Hallo Met met mij gaat het wat beter minder misselijk, dus we gaan de goede kant op, morgen weer controle bij internist en smiddags naar gyn, even beebje spieken.. Hopelijk is alles oke..
Hey dames, Nadat het een beetje beter ging met de misselijkheid, had ik vandaag een flinke terugval. Hebben jullie ook dat jullie je nergens toe kunnen zetten in het huishouden? Ik ben zo moe, komt ook doordat kleine Puck al 3 weken niet lekker is met steeds hoge koorts. Dus het slapen lukt momenteel niet zo best. A.s donderdag hebben wij de tweede echo, heel spannend! Gisteren hebben we trouwens al het hartje kunnen horen met de Angelsound, zo mooi krachtig en duidelijk. Nou meiden succes met de kwaaltjes en we hopen allemaal op een mooie duidelijke echo. Liefs Puck.
Vandaag voor het eerst bij de VK geweest. We moesten naar de praktijk in een ander dorp (dan konden we eerder terecht) Manlief wist ZEKER waar het was, mooi dat we het niet vinden konden hahaha. Uiteindelijk gevonden en een hele vragenlijst door. Bloeddruk gemeten en die was veel te hoog (bekend probleem). Dat gaan ze dus goed in de gaten houden. Volgende week mogen we in ons eigen dorp naar de praktijk (zelfde VK ze hebben wisseldienst) en dan krijg ik mijn eerste echo. Zoooooooo spannend!
ik had dat aan het begin ook niet... ook omdat ik niet wist dat ik zwanger was. omdat ik hersenschudding had rond het begin van me zwangerschap vielen me klachten niet op. ik was alleen wat meer moe als normaal... wanneer mag je voor de echo? ik heb vandaag niet bepaald genoten nog van het mooie weer. was erg moe en moest me nieuwe bed in mekaar zetten ook. die heb ik daarna heerlijk uitgeprobeerd. morgen komt mijn mannetje weer langs,hopelijk heb ik dan meer fut om lekker naar buiten te gaan. gelukkig word mijn misselijkheid nu minder...ik heb vanavond voor het eerst kunnen eten zonder misselijkheid te worden erna. dat is toch wel erg fijn. @puck1: wat betreft het huishouden...dat gaat bij mij ook echt in delen.soms ben ik echt te moe om ook maar iets te doen en stel ik het een dagje uit. suc6 met 2de echo donderdag.
Napoleon jaa super meid.. bij mij nog niet haha, komt wel xxPetra knuffs! Hopelijk snel weer weg! ricmar ook al minder misselijk! heel fijn! puck ik kan hier hooguit een wasje draaien en ophangen. Stofzuigen kan wel maar ben hele dag brak van
Hey dames! Ik ga zo terug lezen! Maar wou de goede nieuws brengen!! Vanochtend weer geluisterd met de AS en ik hoorde het bekende zwoeshhhh... ik hoorde de beeb zwemmen, ik kreeg hoop! Vanmiddag de 2e echo met intake. Hele intake duurde lang pfff haha. Toen door naar de vk en mocht gelijk na lezen zkh brief (van de gyn) liggen voor de echo. Uitwendig ook zo fijn En ff drukken en jaaaa ik zag een grotere beeb!! Zo blij en toen zei de vk dat het hartje klopt. Ik zag het minder goed dan de 2e keer maar is normaal. We hebben echt luxe gehad, totaal niet verwacht! Een kwartier naar ukkie gekeken van alle hoeken. Placenta ligt aan de zijkant op het moment. Bloeddruk 110/60, keurig. Ukkie werd ook wakker en was erg druk met in de lucht te trappelen en doen. Mijn hart smelte. Het voelt nu pas écht. Ik mag nu écht genieten, heerlijk! Ik kreeg ook 4 echo's mee (weer overdonderd) en mag over 2 weken weer komen voor een echo ivm herhaalde miskramen die voorgingen (wéér overdonderd). Ukkie was ook zo heerlijk aan het trappelen tegen de dooierzak aan (die trouwens inieminie was nu haha). Gemeten was ukkie bijna 4 cm (3,92) en zij zette mij een dag vooruit maar die ene dag zei ze, dus ik mag ook wel de 11e aanhouden, mooi Nu de misselijkheid minder worden en dan kan ik 100% genieten Ooh wat zijn we opgelucht en nu tegelijk raar.. we krijgen nog een kindje die anders is dan ons dochtertje, hoe zal het eruit zien, de karakter? etc etc
Aowyn super!!! Fijn dat er met jullie mee gedacht worden en jullie wat vaker gerust gesteld kunnen worden (want denk dat je na een miskraam pas gerust gesteld bent als je de beeb voelt...) Napoleon, mag je vandaag dag nummer 3 opschrijven als zijnde niet misselijk?? Ricmar, veel plezier met spieken! mamasince2010, ken die onzekerheid, heb bij zwangerschap van mn zoon dus ook nergens last van gehad, maakte mij ook onzeker (was zelfs bang dat de VK mij zou vragen of ik wel wist wat zwanger zijn was ) nu ben ik eigenlijk alleen moe (dus heb nog steeds helemaal niks te klagen) hoop dat je onzekerheid snel plaats maakt voor een roze wolk (was bij ons na de eerst echo) Hier vandaag VRIJ nou ja, moet wat huiswerk maken voor mn opleiding, maar dat heb ik met een uurtje wel klaar... gister mezelf bij elkaar geraapt met de belofte dat ik vandaag helemaal niks in het huishouden ga doen (inclusief koken, heerlijk dat ik spaghetti saus op voorraad maak vanaaf dus alleen spaghetti koken en mn magnetron lief aankijken
Hallo eerste bezoek van vandaag aan het ziekenhuis zit er op. Moest bij internist zijn ivm schildklier en hogebloeddruk. internist was tevreden over de schildklier en bloeddruk kon beter, nu medicatie opgehoogd naar 4 keer daags ipv 3 keer daags om zo een beter spiegel in het bloed te hebben. en mijn gewicht was netjes (ja ik ben ook nog niks aan gekomen haha) Hij heeft ook nog uitleg gegeven over het gebruik van lasix in de zwangerschap(waar ik met 8 weken ineens mee moest stoppen) maar kan geen kwaad , het is meer dat ze niet willen dat je te veel vocht kwijt raakt. ivm schade aan de vrucht.. Ach ik heb een uitgebreide echo met 20 weken ... Vanmiddag om even over 14 bij gyn zijn.. ben er benieuwd, nu zo broodje eten...oja en medicatie innemen ff wennen...
Hallo meiden, Hier alles nog steeds goed. Vind het wel spannend na mijn miskraam vorig jaar. Maar ben al veel verder dan de vorige keer. Ik ben ook nog steeds misselijk maar zo te zien aan jullie berichten neemt dat straks wel wat af. Ik hoop het! Ik heb pas een echo met 12 weken en het hartje luisteren met 11 weken. Dus het beebje kan eerst even lekker groeien. Gefeliciteerd allemaal met de goede echo's! En succes met alle zwangerschapskwaaltjes!
Hey meiden , Sorry dat ik een tijd niets van mij heb laten horen... maar was de laatste paar weken zo moe dat ik geen puf had om nog iets te doen.. Vanaf deze week ben ik minder moe gelukkig .. Voor degene met een goede echo en die het hartje van de kleine hebben gehoord.. super zeg! Lekker genieten
Aowyn, wat goed joh! Gefeliciteerd! En super fijn dat jullie over 2 weken weer terug mogen komen voor een echo! Puck, hier komt ook vrij weinig van het huishouden hoor. Ik probeer nu als ik thuis kom iets te doen vóór ik ga zitten.. anders kom ik niet meer van de bank af. hihi De misselijkheid is vandaag ineens een stuk minder, vanmorgen wel veel last van gehad maar tussen de middag heb ik brood gegeten (wat ik bijna niet weg krijg normaal gesproken) Ik denk dat een deel van de misselijkheid ook komt omdat ik niet genoeg at dus ik ga me nu wel dwingen om in ieder geval iets te eten.
Ik vind eten ook echt een ramp. Denk ook dat ik me daarom af en toe ook niet goed voel. Ik probeer mezelf er toe te zetten, maar valt niet mee.
idd katemans, dag drie zonder misselijkheid, wel weer niet lekker na het werken :S maar we hadden ook weer een rare dag met brand op school...
Hallo, Ja ik denk dat als je eet dat de misselijkheid dan wel beter is! Ik heb het vooral voor het avondeten en 's ochtends vroeg, omdat mijn maag dan erg leeg is. Ik dwing mezelf ook wel wat te eten, niet alles natuurlijk, maar bijv. wel brood enzo, dat gaat er nog wel makkelijk in. Weet iemand ook of je met 12 weken een uitwendige echo kunt doen? Wil namelijk familie meenemen, maar alleen als de echo uitwendig is. Groetjes en sterkte allemaal!
Als ik niet eet wordt mijn misselijkheid nog heftiger, je kunt cream crackers proberen of iets anders luchtigs? lonneke ik had gisteren mijn echo en was uitwendig. Proberen ze zowieso eerst gezien de duur en als het echt niet lukt (kan van alles zijn) dan doen ze inwendig. Wel met volle blaas heen gaan
ik had eerste echo inwendig want uitwendig was weinig te zien maar ik moest juist vlak ervoor naar de wc gaan.is dat per vk verschillend dan ofzo? hopelijk is mijn 2de echo (ongeveer 12 weken) wel uitwendig.gelukkig is dan alleen mijn vriend er bij dus dan is inwendig niet zo heel erg. met andere erbij zou ik me dan toch niet echt fijn voelen denk ik.
Inwendig moet je lege blaas hebben en uitwendig volle blaas...vandaar... Maar normaal is 12 weken wel uitwendig hoor.
Ik heb een foldertje meegekregen bij de VK en daar stond in tot 12 weken meestal inwendig en daarna uitwendig. Nog een week en dan krijg ik echo. Ben zo benieuwd
Ik hoop dat hij uitwendig is met 12 weken. Zal even goed drinken voor die tijd. En anders kan ik de familie altijd nog wegsturen natuurlijk haha Vandaag ben ik weer onwijs misselijk. Gister gesport en de dag erna ben ik altijd misselijker, zal er wel mee te maken hebbben dat ik actiever ben geweest. Sterkte met de kwaaltjes allemaal