November 2012 mama's deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jel, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Omg lees in de vlindertjes nog een chd mama, die afgelopen week der zwangerschap heeft afgebroken :( pff bizar!

2. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Mogguh!

Hier vandaag een heel rustig dagje! Sm komt even langs en dat was het dan! Het is zeker fijn dat het kamertje af is geef toch veel meer rust!

@lady wat rot voor je om te lezen meid! Rustig aan!

@nora haha ik ken dat eigenwijze wel een beetje!

@malikam wat een hoop verschillen? Werk je in china? Hoe is het daar met verlof?

3. Malikam

Malikam Nieuw lid

14 jun 2011
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de meeste verschillen voortkomen uit enkele opvattingen uit de traditionele Chinese geneeskunde. De reden bijvoorbeeld waarom een vrouw na haar bevalling een maand lang niet buiten mag komen, haar haar niet mag wassen en een muts moet dragen, is omdat men bang is voor 'tocht' en de ziektes die hieruit voorkomen. Even met je haren in de wind lopen is dus uitgesloten...:)
    Mijn Chinese schoonfamilie is op dat vlak nog erger. Volgens hen mag ik ook niet onder een lamp gaan zitten, achter een computer werken, te dicht bij de magnetron staan, mijn haar drogen met een haardroger, een pasgeboren kindje van een andere vrouw in de armen nemen (omdat dit slecht geluk zou brengen voor mijn eigen baby), en andere absurditeiten. Gelukkig wonen ze niet al te dicht in de buurt :)
    Mijn man en ik zijn allebei freelancers (hij design en ik kunst/vertaalwerk), dus wij regelen zelf ons verlof. Zolang er geld in het laatje komt, zijn we allebei tevreden. Maar voor het ogenblik voel ik me nog tip top in orde, dus ben ik elke dag nog vrolijk aan het werken en doodnieuwsgierig naar dit mengelmoesmeisje in mijn buik. (Mijn man heeft nog kleinere spleetoogjes dan de gemiddelde Chinees en ik ben heel klassiek blond met blauwe ogen, dus geen idee hoe de genen dit zullen uitwerken...)
    Net zoals jullie nog een kleine twee maanden te gaan...

4. Behappy

Behappy Niet meer actief

@malikam welkom !

@lady pff heftig zeg ..

@hier onwijs slecht geslapen grr .. Om half 4 viel ik eindelijk in slaap toen om 6 uur weer wakker ..
    En daarna om half 9..
    Ach t zal er wel bijhoren ofzo..
    Wij gaan vandaag ff vissen .. Maar verder niet zoveel
    Boeiends

5. Jel

Jel Niet meer actief

Goedemorgen!

@ Nora, dat was zeker leuk dat ie gratis mee mocht. Ach ja die paar dagen extra maakt dan ook niet meer uit. Irritant he? Bij mij zeiden ze in het begin ook steeds 6 november, en ineens werd het 8 november. Ach het scheelt maar twee dagen..

@ Jindster, nee dat was niet leuk. :(
    Nog een beetje kunnen slapen met de luidruchtige buren naast je?

@ Malikam, leuk dat je je voorstelt. Wat een apart soort regeltjes hebben ze daar in China. Ben je wel Nederlandse dan? Hoe kom je zo verzeilt in China?
    Dus je gaat wel in Europa bevallen? In Nederland?

@ BK, veel plezier op peuterdansen.

@ Joyce, wat vervelend, misschien helpt iets van dropjes eten of zo wel?

@ Ladylola, wat heftig! :( Vind je het niet ontzettend confronterend om dat allemaal te lezen?

Hier niet veel plannen. Misschien een beetje poetsen en kleertjes uitzoeken in de babykamer...

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Oef Lady das idd wel effe heftig, zal zo eens lezen (al vind ik t al doodeng om erover te lezen laat staan voor jou :()

Malikam dat klinkt leuk, 2 ontzettende tegenpolen qua uiterlijk dus... dat word spannend om te zien wat er uit je buik gerold komt. Leukleuk.

7. Malikam

Malikam Nieuw lid

14 jun 2011
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    @Jel Ik ben Belg. Na mijn studies in China beland en blijven plakken, zoals wij dat zeggen.:). Bevalling staat midden november in België gepland. Nu hopen dat alles goed gaat en ik met 34 weken nog het vliegtuig opkan!

8. Jel

Jel Niet meer actief

Ok op die manier. En je partner heb je dan tijdens je studie leren kennen of zo?
    Hoop ook voor je dat het lukt om nog te kunnen bevallen in Belgie.

9. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Lady wat heftig om te lezen!!! Zoals Jel zegt lijkt me erg confronterend.

Bk veel plezier met dansen!!

Bewat vervelend dat slechte slapen.
    Want je ligt idd dan erg veel en lang wakker..

Zo hier vandaag aan de baby was begonnen. Jeetje wat veel hebben we gekocht..
    En vandaag 33 weekjes:)

10. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Wavie voor suus!

Idd een leuke combi malikam, ben benieuwd!

Confronterend is het deels, maar eigenlijk ook heftig, dat er ook veel chd zwangerschappen worden afgebroken. En confronterend in de zin van het had ons ook kunnen gebeuren. Maar gelukkig zitten wij in de beste groep, maar goed dat zegt nog niet alles.
    Ik heb trouwens wel het verhaal van de mdr wiens zoontje met 33.6 met ks kwam. Gelukkig een succesverhaal! Word daar helemaal blij van.

Hier ook weinig plannen. Lekker plakken en hangen :)

11. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Ff kort. Lees dat malikam er gezellig bijgekomen is. :D welkom!!

Hier aan het werk maar voel de kleine nauwelijks. En omdat de groeiecho ook al over moet vanwege het kleine kindje maak ik me toch zorgen. Soms voel ik iets en ben ik helemaal opgelucht. Maar vervolgens blijft het bij die ene beweging en is het weer een tijd stil. Sinds ik opgestaan ben nu 3x gevoeld, waarvan een zo vaag dat ik me afvraag of dat de kleine wel was.
    Nog ff werken en dan thuis op de bank nietsdoen. En als er dan nog geen actie komt ga ik bellen. Pfff sorry hoor voor mijn emo ego verhaal.

Fijne dag X

12. Jel

Jel Niet meer actief

@ Suus83, wave voor jou. :)

@ Lady, ja dat is zo, jullie zitten in de gunstigere groep gelukkig... Fijn dat er ook goede succesverhalen zijn.

@ Juliaaa, je moet zeker gaan bellen als je het niet vertrouwd hoor. Hopelijk gaat de baby weer snel volop bewegen..

13. Jel

Jel Niet meer actief

Hoe gaat het nu Juliaaa?

14. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Hoop dat het wat Juliaaa. Als ik werkte voelde ik de beeb pas savonet echt weer volop. Misschien ben je gewoon druk en slaapt je kleintje?

Hier peuterdansen gehad, wel aangegeven waarom caitlin moest huilen. Ze begreep het gelukkig. Vandaag geen kinderen gekozen want ze was de vleugels vergeten :D

Vanmiddag gezwommen met de kies dus was gezellig zo! Wel vermoeiend!

15. Jindster

Jindster Actief lid

10 aug 2011
    412
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Zo een heerlijk tukkie gedaan dat heeft me goed gedaan!

@juul gaat het al watbeter?

@suus83 wave voor jou

@lady gelukkig staan jullie er beter voor met jullie prinses maar idd met al die verhalen?!

Volgens mij doet iedereen het rustig aan vandaag!!

16. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Juul hier ook een minder actief dagje, duurde ook lang voor ze vanmorgen op gang kwam! De Angelsound gepakt en gelukkig sliep ze, want hoorde geen geklots, maar een hardcore plaatje als hartje.

Maar idd wat jel zegt en jij zelf. Bellen bij vragen. En zeker nu de kleine iets kleiner is. Hopelijk was je gewoon te druk en is de kleine nu lekker bewegelijk!

Boehoe hier de hele avond alleen. Ventje is naar Ajax en daarna een biertje doen. Ik wil ook wat doen!!! Ach ben toch te moe gaaaaaaap!

17. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Hey, heb hem ondertussen een paar keer flink gevoeld. Maar steeds kort. Ik heb het vermoeden dat hij met zijn ruggetje naar voren ligt en dus met zijn voetjes in mijn rug trappelt. Want voel wel wat. Naja straks lekker douchen en dan uitgebreid kindje voelen.

18. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Gelukkig maar Juliaaa, hier een heel drukkerdje maar als hij eens wat rustiger is dan ga ik op mn rug liggen en dan merk je vaak wel verschil. Misschien bij jou ook?

He balen Lady! Maar 'gelukkig' ben je toch te moe om iets te doen, lekker avondje voor jezelf dus!

19. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Heb een whapje van Ikke.
    Staat in dat internet niet altijd werkt en wifi heel veel geld kost, dus ze zal hier niet vaak komen. De arts is geweest en vrijdag krijgt ze een echo en de week erna weer, als de groei echt goed gaat zou ze naar huis mogen maar moet ze elke dag terug komen voor een ctg, tis wel een uur rijden naar t zhuis dus zou er iets van weekendverlof ingezet moeten worden. CTG's zijn voor nu in ieder geval goed.

Klinkt opzich wel positief, wel balen van het uur rijden (zou je eventueel naar huis mogen kan t niet ivm elke dag ctg).

20. Jel

Jel Niet meer actief

@ Lady, saai een avondje alleen. Anders lekker een filmpje kijken of zo in je eentje en lekker op tijd naar bed als je moe bent. :)

@ Juliaaa, gelukkig is je kindje weer wat actiever...

@ Ikke, fijn dat de ctg's van de kleintjes goed zijn. Wat lig je in een zkh ver van huis dan. Volgens mij kun je reiskosten terug vragen bij de belastingdienst met je belastingopgave 2012. Ik ben vorig jaar heel vaak op en neer naar een psycholoog geweest wat een half uur heen en half uur terug was, en ik kreeg het benzinegeld terug. Dus misschien even goed om naar te kijken, dan kost het je ook niet zoveel geld.
    Veel sterkte.

Hier vanmiddag even in het babykamertje bezig geweest. Paar stukjes behang geplakt op plekken waar stukjes af waren. (komt door de kunststof kozijnen die we hebben gekregen een paar maand terug). En de lades vast ingedeeld en zo. Een foto volgt nog wel als ik ermee klaar ben.

Deel Deze Pagina