Ook jij bent hoogzwanger Nora! En wat lief een softie! Moet je zuinig op zijn, zeker die jongens hebben veel veiligheid nodig. En je tweede wordt een draakje denk ik. Ben benieuwd Vrienden, ja heb er paar maanden terug al over uitgelaten. Ik ben er nu inmiddels aan gewend. Ik heb een aantal vrienden sinds de 20 weken echo nog steeds niet gezien. Als ik ze voor me bevalling nog niet hier zie, zijn het voor mij simpele kennissen en hoeven ze ook niet na de bevalling de ramptoerist uit te komen hangen! Gelukkig heb ik veel vrienden en zie ik nu de mensen, die ik juist minder zag. En van dat moeie klopt wel, je bent toch minder fit. Nou ze dealen er maar mee. Deze mama is over 6 maanden luid en duidelijk terug met een prachtige dochter op der arm!! Dat fantaseren gebeurd hier ook alom! Enigszins met geen rooskleurige start. Ik bereid me in me hoofd al voor hoe ze bij me weg wordt genomen, hoe ze aan alle slangen en apparaten wordt gelegd. De moeilijke momenten probeer ik me in te beelden, maar ook hoe het is als we thuis komen. Maar voorname nu nog de ziekenhuisperiode. Nog 41 dagen idd, bizar hè!
het dansen was leuk.. heb het bij burlesque gehouden.. Ach die heupen van mij kunnen nog best wat, maar na een half uurtje heb ik het opgegeven. Mijn bekken wilde niet meer... Ladylola, ik snap helemaal wat je bedoelt.. mensen die nu geen moeite doen, hoeven het straks ook niet te doen.. Hier nog 73 dagen.. pff klinkt best lang eigenlijk....
Goh ik word zowaar wat geinspireerd door jou bericht Lady.. take it or leave it, en zo is het ook. Die ramptoeristen heb je geen drol aan. Hoi Lissa! ach soms heb je wat minder tijd soms wat meer, niemand die je er raar om aan kijkt hoor. Denk ook dat de tweede een draak wordt, dat steekt elkaar goed af. Wat het ook is/wordt ik ben er toch wel gelukkig mee
Fijn dat het dansen leuk was Lissa! Dus flink je heupen bewogen, of lukte het toch moeilijk! En meis niet naar mijn dagen kijken. Ik word met 38 weken ingeleid. Dus dat maakt het al veel korter! Ik ben behoorlijk vergevingsgezind en heb veel begrip, alleen vind ik als je in die 18 weken geen gaatje kon vinden om langs te komen of iets met elkaar te ondernemen, terwijl ik meerdere malen heb gezegd dat mensen welkom zijn om te zonnen in de tuin ed. Hou dan maar lekker je prioriteiten waar je ze hebben wilt, feesten en borrelen!
Nou dat vergevingsgezind ben ik zelf ook. Te vergevingsgezind zelfs. Ik ga ook zitten bedenken dat ik misschien te weinig in breda ben geweestmaar dat is gewoon niet zo, heb er ook familie. Toen ik naar dribergen verhuis was werd het al veel minder. People dropped like flies zeg maar, maar nu in veenendaal heelemaal. Ik heb gewoon echt dat gevoel niet dat ik bij iemand terecht kan ofzo. Nou ja, weet je... misschien moet het wel zo. Ik weet het niet. Hier met beebje alles goed. Lekker beweeglijk! Samen met mn meisje ben ik cornflakes aan het eten. Dat vind ze ineens lekker, wel melk apart! Haha.
Ach ja..... Vrienden. Wij zijn de eeste van onze vriendengroep met een kind en dat heeft een jaar geduurd, dat jaar was soms best lastig omdat ze je niet altijd begrijpen, en nu zijn wij nog heel erg van kind meenemen en lekker overal slapen zeg maar em toch is dat voor sommige niet genoeg! Maar nu zijn er twee kinderen bij en zijn wij weer de eeste met een tweede dus ben gaat t een stuk beter en iedereen vind t super! Maar lady dat vrienden niet eens even iets kunnen laten weten na zo'n bericht is toch wel erg! Ik snap dat niet iedereen weet wat ze moeten zeggen, maar even laten weten dat ze aan je denken of gewoon simpel vragen hoe t met je gaat is toch niet te veel gevraagd! En hhhhhmmmmmmmmm cornflakes met ijskoude melk!!!
ik heb weer bijgelezen, maar het was weer erg veel. Het lukt me op werkdagen gewoon niet om hier te komen lezen. Nou ja, nog 3 weken werken en dan heb ik verlof. Dan ben ik hier vast weer vaker. @ikke en jindster, heel veel sterkte met het rustiger aan doen! Neem je rust, dat is alles wat je kan doen... @hier, afgelopen week onnodige paniek. De verloskundige las in de papieren van de 30 weken echo datmijn placenta maar 1 cm van de uitgang lag. Dat was (volgens haar) bij deze termijn veel te dichtbij en dat kwam niet meer goed. Dus kreeg ik een doorverwijzing naar de gyneacoloog. Vrijdag tussen de middag belt vriendlief dat ik die middag nog een echoafspraak had. Met wat kunst en vliegwerk kunnen regelen dat ik daar heen kon. Blijkt daar de placenta minstens 8 cm van de uitgang te liggen (3 cm is genoeg). Paniek voor niks dus... Ik heb morgen nog wel een afspraak met de gyn om die laatste echo te bespreken. Ik ga er maar heen, heb toch al oppas geregeld en weer even de weg weten in het ziekenhuis kan geen kwaad. Voor het geval dat...
Nou das ook lekker lullig foutje. Maar goed, heb ook niet zulke goede ervaringen met vk's haha. Gelukkig was het om niets!
Das een flinke misrekening, 1 of 8 cm! Gelukkig is t goeD! En al over de 33 weken siep! Wow! En je werkt dus tot 36 weken, knap hoor! Gaat t allemaal nog goed?
@siep idd lullig foutje gelukkig is het gewoon goed. En idd je schiet al aardig op zeg ! @lady Vind ik ook hoor groot gelijk, dan zie ik ze idd als Kennisen.. Maar ik weet zeker dat als die kleine straks geboren is ze "ineens" weer allemaal voor de deur staan .. Maarja daar dealen we dan wel weer mee
Goedemorgen! Hier lekker tot half 10 geslapen, lekker een dag vrij, helemaal niets in de agenda, heerlijk! Dus een beetje huishouden doen en zo. De badkamer heeft weer een beurt nodig en ik wil de bovenverdieping poetsen, als ik het allemaal in 1 dag red. @ Jindster, ik voel me ook niet echt hoogzwanger, ook al ben ik het dan misschien wel... Ik heb in juni met veel jeuk gelopen op mijn buik, maar dat was meer een soort uitslag en niet echt door de groeiende buik. Nu gelukkig weer helemaal over. Het leek erg op Puppp van mij. @ BK, herkenbaar wat je schrijft. Ik woon ook nog maar 4 jaar in het noorden, vanuit gelderland verhuisd, en mijn familie woont ook allemaal daar en een paar vriendinnen waar het contact nu helaas wel wat mee verwaterd is. Maar hier heb ik inmiddels wel wat contacten gekregen, wat wil zeggen: zo nu en dan een keer een bakje koffie drinken bij elkaar. Maar om mensen dan gelijk hartsvriendin te noemen, nee dat is het niet. Wel jammer. Mis het ook erg. En dat koffie drinken gebeurd sowieso niet vaak. Ik denk dat ik gemiddeld maar 1x in de maand met iemand koffie drink. Verder zit ik maar eenzaam en alleen thuis. Maargoed, misschien komen er wel meer contacten als het kindje er eenmaal is. Keek je eerder nooit bzv? @ Be, ik fantaseer er ook flink op los. Op wie ze lijkt, hoe ze eruit ziet, hoe ze klinkt als ze huilt en wat ze verder voor schattige geluidjes maakt... maar nog even en we weten het. Ook fantaseer ik in mijn hoofd hoe ze na de bevalling op mijn buik word gelegd met een luide keel. En ik helemaal in tranen, dat denk ik tenminste... Ook denk ik dat ik heel emotioneel ben als ik de familie opbel. Iedereen die er met ons zo naar uitgekeken heeft na de kuttijd die ze ook met ons mee hebben gemaakt. @ Nora, wanneer krijgen jullie het pupje dan? Wat lief dat je zoontje al zo gek is met zijn broertje. @ Lissa, hier volgende week dinsdag mijn laatste werkdag op mijn werk, en donderdag de laatste op mijn andere werk. Ik kijk er naar uit. @ Lady, ik vind het heel rot voor je dat die 'vrienden' geen echte vrienden meer voor je zijn. Waarom doen ze dan zo he? Snap dan ook maar al te goed dat je ze niet direct hoeft te zien na de bevalling. @ De inleiding, ze laten mij niet langer lopen als 40 weken hoorde ik laatst. Dus bij mij kloppen de aantal dagen maximaal, maar wie weet al wel met 38 weken, wie zal het zeggen? @ Siep, dat is wel een grove fout zeg. 1 scheelt nogal met 8. Gelukkig dan maar dat ie niet zo voor de ingang ligt.
@Jel ja precies dat heb ik ds ook heel erg. Hoe t allemaal gaat tijdens de bevallig enzo hihi Heerlijk om over na te denken.. Idd nog effies afwachten dan weten we het allemaal..
Goedemorgen... Siep idd n lullignfoutje.gelukkig is t allemaal goed zo. Pff hoogzwanger...zo voeling me wel Kindje zag er goed uit op de echo.... 2256 gram qua groei en gewicht op 34 weken. Dus dat gaat goed. Hoofdje nog steeds naar beneden..wij gerust gesteld
@Jel: Nee BZV heb ik hiervoor nooit gekeken. Trok me eerlijk gezegd nooit zo, maar je had het er een paar keer over en toen hoorde ik die was afgevallen op de radio en ik dacht, ik ga toch eens kijken. Hier vandaag bezig om boodschappenlijstje te maken. Manlief gaat dan straks boodschappen doen en ik maak een lijstje voor morgen Vanavond zwangerschapszwemmen. Ben vorige keer niet geweest omdat ik zo moe was maar misschien is het vanavond wel lekker om mijn hoofd bij leeg te maken.
Mooi gewichtje suus! Ik krijg 1 okt weer een groei echo, ben bang dat deze dame wee rbehoorlijk groot word, bij de vorige echo woog ze al 100 gram mee dan onze dochter met dat temijn. En ookal was dat heel gemiddeld ben ik er toch wel bang voor...... Enige voordeel is dat ze me dan niet door laten lopen tot 42 weken. @jel fijn om te weten dat ze je niet langer dan 40 weken laten doorlopen! Weet je in ieder geval wat je uiterste datum is! Af en toe beangstigd t mij ook wel dat t allemaal zo dichtbij komt! Hoe ga ik t ooit redden met twee kinderen....... En gaan ze elkaar niet wakker maken snachts door t huilen ofzo.......... En hoe reageet mijn dochter op t kleine hummeltje....... Achja t komt vanzelf.
Dat zijn dingen die mij ook bezig houden, joyce. Ik denk dat het zich allemaal wel uitwijst maar toch... Ergens vind ik het erg spannend (buiten de normale spannende gevoelens zeg maar) dat mijn meisje ons frutseltje leert kennen en hoe ze dat vind. @Suus; vergat te zeggen; Fijn dat het allemaal weer goed is!
Ja echt he bk! En ook hoe ga ik de aandacht verdelen, heb ik wel genoeg tijd voor mijn oudste straks..... T zal allemaal vanzelf wel goed gaan en miljoenen mensen doen t natuurlijk, maar toch.... kan ik t?
Ja heel herkenbaar. Voel me zelfs weleens schuldig naar haar toe, dat ik nu al bang ben dat ze aan het kortste eind gaat trekken in de aandacht verdeling. Dat resulteerd natuurlijk in het simpele feit dat dat niet gebeurd want heb nu al dingen bedacht om dat te voorkomen, maar toch. Ze is toch mn kleine meisje... Wat zijn we toch een hordozen haha.
Denk ook dat het wel mee zal vallen, ik zelf ben heel erg van het overal bij betrekken. En daarmee verdeel je dus de aandacht direct al bij allebei. D. helpt heel graag dus mag hij bepaalde dingen pakken aangeven en mee helpen. (mits alles goed gaat). Heb wel t geluk dat D. op school zit, en dat ik dus overdag de tijd voor beebie heb. Jel t pupje komt mid oktober! In principe.. een 6 weken voor de uitgerekende datum.