November 2012 mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door NathalieD, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Super lief dank je siep81

Marieketing dank je voor het duimen

Jel dankje heb het stukje gelezen super lief allemaal!

Update:

Tube zit er dus gewoon nog in. Ma dpt (dit is een daling van zuurstof in zijn bloed, er komt dan te weinig zuurstof in zijn longen) nog steeds en heeft vreselijk veel slijm in zijn longetjes. M heeft veel extra medicatie gekregen vandaag om in slaap te kunnen komen en comfortabel te blijven. Vanmiddag sliep hij gelukkig wel maar happy is hij niet. De arts hoorde vanmiddag een hartruisje en wilde dit met de cardioloog gaan overleggen of ze verder onderzoek wil. Het ziek zijn is al erg maar je kind ongelukkig zien is nog veel erger hopen dat hij zich snel wat prettiger voelt.

2. annemila

annemila Lid

30 mei 2008
    68
    0
    0
    Wat jammer dat de tube er nog in zit! En wat naar dat hij niet comfortabel is. We duimen vandaag weer voor stapjes vooruit. Is dit nou eigenlijk allemaal het gevolg van het rs virus? Ik wist niet dat ze er zo ziek van konden zijn, heel naar. Sterkte met alle onzekerheid! En we hopen echt vandaag op beter nieuws!

3. annemila

annemila Lid

30 mei 2008
    68
    0
    0
    @Joyce hoe gaat t met je kleine meisje? Onze oudste dochter is niet getest op koemelkallergie, was niet zo n simpel onderzoek dus kreeg als test andere voeding, pepti en dat hielp toen wel iets samen met de reflux medicatie.

@jel is de facebookgroep besloten?

4. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @marieketing vndaag bij de kinderarts geweest, e dacht niet aan KMA. We moeten nu de nexium verhigen naar een heel zakje enJ. Heeft nog steeds spruw endat moeten we ook behandelen. Ze vond t erg rar dat we daar van de ha niets voor gekregen hebben. En dan over twee weken weer een afspraak om verder te kijken.
    Wanneer ging bij jullie de reflux weg?

5. annemila

annemila Lid

30 mei 2008
    68
    0
    0
    @joyce vreemd idd dat de ha geen medicijnen voor spruw heeft gegeven. Ik weet eigenlijk niet meer wanneer de reflux over was. Hoogtepunt dat ze veel huile was rond de 2 maanden. Daarna heb ik medicijnen en andere voeding gekregen en werd t langzaam beter. Maar het was ook een beetje onduidelijk waarom ze zoveel huilde. Hoop dat t snel beter gaat!

6. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    M zat vandaag beter in zijn vel. Gelukkig maar want hij moest van de ick2 af en moest naar ick3. Niet voor zijn gezondheid maar om logistieke redenen. M was vanmorgen lekker wakker en ik heb hem gewassen en op schoot gehad heerlijk! Hij blijft stabiel en wie weet gaan ze morgen proberen de tube eruit te halen? Dat wordt morgenochtend besloten.

Helaas is dit allemaal van het rs virus. Gelukkig worden de meeste kindjes er ook niet zo ziek van. En de pech dat hij er een bacterie bijkreeg maakte hem nog zwakker.

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    jeetje, hopelijk gaat het dit keer goed en blijft hij ook na te verwijdering van de tube stabiel!

8. annemila

annemila Lid

30 mei 2008
    68
    0
    0
    @ilona hoe is het gegaan vandaag? Mocht de tube er al uit?

9. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    Een vermoeiende maar goede dag:

Was een spannende dag vandaag! M was vanaf 6 uur vanmorgen al nuchter en met minder slaapmedicijnen. Want de tube zou er rond 9en uit gaan. Helaas druk druk druk artsen hadden geen tijd. M was ongelukkig door de tube die hij bewuster meemaakte en honger. Om half 4 hadden ze tijd en toen ging het gelukkig snel. Nu ligt hij met de optiflow (neusbril en warm zuurstof) en tot nu toe gaat het goed!!! M is schor en hoor je nog bijna niet, slikken is nog onwenning en zijn keel doet pijn. Maar ons en M hoor je niet klagen wat een opluchting die tube eruit!

10. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Het is hier echt veel te rustig! Wel jammer..
    Ilona: Fijn dat de tube er nu uit is. Hopelijk blijft het nu de goede kant op gaan.

@ Hier: we zijn nu helemaal gewend aan het nieuwe ritme. 's nachts slaapt ze al lekker door van 23.00 uur tot 06.00 uur. Heerlijk! En het is zo'n makkelijk en tevreden meisje. 't gaat allemaal heel erg goed!:) En grote broer is heel gek met zijn kleine zusje. Zo mooi om te zien.
    Hoe gaat het met de rest vd baby's?

11. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    ilona, wat fijn dat de tube er uit is! Hoplelijk blijft het vanaf nu bergopwaarts gaan!

@nathalie, fijn he als het goed gaat. Hier een meisje wat van 23.00 - ong. 4.30 slaapt. Ik vind het al heel netjes, ze weegt nog maar 3875 gr. , dus ze heeft die voeding 's nachts nog nodig.
    Vindt jouw zoontje het niet spannend? Ik merk aan onze boef ( bijna 2), dat alles bij elkaar wel spannend is; een nieuw zusje, sinterklaas en dan nu weer alle kerstdingen.

12. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Dat is ook heel netjes voor haar gewicht idd! Maar erg is het niet toch als je haar 's nachts kan voeden en knuffelen, vind ik in ieder geval niet. Hailey woog 2 weken geleden 4500 gram dus daar zal het ook wel door komen. Nu denk ik tegen de 5000. Hij vind het ook heel erg spannend, maar wel heel leuk. Soms kan hij ook wel jaloers zijn als ik veel met haar bezig ben. Maar probeer hem ook veel liefde en aandacht te geven wanneer zij slaapt. Al met al ook wel best vermoeiend allemaal met 2 kleintjes:) Maar ik geniet er ook wel heel erg van. Het gaat al zo hard.

13. annemila

annemila Lid

30 mei 2008
    68
    0
    0
    @ilona fijn dat de tube er uit is. Hopelijk gaat het vandaag weer iets beter.

@nathalie het is hier idd heel rustig, jammer. Blijkbaar zt iedereen in een Facebook groep

Hier slaapt ons meisje ook nog niet door hoor. Is nu 4400 gram en ruim 2 maanden (moet m'n banner eens aanpassen ) en slaapt ongeveer 5 uur achter elkaar s nachts. Maar gaat dan wel snel weer slapen dus dat is prima te doen.

Kleden jullie je kindjes eigenlijk s nachts om voor een pyjamaatje? Weet eigenlijk niet meer wanneer ik dat ging doen bij m'n oudste

14. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    update:

Vanmorgen ging het allemaal ineens heel snel. M mocht van de optiflow af en kreeg alleen zuurstof via een neusbril. Toen ineens werd gezegd dat hij weg mocht. Wanneer? ehhh.... nu! Oke snel spullen ingepakt, m ingepakt en hop ik op de brancard en M in mijn armen op naar Dordrecht. Papa is de auto incl spullen op gaan halen bij het sophia. In Dordt ligt hij weer lekker vlakbij. M was al wel vanaf half 9 wakker en om half 5 sliep hij nog niet. Cold turkey afkicken van alle medicatie was het plan van de arts. Nou sorry nee hij huilde de hele dag en kon gewoon niet slapen al wilde hij wel. Mama boos, M slaapmiddeltje. Een lichte versie en echt niet veel en het ventje sliep meteen. Zuster: jeetje dat hadden we eerder moeten doen. ehhh 1.2.3.4...... 10! Nu sliep hij nog steeds, flesje drinken lukte echt niet hij snapt er niets meer van, dus nog even een sonde. Zo blij dat M weer dichterbij ons is en A vindt dat ook die wilde meteen naar M en was zo lief!

15. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Das snel allemaal ilona, maar fijn dat m. Dichterbij is en dat hij nu ff slaapt!

Hier slaapt ze al een paar nachten wel door, ze weegt nu 4600 gram. En ook de oidste hier vind t allemaal super leuk en spannend! Ze is eigenlijk helemaal niet jaloers, soms wat moeite om savonds te gaan slapen.
    Hebben jullie ook dat je de kleine wat meer laat mopperen als je met de oudste bezig bent? En voelen jullie je soms ook zo schuldig?

16. annemila

annemila Lid

30 mei 2008
    68
    0
    0
    Das wel heel snel ilona! Wel fijn dat hij nu dichterbij is maar het is wel heel abrupt. Wat fijn dat ie zo vooruit is gegaan!

Ik hoop ook dat onze kleine dame snel doorslaapt. Bij onze oudste heeft dat tot 14 maanden geduurd.......

Hier ook langer laten mopperen dan bij de eerste. Ze is zo veel makkelijker dan onze oudste dat ik me soms ook schuldig voel of we d'r wel genoeg aandacht geven.

17. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey lady's..

Ik denk ik kom nog eens even hier spieken.

Markieting.. ik weet nog wel dat je mee schreef idd.
    Pas je banner maar snel aan.. hihi.. :p

Nou dames.. hier is het idd rustig zeg.

Hier gaan we dalijk de dames voeden. En dan met de dames naar een vriendin haar huisje kijken. Ze woont er sinds gister met haar vriend... :D

18. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    joehoe, hier ben ik ook weer ff. Ik lees het meeste wel mee maar kwam er steeds niet aan toe om te reageren. Dan is FB zo lekker actief en simpel om op te reageren haha.

19. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    ilona, wat fijn dat M in Dordt is!

Onze oudste is niet jaloers, maar heeft ook wat moeite met inslapen en last van obstipatie. Dat herft hij anders nooit, dus ik denk door de spanning. Ik probeer hem bewust aandacht te geven en wat extra te knuffeken en dat vindt hij heerlijk.

Ik merk ook wel dat ik relaxter ben bij de tweede. Het is ook een super relaxed meisje, ik vraag me af of zij echt zoveel makkelijker is dan haar broer, of dst wij zoveel meer ontspannen zijn.

Doorslapen hoeft van mij echt nog niet hoor! Maar als ze het doet ga ik haar niet tegen houden. Ik ben ook wel erg aan mijn nachtrust gehecht ;)

20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Zoooo siep je bent al 47 weken zwanger meid! Damn hoe houdt je het vol :p hahaha!

Ook maar ff komen spieken. Hier beginnen we eindelijk een beetje ritme en structuur in huis te krijgen. Die voedingen van om de 4u gaan velen malen beter! Tot nu toe 1 keer 1 mondje terug gegeven! En de volgende fles is om 23.00u en die gaat toch via de sonde.

Tis hier wel stil he? Ken merken dat op fb alles gebeurd ;)

Deel Deze Pagina