Hoi meiden, Ik ben al een tijdje actief op deze site en heb al veel rondgesnuffeld tussen alle gespreksonderwerpen maar kon dit onderwerp voor zover nog nergerns vinden. Ik was benieuwd of hier meer jonge (aanstaande) mama's actief zijn? die gewenst/ongewenst zwanger zijn/ mama zijn/ zwanger willen worden. Ben zelf 20 jaar en wil bewust een kind. Ik wil jong moeder zijn en al het aan mij lag was ik op mijn 18e al mama! Heb heel vaak het idee dat mensen om mij heen dit echter niet begrijpen.. Krijg vaak reacties.. weet je het wel zeker, je bent nog zo jong, ga eerst eens genieten van je leven etc etc.. Hebben meer meiden dit? lijkt mij iig wel leuk om met elkaar in contact te komen en ervaringen te delen. Ik was vroeger niet van mijn pop weg te slaan ( altijd al een moedertje geweest dus haha) Groetjes, Mariahh
Hallo mariahh.. Ik ben zelf net 22 en wij zijn al 2 jaar aant klussen om papa en mama te worden.. Dit is nog nie gelukt maar heb Goeie hoop deze maand Hoelang zijn jullie al bewust aan het klussen?? Mijn omgeving staat er nu pas achter dat wij voor een kindje gaan.. Nu pas zeggen ze goh wat jammer dat het zo lang duurt.. Terwijl wij togh sinds gister al 7 jaar bij elkaar zijn.. Liefs Riejantjuuh
Heej meiden. ik weet niet of ik in jullie topic pas , maar ik denk het wel! Ben 23 jaar en nu in ronde 3. Al zou ik nu zwanger zijn ben ik in ieder geval wel 24 als het kindje geboren zou worden. Mijn omgeving weet het een beetje. Mijn ouders vinden het heel leuk. Vriendinnen ook, alleen zouden die het zelf niet doen, op eentje na, die heeft nu een kindje van 3 mnd. @ Riaantjuh: Wat lang al zeg, 2 jaar! Succes met wachten tot testen . @ Mariahh: jij ook succes!
Hoi meiden, Wij zijn bewust begonnen een paar maanden geleden.. was toen net 20.. had mijn diploma binnen en ben al vanaf mijn 15e samen met mijn vriend.. Na een VMK zat ik er zo doorheen dat ik de pil weer ben gaan slikken.. en nu ik denk 3 maandjes later weer gestopt.. dus ik ben benieuwd.. Ik heb ook zoiets.. als het niet gelijk lukt.. ben je als nog jong mocht het wel lukken.. @Rieantjuhh.. hou je ons op de hoogte? zie dat je al een paar dagen over tijd ben.. ben erg benieuwd!!! Groetjes Mariahh
Dag dames.. 2 jaar is indd lang he.. als het deze ronde niet lukt gaan we naar de ha.. ik was er al geweest maar ik vond het allemaal te eng dus wou et nog ff zelf proberen.. als het nu nie lukt gaan we er echt voor! Ben nu indd overtijd ik had Afgelopen zaterdag getest maar was negatief Maar ja geen bloed geeft hoop he! Wil nie eerder testen als volgend weekend Dan kan ik het samen met manlief doen.. moet namelijk Aankomend weekend zelf werken... Spannend Spannend!
Ik weet niet of ik ''jong'' genoeg ben. Maar ik ben nu 23 en wij gaan het deze maand ook proberen om zwanger te raken. Ben nu net ongesteld geworden en hopelijk was dit ook de laatste keer... Mijn vriend en ik zijn in april 7 jaar samen dus dat zit wel goed. De omgeving weet niet dat we bezig zijn, maar ik verwacht dat ze allemaal super blij zullen zijn.
Hoi mariahh! Ik ben zelf 20 (word in mei 21) en we willen ook voor een kindje gaan Heb ook wel regelmatig reacties gehad van zo vroeg en idd geniet nog van je leven! Maar ik vind dat je het zelf moet weten.. ja het is jong als je het vergelijkt met de gemiddelde leeftijd hier in nederland! Maar als je er klaar voor bent en je wilt het heel graag waarom dan niet?? Ben net als jij sinds mijn 15e samen met mijn vriend heb een vaste baan en woon al bijna 3 jaar samen. De meeste vriendinnen zit nog op school, maar zouden als ze niet studeerde al graag aan kinderen willen beginnen.. een andere vriendin moet in mei bevallen, dus qua omgeving zit ik wel goed (bedoel daarmee dat ik niet de enige jonge moeder zal zijn) Vind het wel leuk om eens te horen van andere jonge (aanstaande) moeders,, want tegenwoordig hoor ik het zelf alleen maar zowat van mensen boven de 30!
Hoi hoi, Hoor nu waarschijnlijk niet meer bij de jongste groep, maar ben mama van 2 jongens de ouste is 4,5 en de jongste 2,5. Ben nu net 27 dus was ook een jonge moeder was 22 toen de eerste kwam. Wij gaan nu voor de 3e, maar hebben helaas vorige maand een miskraam gehad.
Wat fijn om te horen dat er nog meer zijn! Ik vind dat als je alles op oorde hebt.. een goede relatie hebt.. wat maakt het dan nog uit.. @jipje wat toevallig! mijn vriendin is in januari bevallen( nog jonger als mij namelijk 19) Dit was dan echter niet geplant maar uiteindelijk harstikke welkom. Zij zegt ook ik heb toch alles voor elkaar.. heb een vriend een huis een kind een diploma ..ze kan het altijd mooi verworden.. namelijk: ''ik word in een hokje tienermoeder geplaatst'' tienermoeder NEE jonge moeder ja! is dit de eerste ronde voor jou?
Hallo dames, Ik ben inmiddels 23 geworden en was 22 toen ik zwanger raakte. Mijn moeder wist dat we het graag wilden en stond er helemaal achter, voor de rest wist niemand het dus dat bespaarde wel enig commentaar. Sinds ik zwanger ben heb ik wel het idee dat ik soms erop aangekeken word, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Maar heb soms wel het idee dat ze me zien als een mtv tiener moedertje van 16 omdat ik er ook nog erg jong uitzie ook, dat vind ik soms nietzo leuk. En natuurlijk heb ik de vraag gekregen of het gepland is bij de vk. Een andere vk vond het super fantastisch zoeen jonge moeder als mij, schijnbaar zien ze die niet vaak meer. Ik zelf vind het vanaf 21 niet jong meer eigenlijk maarja.. Ik wilde zelf ook al jaren een kindje, liefst was ik met mijn 21ste al mama geworden. Maarja, dingen lopen niet altijd zoals je graag wilt dat ze lopen. Ik kan alleen zeggen dat als je straks zwanger bent als "jonge mama" je tegenwoordig wel tegen veel vooroordelen aanloopt en dat is niet altijd even leuk helaas!
@Mariahh (en de andere jonge moeders in spe)... Ga ervoor! Als jullie er klaar voor zijn en alles is "geregeld".... waarom niet? Zelf ben ik 30 en bezig voor de 1e. Graag was ik ook jong moeder geworden, maar het liep allemaal anders. Ik zeg: Veel succes!
Ik heb net toevallig vandaag een topic geopend!! Ik wil ook al heeeel lang kinderen, ben al jaren aan het aftellen... Ik ben nu 21. Zowel mijn vriend als ik hebben nu een goedbetaalde fulltime baan, we wonen sinds 2 maanden in ons zelf gekochte huisje(wonen wel al 3 jaar samen) en we gaan 7 juli trouwen. Wij zijn trouwens ruim 7 jaar samen. Ik wil het zo graag... ben op het moment nog een beetje in dubio, we zijn immers nog zo jong dus misschien toch even een paar maandjes wachten? Maar emotioneel gezien heb ik echt zo iets van we gaan er nu voor, we zijn er alle twee aan toe en willen het zo graag... Ik heb nog een paar dagen om te beslissen, komend weekend is mijn eisprong ongeveer Ik denk dat mijn schoonouders niet geheel achter onze keuze zullen staan.. ze weten wel dat we niet meer heel lang zullen wachten. Voor de rest zijn we de eersten zo'n beetje in onze omgeving maar ik denk dat iedereen het wel heel leuk zal vinden! En ach, de reacties komen ongetwijfeld... dat heb ik er wel voor over!
Voor je trouwjurk zou ik het niet uitstellen, bruidsmode zaken weten hoe ze daarmee om kunnen gaan! Trouwen tijdens je zwangerschap word aangeraden als je 4-7 maanden bent. Hier 22, bezig met de 2e ronde. Bijna een jaar getrouwd! Niemand weet het nog, maar weten wel dat we een kinderwens hebben, al heel lang. Toen kreeg je al opmerkingen van "geniet van je leven, je bent nog jong" maar die mensen weten niet wat ze missen
leuk te horen van jullie jonge as mama's ik ben nog nie ongi!!!! durf nie meer te testen!! afgelopen zaterdag voort laatst getest..
Jeetje, wat spannend! Laat je het weten als je jezelf over hebt gehaalt om te testen, hihi. Ik duim voor je.
Hier ook een jonge! In december 20 jaar geworden en een zoontje van bijna 9 maanden! We zijn 3,5 jaar bij elkaar, hebben het financieel goed voor elkaar.. En we hebben er op mijn 18de verjaardag bewust voor gekozen! Uiteindelijk na 9 maanden zwanger en weer precies 9 maanden later bevallen! Ik denk dat het ook een verschil maakt hoe je zelf bent. Onze familie en vrienden zaten er eigelijk al op te wachten. We zijn ( vinden we zelf ) stukken volwassener dan anderen van onze leeftijd. Soms spreek ik wel is af met oude vriendinnen die zo vaak nieuwe vriendjes hebben, elke weekend uit gaan .. Maar dat is echt niks voor mij ben altijd blij dat ik gewoon weer thuis ben! Wij gaan s'weekends wel is op visite maar dan overdag omdat we Loghan s' avonds niet overal mee na toe willen slepen. Toen ik zwanger was werden we wel raar aan gekeken en voelde ik me soms echt kut daardoor maar nu vind ik het leuk als ze kijken! Ze mogen tenslotte wel zien hoe trots we op onze mooie vent zijn! ( hij heeft deze maand de baby van de maand gewonnen, dus kun je een foto van hem zien! ) Wel is het jammer dat er door die tienermoedersprogramma's altijd mensen zijn dat elke jonge moeder zo is ( onverantwoorlijke, dumpen hun kind bij de ouders).. Terwijl er genoeg moeders van rond de 30 zijn die erge dingen met hun kind doen! Dus leeftijd zegt niks hoor.. En vroeger was het normaal jong moeder te worden.. Hier krijgen we ook vaak van bijvoorbeeld de huisarts ( Loghan is laatst ziek geweest vandaar we daar waren ) zij vond dat we het zo goed deden en dat hij er altijd netjes, verzorgd en gezond uitzag! Nou dat is natuurlijk altijd leuk om te horen!
Spannend Rienjantjuuh! afgelopen zaterdag voor het laatst getest.. daar zou ik een voorbeeld aan moeten nemen haha wat hou jij het lang vol zeg! ik hoop dat we binnenkort op dit topic een mooie foto mogen verwachten van een KNAL test.. 5 dagen is al lang hoor! Hou ons op de hoogte!
jaa geduld word beloond ik wacht al 2 jaar op een kleintje dus ja geduld heb je dan wel nodig.. ik wil tot volgende week zaterdag wachten met testen.. ik wil graag samen met manlief een test doen dat kan alleen int weekend en aankomend weekend moet ik zelf werken dus dat gaat ook niet lukken en ik blijf er bij dat ik het alleen met ochtend urine doe.. anders ga ik weer tegen mezelf zeggen ja misschien was het met ochtend urine wel goed en ja dan haal ik weeeer 1 op dus jaa... ochtend urine rullezzzz moet ook heeel eerlijk zijn dat ik ook gewoon een dikke schijterd ben en bang ben voor een negatieve test hahaha
wat een leuk topic dit! Ik denk dat ik me ook bij de jonge aanstaande moeders mag meldden. IK ben 22 wordt in mei 23 jaar. Het liefst was ik met 22 jaar al moeder geworden. Helaas zit dat er niet in. Ben nu ruim ander half jaar getrouwd en zijn nu 3e rondes er echt voor gegaan! Mijn omgeving weet eigenlijk niet wat onze wens. Ze komen daar wel vanzelf achter! Hopelijk duurt het niet zo lang.... want iedere keer die teleurstelling vind ik toch wel moeilijk. @ Riantjuuh: gewoon testen meid! ik weet dat het spannend is en dat je bang bent om teleurgesteld te worden. Maar zo maak je je alleen maar onzeker en ga je steeds meer hopen! stel dat het niet zo is dan weet je waar je aan toe bent! Maar we duimen voor je!! ben benieuwd!!
ja ik heb et er net nog even met manlief over gehad en ik ga morgen toch maar testen.. dan maar alleen.. ik wil het weten.. dan kan ik een afspraak maken met de ha mocht het niet zo zijn!! hoop het wel maar ga et gewoon niet vanuit! hoe moeilijk ook!