Ik had met 7,5 week een inwendige echo maar een vriendin had met 6 weken al een uitwendige echo en was het goed te zien. Bij onze vk praktijk doen ze tot 11/12 weken idd alleen inwendige echo's omdat het anders teveel stress en onrust kan opleveren als ze uitwendig niks zien. Vanaf 11/12 weken krijg je een uitwendige echo. Lonneke, je moet niet de hele dag gaan drinken zodat je op klappen staat als je de echo krijgt hoor! Volgens onze verloskundige moet je alleen niet vlak voor je echo naar de wc gaan. als je zoveel drinkt en ze gaan duwen om iets te zien dan pies je de tafel onder Dat zal je familie wel leuk vinden zeker dat ze mee mogen? Doen meer meiden dat? (fam. meenemen) Mijn man en ik hebben afgesproken dat we samen naar de vk gaan omdat we het iets speciaals tussen ons vinden en daarbij komt ook dat als ik mijn moeder mee zou nemen mijn schoonmoeder ook mee wil...en dat wil ik niet hihi dus ja wij gaan gewoon lekker samen.
Ik zal regelmatig voor controle moeten en we hebben al afgesproken dat ik 1 keer met de beide oma's ga. toen ze zelf zwanger waren had je geen echo's en mijn moeder zal dit ws maar 1 keer mee maken van dichtbij (broer woont in Canada en verder heb ik geen broers of zussen). dus na de echo van 2 mei zal ik kijken wanneer ze mee mogen...
ik hoop zelf ook dat ik volgende keer uitwendige echo krijg. ik ben zelf niet bepaald slank dus tja afwachten maar. zelf vind ik het niet zo erg als er wat verder in mijn zwangerschap familie meegaat. mijn moeder was bij mijn eerste echo omdat mijn vriend met toetsweek zat. heb ook al gehoord dat mijn zus en schoonzus later ook wel is meemogen, dat vind ik zelf totaal geen probleem zolang als de echo dan maar uitwendig is.
ben je een slanke dame? dan moet het haast kunnen. kan alleen mssn niet als je stevig bent of gekanteld bm hebt of veel darmen in de weg. Maar ik denk dat ze eerst uitwendig proberen hoor, deden ze maandag bij mij en was gelijk goed te zien met 10w3d.
ik heb bij mijn oudsten met 6w gewoon uitwendige echo gehad. Bij deze zwangerschap met 10+6 met 8w nog inwendig
hoi meiden, Ben lang niet geweeest maar was zelf echt misselijk en de kleine ziek en pc kapot dus zat ff niet mee. Mijn broertje ook tegenslag gehad is lang verhaal maar hij is homo en zouden met een ander stel lesbische een kindje krijgen de vriend van mijn brooertje is biologische vader en ze zouden het samen opvoeden hun en dat ander stel nu wil die vrouwen het kind houden en hun willen het helemaal niet na de vaders laten gaan. Staat niks op papier ze is nog zwanger dus moeten kijken wat ze kunnen doen maar word moeilijk waarshijnlijk. Verder hier echo gehad alles was goed en volgende week weer echo voor nu een dag terug gezet na 11-11-11 maar volgende week officieele bepaling.
mamavanchayenne mooie echo! als hij de biologische vader is heeft hij ook rechten geloof ik. Vind het niet eerlijk van de vrouwen
Hey meiden, Vanmorgen hadden we de 12 weken echo. Wat was het weer bijzonder om ons kleintje te zien rondzwemmen. We zijn weer 5 dagen vooruit gezet en de vermoedelijke bevaldatum is nu 4 november. Dat hadden we eerst ook al berekend, maar de gyn had 5 weken terug een echo gemaakt en ons toen 5 dagen terug gezet, nu is het dus weer gecorrigeerd. De kwaaltjes worden steeds minder en ik voel me eigenlijk wel goed gelukkig! Alleen nog wel moe. Volgende week zal ik het moeten vertellen op het werk, ben benieuwd wat ze er van zullen zeggen aangezien ik net begonnen ben in een nieuwe baan. Spannend! Eerlijk gezegd vind ik het doodeng, bij mijn vorige zwangerschap hebben ze mijn contract niet verlengd en kwam ik op straat te staan vlak voor mijn verlof. Ik ben heel bang om nu weer hetzelfde mee te maken. De echo was trouwens uitwendig ondanks dat ik nog wel spekkies heb van de vorige zwangerschap, maar de echo was zeer duidelijk. Liefs Puck.
Hahaha nee ik zal niet te veel drinken! haha stel je voor.. zie me daar al liggen. Ik weet niet of de familie mee wil, heb ze nog niet gevraagd. Het is nog een beetje pril en heb de echo pas over 3 weken. Na de miskraam van vorig jaar wacht ik daar nog even mee. Maar ik denk wel dat ze het leuk vinden!
Hallo! Puck, spannend zo bij je nieuwe job! kan me indenken dat je het beetje lastig vind om het te zeggen. Maar zal allemaal wel loslopen... Hier nog steeds zo misselijk. Pfff.. vind het toch wel pittig hoor. Is redelijk rustig hier, iedereen van het weer aan het genieten..
he bah, met die warmte is het helemaal niet fijn om zo misselijk te zijn lijkt me. bij mij is de misselijkheid eigenlijk zo goed als weg...even afkloppen...ik hoop dat het weg blijft. gaan er nog meiden voor een echo komende week?
Ten eerste fijne paasdagen Ik heb mijn schoonmoeder en moeder gevraagd of zij een keer bij een echo aanwezig willen zijn. In de tijd dat zij zwanger waren hebben ze dit namelijk niet gehad. Ze vinden het allebeide een leuk idee. Maar ik vind het ook wel leuker als de kleine wat groter is en dat zij alles goed kunnen zien. Tot nu toe kan ik in mijn handjes knijpen, nog steeds geen last gehad van kwaaltjes , voor degene die nog steeds misselijk zijn hoop ik dat het snel over gaat. Wel heb ik al een klein buikje terwijl ik niet voor 2-en eet, maar las dat de oorzaak ligt bij de darmen die uitzetten. De weken vliegen wel voorbij vind ik, ik ben nu al 11 weken . 4 mei krijgen wij een nekplooimeting voor de combinatietest.
@ Stroopwafel, ik ben bijna 9 weken maar heb ook al een buikje. Bij mij is het ook alleen van mijn darmen die nogal van slag zijn en volgens de vk worden die ook naar boven geduwd terwijl de baarmoeder groeit. lang leve de positiebroeken Mag ik vragen waarom jullie een combinatietest laten doen? wij laten het waarschijnlijk niet doen ivm kansberekening maar ik ben nog wel een beetje aan het lezen om te kijken waarom sommige het wel laten doen.
@mamavanchayenne bovenaan deze pagina staat banners... dan kom je op een site waar je er 1 kan maken als je google chrome gebruikt, moet je er 1 maken met firefox of internet explorer...met chrome werkt het niet helaas daarna de code kopieren en in je profiel gaan naar gebruikersinstellingen en dan bij handtekening code plaatsen. onderaan deze pagina bij meer opties rechts van snel reageren even aanvinken handtekening weergeven. suc6