November 2012 mama's deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jel, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Hier geen boer zoekt vrouw.. national geografic is het vandaag 9/11 blijft me toch intereseren.

jah maar 25 adressen en daar zit de familie in Canada ook al bij. Ik kan echt verder niemand bedenken..

Ik zag trouwens een mooie buik voorbij komen. geen idee meer van wie..

Ik heb de halve avond weer in het ziekenhuis gezeten. had onze kleine man alleen vanochtend gevoeld en verder helemaal niets, dus toch maar gebeld. CTG en Echo gehad. Hij beweegt prima, maar ik voel hem gewoon niet.. Blijft vreemd. maar gelukkig doet hij het goed. Ik hoop adt als hij iets groter is ik hem ook beter ga voelen. maar ze blijven zeggen als je twijfelt gewoon komen. Maar ja.. voel me zo'n zeurkous af en toe.. Ik weet dat hij het goed doet, maar ja.. voelen is natuurlijk een graadmeter en dat heb ik dus niet..
    Hij is dus niet rustig zoals ik eerst dacht/

Ik dacht altijd dat ik aan de buitenkant minder zou voelen omdat ik gewoon een vetlaag heb, maar dat kan dus ook invloed hebben in je buik. Donderdag maar eens met de gyn bespreken, want ik wil niet wekelijks hoeven bellen. Hoe kan ik dan voorkomen..

Voor nu lekker slapen.. morgen weer vroeg dag en werken..

X Lissa

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

@lissa ja 9/11 blijf ik ook intressant vinden.
    Gelukkig is alles goed met je kleine !
    Idd gewoon bellen als je onzeker bent ..

3. Behappy

Behappy Niet meer actief

@jel
    Nee nu nog NCIS en straks 9/11 op national geo.
    :)

4. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    @lissa; kan me voorstellen dat dat gewoon heel eng is als je die graadmeter niet hebt. Ik heb ook een flinke isolatielaag maar voel hem wel heel goed duwen en schoppen enzo. Caitlin was al heel anders, die lag dieper en voelde ik het beste als ik op mn zij lag en dan mijn hand op mn zij leggen. Ik denk dat ligging en placenta en alles bijelkaar ook een hoop doen.

Hier net wakker. Manlief is caitlin wegbrengen naar het kdv.
    Het zou idd kunnen. :) zelf een onrustige nacht gehad. Moest om de drie uur naar de wc :(

Zag net al een mailtje met het eerste deel van de shootfoto's! Ben zo benieuwd dat ik wil kijken. Maar lig nog in bed en moet van mezelf nog even blijven liggen haha.

5. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Goedemorgen,
    Veel laat op bed gegaan gisteren. Wou graag een programma op natio geographic afkijken. Was 00.00 maar voor ik sliep al bijna 01.00. Voor mij is dat veel te laat.
    Zo meteen een groei echo en een check of de placenta op de goede plaats zit. Bij de 20 weken echo bleek ie laag te zitten. Net niet voor de baarmoedermond.

En daarna nog een paar uur werken.

6. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ah de foto's van Caitlin zijn echt helemaal super. Ik kan die voor het kaartje niet laten zien maar wel hoe ze eruit zag haha... Ik haal m er na een poosje wel af, you never know :)

Bekijk bijlage 273067

7. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Mooi Bk!!

Kan me voorstellen dat t erg lastig is als je je kindje maar weinig voelt, lissa! Maar gewoon altijd bellen als je twijfelt!

@juliaaaaa ja dat is laat, zou voor mij ook veeel te laat zijn! Veel succes bij de echo!

Hier vandaag een jaar geleden dat mijn opa is overleden :(
    Mijn eerste echo was op zijn verjaardag, en vandaag op zijn sterfdag ook een echo, een groeiecho!

Vandaag dus een drukke dag, dalijk zwemmen, dochter daarna naar opa en oma brengen, half 3 echo, dochter dan weer halen en dan vanavond weer zwangerschapsgym. :)

8. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Je bent er maar druk mee :) succes bij de echo. :D

9. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Aaawh bk hoe lief! Erg mooi!

Joyce ook toevallig betreft, die data. En zeker een drukke dag. Wel een leuke!

Lissa wat lastig idd. Ik voel onze meis nu ook veel meer hoor. Die placenta voor dempt toch best veel.

Veel plezier met de echo Juul! Werkse erna nog.

Spreek hier zo mijn leidinggevende. Ze had al gemaild, dat ze wilt dat ik per direct stop met werken. Zo abrupt hoeft het voor mij niet, maar er moet wel iets veranderen. Mijn collega's verzuipen ook op het moment. Maar goed ik ga straks me haar bespreken hoe we dit gaan doen.

Zo heerlijk vandaag ff niksen, maar wel zonder bank, hahahaha!

10. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hahahahalady ja zonderbank word t lastig! Succes met je gesprekje straks, en wat een goede collega ben je! Zo zijn er volgens mij niet veel die zo aan hun collega's denken, bij ons zijn die op een hand te tellen. (en er werken er veel bij ons;))

11. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Thx Joyce, tjah als ik de enige zou zijn, die het moeilijk had. Dan zou het aan mij liggen. Maar de groep is momenteel enorm zwaar en tis gewoon drama qua bezetting. Dus dan ga je wel door, omdat je je team niet nog harder wilt laten werken. Maar het lukt me gewoon niet meer. De groep is te heavy. Ik ben nu hoogzwanger en ik wil niet dat er complicaties bijkomen, dus moet nu ook voor mezelf gaan kiezen.

Lastig hoor als je collega's hebt, die echt aan henzelf denken. Hier gebeurd het nu ook wel meer, omdat iedereen gewoon op is. Maar het is zo belangrijk als je als team iets voor elkaar over hebt. Zo creƫer je goodwill en commitment. Je staat dan ook sterker. En gedeelde smart, is halve smart!

12. Jel

Jel Niet meer actief

Goedesmorgens!

Kom net weer uit mijn werk en nu weer even bijlezen.

@ Lissa, goed dat je aan de bel hebt getrokken en fijn dat je mannetje juist heel veel blijkt te bewegen. Is weer een geruststelling.
    Ik heb ook een dikke speklaag op mijn buik maar toch voel ik ons meisje goed. Heb de placenta wel achter liggen, weet niet waar die van jullie zit?
    Ach elk lichaam zit ook weer anders in elkaar.

@ Juliaaa, s6 met de groeiecho en werkse vanmiddag.

@ BK, nice picture van je dochter.

@ Joyce, sterkte. Dat zijn van die dagen die je bijblijven he? Succes met al je afspraken vandaag...

@ Lady, s6 met je gesprek en veel plezier verder met niksen vandaag. :)

Hier dus net gewerkt, dan moet ik om half 1 in het zkh zijn voor een ctg. Dan bloed prikken en om 14:20 uur een echo. Ben benieuwd hoe het gaat daarbinnen. Vervelend dat er toch nog best veel tijd tussen de 2 afspraken zit. Misschien dat ik tussendoor ook wel ff naar huis ga en dan bloed prik na de echo.

13. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    ik herken je gevoel enorm. Ik wilde ook niet toegeven en ging ook steeds harder pushen, ik werkte halve dagen maar bleef altijd langer en nu kan ik niet eens langer dan een uur aan 1 stuk lopen omdat ik zoveel pijn heb. :( Uiteindelijk hebben ze meer aan je als je na je verlof weer de oude bent dan dat je ze hard om werkt dat je zelf dus ook niet meer helemaal beter word. En in jouw geval natuurlijk je kleintje.

Ik was ook erg bang dat ons team zou denken dat ik het makkelijk opgaf maar de reacties waren allemaal hetzelfde "Je hebt het al lang genoeg volgehouden." en "Je hebt groot gelijk, gewoon aan jezelf en je kindje denken." Het is niet zo makkelijk gezegd als gedaan, ik zit thuis met het gevoel dat ik ze in de steek heb gelaten maar die is na een week echt wel minder geworden.

Suckt gewoon als het niet lukt zoals je wilt, vind je niet?

@Jel: Succes in het ziekenhuis.

14. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Ff gauw,
    Echo was ok. Kleine lag helemaal in een hoekje en tegen mijn placenta aangedrukt. Ook diep in slaap en was geen beweging in te krijgen. Ze heeft dus niet goed kunnen meten.
    Bij 20 wk was het hoofdje iets kleiner dan gemiddeld en het buikje iets groter. Nu bleek het buikje ook iets kleiner dan gemiddeld. Ze vond het gezien mijn bouw geen rare ontwikkeling maar mag over 2 wk terug om te kijken of hij wel op de lijn blijft zitten.
    Kan weinig doen, behalve rustig aan.

15. Behappy

Behappy Niet meer actief

Morning !

@julia veel plezier en suc6 met de echo..

@bk wat een mooie foto van je meissie wauw!!

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lady, goed van jezelf zeg dat je nu echt op het punt staat om eraan toe te geven. En als je collega's er niet achter staan, snap ik ze niet.. je steunt je collega's door dik en dun zou ik zeggen, vooral in jou werk ( werk zelf ook in die sector dus weet hoe zwaar het kan zijn ) maar goed.. ik duim voor je! Goodluck vandaag! En fijn dat je collega's je steunen.. hier heb ik het ook erg getroffen met het team. Die zeiden al vanaf dat ik wist dat ik zwanger was dat ik me ziek moest melden omdat er niks gedaan werd om mij van de groep te halen ( bij ons gaan ze bewust agressie uitoefenen op je buik en dat wil niemand meemaken ) maar ik heb nog een paar weken doorgewerkt. Toen we erachter kwamen dat er niet 1, maar 2 hummelkes in mijn buik zaten, heb ik nogmaals aangegeven meteen van de groep te willen. Omdat ze dat niet deden, heb ik me 1 dag ziek gemeld, en de volgende dag was alles geregeld... Omdat ik weet wat er op het spel stond, heb ik die keuze gemaakt.. mijn collega's stonden allemaal achter mij en dat is echt een heel fijn gevoel!

Jel, neej vind mezelf ook niet jong. Had ook best jonger willen zijn. Met mijn ex had ik het er al over..toen was ik 21..en ik zou toen met de pil stoppen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, want voordat we samen woonde ging het uit. Ik kon niet leven met zijn levensstijl... ik wilde zelf werken en dat soort dingen maar hij zag dat anders. Dus van de ene kant blij dat ik niet zo jong moeder ben geworden, anders had ik nu met een omgangsregeling gezeten en met een stomme stiefmoeder voor mijn kind.. haha....
    En lekker toch een mac flurry!
    Hier ook bzv gekeken en red mijn vakantie.. wij gaan altijd met vrienden bzv kijken.. altijd erg gezellig.
    Succes in het zh!

Jindster, wat vervelend dat je hond ziek is zeg. Hopelijk is hij/zij snel beter! En fijn dat je je mannetje hebt kunnen spreken.. :)

Bk, leuke foto van het schoentje! Wij hebben ook zo'n paar schoentje gekocht in het spijkerstof... Misschien dezelfde, misschien een iets lichtere kleur...maar voor welk geslacht het is... :D hihi...
    En leuke foto van je meisje zeg!

Lissa, 25 kaartjes?? Woow.. doen jullie goed. Dat zijn er weinig.. haha.. Bespaart je wel een hoop :)
    En ik kan me voorstellen dat je je onzeker voelt. Ook hier voel ik de twins niet meer zo heel vaak. Wel vaker een uitstekend kindje.. haha... dan heb ik een hele bobbel aan de zijkant. Dus ik denk dat ze een beetje klem liggen ofzo? Af en toe voel ik wat bewegingen. Maar als ik het niet vertrouw of gewoon ff wil checken, pak ik de angelsound. Dan hoor ik vaker dat er tegen geschopt of geslagen wordt... maar veel voel ik ook niet meer aan de buitenkant..

Julia, succes in het zh en werk ze!

Nathalie, mooie buikfoto's zeg!

Joyce, dat is toch ook wel bijzonder met je opa toch? Echo op verjaardag en sterfdag. Dan komt dat helemaal goed met jullie uk!
    Succes in het zh...en idd een druk dagje.

Hier vanmiddag naar de Ikea met 2 vriendinnen... vriendin van mij heeft nu eigen huisje... is uit elkaar met haar vriend na 7,5 jaar en nu gaan we dus shoppen. Heb al gezegd dat ze niet te hard door de winkel moeten rennen.. haha..
    En vertel ik dat ik de kids bijna niet voel, ik voelde net hele zachte bewegingen onder in mijn buik... hihi.. misschien straks nog maar ff luisteren hoe het daar binnen is, en dan donderdag weer een echo... ben zo benieuwd hoe het met hen gaat!

17. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
  18. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Mooi bk!!

@Ladylola het is eel een verschil dat ik in de thuiszorg werk en dat we dus heel zelfstandig werken en je collega's niet vaak ziet. Maar je kan de klok erop gelijk zetten dat als er maar een grieoje heerst dat er altijd dezelfde ziek zijn. Als het een keer uitloopt dat weet ik ook wie ik niet hoef te bellen want die springen toch nooit bij......

@lissa dat is niet veel nee 25 kaartjes, wij zitten nu op 93 en we wilden niet over de 100 dus dat is gelukt!

@ikke ja is heel bijzonder! Vooral ook de eeste echo omdat ik daarvoor een miskraam heb gehad, en toen wist ik gewoon zeker dat t goed zat!

@juliaa luilakje zeg:) maar wel fijn dat je over 2 weken je dan weer even terug mag! Ik mag zo om 14.30 uur!

Zo nu ff eten en ff rusten!

19. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Jel succes in het ziekenhuis!! Hoop dat alles nog mooi binnen de lijntjes zitten!

20. Behappy

Behappy Niet meer actief

@jel suc6 in het ziekenhuis !

ik wilde even onze babykamer showen..hij is zo goed als af, komt alleen nog een een muurschildering op.
    En alle was is ookal gedaan !

Ik ben er heel blij mee :)

Deel Deze Pagina