Bevallen 10 Oktober --- Ikke175: van twee dochters (1640 gr & 1775 gr) met 35+0 wk 21 Oktober --- Nora86: van een zoon (2025 gr) met 34+0 wk 25 Oktober --- Onzewens: van een zoon (3765 gr en 50 cm) met 38+6 wk 26 Oktober --- Petrea: van een dochter (3970 gr) met 39+2 wk 28 Oktober --- Jel: van een dochter (3545 gr) met 38+3 wk 29 Oktober --- Hilli: van een zoon (3805 gr en 55 cm) met 39+1 wk 29 Oktober --- Suus1982: van een dochter (3360 gr) met 40+0 wk 30 Oktober --- Siep81: van een dochter (2875 gr) met 39+3 wk 1 November --- BurningKarma: van een zoon (4300 gr) met 39+0 wk 2 November --- Ladylola: van een dochter met 38+5 wk 6 November --- Suus14: van een dochter met 39+1 wk 6 November --- Behappy: van een dochter (3010 gr) met 39+4 wk 9 November --- NathalieD: van een dochter (3710 gr) met 40+3 wk 9 November --- Mama88: van een dochter (4238 gr en 56 cm) met 39+4 wk 10 November --- Patje20: van een zoon met 38+6 wk 11 November --- Beckje: van een dochter met 40+1 wk 12 November --- Suus83: van een dochter (3320 gr en 50 cm) met 41+2 wk 12 November --- MandyM: van een dochter (2890 gr) met 41+3 wk ?? November --- Heyitsme: van een zoon 15 November --- Joyce86: van een dochter (3610 gr) met 39+1 wk 16 November --- Maytje: van een dochter met 41+4 wk 18 November --- Missillie: van een dochter met 41+0 wk 24 November --- Snowbird: van een dochter met 41+2 wk 27 November --- Juliaaa van een zoon met 41+2 wk 28 November --- Jindster van een zoon (3455 gr) met 41+3 wk 28 November --- Lissa80 van een zoon (2838 gr) met 39+6 wk 18 meisjes, 9 jongens Even de lijst erbij gehaald
wanneer je veilig bent hangt ervanaf wanneer je begint nee, verminderd vruchtbaar ben je zeker niet na het stoppen met de pil. is net als de gewone pil, maar dan 1 hormoon. dus je moet EXTRA! opletten met het goed slikken ervan
Ik moet mij er ook eens in verdiepen.... ik weet echt niet wat ik wil. Net ff met mijn meiden bij de kinderboerderij geweest, was heel gezellig en weer ff een vrisse neus gehaald, want t is koud!! Had is al gezegt dat ik weer op mijn oude gewicht ben?? Pas gewoon al mijn broeken weer, alleen nog zon flubber buik!!!
wow dat heb je snel gedaan ik heb geen idee eigenlijk. heb geen weegschaal *nouja geen werkende dan. broeken helaas nog onmogelijk dicht te krijgen...
hey meiden ik ben geen actief forum lid op het moment weinig tijd om overal op te reageren aangezien ik veel in het ziekenhuis ben bij de kleine meid... maar ik lees wel mee als jullie niet erg vinden als ik de tijd heb... vind ik toch leuk om te zien hoe goed jullie kindjes het doen enz enz ..
@ minipil, denk niet dat ik daar aan ga beginnen. Had voor deze zwangerschap ook niet de pil, wij gebruikte cd, miss een beetje gepruts af en toe maar van die hormonen werd ik helemaal niet lekker. Veel hoofdpijn en het gevoel dat ik totaal mezelf niet was. @ oude gewicht...ehm....tja...wat zullen we daar van zeggen. Nog minimal 8 kg te gaan, oude broeken passen bij lange na nog niet hoor....vanaf januari ga ik weer actief sporten en lijnen en dan hopen dat de 8 kg en liever nog meer er zo af zijn. @thea, las het idd op fb. Heftig zeg meid. veel sterkte ermee de komende tijd. @ sinterklaas, net mijn kadootjes gekocht voor mijn lootje, kom ik thuis kan ik het tasje met de kadootjes nergens meer vinden. Nog wel wat andere tasjes met dingetjes die ik gekocht heb voor mezelf maar weg kruidvattasje....ikke balen natuurlijk....moeder gebeld blijkt zij mijn tasje te hebben....pfff dat scheelde alweer.
Joedelies!! Anticonceptie ja hier dus de pleister, maar goh wat een jeuk en ongemak geeft dat ding af zeg niet normaal. De eerste 3 dagen alleen maar lopen krassen en sjorren aan dat ding. Nu is t wel nog een soort branderig gevoel maar t jeuken is gelukkig in zoverre weg. Zaterdag een nieuwe plakken, hopelijk beginnen we dan niet weer opnieuw want dan ben ik zo uitgekeken op die gekke pleister XD Joyce wat fijn dat je al weer op gewicht bent Een frisse neus kan je wel zeggen ja, tis ijskoud buiten nu. Hier een mannetje dat zijn stem inmiddels goed ontdekt heeft. Hij huilt in principe alleen bij groot ongemak en honger, en hij huilt nu best veel. Veel honger, en ongemak.. of gewoon lekker gillen om niks. Ben gelukkig wat gewend Veel beebjes in Oktober geboren nog stiekem hé. En geen een in December, thank god voor de laatste meiden die bevallen zijn!
condooms vind ik zo onveilig als wat... dus hier moet ik wel aan de hormonen... hoor te vaak dat het toch mis gaat met rubbertjes...
Heb steeds het idee ongesteld te moeten worden. En heb erg veel zin in chocola, zoals eerder ook altijd voor mijn menstruatie, dus ben benieuwd of het doorzet. Wel lastig he, welke voorbehoedsmiddelen. Maar je moet toch wat he? Of algehele onthouding natuurlijk, of voor het zingen de kerk uit. Maar daar doen we ook maar niet aan. @ Thea, sterkte met je dochter. @ Gewicht, ik woog weer net zoveel als mijn startgewicht gelijk na de bevalling. Ik was deze zw.schap ook niet veel aangekomen. Ik denk in totaal exact het aantal kilo's wat de inhoud bij elkaar woog. En vocht hield ik deze zw.schap niet vast. @ Onzewens, gelukkig kwam het tasje weer boven water. @ Nora, kun je die pleister gewoon altijd ophouden, ook met douchen? En waar plak je die? Hoe vaak moet je weer een nieuwe? Vind het ook wel heel speciaal dat niemand van de november-mama's is bevallen in december. Dat hoor je niet vaak denk ik. @ Ontwikkelingen, mijn meisje heeft iets nieuws: ze kijkt je sindskort helemaal aan en volgt je hand als je die van links naar rechts beweegt en ze neemt alles in zich op en bestudeerd alles. Vind dat zo leuk om te zien. Nog eventjes en ze zal gaan lachen waarschijnlijk. Dat doet ze al, maar nog niet zo bewust. Bij jullie ook nieuwe ontwikkelingen bij de beebjes?
Hey mama`s! We zijn allemaal mama!! Ik vind het zoooo leuk! Hier een 3x H dag! Hangerig, huilerig en humeurig... Ik heb dat `Oei ik groei` boek en in de 4de/5de week maken onze ukjes een sprongetje waardoor ze wat ontregelt zijn.. Vandaag is B aan de beurt, wel ff wennen want normaliter heb ik geen kind aan haar! Zielig ook hoor... ze is idd een beetje in de war en wel rustig als ik haar knuffel... Ze gaat nu ook weer los.... sorry! Tot later!
@thea stekrtemet je dochter. @jel haha zin in chocolade heb ik altijd wel!! @ontwikkeling hier pas twee weekjes oud, dus nog niet echt iets spannends. Vind wel dat ze al heel goed der hoofdje recht kan houden! @petrea oei ik groei heb ik ook, heel veel aan gehad bij N. Je snapt dan gewoon beter waarom ze ff anders zijn.
@condooms, is bij ons altijd nog goed gegaan. 1 maand zondercen.toen meteen zwanger. @sprongetjes, hier ook volgens mij. echt al veel meer reactie van.onze knul.cen miss oei ik groei hier ook eens aanschaffen. lijkt me interessant boek.
Hi Ladies.. ik ga ook weer proberen actief mee te kletsen hierzo, zo leuk nu we allemaal (weer) mama zijn! maandag moet me mannetje weer werken dus dan ga ik bijlezen Tot maandag!! Toedels...
Jel, wat fijn dat je contract met 3 maanden is verlengd. Hopelijk daarna een vast contract. Vervelend als je eigenlijk nog steeds in die onzekerheid leeft he... tenminste dat zou ik vinden. Joyce wat fijn dat Juul niet bij jou heeft geslapen maar op haar eigen plekje. Goed gedaan met dat kussen. Hier komt ook af en toe de melk omhoog bij de dames en in het begin hadden we een handdoek dubbel gevouwen onder het hoofdeinde van de wagenbak. Na een paar dagen niet meer. We wachten gewoon wat langer met terug leggen... Julia het is echt genieten he... hihi... het is idd onwerkelijk hoe verliefd je kunt worden op je eigen kids. Je kunt ze gewoon niet meer wegdenken uit je leven...... Zo heerlijk he.. hihi.. Ongesteld : hier wel... maar ik ben 3 weken na de ks weer begonnen met de pil. Dus dit is geen echte ongesteldheid zullen we maar zeggen. Wat ik wel grappig vind... eerst was ik altijd pas 5 dagen na het stoppen met de pil ongesteld, en nu al gewoon na 3 dagen! Maar wel heel heavy zeg Normaal verloor ik bijna geen bloed maar nu.. gelukkig ben ik er nu weer zo goed als vanaf... Als je bv geeft komt het niet op gang...tenminste normaal niet toch? En als je stopt komt het weer. Kraamverband : Hier bijna niks na gevloeid. 1e 2 dagen met kraamverband en daarna met gewoon normaal maandverband... Hier ook always. Hadden ze in het zh ook. En die heb ik gebruikt. ow, jij bent dus ook heerlijk aan het genieten? Hier ook lachende dames en dames die je zo doordringend aankijken. Vandaag keek 1 dame naar haar handje...kei lief. Normaal doen ze dat rond 8 weken. Onze dames zijn net 7 weken dus tot nu toe doen ze het echt goed. En dan te bedenken dat ze 5 weken te vroeg zijn geboren, dus normaal ook 5 weken " achter " lopen dan kindjes die op tijd zijn geboren... maar eerst maar eens afwachten hoe ze zich gaan ontwikkelen want wat ze nu doen, is geen garantie dat ze zo blijven doen he... misschien staan ze dalijk wel 5 weken stil in hun "groei" Pil, mijn gyn vroeg of ik een recept nodig had maar ik zei dat ik wel gewoon zelf naar de apotheek ging om dat te halen. Dus dat heb ik gedaan. Er zijn echt veel meisjes geboren he... Ik wist niet dat de jongens zo in de minderheid zouden zijn... Joyce, wooooooooooow je eigen broeken weer aan. ik ben jaloers Thea, ik las het ook. Veel sterkte! Ow, gelukkig heb je je tasje gevonden. Jel, ontwikkelingen hier volop. Kijken naar het handje. Kijken naar elkaar. Echt concentreren om te kijken en te luisteren. Echt geweldig. En echt lachen... zo schattig Petrea, hier ook het oei ik groei boekje. Nu hier ook wat ontdaan maar denk dat dat door de spuitjes komt. Even trootsten en dan is het goed... of ze moeten honger hebben natuurlijk. Dan zijn ze niet zo snel stil te krijgen. En die stilte duurt dan maar een paar seconden... hihi... Niesje welkom back.. Hier heb ik het idee dat onze dames de sprongetjes van 2 maanden doormaken maar ik kan het mis hebben. Ze zeggen dat onze dames dit ongeveer pas rond de 13 weken zouden doormaken maar goed.... Over3 weken zouden ze het 1e sprongetje moeten maken maar ze doen nu al die dingen die in het boek staan met 8 weken...dus vind het een beetje wazig.. Vandaag ben ik naar de gyn geweest op na controle. Ondanks dat de wond pas echt 2 weken dicht is mag ik weer alles doen. heerlijk!! Ik ga zondag meteen ( hebben we sinterklaas bij pap en mam ) mijn zumba dvd's terug halen zodat ik kan gaan sporten. Misschien dat ik dan binnen een maand mijn broeken weer pas maar ben er bang voor... haha... mijn buik wordt steeds dunner maar volgens mij zijn mijn heupen helemaal uit gaan dijen ( schrijf je dat zo ) en die zijn nog niet in oude staat terug. Daar baal ik wel van maar ja... ik heb nog 7 maanden en iets minder dan 2 weken te gaan.. haha.. Zwanger worden, hier ook nog lang niet van plan om zwanger te worden. Ik wil best nog wel een 3e mocht het ooit voor ons bestemd zijn, maar helaas denkt vl er anders over. Heb al meteen gezegd dat ik niet in 1x klaar wilde zijn, dus hoop dat hij er over een jaar of 2 anders over denkt. Hij weet hoe graag ik dat nog zou willen. Maar eerst maar eens van deze dames gaan genieten.
zingen voor de kerk uit is net zo veilig als gewoon zingen helaas anders zou dat wel iets zijn hihi. maarja tegen die tijd dat die hechtingen zijn opgelost.... dan werkt de pil zeker weten... lijkt wel eeuwigheid. of is dat raar wel leuk de verhouding meisjes jongens. erg roze maand! hebben de jongens genoeg keuze hihi hier moet ik helaas volgende week vrijdag naar het CB. onze schat haar naveltje wil niet echt genezen. dat willen ze nu gaan aanstippen. want nu blijft ze steeds maar huilen omdat het wondje steeds open gaat zo zielig... hoelang duurde dat bij jullie kindjes tot het wondje goed genezen was nadat de streng eraf is gevallen?
@beckje oke dus jij heb er wel goede ervaringen mee Maar als je t non stop moet slikken wanneer word je dan "ongesteld".. En hoelang is dat dan gemiddeld ? @thea sterkte . @jel wat leuk dat ze alles al Een beetje volgt ! J. Kijkt je wel goed aan als je tegen der praat en ze vind lichtjes kijken leuk haha
thnx. gelukkig is het niet de hele dag dat ze er last van heeft. maar af en toe als het weer opengaat helaas wel na 8-9 dagen is de streng eraf gevallen. dus het had al genezen moeten zijn zeiden ze... @minipil: ik had netjes elke 3 weken wat bruine afscheiding de eerste 2a3 maanden. toen half jaar niets. en toen helaas een lange doorbraakbloeding gehad. ben toen ook overgestapt. zeker gezien ik pillen vaak vergat
Beckje wat zielig.. hier na n zes dagen waar het eraf en is ondertussen genezen. Goed dat ze zo snel actieondernemen.. Hier n baby die niet wil slapen... zucht.. herkent iemand dit? Ze is zo vier a vijf uur wakker.. lijkt me best lang. Voorntnzingen de kerk uit is onveilig. Eersteongesteldheid is toch heftiger dan normaal???