November 2012 mama's deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Jel, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Ik heb de s3.

Ik had gehoord datje vanaf vier mnd met andere hapjes ging beginnen maar weet nie zeker.

2. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Haha bk, dacht al dat het bewust was. Vind em wel grappig, die houd ik erin.

be, ja vanaf een half jaar is ook prima. De vraag is of kinds de voedingsstoffen al op kunnen nemen. Er wordt vaak wat eerder gestart om de kinderen de mondmotoriek of zoiets te leren. Vast voedsel vergt namelijk een hele andere mondbeweging dan fles/borst voeding.
    Zelf aanvoelen wat goed lijkt. Bij mijn neefje zag mijn zus dat hij uit zichzelf die bewegingen ging oefenen door te smakken. Vanaf toen is ze.begonnen met yoghurt ed.

3. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Juliaa.. Das idd nietbleuk!! Zou ik ook boos om zijn!!

Ik heb een gewone galaxy S, de eerste zeg maar. Bevalt nog steeds prima maar ik wil zowiezo altijd samsung :) mag pas volgend voorjaar een nieuwe.

Bijvoeding mag idd volgens mij vanaf 4 maand, alleen sommige mensen zeggen dat het beter is voor de darmen om te wachten tot 6 maand. Ik ben zelf van plan om alles op eigen gevoel en eigen logica te gaan doen dus ik zie wel hoe dat zal gaan.

Gister nog even gezellig bij vrienden gezeten, vriend en ik gaan nu nog proberen ff vaak samen de deur uit te gaan, zal straks eerst wel ff anders zijn nml ;) dus nog ff nu t zo kan hihi

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    #2804 NathalieD, 23 sep 2012
    Laatst bewerkt: 23 sep 2012
    @ Hapjes: Onze zoon kreeg met 3,5 maand omdat hij er naar mijn idee aan toe was. Op een gegeven moment gaan ze naar je eten kijken en mondbewegingen maken. En zo'n fruithapje ging er goed in. Maar misschien komt het ook wel doordat hij zo hard groeide dat hij er eerder behoefte aan had.
    Het verschilt zo per kindje, het ene kindje heeft de eerste paar maand nog veel last van darmkrampjes enzo, de andere niet. Bij onze zoon ging het allemaal prima, hij was er zo aan gewend. Maar bij dit kindje kan het wel weer anders zijn en wacht ik tot 4 mnd of misschien 6.

@ Indalen: de baby is nog steeds bezig met indalen. Gister weer behoorlijk last van gehad.

@ Hier: geboortekaartje is nu helemaal klaar en geregeld. Wel weer een opluchting dat dat klaar is:) Volgende week woensdag gaan we de baby erkennen dan is dat ook geregeld. Weer een stap dichter bij de bevalling.

5. Jel

Jel Niet meer actief

Goedemiddag!

@ bv in fles, nou ik vraag het tegen die tijd nog wel even aan de kraamverzorgster of het nou au bain mary of in de magnetron klaargemaakt kan worden...

@ Nora, wat leuk dat de proefdruk je goed bevalt. Hier de etiketten allemaal al klaar, ben alleen bang dat ik iemand vergeten ben.

@ Indalen, ik heb niet de indruk dat dat hier al het geval is, is dat erg? Zal nog wel komen dan toch?

@ Bk, leuk dat je dochter nu wel de vlinder was.
    En mooi toch, zo'n compliment van je vk. Alhoewel het wel even pijnlijk was dat ze had gezegd dat er eerst niks zat.

@ Lady, lekker uitgeslapen... Ik heb ook wel wat kennis van baby's en kinderen, heb 4,5 jaar als groepsleidster in de kinderopvang gewerkt en anderhalf jaar als gastouder. Wel handig dus dat ik veel al weet.

@Juliaaa, irritant hoor zulke collega's.
    En niet leuk dat je man niet belde of smste of whatsappte.
    Wave voor jou.

@ Be, wat ik nog weet van de kinderopvangtijd hing het geven van hapjes er ook nog vanaf of je bv of fv geeft. Ik dacht dat je bij fv ook eerder met groente en fruithapjes begint. Ik meen bij fv bij maanden of zo en met bv bij 6 maanden, maar weet het niet zeker. En de tijden veranderen. Maar voor de 3e maand is wel erg vroeg toch?

@ Maytje, nu nog van genieten inderdaad...

6. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    @indalen hier volledig ingedaald

@ fruithapje dat gaf ik beide kindjes vanaf 3.5 maand ofzo
    als je kind krampjes krijgt direct ophouden en niet meer doen maar daar heb ik geen last van gehad ze vonden het heerlijk!

7. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik heb terpetine gebruikt om plakresten van plakband van de voordeur te halen... had ik beter niet kunnen doen. :(

8. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Bk, heb aan het begin ook met een terpetine achtig goedje gewrkt, pas later dacht ik eraan.
    Maar heb je nu ergens last van? Denk dat het wel wat meevalt, zolang je het niet uren achter elkaar gebruikt of dagelijks.

9. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Met mij is niks mis maar er zitten en nu veegvlekken op de deur. Terpetine bijt in verf. I forgot. :(

10. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Haha balen bk, idd zwangerschapsdementie doet haar werk ;) en betreft die stoffen, wat denk je dat je inademt op en rondom Schiphol Julia?

Hey Thea still alive?? Alles goed?

En betreft de hapjes. Vanaf 3 maanden kan je het proberen. Mijn tip gooi de kook er ff over. En altijd met 1 soort beginnen. En als je kind krampjes krijgt hoef je niet meteen te stoppen. Ligt eraan hoe je kind reageert. Ieder kind is anders. Daarom kies altijd altijd wat bij jou en je kindje past. In Suriname E.d. Krijgen kinderen al rijst met kruiden. Ti's maar net wat je kinderen leert. In nl betuttelen we nogal veel. Voor iedere cultuur valt wat te zeggen, denk dat je op zoek moet naar een combi en idd wat bij jou en je kindje past.

11. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    De voordeur is de betreffende deur en die stond open dus zal wel meevallen. Haha

12. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    He balen BK.

Juliaa rot he die hormonen maar tis ook niet echt tactisch van hem ofzo, ik geef je groot gelijk.

Fruithapje hier begonnen met 3 mnd, D. was een enorme spuger hij hield veel te weinig binnen (CB zei geef maar 16 flessen.... o_O). Op een gegeven moment had k zoiets van ja hallo hij moet toch iets binnen krijgen.... de fruithap bleef iets langer zitten en er kwam iets minder uitgespuugd dus nja.. al met al nog steeds drama maar wel t idee dat hij iets binnen hield. Was best eng, zon iel kindje en dan alle voedingen in zn geheel uitspugen. Maar.. dat is gelukkig niet meer, hou wel mn hart vast voor Nr 2 :p
    Hij is overigens wel verschillende malen opgenomen geweest hiervoor ivm afvallen en uitdrogen. En er werd gekeken waar t vandaan kwam, speciale voedingen etc.. maar niets hielp. :$

13. Jel

Jel Niet meer actief

Dat van die hapjes hoor je toch ook wel vanzelf van het consultatiebureau, of en wanneer je daarmee kunt starten.

@ BK, oeps foutje! Balen zeg... Nu kun je de voordeur weer overnieuw verven?

@ Nora, wat sneu dat je zoontje toen alles uitspuugde.

14. Behappy

Behappy Niet meer actief

@hapjes thanks voor de antwoorden ;)
    Is dat ook weer helder hier.

@bk balen zeg :(.

@hier net fr lekker gegeten bij de MAC, had zn honger gekregen onderweg dat ik er helemaal naar van werd..
    Nu kan ik er weer ff tegen aan haha ;)

15. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps BK das balen!!!!

Be lekker wezen maccen :) mmmm heb ik ook wel zin in

16. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Ja je kan idd ook advies inwinnen van het consultatiebureau, als je echt niet weet.

Oh Julia ik had helemaal over je dilemma heen gelezen. Wat een botte boer zeg. Het gaat vaak niet bewust bij die kerels. Hij denkt je weet toch waar ik ben en wat ik uit spook?
    Vooral jij als hoogzwangere bent nu een stuk gevoeliger voor zijn aanwezigheid en afwezigheid. Hopelijk snapt hij het als je het uitlegt, of hem flink op zijn jetje geeft ;)

Nora wat heftig van je mannetje. 16 voedingen? Ik vind het niet erg adequaat om maar natte vingerwerk af te kondigen, zo van nou wie weet helpt dat. bijv; Jij bent straalbezopen, dan zeg je ook toch niet nou neem nog maar een borrel? Het heeft een reden waarom een kind zoveel spuugt, zoek dat dan eerst uit.
    Frustrerend wel geweest zeker Nora? Uiteindelijk nooit achter gekomen, of wel?

17. Jel

Jel Niet meer actief

Aaaaah hou op over de Mac. Heb ik ook wel zin in. Hier word het risotto.
    Zie steeds op reclameborden langs de weg de mc Flurry Rolo voorbij komen. Wil die ook nog wel proberen. ;)

Hier een lekker druk meisje in mijn buik. Gelukkig maar. Morgen is het de dag dat mijn *dochter toen stierf in mijn buik. Ik voelde haar toen sinds de dag ervoor na het avondeten niet meer. (Dus straks na het eten....)
    Maar nu gaat het helemaal goedkomen, ik weet het gewoon zeker, zoveel vertrouwen heb ik!
    Morgenmiddag ook weer even een CTG, op zo'm dag ook niet verkeerd denk ik.

Mijn zwager doet vandaag mee aan de van Dam tot Dam loop. Zo sportief van hem, ik doe het hem niet na.

18. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    JEL het gaat zeker weten helemaal goed komen!!!!! Heel veel sterkte vanavond en de komende dagen. Wij zijn hier en praat er zoveel over als je maar wilt!!!

En haal in vredesnaam die mcflurry rolo, want die heb je wel verdiend!

19. Jel

Jel Niet meer actief

Lady dankje. :D Komt ook helemaal goed.

En mc Flurry's heb ik de laatste tijd wel meer gehad. :) Maar die met Rolo ga ik nog wel een keer proeven.... ;)

20. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Jel gaat helemaal goed komen. Over nnpaaar weken heb je n prachtig meisje i j armen!
    En die Mc flurry is lekker dus neem m gewoon!!!

Deel Deze Pagina