijst beetje teveel misschien van het goede, alles staat dan dubbel
er staan op deze sites weer andere dames dan van het nov mama topic, 2 topics en dus 2 lijsten... ik schijf bij beide mee
Laetitia heel veel sterkte. Ik vind het echt kl*te voor je. ik zat eerst ook in het andere topic, maar ik kan het gewoon simpelweg niet bijhouden.
@Laelita: Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen behalve heel veel sterkte.... Het lijkt mij verschrikkelijk. De ene dag is er nog leven en de andere dag gewoon niet meer, ongelooflijk Dikke knuffel meid!